Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- Saša
- Postovi: 13053
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Idealna je bolja reč. No obično to bude između 6 i 7 litara.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Postovi: 38
- Pridružio se: 22 Apr 2014, 11:16
- Garaža: Punto Classic 1.2 8V (LPG)
- Lokacija: Beograd/Vozdovac
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Na auto-putu, četvoro u kolima, dvoje odraslih i dvoje dece, napunjen baš, kofer na krovu, klima, vožnja nikakvo divljanje, od 100 do 110/120 po cajgeru 8 litara.Na magistrali, četvoro odraslih, 6 litara, uz vožnju koja nije agresivna.Ovde da dodam da nije bilo stvari.U samom gradu mi troši najviše, ali često ubodem gužve i vožnju stani/kreni.
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
Sent from my M2101K6G using Tapatalk
- ivke74
- Postovi: 318
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Kod mene punto sa tng trosi 7.2l plina plus nesto benzina dnevno prelazim 80-100km tako da punim rezervoar svakih 4 dana . Otprilike 7.2l je prosek ne prelazim 100km/h ima vožnje uzbrdo nizbrdo 30% , po ravnom 50% i gradska voznja 20% . Tng je tartarini presao oko 240000km samo isparivac zamenio na 160000km.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Punto klasik 1,8 8V, 2009, 150.000 km
02 Jula 2020, u 19:09, postavio sam Post da se čuje cvokotanje/klokotanje "metal o metal" u predelu kvačila ili menjača, kada je otpušteno kvačilo. Tada je na satu imao 115.000 a problem se javio par meseci pre, znači na oko 112.000, a zvuk nestaje kada se pedala stisne (suprotni siptomi od drug lagera). Problem je izraženiji kada je auto zagrejan. (viewtopic.php?f=7&t=1673&p=952791&hilit=arogan#p952791).
Sada mi auto ima 150.000. Nema nikakvih problema u radu zamenskog kvačila sem što je nešto tvrđe ali i na 112.000 mi je bilo toliko tvrdo (zamensko gura 59.000, originalno je zamenjeno posle 91.000 km), ali se nedavno pojavio novi loš zvuk. Kada uparkiravam auto između dvoje kola ili dva zida, gde se zvuk pojačava čujem i kao "cviljenje" kaiša ili lagera, koje se ne pojačava dodavanjem gasa, a zvuk nestaje kada stisnem pedalu kvačila. Novi zvuk čujem i kada je hladan (čim ga upalim, dok stari zvukvčujem samo kada je auto zagrejan). Novi zvuk čujem i kada sporo prolazim kroz usku ulicu gde sve odzvanja, probao sam i u 1. u 2. brzini. Otvorio sam haubu i novi zvuk sam locirao opet na menjač ili kvačilo.
Pošto sam takav zvuk imao na starijim kolima kada je otišao ležaj alternatora (ali se pojačavao u ritmu dodavanja gasa, a u ovom slučaju ne), pretpostavljam da se čuje druk lager dok je otpušten ? A kada se stisne pedala nešto ga stegne, pa se ne čuje ? Na formumima i za druga vozila sam pročitao da drug lager može biti i uzrok prvog problema (metalno cvokotanje/klokotanje koje nestaje stiskanjem pedale kvačila).
Kad bih bio siguran da je druk lager uzrok i starog zvuka (metalnog cvokotanja/kloparanja) i novog (cviljenej kaiša ili ležaja), već sutradan bih promenio set kvačila (ionako je 59.000 dobra cifra za zamensko, isključivo gradska vožnja).
Ako je, ne daj Bože, stari problem do menjača (ležaj spojničke, lageri) kada se već menja kvačilo, verovatno se isplati reparirati menjač.
Da li neko sa foruma već menjao kvačilo i reparirao menjač u servisu Goran u Zemunu (prvo bih kola odveo na pregled) ili imate neku drugu preporuku na području Beograda ?
02 Jula 2020, u 19:09, postavio sam Post da se čuje cvokotanje/klokotanje "metal o metal" u predelu kvačila ili menjača, kada je otpušteno kvačilo. Tada je na satu imao 115.000 a problem se javio par meseci pre, znači na oko 112.000, a zvuk nestaje kada se pedala stisne (suprotni siptomi od drug lagera). Problem je izraženiji kada je auto zagrejan. (viewtopic.php?f=7&t=1673&p=952791&hilit=arogan#p952791).
Sada mi auto ima 150.000. Nema nikakvih problema u radu zamenskog kvačila sem što je nešto tvrđe ali i na 112.000 mi je bilo toliko tvrdo (zamensko gura 59.000, originalno je zamenjeno posle 91.000 km), ali se nedavno pojavio novi loš zvuk. Kada uparkiravam auto između dvoje kola ili dva zida, gde se zvuk pojačava čujem i kao "cviljenje" kaiša ili lagera, koje se ne pojačava dodavanjem gasa, a zvuk nestaje kada stisnem pedalu kvačila. Novi zvuk čujem i kada je hladan (čim ga upalim, dok stari zvukvčujem samo kada je auto zagrejan). Novi zvuk čujem i kada sporo prolazim kroz usku ulicu gde sve odzvanja, probao sam i u 1. u 2. brzini. Otvorio sam haubu i novi zvuk sam locirao opet na menjač ili kvačilo.
Pošto sam takav zvuk imao na starijim kolima kada je otišao ležaj alternatora (ali se pojačavao u ritmu dodavanja gasa, a u ovom slučaju ne), pretpostavljam da se čuje druk lager dok je otpušten ? A kada se stisne pedala nešto ga stegne, pa se ne čuje ? Na formumima i za druga vozila sam pročitao da drug lager može biti i uzrok prvog problema (metalno cvokotanje/klokotanje koje nestaje stiskanjem pedale kvačila).
Kad bih bio siguran da je druk lager uzrok i starog zvuka (metalnog cvokotanja/kloparanja) i novog (cviljenej kaiša ili ležaja), već sutradan bih promenio set kvačila (ionako je 59.000 dobra cifra za zamensko, isključivo gradska vožnja).
Ako je, ne daj Bože, stari problem do menjača (ležaj spojničke, lageri) kada se već menja kvačilo, verovatno se isplati reparirati menjač.
Da li neko sa foruma već menjao kvačilo i reparirao menjač u servisu Goran u Zemunu (prvo bih kola odveo na pregled) ili imate neku drugu preporuku na području Beograda ?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Evo i snimka novog lošeg zvuka, jer sam se upravo parkirao između dvoje kola pa sve odzvanja:
- prve dve sekunde mi je telefon bio u kabini pa se slabije čuje (iako je otvoren prozor)
- zatim telefon stavljam pored levog točka
- od druge do desete sekunde jasno se čuje cviljenje
- od jedanaeste do petnaeste sekunde kvačilo je stisnuto i cviljenje prestaje, čuje se samo rad motora
- od šesnaeste do sedamnaeste sekunde kvačilo je pušteno i zvuk se vraća
- od osamnaesete sekunde do dvadesetčetvrte dodajem gas i čini mi se da cviljenje ne prati ritam dodavanja gasa.
- poslednje tri sekunde snimka, telefon vračam u kabinu kroz otvoren prozor i zvuk je tiši.
- prve dve sekunde mi je telefon bio u kabini pa se slabije čuje (iako je otvoren prozor)
- zatim telefon stavljam pored levog točka
- od druge do desete sekunde jasno se čuje cviljenje
- od jedanaeste do petnaeste sekunde kvačilo je stisnuto i cviljenje prestaje, čuje se samo rad motora
- od šesnaeste do sedamnaeste sekunde kvačilo je pušteno i zvuk se vraća
- od osamnaesete sekunde do dvadesetčetvrte dodajem gas i čini mi se da cviljenje ne prati ritam dodavanja gasa.
- poslednje tri sekunde snimka, telefon vračam u kabinu kroz otvoren prozor i zvuk je tiši.
- Prikačeni fajlovi
-
- Loš zvuk.zip
- (217.81 KiB) Preuzet 47 puta
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Bio sam u servisu pre početka radnog vremena i iz prve su ustanovilu da cvili druk ležaj (i da je tvrdo kvačilo, što osećam već 35.000 km).
Naravno, nemaju sada slobodan termin, nego tek krajem meseca. Savetovali su da ne idem na duži put, a po gradu da stiskam kvačilo što manje.
Javljam krajem meseca da li je zamena kvačila rešila i onaj dugotrajan "problem" kloparanja u leru (može biti i kvačilo ili menjač).
Naravno, nemaju sada slobodan termin, nego tek krajem meseca. Savetovali su da ne idem na duži put, a po gradu da stiskam kvačilo što manje.
Javljam krajem meseca da li je zamena kvačila rešila i onaj dugotrajan "problem" kloparanja u leru (može biti i kvačilo ili menjač).
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Kad si menjao kaiseve?
Kao da se zupcasti dosta cuje, ili njegov spaner, kad dodas gas
A ono ti jeste druklager,sto cijuce
Vidis na sta mislim moj snimak pre zamene kaisa:
https://www.youtube.com/shorts/dAoTe98B0Yg
Snimak posle zamene kaisa:
https://www.youtube.com/shorts/fQjwXc5ZFFM
Kao da se zupcasti dosta cuje, ili njegov spaner, kad dodas gas
A ono ti jeste druklager,sto cijuce
Vidis na sta mislim moj snimak pre zamene kaisa:
https://www.youtube.com/shorts/dAoTe98B0Yg
Snimak posle zamene kaisa:
https://www.youtube.com/shorts/fQjwXc5ZFFM
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Veki servis urađen pre 41.000 km, polovinom decembra biće 4 godine.
Ne verujem da je zabrinjavajući zvuk dodavanja gasa, možda sam trebao da snimim to sa stisnutim kvačilom jer je tada sve tiše.
Namerno sam snimao da sve odzvanja, sa obe strane su parkirana kola i telefon je između točka i krila. U samoj vožnji kada stojim na semaforu cijukanje druka je jedva čujno u kabini, a španer nisam registrovao u toku vožnje.
Znaaću više kada promenim kvačilo krajem meseca, nadam se da je i ranije opisan zvuk koji traje 3 godine isto do druk lagera, odnosno da neću imati troškove otvaranja menjača.
Ne verujem da je zabrinjavajući zvuk dodavanja gasa, možda sam trebao da snimim to sa stisnutim kvačilom jer je tada sve tiše.
Namerno sam snimao da sve odzvanja, sa obe strane su parkirana kola i telefon je između točka i krila. U samoj vožnji kada stojim na semaforu cijukanje druka je jedva čujno u kabini, a španer nisam registrovao u toku vožnje.
Znaaću više kada promenim kvačilo krajem meseca, nadam se da je i ranije opisan zvuk koji traje 3 godine isto do druk lagera, odnosno da neću imati troškove otvaranja menjača.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Imao sam taj problem na drugom autu pre dvadesetak godina… zvuk je bio kao na vršalici a ništa nije bukao
- Saša
- Postovi: 13053
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Videh pre par dana jednog zanimljivog Puntića…
Verovatno jedan od poslenjih napravljenih u Italiji pod Fiat značkom, jako lepo očuvan iako je vozilo neke firme, metan ispod haube, a najzanimljiviji mi je jedan konektor napred (na prednjem braniku), ne znam čemu bi mogao služiti
Sent from my iPhone using Tapatalk
Verovatno jedan od poslenjih napravljenih u Italiji pod Fiat značkom, jako lepo očuvan iako je vozilo neke firme, metan ispod haube, a najzanimljiviji mi je jedan konektor napred (na prednjem braniku), ne znam čemu bi mogao služiti
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23814
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Grejac motornog bloka najverovatnije.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 13053
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Šta će mu to? Jedino ako su ga uvezli negde sa severa a ne iz Italije…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23814
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
To moras pitati nekog od odgovornih.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Mozda je u Dolomitima bio.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Klasičan grejač bloka firme Defa (nemačke, dosta se koristi).
Pa metan je, treba mu grejanje da bi upalio kada je hladno.
Možđda kao VWi na metan nema mogućnost izbora goriva i uvek radi na metan, a samo kada nestane metana prinudno prelazi na minijaturni rezervoar benzina.
Kada se digne habua verovatno se vidi šta i kako, pa i zašto je ugradjeno.
Pa metan je, treba mu grejanje da bi upalio kada je hladno.
Možđda kao VWi na metan nema mogućnost izbora goriva i uvek radi na metan, a samo kada nestane metana prinudno prelazi na minijaturni rezervoar benzina.
Kada se digne habua verovatno se vidi šta i kako, pa i zašto je ugradjeno.