Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
mozda si malo upalio grejanje?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Saša
- Postovi: 13043
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Kada si sipao antifriz trebao si da upališ grejanje da uđe i u taj hladnjak. Potom zagreješ motor da se otvori termostat i antifriz počne da kruži sistemom. Zatim doliješ ako treba i krećeš da odzračivanjem. Ventile za odzračivanje ako me sećanje dobro služi imaš na hladnjaku i tamo na onoj račvi desno pored motora (onaj "čuveni" šraf što zna da pukne).
TT
TT
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Na hladnjaku je sa desne strane gore u uglu, jači je od onog na crevu što puca ali opet treba biti oprezan.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Мени је мајстор мењао антифриз, чуди ме да то није знао...
Грејање нисам укључивао уопште, укључићу данас па ћу да пробам.
Иначе, мајстор ми је насуо антифриз преко максимума, па је он два пута опадао а ја доливао дестиловану воду. Одмах ми је било сумњиво што је систем примио 2л антифриза а само 1,5л воде, јер пише да прима 4,2л укупно. То сам приписао чињеници да увек остане течности у систему, ал изгледа да је ипак ваздух у питању.
Грејање нисам укључивао уопште, укључићу данас па ћу да пробам.
Иначе, мајстор ми је насуо антифриз преко максимума, па је он два пута опадао а ја доливао дестиловану воду. Одмах ми је било сумњиво што је систем примио 2л антифриза а само 1,5л воде, јер пише да прима 4,2л укупно. То сам приписао чињеници да увек остане течности у систему, ал изгледа да је ипак ваздух у питању.
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Vidi da ti to neko lepo ozrači i pazi na šraf na samom crevu.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Шраф на цреву је у одличном стању, да га не урекнем, ја га руком одврћем.
Пробаћу сам да одрадим то, мука ми је од мајстора...
Пробаћу сам да одрадим то, мука ми је од мајстора...
- Saša
- Postovi: 13043
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Procedura ti je sledeća: odvrneš čep za dolivanje i naspeš antifriz (ili destilovanu vodu) do maksimuma. Čep ne vraćaš nazad dok sve ne završiš. Potom ugreješ motor na radnu temperturu da otvori termostat (creva koja dolaze u hladnjak će postati topla kada se otvori), a upališ i grejanje u autu. Kada termostat bude otvoren - odvrneš malo oba ventila, i onaj na račvi i taj na hladnjaku. Kada antifriz čisto poteče odnosno ne izlazi više vazduh - zatvaraš prvo taj na račvi, zatim onaj na hladnjaku (na njega obično uvek duže izlazi vazduh odnosno mehurići nego na onaj na račvi). Dok ovo radiš celo vreme paziš na nivo antifriza u prelivnoj posudi i reaguješ ako zatreba. Kada si sve odzračio i zavrnuo oba ventila - dolivaš opet antifriz ako treba (da bude između min/max) i vraćaš čep za dolivanje nazad.
- mirko alvirko
- Postovi: 224
- Pridružio se: 25 Dec 2012, 12:17
- Garaža: Punto 1.2 classic dyn 2010
- Lokacija: AR-BG
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Posuda na puntu je takva da komotno moze da se vozi dok bar malo ima tecnosti u njoj ..i kad je ispod min..vrlo neprecizna ..bitno da je razmera fluida dobra
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Saša, хвала на исцрпном одговору!
Јуче сам пробао сам то да урадим, одврнуо оба чепа по мало у потпуно истим условима које си ти описао, али изгледа да нисам довољно одзрачио јер се и даље чује...
На рачвању је почела да цури врела вода па сам затворио, док на хладњаку је излазило врло мало воде па сам мало више одврнуо чеп.
Изгледа да га на хладњаку нисам добро одзрачио.
Јел смем ја да одврнем скроз онај чеп на хладњаку или да будем опрезан?
Јуче сам пробао сам то да урадим, одврнуо оба чепа по мало у потпуно истим условима које си ти описао, али изгледа да нисам довољно одзрачио јер се и даље чује...
На рачвању је почела да цури врела вода па сам затворио, док на хладњаку је излазило врло мало воде па сам мало више одврнуо чеп.
Изгледа да га на хладњаку нисам добро одзрачио.
Јел смем ја да одврнем скроз онај чеп на хладњаку или да будем опрезан?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nemoj skroz nema potrebe, pomaze ako malo stiskas creva za vodu, probaj ono donje.
Ja moram da se pozalim da takodje nisam uspeo ovo na jednoj Pandi uspesno da uradim.
Ja moram da se pozalim da takodje nisam uspeo ovo na jednoj Pandi uspesno da uradim.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Је`л може то нешто да штети мотору?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa tesko, mada negde imas rupu koja je puna vazduha i ne hladi se...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- MILOŠ 92
- Postovi: 60
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:46
- Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V Dynamic
- Lokacija: Kostolac
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
@Филиповић Ako u sistemu ostane malo vazduha i u radu motora čuješ klokotanje vode,a to se baš čuje kada daš malo jači gas,ništa njemu ne škodi.Posle nekog vremena taj vazduh će sam nestati,tako je kod mene bilo.
Ja sam kod mog Punta prilikom zamene antifriza imao problema.Jedan od glavnih problema je šraf na račvi tj.slavini koji se polomio i bilo je malih problema skinuti ga.Problem rešen tako što je stavljen metalni vijak.A drugi problem je bilo ozračiti sistem kao i kod Филиповић-a.I ovde na forumu čitao sam kakva je procedura i nisam mogao da ozračim sistem,dok nisam otišao kod komšije koji je auto mehaničar.Kada smo ozračivali sistem,motor je bio hladan,nije na radnoj temperaturi,što je meni bilo čudno.Na čepu na hladnjaku smo stavili drugi isti čep ali taj čep na sebi ima prikljucak za kompresor.Dolije se antifriz do maksimuma,stavi čep,pusti vazduh ne jako već polako,i sav vazduh izadje,prvo na račvi pa posle na hladnjaku tj.na ozraci.Upalili smo auto,provozao ga,postigao je radnu temperaturu,i kada se auto skroz ohladi tada doliti još antifriza koliko je potrebno do maksimuma.Posle zamene jedno oko dve nedelje čilo se klokotanje u sistemu i to kod suvozača i posle toga više ništa se nije čulo.Auto radi ko sat.
Ja sam kod mog Punta prilikom zamene antifriza imao problema.Jedan od glavnih problema je šraf na račvi tj.slavini koji se polomio i bilo je malih problema skinuti ga.Problem rešen tako što je stavljen metalni vijak.A drugi problem je bilo ozračiti sistem kao i kod Филиповић-a.I ovde na forumu čitao sam kakva je procedura i nisam mogao da ozračim sistem,dok nisam otišao kod komšije koji je auto mehaničar.Kada smo ozračivali sistem,motor je bio hladan,nije na radnoj temperaturi,što je meni bilo čudno.Na čepu na hladnjaku smo stavili drugi isti čep ali taj čep na sebi ima prikljucak za kompresor.Dolije se antifriz do maksimuma,stavi čep,pusti vazduh ne jako već polako,i sav vazduh izadje,prvo na račvi pa posle na hladnjaku tj.na ozraci.Upalili smo auto,provozao ga,postigao je radnu temperaturu,i kada se auto skroz ohladi tada doliti još antifriza koliko je potrebno do maksimuma.Posle zamene jedno oko dve nedelje čilo se klokotanje u sistemu i to kod suvozača i posle toga više ništa se nije čulo.Auto radi ko sat.
- Saša
- Postovi: 13043
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Probaj još koji put sa ozračivanjem u narednih par dana (uključi grejanje što češće), a možda i sam protera to malo vazduha što je ostalo do prelivne posude, što reče Miloš. Vazduh obično ostane u najvišoj tački rashladnog sistema, a to je taj radijator grejanja... Kontroliši nivo tečnosti...
- MILOŠ 92
- Postovi: 60
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:46
- Garaža: Fiat Punto Classic 1.2 8V Dynamic
- Lokacija: Kostolac
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Obavezno prilikom ozračivanja treba da bude uključeno grejanje,da i tu cirkuliše rashladna tečnost.Znam da ide na živce klokotanje vode i možda neki strah od zaostalog vazduha,ali sve će biti uredu.Naći će antifriz svaku rupu. I naravno nikako antifriz preko maksimuma.