Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Vlasnik sam Punta Classic 2011, održavan u ovlašćenom dok je bio u garanciji a kasnije nastavio kod majstora koji radi u ovlašćenom.
Po njegovoj preporuci sam uradio veliki servis (sve osim vodene pumpe) kada je auto napunio 5 godina starosti iako je tada imao oko 60.000km možda koji km manje, upravo zbog zupčastog kaiša. Kada je skinuo kaiš lepo se vide zarezi koji su počeli da se prave u podnožju zubaca.
Tako da ti najiskrenije savetujem da uradiš veliki servis! Spasićeš se većih troškova i biće ti mirnija glava!
Sent from my MHA-L29 using Tapatalk
Po njegovoj preporuci sam uradio veliki servis (sve osim vodene pumpe) kada je auto napunio 5 godina starosti iako je tada imao oko 60.000km možda koji km manje, upravo zbog zupčastog kaiša. Kada je skinuo kaiš lepo se vide zarezi koji su počeli da se prave u podnožju zubaca.
Tako da ti najiskrenije savetujem da uradiš veliki servis! Spasićeš se većih troškova i biće ti mirnija glava!
Sent from my MHA-L29 using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Gde zameniti gumice zadnjih amortizera za Punto 2?
Radi se o gumicama na "ušicama" amortizera ( slika kao ilustracija )
To žuto je zazor koji se napravio oko šrafa pa u vožnji pozadi klopara. Majstor reče da su amorti Ok osim te gumice.
Dakle, ko to menja ili eventualno neka SSM varijanta ( palo mi na pamet zalivanje nekom plastikom, silikonom ) ?
Radi se o gumicama na "ušicama" amortizera ( slika kao ilustracija )
To žuto je zazor koji se napravio oko šrafa pa u vožnji pozadi klopara. Majstor reče da su amorti Ok osim te gumice.
Dakle, ko to menja ili eventualno neka SSM varijanta ( palo mi na pamet zalivanje nekom plastikom, silikonom ) ?
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ima to da se kupi: https://www.polovniautomobili.com/auto- ... /amortizer
Postoji gornji i donji, na linku je gornji.
Možda to negde nađeš i jeftinije.
Postoji gornji i donji, na linku je gornji.
Možda to negde nađeš i jeftinije.
Poslednja izmena od Saša u 14 Sep 2018, 12:04, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
2 x 7e ( + 3e PostEkspress) = 17e
Skupo je to za SSM varijantu jer mi majstor tražio 2000 din za sve tuto kompleto.
Druga je stvar što to nije uradio ( nabavio ) ni nakon 2 meseca nego smišlja nove izgovore.
Ili neka jeftina ( i brza ) SSM varijanta sa silikonima ( ako tako nešto postoji) ili preporuka za majstora ?
Skupo je to za SSM varijantu jer mi majstor tražio 2000 din za sve tuto kompleto.
Druga je stvar što to nije uradio ( nabavio ) ni nakon 2 meseca nego smišlja nove izgovore.
Ili neka jeftina ( i brza ) SSM varijanta sa silikonima ( ako tako nešto postoji) ili preporuka za majstora ?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Vredelo je pitati.
Ako se neko seti majstora ili ideje, neka se pohvali.
Ni ja a ni onaj nesretni "majstor" ne žurimo ( bar mesec dana neću prelomiti i uzeti nove amorte zbog propalih gumica).
Ako se neko seti majstora ili ideje, neka se pohvali.
Ni ja a ni onaj nesretni "majstor" ne žurimo ( bar mesec dana neću prelomiti i uzeti nove amorte zbog propalih gumica).
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Mislim da se on zeznuo u računici, odnosno mislio je da će ga ti sileni koštati manje. Zato i odugovlači.
- bozza1979
- Postovi: 538
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:01
- Garaža: Škoda Scala 1.0TSI & Hyundai Getz 1.1
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja sam to menjao na mom Puntu pre par meseci. Ako se dobro sećam, oko 3500 me je izašlo sa zamenom. Majstor poručio od nekog ko to pravi u KG.
Iskreno, kvalitet i nije neki, čini mi se da je auto bučniji preko neravnina nego ranije.
Послато са Lenovo A6020a46 уз помоћ Тапатока
Iskreno, kvalitet i nije neki, čini mi se da je auto bučniji preko neravnina nego ranije.
Послато са Lenovo A6020a46 уз помоћ Тапатока
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jutros me zove drug, kaze stari moj stari Zoro z10 radi povremeno na 3 cilindra. Iscitam gresku, kaze ignition coil b.
Reko daj da otkacimo kabl i da vidimo koji je coil a, koji b (Bombine). Otkaciko kabl, zaverglamo motor, i opet pise greska na b, ok reko aj da potvrdimo, vratim kabl, obrisem gresku, skinemo drugi kabl, on da zavergla, ono sve se skucalo.
Krckaju releji u tabli, nece da vergla, napon pao, toliko da ne moze vrata da otovri.
Skinem taj neki relej koji je pored debelog kabla(verovatno anlaser). I povrati se napon u auto i vrate instrumenti nazad, prorado centralna. Vratim relej probam da zaverglam ponovo, opet sve mrtvo, nema napona nema sasta, tabla mrtva.
Sent from my LG-E988 using Tapatalk
Reko daj da otkacimo kabl i da vidimo koji je coil a, koji b (Bombine). Otkaciko kabl, zaverglamo motor, i opet pise greska na b, ok reko aj da potvrdimo, vratim kabl, obrisem gresku, skinemo drugi kabl, on da zavergla, ono sve se skucalo.
Krckaju releji u tabli, nece da vergla, napon pao, toliko da ne moze vrata da otovri.
Skinem taj neki relej koji je pored debelog kabla(verovatno anlaser). I povrati se napon u auto i vrate instrumenti nazad, prorado centralna. Vratim relej probam da zaverglam ponovo, opet sve mrtvo, nema napona nema sasta, tabla mrtva.
Sent from my LG-E988 using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
@saša;
Ma zeznuo se on u nečem drugom.
Prvi put je rekao da će da skida sa neke Škode pa kad bude - javlja. Nije javio, ja ga zvao
Tom prilikom kaže da mu ta Alfa ( a beše Škoda ) još nije dopao u ruke ali da će naručiti iz radnje.
Treći put zovem - još mu nisu poslali ( a prošlo metar i po).
Koja im je to fora, umesto da kažu "Hbg, mrzi me" ili "Nemam vremena". Uglavnom neću više s njim da se zahebavam i čekam ga ko čiča penziju.
@bozza1979
Hvala na info.
Onda mi i bolje da eksperimentišem sa silikonima ( epoksi smolom možda? ) ili da uzmem nove amorte nego da solidnu sumu bacim na eksperiment.
Barem što se ti če tih novih gumice iz male privrede... ali možda skidanje sa nekih propalih amorta ali sa dobrim gumicama?
Ma zeznuo se on u nečem drugom.
Prvi put je rekao da će da skida sa neke Škode pa kad bude - javlja. Nije javio, ja ga zvao
Tom prilikom kaže da mu ta Alfa ( a beše Škoda ) još nije dopao u ruke ali da će naručiti iz radnje.
Treći put zovem - još mu nisu poslali ( a prošlo metar i po).
Koja im je to fora, umesto da kažu "Hbg, mrzi me" ili "Nemam vremena". Uglavnom neću više s njim da se zahebavam i čekam ga ko čiča penziju.
@bozza1979
Hvala na info.
Onda mi i bolje da eksperimentišem sa silikonima ( epoksi smolom možda? ) ili da uzmem nove amorte nego da solidnu sumu bacim na eksperiment.
Barem što se ti če tih novih gumice iz male privrede... ali možda skidanje sa nekih propalih amorta ali sa dobrim gumicama?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da li neko zna kako izvaditi stare "gumice" sa amortizera ( i ubaciti nove) ?
Iste kao na linku što je Saša postavio ( https://www.polovniautomobili.com/auto- ... /amortizer )
Radapcigerom? Čukanje dletom? Koliki je to posao ?
Ili baš treba specijalna presa ?
Iste kao na linku što je Saša postavio ( https://www.polovniautomobili.com/auto- ... /amortizer )
Radapcigerom? Čukanje dletom? Koliki je to posao ?
Ili baš treba specijalna presa ?
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Najlakše je naravno presom, no možeš improvizovati sa običnom stegom ("mengelama") i metalnim prstenom istog prečnika kao taj metalni u amortizeru. Staviš/osloniš amortizer u stegu (njegov spoljašnji prsten na čeljusti stege, tako da ispod ima oslonac), metalni prsten staviš na taj prsten oko gume i udaraš čekićem po njemu dok ne izbiješ ovaj ispod u amortizeru. Na isti način staviš i novi silen, ali pažljivo i kuckaš okolo čekićem ravnomerno da lepo legne (ili udaraš pljoštimice čekićem).
TT
TT
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
@saša
Hvala.
Sad sam zvao 10+ amortizer-servisa i niko ne radi taj "zahvat" tako da je SSM varijanta ponovo aktuelna.
Nešto me uhvatio mrz ali možda ipak uradim sam. Svi mi serviseri kažu da rade samo zamenu komplet amorta, a poneki pošteno kažu i da garancije zapravo nema jer ako dođe do reklamacije biće "upao ti točak u rupu".
Dakle dosta skuplje a opet bez ( realne ) garancije.
Jedino me koleba da li propala gumica ipak znaci da su amorti pri kraju (fabricka ugradnja, 110 kkm, prednji menjani na oko 85 kkm) iako nisu masni? Jedan ovlasceni servis nakon "treskalice" reče da treba menjati i prednje i zadnje ( to je bilo na 85kkm ) a drugi majstor nedavno ( dakle 110 kkm) rece da su zadnji ok, samo razlokane gumice. Ja jedino primećujem da na ležećem itd kloparaju zadnji ( dok su prednje KYB nečujne ali tvrde i ne baš udobne iako su nove).
Šta činiti a da ne bude "dzabe ste krecili" ?
Hvala.
Sad sam zvao 10+ amortizer-servisa i niko ne radi taj "zahvat" tako da je SSM varijanta ponovo aktuelna.
Nešto me uhvatio mrz ali možda ipak uradim sam. Svi mi serviseri kažu da rade samo zamenu komplet amorta, a poneki pošteno kažu i da garancije zapravo nema jer ako dođe do reklamacije biće "upao ti točak u rupu".
Dakle dosta skuplje a opet bez ( realne ) garancije.
Jedino me koleba da li propala gumica ipak znaci da su amorti pri kraju (fabricka ugradnja, 110 kkm, prednji menjani na oko 85 kkm) iako nisu masni? Jedan ovlasceni servis nakon "treskalice" reče da treba menjati i prednje i zadnje ( to je bilo na 85kkm ) a drugi majstor nedavno ( dakle 110 kkm) rece da su zadnji ok, samo razlokane gumice. Ja jedino primećujem da na ležećem itd kloparaju zadnji ( dok su prednje KYB nečujne ali tvrde i ne baš udobne iako su nove).
Šta činiti a da ne bude "dzabe ste krecili" ?
- ivke74
- Postovi: 318
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja sam na puntu menjao na zadnjim amortizerima caure ili silen blok amortizera kako ko zove. Majstor mi je bas zamenio kako je Sasa objasnio pomocu prese. Ali caure su loseg kvaliteta propadnu za godinu dana. Mada su jeftine ja sam placao 400din po komadu ovi su skuplji pa mozda su kvalitetni . Probaj jeftinije je nego da menjas amortizere.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Može i bez stege verovatno. Samo treba iskombinovati gvožđuriju odgovarajućeg prečnika, recimo neko parče cevi. Ja sam na Ladi menjao gume upornih spona pomoću navojne šipke. Vrlo jednostavno, brzo i lako.