Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15136
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic » 18 Avg 2019, 01:01

Probacu svakako, samo sta tacno da podmazem? Imam K2 sprej protiv zamrzavanja brave i to sam naprskao u samu bravu. Da li treba da skidam tapacir i podmazem nesto iznutra?

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
rage_man
Postovi: 174
Pridružio se: 18 Mar 2016, 00:05

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od rage_man » 18 Avg 2019, 22:57

U principu ne moras da skidas tapacir, samo naprskas mesta koja su ti dostupna, to je bar kod mene resavalo problem.
Ovaj koji sam koristio je zaustavio i dosadnu skripu papucice kvacila.
Slika

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 18 Avg 2019, 23:37

A kad i gde si spricao papucice kvacila, meni skripi cilindar iz motornog prostora, kad je vruce.

Sent from my LG-E988 using Tapatalk

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
rage_man
Postovi: 174
Pridružio se: 18 Mar 2016, 00:05

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od rage_man » 18 Avg 2019, 23:39

Meni se zvuk javljao u kabini, na mestu gde poluga kvacila izlazi iz tepiha, ako mogu tako da kazem

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 19 Avg 2019, 07:06

ok, a sta si tacno pospricao sa sprejem i pre koliko,tj koliko traje efekat spricanja?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
rage_man
Postovi: 174
Pridružio se: 18 Mar 2016, 00:05

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od rage_man » 19 Avg 2019, 09:35

Iscitaj temu, verujem da ce ti pomoci

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/in ... d-kvačila/&

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 19 Avg 2019, 09:39

Znam za temu, i u temi pise sve i svasta, imao sam taj problem pre jos 15 godina, i sa pokusajima resavanja, gumica je skroz propala nedugo zatim....
Zato me i zanima sta si koknretno uradio.
Lako cu da uzmem drugi cilindar, nego me zanima...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 23 Avg 2019, 20:39

Videh na jednom otpadu havarisan punto classic sa onim velikim retrovizorima pa se pitam da li mogu da se montiraju na punta koji ima one male kao sto vecina puntica ima :forumas:

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 23 Avg 2019, 20:47

a sto ne bi moglo, mada meni ti retrovizori nisu bolji, od starigh... stari imaju siti ugao
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 23 Avg 2019, 20:54

Ona guma.sto naleze na karoseriju na starim je okrugla a na novim mi deluje nekako cetvrtasto pa reko da ne bude neki problem prilikom montaze.
A ovi stari su mi nekako mali doduse dobro su se pokazali prilikom udaranja u retrovizore nepropisno parkiranih vozila samo se zaklope :D

Korisnikov avatar
rage_man
Postovi: 174
Pridružio se: 18 Mar 2016, 00:05

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od rage_man » 23 Avg 2019, 21:00

Meni ti veci deluju preglednije, na onim jajastim se ne vidi nista, pogotovo kad parkiras.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 01 Sep 2019, 00:05

Da završim priču o cilindru kvačila i škripanju, koja je u mom slučaju trajala preko tri godine. Stvar je u tome da se problem ispoljavao samo u gradskoj vožnji, kada se kvačilo dosta koristi, pa nisam žurio sa rešavanjem. :) Nekoliko ljudi (uključujući i majstore na dva mesta) je potvrdilo da je reč o cilindru ispod papučice. Jasno se čulo kako škripi, kada se sluša pored same papučice dok je neko pritiska. Cilindar je prvi put zamenjen pre nešto više od tri godine i delovalo je da problem rešen. Nažalost, nije se moglo odmah proveriti, jer godinu i više nije vožen u dužoj gradskoj stani-kreni vožnji. Na kraju se ispostavilo da problem i dalje postoji. Prošle godine sam pažljivo gledao šta se dešava kada se pritiska papučica, video da se gumica deformiše, probao podmazivanje silikonskom mašću. Proletos je cilindar opet zamenjen (ne sećam se tačno marke, mislim da je Sachs, a zanimljivo je da su ovi zamenski cilindri metalni, za razliku od prve ugradnje koji je od plastike). Opet je delovalo dobro, do Grčke i nazad nije se ništa ispoljilo. Onda sam, silom prilika, počeo ponovo da idem autom na posao i da upadam u sve veće gužve sa stani-kreni vožnjom. Problem se vratio i sada sam već bio siguran da je "krivac" drugi cilindar, onaj u motornom prostoru. Zamenjen je (takođe je prva ugradnja plastična, a zamenski metalni) i sada kvačilo normalno radi i u najgoroj stani-kreni vožnji na spoljnim temperaturama oko 35 stepeni.

Uklapa se u ovo što je Bax napisao, jer se problem zimi skoro da nije ispoljavao, ali bi sa porastom temperature postajao sve gori:
Bax je napisao:
18 Avg 2019, 23:37
A kad i gde si spricao papucice kvacila, meni skripi cilindar iz motornog prostora, kad je vruce.
I na kraju - kako je moguće da smo dva puta zamenili pogrešan cilindar. :) Očigledno se vibracije i zvuk prenose kroz hidrauličnu tečnost. Nije lako detektovati koji je cilindar za zamenu, i nije ni čudo što mnogi majstori menjaju samo oba u paketu
Ђенерал Јанковић

Darko Kg
Postovi: 170
Pridružio se: 03 Avg 2017, 11:07
Garaža: Z10
Lokacija: Kragujevac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko Kg » 01 Sep 2019, 11:02

Vise puta sam pisao kako su meni hteli da menjaju set kvacila, cilindar ispod paucice...Ja sam imao srece da je kvacilo pored skripe znalo i da zaglavi, pa kucanjem cilindra na menjacu isto se vracalo. Zamenjen je cilindar na menjacu 2014 i od tada vise nije bilo problema. Cak sam tad kupio i cilindar ispod papucice koji mi jos stoji u kutiji.

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 01 Sep 2019, 13:05

Jel radio neko stelovanje ventila na puntu 1.2 8v . Nigde ne mogu da nadjem postupak niti koja debljina plocice se koristi.
Imam oko 216k km na satu i cuje mi se da prostite prduckanje na auspuhu kad je na leru ne mora da znaci da je do ventila al nece da mu skodi provera i stelovanje s obzirom na kilometrazu :think:

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15136
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic » 04 Sep 2019, 22:23

Posle 6500 km od malog servisa, ulje na meracu je tacno izmedju max i min. Posto treba da idem na put dolio bih ono ulje sto mi je ostalo u flasi od poslednjeg servisa, ali ne bih da prebacim maksimalni nivo. Ima li neko ideju koliko grama ulja bi trebalo da dolijem?

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Odgovori