Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45773
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Geza » 24 Jun 2020, 21:51

Ne može polovna?
Raspitaj se ovde - http://www.autoitalia.co.rs/porucite_deo.html
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15136
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic » 24 Jun 2020, 22:02

Moze, ali voleo bih novu koja se nije grejala i hladila. I to ce brzo da rikne.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk


drvopro
Postovi: 40
Pridružio se: 02 Avg 2019, 18:32

Re: Registracija vozila

Post od drvopro » 26 Jun 2020, 14:14

Jel može neko da preporuči dobar/pošten servis za auto klime u Beogradu- Novi Beograd, Zemun?


Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока


drvopro
Postovi: 40
Pridružio se: 02 Avg 2019, 18:32

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od drvopro » 26 Jun 2020, 14:18

Rolla je napisao:Primetih na Zastavi da kada je auto zakljucan pokolpac rezervoara ostaje otkljucan, a sam cep je onaj obican koji se samo zavrne i stoji, nema nikakvog zakljucavanja.
Da li je to kod svih tako ili ja imam negde problem sa zakljucavanjem?
Ako imaš alarm postoji beskontaktni prekidač za okidanje alarma koji se stavlja na vratanca mesta sipanja goriva.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
Rolla
Postovi: 829
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Rolla » 27 Jun 2020, 23:05

Danas mi se na kocenju pocne da pali upozorenje za pregorelu sinalicu. kasnije sam utvrdio da je desni stop poceo da mesa svetla. Tj prilikom kocenja pali se sijalica ispod stop svetla. Jel postoji neko resenje za ovo ili mora zamena stop svetla?

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 27 Jun 2020, 23:20

Skini zadnje farove videces da je 1 kontakt tj masa oksidirala. Ocisti podmazi necime i stegni zenski terminal za masu pre nego sto vratis far.


Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15136
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic » 28 Jun 2020, 00:12

Nekoliko postova iznad smo ponovo pisali na tu temu, a Sasa je detaljno pisao u temi gde je predstavio svog Punta.
Saša je napisao:Nije to do čistoće kontakata niti do sijalice već oslabe/razmaknu se oni limići u konektoru štopaljke na tom kontaktu štop svetla. Kada opet budeš skidao pogledaj pažljivije konektor i oštrim šrafcigerom ponovo približi da bolje obuhvate kontakt koji hvataju (pogledaj moju temu, sređivao sam to nedavno).]

Slika

TT
Sent from my Mi A3 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Rolla
Postovi: 829
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Rolla » 28 Jun 2020, 13:54

Super, hvala za info.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 02 Jul 2020, 19:09

Pozdrav,
Fiat Punto Classic 1,2 8v, 2009. 115.000 km.

Već nekoliko meseci čujem "cvokotanje/klokotanje" na ler gasu, otprilike zvuk je kao kada gas oslabi pa se čuje landaranje nekog olabavljenog elementa na nedovoljnom broju obrtaja, ja sam mislio da je prednji branik, ili nešto oko hladnjaka, ili plastični poklopac filtera vazduha ….

Tek nedavno sam primetio da zvuk nestaje pritiskom na pedalu kvačila, pa sam se uplašio, pa da proverim na ovom forumu.

Zvuk nije jak, kada se pusti radio samo malo, zvuk ne čuje se, ili ako na semaforu nisam sam ne čuje se od buke drugih kola, ili kada radi migavac ne čuje se. Najglasnije se čuje na parkingu kad je tišina. Detaljnije:
- zvuk se čuje samo dok je auto zagrejan i samo u leru i samo dok je otpuštena pedala kvačila, posle duže kreni-stani vožnje (i to na semaforu ili parkingu),
- dešava se da se ni zagrejan ne čuje, čini mi se da tada nije bila gužva u saobraćaju, pa tada nije bilo mnogo kreni-stani vožnje,
- kada ujutru upalim auto zvuk se ne čuje, mada tada auto radi na višim obrtajima,
- kad se pritisne kvačilo zvuk se ne čuje, čuje sa samo tiho motor na malom broju obrtaja (dakle, suprotno kada je set kvačila za zamenu pa se na pritisak kvačila čuje drug lager ili sl.),
- kada u leru pojačam gas, na primer na 1.000-1.200 obrtaja, zvuk se ne čuje,
- kada sam u prvoj sa otpuštenim gasom i tražim parking mesto, zvuk se ne čuje, samo zvuk motora na malim brojem obrtaja i točkovi ako je asfalt hrapav,

Menjan set kvačila pre 1,5 godine ili pre 19.000 km ,
Menjač lepo ulazi u sve brzine i u rikverc,
Ulje u menjaču kontrolisano na svakom malom servisu, nikada nije dosipano ni menjano. Ispod menjača sve je suvo, samo oko šelne leve manžetne na ulazu u menjač (valjda je to poluosovina, nisam stručan) ima tragova ulja oko 2-3 nokta, ali verovatno nema mnogo suvljih puntića - nije izgubio ni kap menjačkog ulja za 10,5 godina.
Juče sam proverio ulje na šrafu za dolivanje, počelo da curi kad sam ga odvrnuo do pola, znači ima ulja.

Ne mogu bez kanala da dođem do nosača menjača (onaj mali "reket") da li postoji mogućnost da on pušta zvuk?
Da li će zamena ulja (koju ću da uradim prvi put na sledećem malom servisu, kad napuni 11 godina) eventualno da poboljša stvar?
Da li mora da se radi onaj skupi remont menjača gde je suluda cifra oko 150E (ne bih uzimao polovne ili reparirane manjače)?

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od McGruja » 02 Jul 2020, 19:23

Verujem da samo nešto vibrira, bez mehaničkih gresaka

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 02 Jul 2020, 20:20

McGruja je napisao:
02 Jul 2020, 19:23
Verujem da samo nešto vibrira, bez mehaničkih gresaka
U prilog pozitivnom mišljenju (da ne mora remont menjača) ide što zavisi od temperature i broja obrtaja motora.
U prilog negativnom mišljenju (da mora remont menjača) ide što zvuk prestaje pritiskanjem pedale kvačila, kada se menjač odvaja od motora,

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 02 Jul 2020, 20:25

Taj reket mozees sam da zamenis bez kanala. Ja ga menjao.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Moma
Banned
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Moma » 02 Jul 2020, 20:48

Arogan je napisao:
02 Jul 2020, 19:09
Pozdrav,
Fiat Punto Classic 1,2 8v, 2009. 115.000 km.

Već nekoliko meseci čujem "cvokotanje/klokotanje" na ler gasu, otprilike zvuk je kao kada gas oslabi pa se čuje landaranje nekog olabavljenog elementa na nedovoljnom broju obrtaja, ja sam mislio da je prednji branik, ili nešto oko hladnjaka, ili plastični poklopac filtera vazduha ….

Tek nedavno sam primetio da zvuk nestaje pritiskom na pedalu kvačila, pa sam se uplašio, pa da proverim na ovom forumu.

Zvuk nije jak, kada se pusti radio samo malo, zvuk ne čuje se, ili ako na semaforu nisam sam ne čuje se od buke drugih kola, ili kada radi migavac ne čuje se. Najglasnije se čuje na parkingu kad je tišina. Detaljnije:
- zvuk se čuje samo dok je auto zagrejan i samo u leru i samo dok je otpuštena pedala kvačila, posle duže kreni-stani vožnje (i to na semaforu ili parkingu),
- dešava se da se ni zagrejan ne čuje, čini mi se da tada nije bila gužva u saobraćaju, pa tada nije bilo mnogo kreni-stani vožnje,
- kada ujutru upalim auto zvuk se ne čuje, mada tada auto radi na višim obrtajima,
- kad se pritisne kvačilo zvuk se ne čuje, čuje sa samo tiho motor na malom broju obrtaja (dakle, suprotno kada je set kvačila za zamenu pa se na pritisak kvačila čuje drug lager ili sl.),
- kada u leru pojačam gas, na primer na 1.000-1.200 obrtaja, zvuk se ne čuje,
- kada sam u prvoj sa otpuštenim gasom i tražim parking mesto, zvuk se ne čuje, samo zvuk motora na malim brojem obrtaja i točkovi ako je asfalt hrapav,

Menjan set kvačila pre 1,5 godine ili pre 19.000 km ,
Menjač lepo ulazi u sve brzine i u rikverc,
Ulje u menjaču kontrolisano na svakom malom servisu, nikada nije dosipano ni menjano. Ispod menjača sve je suvo, samo oko šelne leve manžetne na ulazu u menjač (valjda je to poluosovina, nisam stručan) ima tragova ulja oko 2-3 nokta, ali verovatno nema mnogo suvljih puntića - nije izgubio ni kap menjačkog ulja za 10,5 godina.
Juče sam proverio ulje na šrafu za dolivanje, počelo da curi kad sam ga odvrnuo do pola, znači ima ulja.

Ne mogu bez kanala da dođem do nosača menjača (onaj mali "reket") da li postoji mogućnost da on pušta zvuk?
Da li će zamena ulja (koju ću da uradim prvi put na sledećem malom servisu, kad napuni 11 godina) eventualno da poboljša stvar?
Da li mora da se radi onaj skupi remont menjača gde je suluda cifra oko 150E (ne bih uzimao polovne ili reparirane manjače)?
Nemoj se sekirati. To nije nikakav kvar 100%. Menjač ti je malo labaviji a to čak čini da menjač daje manje otpore. Čuju se kandzaste spojke u menjaču. Jednostavno kad nisu uzupčene kad se ne koriste na malim obrtajima malo "landaraju" na snopu između zupčanika. Kad je ulje hladno ne čuje se jer stvara n aspojevima deblji film ulja. Posle duže vožnje čuje se više i to samo na leru kad je mnjač izbačen iz brzine i kad se ne dira kvačilo. Recimo kod novih jugića se to čilo kad su novi.
Ne znam da ti nij eneko menjao ulje u menjaču, to jeste možda je manjeg viskoziteta. Ulje višeg viskoziteta bi to smanjilo siugurno, ali kažem ne diraj ništa, osim da proveriš da li menjač ima potrebnu količinu ulja jer kad nema dovoljno ulja može tako da se čuje. Čak tvoj menjač je labaviji manje otpore daje manje troši.

Evo kako izgleda jedna (od punta za 5 brzinu) a ima ih 3 ukupno, jedna za 1-2 i još jedna 3-4
Prikačeni fajlovi
Beleška 2020-07-02 204623.jpg
Beleška 2020-07-02 204623.jpg (47.14 KiB) Pogledano 3928 puta

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 03 Jul 2020, 01:03

Moma je napisao:
02 Jul 2020, 20:48
Arogan je napisao:
02 Jul 2020, 19:09
Pozdrav,
Fiat Punto Classic 1,2 8v, 2009. 115.000 km.

Već nekoliko meseci čujem "cvokotanje/klokotanje" na ler gasu, otprilike zvuk je kao kada gas oslabi pa se čuje landaranje nekog olabavljenog elementa na nedovoljnom broju obrtaja, ja sam mislio da je prednji branik, ili nešto oko hladnjaka, ili plastični poklopac filtera vazduha ….

Tek nedavno sam primetio da zvuk nestaje pritiskom na pedalu kvačila, pa sam se uplašio, pa da proverim na ovom forumu.

Zvuk nije jak, kada se pusti radio samo malo, zvuk ne čuje se, ili ako na semaforu nisam sam ne čuje se od buke drugih kola, ili kada radi migavac ne čuje se. Najglasnije se čuje na parkingu kad je tišina. Detaljnije:
- zvuk se čuje samo dok je auto zagrejan i samo u leru i samo dok je otpuštena pedala kvačila, posle duže kreni-stani vožnje (i to na semaforu ili parkingu),
- dešava se da se ni zagrejan ne čuje, čini mi se da tada nije bila gužva u saobraćaju, pa tada nije bilo mnogo kreni-stani vožnje,
- kada ujutru upalim auto zvuk se ne čuje, mada tada auto radi na višim obrtajima,
- kad se pritisne kvačilo zvuk se ne čuje, čuje sa samo tiho motor na malom broju obrtaja (dakle, suprotno kada je set kvačila za zamenu pa se na pritisak kvačila čuje drug lager ili sl.),
- kada u leru pojačam gas, na primer na 1.000-1.200 obrtaja, zvuk se ne čuje,
- kada sam u prvoj sa otpuštenim gasom i tražim parking mesto, zvuk se ne čuje, samo zvuk motora na malim brojem obrtaja i točkovi ako je asfalt hrapav,

Menjan set kvačila pre 1,5 godine ili pre 19.000 km ,
Menjač lepo ulazi u sve brzine i u rikverc,
Ulje u menjaču kontrolisano na svakom malom servisu, nikada nije dosipano ni menjano. Ispod menjača sve je suvo, samo oko šelne leve manžetne na ulazu u menjač (valjda je to poluosovina, nisam stručan) ima tragova ulja oko 2-3 nokta, ali verovatno nema mnogo suvljih puntića - nije izgubio ni kap menjačkog ulja za 10,5 godina.
Juče sam proverio ulje na šrafu za dolivanje, počelo da curi kad sam ga odvrnuo do pola, znači ima ulja.

Ne mogu bez kanala da dođem do nosača menjača (onaj mali "reket") da li postoji mogućnost da on pušta zvuk?
Da li će zamena ulja (koju ću da uradim prvi put na sledećem malom servisu, kad napuni 11 godina) eventualno da poboljša stvar?
Da li mora da se radi onaj skupi remont menjača gde je suluda cifra oko 150E (ne bih uzimao polovne ili reparirane manjače)?
Nemoj se sekirati. To nije nikakav kvar 100%. Menjač ti je malo labaviji a to čak čini da menjač daje manje otpore. Čuju se kandzaste spojke u menjaču. Jednostavno kad nisu uzupčene kad se ne koriste na malim obrtajima malo "landaraju" na snopu između zupčanika. Kad je ulje hladno ne čuje se jer stvara n aspojevima deblji film ulja. Posle duže vožnje čuje se više i to samo na leru kad je mnjač izbačen iz brzine i kad se ne dira kvačilo. Recimo kod novih jugića se to čilo kad su novi.
Ne znam da ti nij eneko menjao ulje u menjaču, to jeste možda je manjeg viskoziteta. Ulje višeg viskoziteta bi to smanjilo siugurno, ali kažem ne diraj ništa, osim da proveriš da li menjač ima potrebnu količinu ulja jer kad nema dovoljno ulja može tako da se čuje. Čak tvoj menjač je labaviji manje otpore daje manje troši.

Evo kako izgleda jedna (od punta za 5 brzinu) a ima ih 3 ukupno, jedna za 1-2 i još jedna 3-4
Hvala na opširnom odgovoru. Na osnovu vašeg znanja, nema mi druge nego da prihvatim svaku vašu reč☺, pogotovo što bih i ja voleo da je tako (da nije potrebno skidanje i remont menjača, makar ne odmah ili uskoro, jer to košta najmanje 150E)
Kao što sam napisao, ulje još nisam menjao za 10,5 godina, ne znam od kada je počelo to kloparanje jer sam mislio da je olabavljena neka plastika, ulja je uvek bilo dovoljno i ispod menjača je suv ko barut, osim jedne male fleke na nekoj manžetni.
Na sledećem malom servisu, za pola godine insistiraću da mi zamene ulje (mada FIAT u zvaničnom uputstvu pominje samo proveru i eventualno dosipanje, prvi put na 80.000, a zatim 120.000 (dalje nisam gledao ...).

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 03 Jul 2020, 01:31

Tragovi ulja na levoj manžetni kod Punta obično potiču od curkanja na biraču brzina pa kaplje na dole po manžetni.

Ulje u menjaču treba menjati na velikom servisu odnosno na svakih 100.000 km, otprilike. Nije na odmet da se promeni (ja sam ga menjao na 94.000 ako se dobro sećam), nijedno ulje nije večno.

TT


Odgovori