Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11083
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 30 Nov 2020, 20:14

Dacu ti ja kutiju, ali fiskalni je dovoljan. SAmo je trazi nazad :)
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 30 Nov 2020, 20:16

Aj odnecu ga sutra najverovatnije da ga reklamiram,samo da iskopam racun.
Sad citam po zakonu ne treba kutija,ako bas traze pozajmicu tvoju trebace i tebi kad skines to djubre sa auta :D

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11083
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 30 Nov 2020, 20:20

Samo kako stvari stoje, to jedino da ti vrate pare, oni izgleda tako sugavo rade, pothladjeni su 5 stepeni, sto se oseti kad treba auto da se zagreje (prakticno pisaju sve vreme pomalo).


PS, top su ovi grafikoni, savrseno se vidi kako osciluje temp.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 30 Nov 2020, 20:33

Dobro pricas,jedino pare.

Dobra stvar nakon voznje lepo mozes da markiras sta da ti prikaze, npr stavis pritisak u usisnoj grani i broj obrtaja motora u jedan grafik ili u dva na istom ekranu.

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 30 Nov 2020, 21:16

Ako mogu da primetim, te male oscilacije temperature od par stepeni gore dole su sasvim uobičajene kod svih termostata, nije on zakucan na jednu temperaturu već ima histerezu.
I tako male promene temperature tipa 81-84C i slično do 5C gore dole ne bi trebalo da se primete u grejanju kabine.
Po mom iskustvu mislim da će i novi termostat koji kupite pokazati slično ponašanje na dijagramu praćenja temperature.

Da li za taj motor ima različitih termostata po temperaturama?
Da uporedim sa klasik volvoima koji su slične takve klasične konstrukcije termostata i uopšte rashladnog sistema postoji izbor 2 temperature.
Standardni koji počinje da otvara na 87C za toplije krajeve i drugi koji počinje da otvara na 92C za hladnije krajeve tj pretežno zimske krajeve. Ovaj drugi se zatvori pri 102C, znači opseg mu je 92-102C.
Ovo je kod benzinaca, kod dizela je termostat od 82C (samo takav) koji se zatvara na 89C.

Ako je i pri temp. od recimo 75C nedovoljno grejanje kabine tipovao bih na zapušen mali hladnjak u kabini ili ventil regulacije tako da je smanjen protok tečnosti zapreminski po minuti.

Na 307 recimo grejanje je jako i kada je temp. vode 70C a termostat je na 83C. Drugi je problem što relativno sporo dostiže dizelaš tih radnih 60+C, treba mu nekoliko kilometara ( i do 7-8km ako je lagana vožnja bez opterećenja motora po ravnom) pri ovim spoljnim temperaturama oko nule.
Jednom kada se zagreje u okolinu 80C grejanje je stabilno i jako i ne pada kazaljka temperature.

Kod svih auta koje sam imao, nije se primećivalo na grejanju kabine tako sitno od par stepeni menjanje temperature motora.
Ne znam šta bi bilo kod Punta, možda je nešto Fiat specifično napravio drugačije od ostalih pa se tako mala promena jako primeti.
Ali opet, čudno mi da toliki termostati, pa i različitih proizvodjača budu problematični na toliko različitih primeraka auta. Kao da je neki sistemski problem ali ne kapiram u čemu.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11083
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 30 Nov 2020, 21:28

Primeti se, kad je temp oko 90 on suri, kad je oko 80, to bude dosta losije, on kad stojis dize do 98 kad pali vent. Tada recimo neprijatno greje, tj moras da ga korigujes preko tockica.

Meni je grejanje kako treba kad mogu u majci da se skinem u kolima, tako recimo greje Toyota posle 3 km.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13042
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 30 Nov 2020, 22:05

Da, baš to, kada je termostat ispravan na full otvorenom grejanju ne možeš se voziti, bukvalno šuri, dok čim termostat počne da zeza na full grejanju imaš onako mlako grejanje, nije da ti je hladno ali odmah vidiš da nešto nije u redu jer znaš kako inače treba da greje.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока


ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 30 Nov 2020, 22:20

Aha, znači termostat treba da počne otvaranje negde 87-89C slično kao kod drugih benzinaca.
Da, to kao kod Tojote je normalno grejanje, tako brzo sam i ja navikao da treba da bude dobro rešen sistem grejanja.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3163
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Dare4x4 » 30 Nov 2020, 22:23

Eskimko je napisao:
30 Nov 2020, 20:05
Nisam imao iskustva sa ovlascenim serviserima, ali ako ti je auto u garanciji objasni lepo tim majstorcinama da ti termostat otvara pre vremena i da si to utvrdio.
Ne sme crevo da se zagreje pre nego sto dodje kazaljka za temp na sredinu.
Zahtevaj da ti to poprave ili trazi nekog ko je na malo vecoj poziciji od tih majstora ili sa kime si vec pricao tamo.
Moraću da se pozabavim time. Prvo sam mislio da je to ok jer auto se i nov ponašao slično, a i na Internetu sam nalazio da se mnogi žale baš na isto - da se sporo zagreva i hladi se u vožnji. Ali to od prošle nedelje me baš nerviralo i par puta sam proverio gornje crevo i definitivno mislim i ja da ne treba tako. Kod Yuga znam da je hladno, hladno, pa odjednom vrelo :) I grejanje je jače i posle par minuta duva toplo. Nije neko poređenje ali princip je, valjda, isti :D
Izvinjavam se zbog upada u temu :pivo:

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11083
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 30 Nov 2020, 22:26

Na ovoj temi imas najvise onih koji sami prckaju oko kola...

Imao sam nekad Mitsubishi, grejao je ko lud, Hyundai je od njih ucio razvoj motora, lose ti to nesto radi....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3163
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Dare4x4 » 30 Nov 2020, 22:33

I ja sam od tih koji su učili da voze na Ladi i Yugu i da prčkaju, zato i pratim ovu temu :)

:pivo:

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 30 Nov 2020, 22:42

Zaboravio sam, jel taj Hyu benzinac ili dizelaš?
Imaj u vidu da moderni dizelaši su jako efikasni i da nisu sami sposobni da efikasno (brzo) zagreju motor pa im obično dodaju ili elektro ili dizel dodatni dizel grejač ("vebasto" što neki zovu taj tip grejača vode) da bi koliko toliko imali normalno grejanje kabine.
Kod nekih je dodatna oprema a negde je i serijska montaža uz dizel motor.

Ako je dizel i ako je kao nov isto tako ili slično bilo sa grejanjem verovatno je prosto takve konstrukcije.

Bez tog dodatnog grejača su katastrofa za zimu, znam na primeru Golfa 4 1,9 dizel. Ostaviš ga pola sata u leru i nakon i tih pola sata i dalje nema grejanja kabine a motor tek mlak.

E da, kada pomene Ladu ona je baš imala dobro grejanje i to jako brzo.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3163
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Dare4x4 » 30 Nov 2020, 23:08

Benzinac je.
Sreća pa ima grejače sedišta ali opet nije prijatno voziti se u frižideru.

U Ladi na 90 stepeni motora stvarno šuri, što neko reče :)

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11083
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 30 Nov 2020, 23:10

Lada Niva, vozio nas Nidza na Kop.
Ono je bilo najace grejanje ikada, samo se tesko stelovalo, ili zima ili magma u facu :)
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od A170T » 30 Nov 2020, 23:45

I moj dizelas je katastrofa za grejanje. Moze da zagreje ako je 10-15c, ako je ispod toga jako slabo kao da ga nema.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Odgovori