Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ima kola gde hoce da ispadne klip iz celjusti ako ne promenis na vreme, Stilo cini mi se.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Paknovi su drugačija priča od pločica.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Isli sa bratom nas četvoro u kolima, teren je bio konstantna uzbrdica nekih 20-tak km. Primetim da povremeno pali ventilator napred ali kapiram da je to uobicajeno, par minuta kasnije je i brat (vozac) primetio da kazaljka temperature pala dole i da se povremeno vraca nazad u polozaj za radnu temperaturu i opet pada nazad. Stali i podigli haubu, ima antifriza koliko treba, ali kad se dese te oscilacije na instrument tabli motor sam dodaje i gubi obrtaje.
Kasnije tog dana se vratili bez problema, ali naravno posto je u povratku bila nizbrdica kapiram da je motor bio manje opterecen.
Punto 1.2 80ks, kapiramo da je vodena pumpa na izdisaju?
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Kasnije tog dana se vratili bez problema, ali naravno posto je u povratku bila nizbrdica kapiram da je motor bio manje opterecen.
Punto 1.2 80ks, kapiramo da je vodena pumpa na izdisaju?
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ako je pumpa temperatura raste van normalnog opsega.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nije rasla na skali temperature, niti je ispod haube manifestovao neke znake da se pregreva...
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pre ce biti do termostata.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Danas bih trebalo da kupim prednju lambda sondu za Punta Classic iz 2010. godine. Zanima me da li postoji razlika između one pre katalizatora i one posle, s obzirom da me u radnji pitaju koju ću od te dve? Na stranom Fiatovom forumu nađoh podatak da su to iste sonde ali sa drugačijim kodnim brojem. Vremenom ću verovatno morati da menjam i sondu 2, tj. onu posle katalizatora te iz tog razloga i postavljam ovo pitanje. I kad smo već kod sonde, dijagnostika mi pokazuje grešku PO130 Sensor Circuit Malfunction (Bank I Sensor 1), pretpostavljam da se radi o prednjem senzoru koji imam nameru da menjam. Danas sam otkačio konektor od te sonde i nisam primetio nikakvu promenu u radu motora koji radi kao da nema nikakve greške, a nije mi se upalila ni lampica "Check engine". Na dijagnostici ta sonda pri dodavanju gasa menja naizmenično podatak closed loop i open loop, dok mi druga sonda sve vreme pokazuje samo open loop, ne menja se podatak dodavanjem gasa. Da li to tako treba da bude?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zašto bi menjao sondu, jesi li je ispitao (dovršio dijagnostiku) ?
Jer ovo što si naveo kao očitani kod nema veze sa samom sondom, i može svašta da bude.
Prva sonda upravlja radom motora, i oslicuje.
Druga je kontrola za postojanje (tačnije rad) katalizatora i ne utiče na rad motora.
Trebalo bi da su identične.
Jer ovo što si naveo kao očitani kod nema veze sa samom sondom, i može svašta da bude.
Prva sonda upravlja radom motora, i oslicuje.
Druga je kontrola za postojanje (tačnije rad) katalizatora i ne utiče na rad motora.
Trebalo bi da su identične.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ljubitelju, hvala ti na odgovoru. Skinuo sam danas obe sonde i crne su od gareži, promenio sam prvu a verovatno ću i drugu sutra. Prešao sam 92,000 i nisam primetio nikakav problem u radu motora dok mi se nije upalila lampica posle koje sam kupio dijagnostički uređaj koji mi je pokazao broj greške. Išao sam na sreću i čini mi se pogodio, jer posle zamene prve sonde izašao sam na auto put i vozio punta što sam brže mogao. Kad se vratih na parking i uradio dijagnostiku, greška se više nije javljala. Cena sonde je 4,300 dinara i za razliku od drugih marki automobila nije previše skupa i isplati se promeniti je uz rizik i da stara nije neisrpavna, jer neće da se baci, ustrebaće kad tad. Staru prvu sondu sam stavio na mesto druge sonde i očitavanja napona su postala "življa" pri dodavanju gasa, za razliku od prethodnog stanja gde su se podaci tromo i sporo menjali. Idem logikom laika jer se ponešto razumem u motore i elektriku, ali ni približno ne toliko kao neko ko se profesionalno bavi tim poslom. Staru sam samo dobro isprskao i isprao brejk kliner sprejom i tako je stavio umesto garave druge sonde. Ako bude bilo nekih drugih problema u međuvremenu, onda ga teram kod nekog majstora. I sad bih ga odvezao nekom ali se plašim i svakakvih majstora jer ne pozanjem nijednog pouzdanog, niti nekog koga bi mi neko preporučio a da je negde oko Konjarnika, Šumica ili tu negde. Ako imaš neku preporuku javi mi, biću ti zahvalan.
Samo još jedno pitanje: da li i druga sonda, kao što radi prva, treba da naizmenično menja podatak "loop closed" i "loop open", kod mene je pre i posle zamene stalno na "loop open"?
Samo još jedno pitanje: da li i druga sonda, kao što radi prva, treba da naizmenično menja podatak "loop closed" i "loop open", kod mene je pre i posle zamene stalno na "loop open"?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Samo da dodam, godinama sam sipao NIS-ov G-Drive 100, ali sam poslednje dve godine prešao na NIS-ov BMB 95 benzin. Pretpostavljam da je to uzrok garavih sondi. Ubuduće ću opet sipati stotku, malo je skuplja ali čini mi se, a i logika mi govori, da se isplati.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Garavost, čadj, je posledica preniske temperature sagorevanja.
Iliti umtrvljene vožnje, tipično za gradsku vožnju u dužem periodu, gde se motor ne zagreje kako treba na radnu temperaturu što se tiče izduvnih gasova.
Ujedno i uzrok "usporavanja" sonde.
Rešava se opterećenjem motora, italijanskim tjuningom tzv,kao što je npr vožnja auto putem ili uz neko brdo pod punim gasom.
Što bi se reklo, da se motor produva i samoočisti.
A auspuh posten beo- sivi.
Broj oktana benzina nema baš nikakvog uticaja, to je mera otpornosti na samozapaljenje bez kontrole a to pitanje je rešeno još od 80tih godina sa uvodjenjem elektronskog ubrizgavanja.
Samo neki, vrlo specifični motori imaju zahteva i potrebu da koriste 100oktanski benzin, Fiatov taj ne spada u takve.
Upotreba 100oktanskog ne šteti motori ali i ne koristi u tehničkom smislu, pa slobodan izbor kako ko voli.
Iliti umtrvljene vožnje, tipično za gradsku vožnju u dužem periodu, gde se motor ne zagreje kako treba na radnu temperaturu što se tiče izduvnih gasova.
Ujedno i uzrok "usporavanja" sonde.
Rešava se opterećenjem motora, italijanskim tjuningom tzv,kao što je npr vožnja auto putem ili uz neko brdo pod punim gasom.
Što bi se reklo, da se motor produva i samoočisti.
A auspuh posten beo- sivi.
Broj oktana benzina nema baš nikakvog uticaja, to je mera otpornosti na samozapaljenje bez kontrole a to pitanje je rešeno još od 80tih godina sa uvodjenjem elektronskog ubrizgavanja.
Samo neki, vrlo specifični motori imaju zahteva i potrebu da koriste 100oktanski benzin, Fiatov taj ne spada u takve.
Upotreba 100oktanskog ne šteti motori ali i ne koristi u tehničkom smislu, pa slobodan izbor kako ko voli.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Živ bio, tako sam nešto i mislio jer mi je do posla 4 km i toliko u povratku i uglavnom gradska vožnja u kolonama što je u Beogradu u poslednje vreme sve gora situacija, posebno kada se oko 16-17 časova uputiš preko Gazele. Auto od jutros prede, da ga ne ureknem . Ne reče mi samo oko druge sonde, da li treba da se menja pokazivanje petlje ("Loop" - open-closed) kao što se dešava kod prve, pre katalizatora?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Sto se teorije tice.
Open loop, je rad motora bez lambda sonde, i to se desava kad je motor hladan, tako se projektuje auto, da bi se brze zagrejao, radi pod pojacanom smesom.
Jednom kad se zagreje, prelazi na closed loop, zatvorenu povratnu spregu preko sonde.
Kada sonda neprestano koroguje ubrizgavanje, i zato osculuje sinusoda oko idelne tacke.
To je sto se tice ove prve sonde pre katalizatora, tako da termini open i closed loop, nekako nisu bas jasni u tvom primeru.
Isto procam laicki, mozda treba tako kako ti kazes.
Open loop, je rad motora bez lambda sonde, i to se desava kad je motor hladan, tako se projektuje auto, da bi se brze zagrejao, radi pod pojacanom smesom.
Jednom kad se zagreje, prelazi na closed loop, zatvorenu povratnu spregu preko sonde.
Kada sonda neprestano koroguje ubrizgavanje, i zato osculuje sinusoda oko idelne tacke.
To je sto se tice ove prve sonde pre katalizatora, tako da termini open i closed loop, nekako nisu bas jasni u tvom primeru.
Isto procam laicki, mozda treba tako kako ti kazes.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Druga sonda ne učestvuje u pripremi smeše, nije uopšte u petlji regulacije.
Pravilnost rada sondi a ujedno i ispravnost se procenjuje merenjem odnosno najbolje gledanjem na osciloskopu. Čitanje kodova je uglavnom beskorisno vezano za stanje same sonde.
Ali, onaj kod greške je vezan sa problemom u elektro instalaciji pa možda otuda gubitak signala i prelazak u nekontrolisani režim rada motora- open loop.
edit- bax objasnio princip upotrebe petlje.
Pravilnost rada sondi a ujedno i ispravnost se procenjuje merenjem odnosno najbolje gledanjem na osciloskopu. Čitanje kodova je uglavnom beskorisno vezano za stanje same sonde.
Ali, onaj kod greške je vezan sa problemom u elektro instalaciji pa možda otuda gubitak signala i prelazak u nekontrolisani režim rada motora- open loop.
edit- bax objasnio princip upotrebe petlje.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Bluetooth OBD i program Torque mogu da nacrtaju rad sonde u real time na Puntu.
PS. Na jednom autu gde je vrljavo radila sonda problem je bila zaprljana masa.
Uglavnom to iskakanja open / closed loop nema nekog smisla.
PS. Na jednom autu gde je vrljavo radila sonda problem je bila zaprljana masa.
Uglavnom to iskakanja open / closed loop nema nekog smisla.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.