Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 22 Maj 2022, 14:05

U stvari, nije mi problem miris, jer je blag (osetim ga bukvalno na svakim kolima neposredno posle gašenja klime, ali ne i ventilatora). Brine me što se ne sećam da mi je komoresor caktao na svakih 30 sekundi.
Mada, da sačekam 35 stepeni, danas nije merodavno testirati klimu.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 22 Maj 2022, 14:09

Digni tockic za protok vazduha na trojku pa vidi, meni ima te oscilacije u temp sto izaziva smrad, ali ne cakce kad je leto, cakce kad je zima
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 22 Maj 2022, 15:51

Malopre sam se spustio sa Košurnjaka do N Bgd, sa klimom na 3 usmereno na šoferku. Na dolasku sam se zaledio, znači u proseku dobro hladi, bio je nekoliko puta kratka pojava mirisa, a nisam čuo caktanje jer je ventilator glasniji na 3 od tog caktanja. Nadam se da je sve u redu, samo da često paljenje/gašenje kompresora klime ne izazove kvar istog ...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 22 Maj 2022, 15:55

Dobro je to, tako radi ritmicno. Pred novi ciklus malo se zagreju cevi i onda zasmrdi ako je prljava.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 22 Maj 2022, 22:38

I meni tako cackce kompresor klime tj pali se i gasi se ali samo kad je spoljna temp niza od 25 stepeni mozda cak i malo manje. Ako je toplije ukljuci se kompresor i ne gasi sd koliko sam primetio.

A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od A170T » 28 Maj 2022, 09:32

Šaša ti znaš Punta u sitna crevca pa da te pitam u vezi bratovog Punta. Sad na ovim vrućinama, pri sporoj gradskoj ili pri vožnji uzbrdo padne skala temperature na nulu i uključuje ventilator na max. Tada ujedno krene da se guši i secka dok se ne nagazi malo jače.
Šta je tu problem? Ako se vozi brže sa većim protokom vazduha onda je problem manje izražen.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока



Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Saša » 29 Maj 2022, 07:14

Očigledno da se motor pregreva iz nekog razloga. U tom slučaju kazaljka temperature bi trebala da ode na max a ne na nulu. Rekao bih da je tu kombinacija više problema a pošto ne znam kako je i da li je redovno održavan auto, teško je reći šta je tačno a može biti više razloga. Proveriti prvo davač temperature a što se tiče samog pregrevanja to može biti zbog zapušenog hladnjaka (unutra ili spolja), neispravnog termostata ili loše pumpe vode. Proverite sve navedeno tim redom kako sam napisao.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 717
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od YUgisa » 29 Maj 2022, 09:43

Kod Yuga recimo ako izgubi signal iz nekog razloga od temperature rashladne tecnosti, automatski pali ventilator, sad kod Yuga je odvojen senzor za tablu pa nece pasti na nulu skala, ali ako je kod Punta povezano onda bi palo. Tako da kao sto kaze Sasa, definitivno senzor i instalaciju proveriti prvo. Ujedno ako izgubi temperaturu rashladne tecnosti, onda motor radi u bogatijoj smesi jer je to bezbednije po motor, a pritiskanje gasa dodaje vazduha i omogucava mu da lakse sagori visak goriva.
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Bax » 29 Maj 2022, 10:13

Nelogicno je to sto je napisano, da li on polako obara temp ili kazaljka samo padne odjednom?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od A170T » 29 Maj 2022, 10:21

Padne odjednom i isto tako se vrati nazad nakon nekog vremena (5-6 min). Sad ako se vozi magistralom ništa se toliko ne primeti, ali ako padne skala recimo na semaforu mora malo jače da nagazi da se ne bi ugasio motor, inače secka i guši se...


Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Bax » 29 Maj 2022, 10:32

To je neki problem sa instalacijom strujom, prljava masa i sl.

Treba da nakacis Obd citac i da prtis temp preko citaca.

Ovo sto pises jasno je da ima neki problem, ali nije samo pregrevanje, ako ga uopste i ima...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 717
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od YUgisa » 29 Maj 2022, 14:32

Secka jer dobija (pre)vise goriva kada vise ne registruje temperaturu rashladne tecnosti. Najbolje dok radi motor probati prvo sa drmanjem instalacije oko senzora da se vidi da li ima promene tj da li je prekid u tom podruciju, posto obicno prekidi dodju oko konektora ili ako instalacija negde usput ima neku naglu krivinu ili se provlaci kroz nesto pa nije fiksirana propisano.
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Bax » 29 Maj 2022, 14:39

Morao bi da upali gresku check engine.

Npr. PO115 engine coolant temperature circuit malfunction
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od A170T » 29 Maj 2022, 15:17

Motor je prošle godine u ovo vreme otvaran zbog toga što je krenuo da sagoreva vodu i ulje. Motor je kompletno sređen, ali taj problem oko temperature su gurnuli sa strane zbog zurbe da bi se auto što pre registrovao (zadnjih par dana). Ona situacija tipa "Dođi za 2-3 dana da rešim i to, to ćemo za pola sata." Dan po dan prolazio, majstor uvek odlagao i na kraju je ostalo tako kako je.
A check engine sija od kako je auto kupljen, valjda zbog lambda sonde koja je iz nekog razloga skinuta.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока



Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23800
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od dragvorl » 30 Maj 2022, 01:07

Nije iskljuceno da imas vazdusni cep u sistemu. Probajte da ispustite vazduh, mislim da Punto ima te ventile za ispustanje vazduha. Narocito ako je imao problem sa glavom, mozda nije uradjeno kako treba.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori