Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Nema levo-desno samo pravo. Svaki pogled se prati, ne brini.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Bax je napisao: ↑03 Jun 2022, 23:22Evo admin Punto grupe na facebook, guru za Punta, sta kaze.
Drzi servis u BG, Ninkovic.
. Vecina servisera vec godinama razglaba o kvalitetu novih setova kvacila l .... da se razumemo u startu "Rep set" je oznaka na kutijama koja znaci "Replacement set" u prevodu zamenski set .... neki su to nazivali "reparirani set" ... ima nas raznih jbg
Konkretan problem kod kvacila na puntovim 1.2 motorima je ta korpa ... malo malo pa mi u servis dolaze sa istim kvarom ... "proleteo druk lezaj ...."
O samom kvalitetu setova kvacila ja licno ne bi da pametujem. Ponude su takve kakve su. Motori i menjaci su odavno umorni .. ali neke stvari treba da se znaju ....
Sama ugradnja novog seta tj nacin moze da produzi zivot setu kvacila ... varijanta "odsrafi i zasrafi" .... nije bas najbolja opcija. Necu puno da pisem ali ciscenje zvona menjaca, samog zamajca od cestica starog kvacila smatram obaveznim ....
Takodje je obavezna i zamena polugice druk lezaja jer mu ona daje pravac stiskanja korpe ... pisao sam vec o tome pa da se ne ponavljam ....
Druga jako bitna stvar je stil voznje .... nju smatram kao prioritet i veoma odredjuje vek kvacila .... nemojte drzati stisnuto kvacilo na semaforu, u guzvama i najbitnije ... nemojte drzati nogu na pedali kvacila ukoliko to nije potrebno ... druk lezaj i korpa tada najvise trpe ....
Za kraj bi da napomenem da neki srednji vek kvacila treba da bude oko 40 000km
Onaj ko se ne drzi pravila ... nece izgurati vise od 25-30 000km
Dobro ugradjeno kvacilo sa dobrim vozacem moze da pregura i 70 000km
Jedna napomena ... fabricka kvacila su nesto sasvim drugo ... ne brkajte ih sa "kupovnim"
Da parafraziram, kvalitet zamenskih kvacila za Punta je nikakav, ako se ugradi da se ispostuju sve moguce forice, tj kod "uber" majstora moci ce da pregura, do tog minimalnog ocekivanog perioda od 60-70k, pod uslovom da ga pazite ko bebu.
Elem, kvalitet im je truba....
Cak sta vise, deluje da su im druk lageri nikakvi, i da prestanu da se vrte i da izrezu peraja korpe
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Jel postoji neke druge marke set, Sachs, Luk...?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Наравно да постоје ал народ хоће да уштеди пар хиљада динара па бира најјефтиније а онда кука. Као, стар је ауто не бих да улажем у скупе делове и слично
ПС не мислим на Салета кокретно, већ глобално и ме само на сет квачила већ на све делове који кад тад дођу на замену.
Кад сам мењао пумпу горива на фиату, понудили ми нову из оригинала ал која има и половних и ремонтованих.
Половне и ремонтоване биле око 6000 дин , нова коју сам узео 20000 динара . Па не мења се то сваки дан као спона.тако исто и за квачило.
ПС не мислим на Салета кокретно, већ глобално и ме само на сет квачила већ на све делове који кад тад дођу на замену.
Кад сам мењао пумпу горива на фиату, понудили ми нову из оригинала ал која има и половних и ремонтованих.
Половне и ремонтоване биле око 6000 дин , нова коју сам узео 20000 динара . Па не мења се то сваки дан као спона.тако исто и за квачило.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Meni Sachs izdrzao 37000 km, 90% gradske voznje po Beogradu. Otisao druk, do poslednjeg dana pedala je bila mekana i lamela nije proklizavala. Mislim da ne moram da napominjem da tokom stajanja u mestu kvacilo nikad nije bilo pritisnuto duze od sekunde, koliko treba da se ubaci u prvu i krene.
EDIT: Istina, moram da napomenem da je jedan kratak period pred konacno crkavanje kvacila znala da se patosnica podvuce pod pedalu i da uzrokuje da se pedala ne stisne do samog kraja, ali svakako pre tog vremena je krenulo da otkazuje kvacilo tj druk.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
EDIT: Istina, moram da napomenem da je jedan kratak period pred konacno crkavanje kvacila znala da se patosnica podvuce pod pedalu i da uzrokuje da se pedala ne stisne do samog kraja, ali svakako pre tog vremena je krenulo da otkazuje kvacilo tj druk.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
Poslednja izmena od Kuzmanovic u 04 Jun 2022, 16:51, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Ako guru Punto majstor, admin fb Punto grupe, kaze da sve sto ugradjuje je boolja, onda je to tako. Pogotovo to za Punto kvacila vazi da su truba.
To je neka divca roba, niskog kvaliteta.
Dakle izmedju setova od 60-80e, svih marki, i OEM koji je 200e, nema nista izmedju.
Mozda jedino remont u Ostruznici, ima dva poznata servisa....
To je neka divca roba, niskog kvaliteta.
Dakle izmedju setova od 60-80e, svih marki, i OEM koji je 200e, nema nista izmedju.
Mozda jedino remont u Ostruznici, ima dva poznata servisa....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Ako je korpa problem onda tesko da remont pomaze, ne znam da li to rade.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Ne moze se ocekivati da ce za stotinak evra, koliko kosta kvacilo i ruke majstora, kvacilo potrajati kao na automobilima vise klase. Cinjenica je da je Punto jeftin automobil za odrzavanje ali isto tako i da su manje kvalitetniji zamenski delovi, samim tim i manje trajniji. Pa termostati traju jedva dve godine, a nekad cak i manje, plocice se menjaju na svakom drugom malom servisu (vecina plocica skripe i dok su nove), diskovi jedva da izdrze dva seta plocica.
Mozda bi trebalo da se ova prica prebaci u opstu temu.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
Mozda bi trebalo da se ova prica prebaci u opstu temu.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša
Ako nije tako kritično stanje, može to da gura još neko vreme.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
- ivke74
- Postovi: 318
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pozdrav svima dugo nisam bio u ovoj grupi (nedostatak vremena).
Kakava su vasa iskustva sa akumulatorima?
Prvi akumulator na Puntu bio je magneti mareli i trajao 5 godina zatim Varta 3godine čim je istekla garancija crkao, posle Varte kupio sam Duracell trajao dve godine crkao u garanciji reklamirao dobio novi Duracell ali sa skracenom garancijom od godinu dana. Čim je istekla garancija posle deset dana totalno mrtav upalio auto vozio ugasio da ponovo upalim on mrtav izmerim voltazu 10,1v. probao da napunim ne moše i dalje 10,1v. Sada sam kupio akumulator Topla.
Alternator kada su isključeni svi potrošači puni 14,0v kada uključim sve potrošače i klimu puni između 13,7 i 13,6v. električar kaze ma to je ok.
Inače Punto clasik prešao je 200000km ja sam prvi vlasnik.
Pored punta imam i WV Passat on puni akumulator sa svim potrošačima 13,9v bez potrošača 14,1v.
Kakva su vaša iskustva sa akumulatorima i alternatorom?
Kakava su vasa iskustva sa akumulatorima?
Prvi akumulator na Puntu bio je magneti mareli i trajao 5 godina zatim Varta 3godine čim je istekla garancija crkao, posle Varte kupio sam Duracell trajao dve godine crkao u garanciji reklamirao dobio novi Duracell ali sa skracenom garancijom od godinu dana. Čim je istekla garancija posle deset dana totalno mrtav upalio auto vozio ugasio da ponovo upalim on mrtav izmerim voltazu 10,1v. probao da napunim ne moše i dalje 10,1v. Sada sam kupio akumulator Topla.
Alternator kada su isključeni svi potrošači puni 14,0v kada uključim sve potrošače i klimu puni između 13,7 i 13,6v. električar kaze ma to je ok.
Inače Punto clasik prešao je 200000km ja sam prvi vlasnik.
Pored punta imam i WV Passat on puni akumulator sa svim potrošačima 13,9v bez potrošača 14,1v.
Kakva su vaša iskustva sa akumulatorima i alternatorom?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Meni polovna Varta radi vec 3.5 godine. A bio je u autu kad sam uzeo polovnjak.
Puni oko 13.9v, kad rade svetla i ventilator.
Puni oko 13.9v, kad rade svetla i ventilator.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- ivke74
- Postovi: 318
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa i ja mislim da 13,9v je ok.
Mada auto električar kaze da je 13,7 ok kad je merio sa svim potrošačima moram otići i kod nekog drugog majstora za mišljenje meni je sumljiv alternator.
Mada auto električar kaze da je 13,7 ok kad je merio sa svim potrošačima moram otići i kod nekog drugog majstora za mišljenje meni je sumljiv alternator.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Премериш акумулатор кад није под напоном
"100% napunjen akumulator ima napon od oko 12,70 V,
75% napunjen akumulator ima napon od oko 12,35 V,
50 % napunjen akumulator ima napon od oko 12,10 V,
25 % napunjen akumulator ima napon od oko 11,95 V,
0 % napunjen akumulator ima napon od oko 11,70 V i manje"
То дал је при пуњењу волтажа 13.6-14.4 то је искључиво до алтернатора и нема везе са акумулатором. Нормална вредност пуњења се рачуна од 13.8-14.7 V.
У принципу, алтернатор би требао да даје јачу струју 1-2V него што је на акумулатору.
У случају да је струја пуњења мања или већа од наведене проблем је у алтернатору тј реглеру или диодама који исправљају струју.
"100% napunjen akumulator ima napon od oko 12,70 V,
75% napunjen akumulator ima napon od oko 12,35 V,
50 % napunjen akumulator ima napon od oko 12,10 V,
25 % napunjen akumulator ima napon od oko 11,95 V,
0 % napunjen akumulator ima napon od oko 11,70 V i manje"
То дал је при пуњењу волтажа 13.6-14.4 то је искључиво до алтернатора и нема везе са акумулатором. Нормална вредност пуњења се рачуна од 13.8-14.7 V.
У принципу, алтернатор би требао да даје јачу струју 1-2V него што је на акумулатору.
У случају да је струја пуњења мања или већа од наведене проблем је у алтернатору тј реглеру или диодама који исправљају струју.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Sa Cliom dosao italijanski Euro accumulatori, trajao 6 godina, posle Mareli 4 godine. Na stilu uzeo Marelijev Run koji je najskuplja linija izdrzao 3 ili 4 godine, uzet Exide jer je bio na akciji ali sam krenuo u Metro da uzmem najjeftiniji pa je razlika bila minimalna. Ja bih sledeci uzeo Yuasa japanski.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Registrovan Punto pre neki dan, danas odrađena promena ulja i filtera, malo očišćen hladnjak od insekata i još par sitnica. Selenia 20k 3.600 dinara, filter 400 dinara, isprljane ruke ne računam. Na satu 21.730 km.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...