Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Saša » 04 Jun 2022, 11:02

Nema levo-desno samo pravo. Svaki pogled se prati, ne brini.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Bax » 04 Jun 2022, 13:09

Bax je napisao:
03 Jun 2022, 23:22
Evo admin Punto grupe na facebook, guru za Punta, sta kaze.
Drzi servis u BG, Ninkovic.

. Vecina servisera vec godinama razglaba o kvalitetu novih setova kvacila l .... da se razumemo u startu "Rep set" je oznaka na kutijama koja znaci "Replacement set" u prevodu zamenski set .... neki su to nazivali "reparirani set" 😁 ... ima nas raznih jbg 🙂
Konkretan problem kod kvacila na puntovim 1.2 motorima je ta korpa ... malo malo pa mi u servis dolaze sa istim kvarom ... "proleteo druk lezaj ...."
O samom kvalitetu setova kvacila ja licno ne bi da pametujem. Ponude su takve kakve su. Motori i menjaci su odavno umorni .. ali neke stvari treba da se znaju ....
Sama ugradnja novog seta tj nacin moze da produzi zivot setu kvacila ... varijanta "odsrafi i zasrafi" .... nije bas najbolja opcija. Necu puno da pisem ali ciscenje zvona menjaca, samog zamajca od cestica starog kvacila smatram obaveznim ....
Takodje je obavezna i zamena polugice druk lezaja jer mu ona daje pravac stiskanja korpe ... pisao sam vec o tome pa da se ne ponavljam ....
Druga jako bitna stvar je stil voznje .... nju smatram kao prioritet i veoma odredjuje vek kvacila .... nemojte drzati stisnuto kvacilo na semaforu, u guzvama i najbitnije ... nemojte drzati nogu na pedali kvacila ukoliko to nije potrebno ... druk lezaj i korpa tada najvise trpe ....
Za kraj bi da napomenem da neki srednji vek kvacila treba da bude oko 40 000km
Onaj ko se ne drzi pravila ... nece izgurati vise od 25-30 000km
Dobro ugradjeno kvacilo sa dobrim vozacem moze da pregura i 70 000km
Jedna napomena ... fabricka kvacila su nesto sasvim drugo ... ne brkajte ih sa "kupovnim" 😁

Da parafraziram, kvalitet zamenskih kvacila za Punta je nikakav, ako se ugradi da se ispostuju sve moguce forice, tj kod "uber" majstora moci ce da pregura, do tog minimalnog ocekivanog perioda od 60-70k, pod uslovom da ga pazite ko bebu.

Elem, kvalitet im je truba....

Cak sta vise, deluje da su im druk lageri nikakvi, i da prestanu da se vrte i da izrezu peraja korpe
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od dragvorl » 04 Jun 2022, 16:10

Jel postoji neke druge marke set, Sachs, Luk...?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od BigMazzy » 04 Jun 2022, 16:48

Наравно да постоје ал народ хоће да уштеди пар хиљада динара па бира најјефтиније а онда кука. Као, стар је ауто не бих да улажем у скупе делове и слично

ПС не мислим на Салета кокретно, већ глобално и ме само на сет квачила већ на све делове који кад тад дођу на замену.

Кад сам мењао пумпу горива на фиату, понудили ми нову из оригинала ал која има и половних и ремонтованих.
Половне и ремонтоване биле око 6000 дин , нова коју сам узео 20000 динара . Па не мења се то сваки дан као спона.тако исто и за квачило.

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15136
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Kuzmanovic » 04 Jun 2022, 16:51

Meni Sachs izdrzao 37000 km, 90% gradske voznje po Beogradu. Otisao druk, do poslednjeg dana pedala je bila mekana i lamela nije proklizavala. Mislim da ne moram da napominjem da tokom stajanja u mestu kvacilo nikad nije bilo pritisnuto duze od sekunde, koliko treba da se ubaci u prvu i krene.

EDIT: Istina, moram da napomenem da je jedan kratak period pred konacno crkavanje kvacila znala da se patosnica podvuce pod pedalu i da uzrokuje da se pedala ne stisne do samog kraja, ali svakako pre tog vremena je krenulo da otkazuje kvacilo tj druk.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk




Poslednja izmena od Kuzmanovic u 04 Jun 2022, 16:51, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Bax » 04 Jun 2022, 16:56

Ako guru Punto majstor, admin fb Punto grupe, kaze da sve sto ugradjuje je boolja, onda je to tako. Pogotovo to za Punto kvacila vazi da su truba.

To je neka divca roba, niskog kvaliteta.

Dakle izmedju setova od 60-80e, svih marki, i OEM koji je 200e, nema nista izmedju.

Mozda jedino remont u Ostruznici, ima dva poznata servisa....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od dragvorl » 04 Jun 2022, 17:33

Ako je korpa problem onda tesko da remont pomaze, ne znam da li to rade.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15136
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Kuzmanovic » 04 Jun 2022, 17:42

Ne moze se ocekivati da ce za stotinak evra, koliko kosta kvacilo i ruke majstora, kvacilo potrajati kao na automobilima vise klase. Cinjenica je da je Punto jeftin automobil za odrzavanje ali isto tako i da su manje kvalitetniji zamenski delovi, samim tim i manje trajniji. Pa termostati traju jedva dve godine, a nekad cak i manje, plocice se menjaju na svakom drugom malom servisu (vecina plocica skripe i dok su nove), diskovi jedva da izdrze dva seta plocica.

Mozda bi trebalo da se ova prica prebaci u opstu temu.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk


A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od A170T » 04 Jun 2022, 17:46

Ako nije tako kritično stanje, može to da gura još neko vreme.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
ivke74
Postovi: 318
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 » 18 Jun 2022, 14:26

Pozdrav svima dugo nisam bio u ovoj grupi (nedostatak vremena). :D
Kakava su vasa iskustva sa akumulatorima?
Prvi akumulator na Puntu bio je magneti mareli i trajao 5 godina zatim Varta 3godine čim je istekla garancija crkao, posle Varte kupio sam Duracell trajao dve godine crkao u garanciji reklamirao dobio novi Duracell ali sa skracenom garancijom od godinu dana. Čim je istekla garancija posle deset dana totalno mrtav upalio auto vozio ugasio da ponovo upalim on mrtav izmerim voltazu 10,1v. probao da napunim ne moše i dalje 10,1v. Sada sam kupio akumulator Topla.
Alternator kada su isključeni svi potrošači puni 14,0v kada uključim sve potrošače i klimu puni između 13,7 i 13,6v. električar kaze ma to je ok.
Inače Punto clasik prešao je 200000km ja sam prvi vlasnik.
Pored punta imam i WV Passat on puni akumulator sa svim potrošačima 13,9v bez potrošača 14,1v.
Kakva su vaša iskustva sa akumulatorima i alternatorom?

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 18 Jun 2022, 14:49

Meni polovna Varta radi vec 3.5 godine. A bio je u autu kad sam uzeo polovnjak.

Puni oko 13.9v, kad rade svetla i ventilator.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
ivke74
Postovi: 318
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 » 18 Jun 2022, 15:11

Pa i ja mislim da 13,9v je ok.
Mada auto električar kaze da je 13,7 ok kad je merio sa svim potrošačima moram otići i kod nekog drugog majstora za mišljenje meni je sumljiv alternator.

BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od BigMazzy » 18 Jun 2022, 17:35

Премериш акумулатор кад није под напоном

"100% napunjen akumulator ima napon od oko 12,70 V,
75% napunjen akumulator ima napon od oko 12,35 V,
50 % napunjen akumulator ima napon od oko 12,10 V,
25 % napunjen akumulator ima napon od oko 11,95 V,
0 % napunjen akumulator ima napon od oko 11,70 V i manje"

То дал је при пуњењу волтажа 13.6-14.4 то је искључиво до алтернатора и нема везе са акумулатором. Нормална вредност пуњења се рачуна од 13.8-14.7 V.
У принципу, алтернатор би требао да даје јачу струју 1-2V него што је на акумулатору.
У случају да је струја пуњења мања или већа од наведене проблем је у алтернатору тј реглеру или диодама који исправљају струју.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl » 18 Jun 2022, 19:47

Sa Cliom dosao italijanski Euro accumulatori, trajao 6 godina, posle Mareli 4 godine. Na stilu uzeo Marelijev Run koji je najskuplja linija izdrzao 3 ili 4 godine, uzet Exide jer je bio na akciji ali sam krenuo u Metro da uzmem najjeftiniji pa je razlika bila minimalna. Ja bih sledeci uzeo Yuasa japanski.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Geza » 22 Avg 2022, 13:39

Registrovan Punto pre neki dan, danas odrađena promena ulja i filtera, malo očišćen hladnjak od insekata i još par sitnica. Selenia 20k 3.600 dinara, filter 400 dinara, isprljane ruke ne računam. Na satu 21.730 km.

Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Odgovori