Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Meni klima na Puntu od prvog dana ne radi kako treba (a isterao sam ga novog iz salona). Posle sat vremena neprestanog rada odjednom počne sve slabije i slabije da hladi. Ustanovio sam da se hladnjak klime bukvalno zaledi, kao da ne funkcioniše neki sistem koji bi to trebao da spreči, odnosno povremeno da ugasi kompresor. U početku dakle sve radi kako treba, čuje se kompresor kako se isključuje no nakon dužeg vremena to izgleda prestane da radi kako treba i dođe do zaleđivanja. Probao sam to da rešim ali nisam uspeo i na kraju se "rešenje" svelo na to da ručno ugasim klimu povremeno, sačekam par minuta da se otopi taj led i onda sve opet radi savršeno 45 minuta do sat vremena. Pošto inače volim da mi je u autu baš baš hladno (i sve otvore ventilacije još usmerim na sebe ) - ne diram te prekidače ventilacije skoro uopšte, odnosno samo smanjujem/povećavam brzinu ventilatora a onaj levi taster stoji stalno u plavom polju do kraja. I to je to. Navikao sam se da je tako koristim i to funkcioniše tako kako funkcioniše.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja svoju upalim kad mi treba, i gasim po potrebi, prekidac za toplo hladno, samo zimi kad mi treba da odmagli.
Inace ritmicno radi u nekom ciklisu od koji minut, kad se cuje sistanje....
Kad zasisti, izgubi intenzitet hladjenja, pa opet pojaca do sledec sistanja
Inace ritmicno radi u nekom ciklisu od koji minut, kad se cuje sistanje....
Kad zasisti, izgubi intenzitet hladjenja, pa opet pojaca do sledec sistanja
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Tako isto sada i meni radi i to smatram ispravnim, za razliku od prethodnih nekoliko godina. To šištanje je dosta blaže od šištanja kada nedostaje freon.
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
U nevremenu koje se sinoć sručilo na Vrbas i okolinu, tastu je stradao od leda njegov Punto Mk2b 2004 godište - polupana šoferka i oba fara, čak su i sijalice u farovima razbijene, a o udubljenjima po limariji da i ne govorimo. U potrazi smo zato za tim polovnim delovima (čovek je penzioner) a možda se stavi i novo/zamensko, videćemo. Ja inače imam jedan far koji sam kupio ranije prilično jeftino da imam staklo ili ogledalo za rezervu ali se ne može montirati kako treba jer su mu popucale one kopče (par njih). Da li je moguće nekako prebaciti staklo? Pretpostavljam da treba grejati fenom?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
U rerni zagrejati.
Evo ovaj ga fenom cinculira.
Evo ovaj ga fenom cinculira.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
To bi bila najeftinija opcija, iskoristimo “staklo” sa tog mog i kupimo još jedan sa popucalim kopčama i celim staklom (ima ih za 2.000 din) ali mora da se dosta majstoriše…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ako imas dobar far bez nosaca improvozij nosace, nemoj ga rasklapati.... Mozes da vezes far i vezanicama....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Onda sigurno moze lepo snop da se podesi.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ne, to nije dobar posao. Taj će far da se klati, trese i smeta onima koji dolaze u susret. Mora to da se uradi kako treba.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nebi se to klimalo kod mene
Veca je sansa da to procvrstis, nego da se uspesno bavis tim staklima....
Veca je sansa da to procvrstis, nego da se uspesno bavis tim staklima....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Kad se vec podigla ova tema da pitam vlasnike/korisnike da li imate, ili ste imali, problem sa zapusenim odvodom kondenza klime? Primetio sam da je tepih kod suvozacevog sedista mokar, pritom odvodi u motornom poslu su protocni a i nije bilo kise u tom periodu kad sam primetio mokar pod. Dakle, tepih je mokar na horizontalnom delu poda, recimo tamo u zoni gde je otvor za broj sasije pa malo ka sredini. Oprao sam auto i u perionici sa paznjom na deo oko suvozacevih vrata, sofersajbne i motornog prostora i nije bilo nikakvih tragova vode sa unutrasnje strane. Da li neko zna gde je sprovedeno crevo za odvod od klime i kako najlakse to ocistiti?
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Mislim da se treba zavući ispod auta. Odvod kondenza od klime je negde iza ili kod prednjeg desnog točka (tu uvek bude mokro ispod auta kada se zaustavi) pa probati pročačkati kroz taj otvor ili crevo, šta li je već. Ako to ne pomogne, verovatno ne gine skidanje konzole da bi se prišlo direktno isparivaču i tom odvodu. Nisam imao do sada potrebe da to čačkam pa ne znam 100% sigurno.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moracu da pogledam i da probam da resim nekako.
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
@Kuzmanovic
Zavukao sam se sinoć ispod Punta u želji da ti pomognem/nađem taj odvod i slikam ali mrka kapa. Ništa se ne vidi ispod auta (a još sam ja to gledao iz kanala), voda bukvalno kaplje sa ovog crnog lima (desni kraj prednjeg mosta) na više tačaka, nema dakle nikakvog creva niti otvora kroz koji bi se moglo nešto pročačkati. Izgleda da su konstruktori samo pustili da to kaplje sa isparivača dole pravo kroz neki otvor na šasiji koji se ne vidi od tog lima pa dalje gde voda već nađe sebi put.
Edit: pomoć sa drugog foruma:
Odvod kondenza klime:
"crevo na pozarnom zidu kod suvozaceve strane a iznad letve volana.zasticeno je malim plasticnim odvodnikom."
"Bio sam danas kod Duleta na Altini (servis klima uredjaja za automobile), stavili smo auto na kanal i nasli odvod kondenza, nalazi se kod alternatora i izgleda identicno kao i odvod kise ispod makaza brisaca kod soferke. Izduvao je kompresorom pa cu videti kako ce biti. Sutra idem malo dalje od Beograda a bice toplo, valjda nece vise ulaziti kondenz u kabinu."
"Sat i po voznje pod klimom danas, nema barice kod suvozaca, pretpostavljam da je odvod otpusen kako treba"
--------
Izgleda da nisam gledao gde treba, tj. mislio sam da su crevo sproveli skroz ispod auta, a nisu. Verovatno iz tog creva kaplje dole na ovaj crni lim što sam slikao.
Zavukao sam se sinoć ispod Punta u želji da ti pomognem/nađem taj odvod i slikam ali mrka kapa. Ništa se ne vidi ispod auta (a još sam ja to gledao iz kanala), voda bukvalno kaplje sa ovog crnog lima (desni kraj prednjeg mosta) na više tačaka, nema dakle nikakvog creva niti otvora kroz koji bi se moglo nešto pročačkati. Izgleda da su konstruktori samo pustili da to kaplje sa isparivača dole pravo kroz neki otvor na šasiji koji se ne vidi od tog lima pa dalje gde voda već nađe sebi put.
Edit: pomoć sa drugog foruma:
Odvod kondenza klime:
"crevo na pozarnom zidu kod suvozaceve strane a iznad letve volana.zasticeno je malim plasticnim odvodnikom."
"Bio sam danas kod Duleta na Altini (servis klima uredjaja za automobile), stavili smo auto na kanal i nasli odvod kondenza, nalazi se kod alternatora i izgleda identicno kao i odvod kise ispod makaza brisaca kod soferke. Izduvao je kompresorom pa cu videti kako ce biti. Sutra idem malo dalje od Beograda a bice toplo, valjda nece vise ulaziti kondenz u kabinu."
"Sat i po voznje pod klimom danas, nema barice kod suvozaca, pretpostavljam da je odvod otpusen kako treba"
--------
Izgleda da nisam gledao gde treba, tj. mislio sam da su crevo sproveli skroz ispod auta, a nisu. Verovatno iz tog creva kaplje dole na ovaj crni lim što sam slikao.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Hvala puno na pomoci. Mislio sam da su postavili odvod na pristupacnijem mestu ali izgleda da to nije slucaj.
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Sent from my SM-S901B using Tapatalk