Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 26 Dec 2022, 10:30

Samo da lepo skljicne kabl kad se navuce.
Uzgred, zadnji put kad sam menjao rodjaku, toliko su se bili zalepili kablovi za stare svecice, da sam ih teksom mukom skinuo sa kljestima, vukao sam ko sivonja....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 26 Dec 2022, 14:51

Bax je napisao:
24 Dec 2022, 22:45
Ja cu ipak da nakupujem te sitnice, odlucio sam....
Moja zalihica, cena, sitnica....

Slika

Denso Svecice, Conti PK kais, Vernet termostat, ATE plocice, i komplet set za mali servis, ulje 5w40, i svi filteri za 8 somica, zato je Punto zakon.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

eveca
Postovi: 10
Pridružio se: 24 Dec 2022, 21:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od eveca » 26 Dec 2022, 15:30

Gde ima tako jeftinih filtera? Mann-ov sam platio 700din

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 26 Dec 2022, 15:43

Kit.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

eveca
Postovi: 10
Pridružio se: 24 Dec 2022, 21:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od eveca » 26 Dec 2022, 16:20

Nisam jos kupio svecice, da li odgovaraju te Denso za Z10 na plin? Ako odgovaraju uzecu njih da probam samo zbog cene, fiatove su 950din komad.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 26 Dec 2022, 16:30

Ja sam testirao prosli put Bosch itrijum (Bosch YR7DC+ ), koje su isto jeftine, tek nesto malo skuplje od Densa.
Vozim ih vec 2,3 godine(oko 25k), motor radi besprekorno, tako da za njih imas moju preporuku.
Denso je koristio Eskimko, a i Kuzmanovic sa foruma, ni oni nemaju zamerki, tako da ce sad kod mene ici Denso, zelim i njih da probam.

Naravno nisam imao zamerke ni na NGK, ali ne vidim razlog da ih uzimam vise.

Pre cu da ih menjam na 25k, i uvek imam sveze svecice....

Oko 30k je svecica vec u padu sa svojim performansama, na plin mozda i ranije...
40k, neki maksimum preporucene eksplatacije za Puntaru.

JA vozim na benzin.

PS. cesto je neka forumska preporuka NGK iskljjcivo ali na starom Zorou je crkao ECU komp izlaz za bobine, a uvek su iskljucivo stavljane NGK OEM, tak oda je bolje ranije ih menjati ,jer NGK nece da spase ECU.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

eveca
Postovi: 10
Pridružio se: 24 Dec 2022, 21:15

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od eveca » 26 Dec 2022, 16:56

Sada su u autu FIAT 0055188857 koje su 950din a NGK DCPR7E-N-10 su 750din, ja sam mislio da je to potpuno isto. Uglavnom presle su 39k i vlasnica se ne zali i stvarno auto pali odlicno i ide bez mane na plin, iako sam i ja vise za varijantu staviti dva puta nove, sad ni sam ne znam.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 26 Dec 2022, 17:04

Sve one predju 40k, nego bolje ranije ih skinuti.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10568
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 26 Dec 2022, 18:33

Bakarne svećice su minimum minimuma 40-60k a od plemenitih materijala minimum 100-120,000km.
U praksi realno izdrže nešto više ali ne mnogo više/ potroše se mehanički erozijom/.

ja lično menjam bakarne na 35-50k kak ose već zalomi kilometraža na otprilike 3 godine, tako mi je ranije bio ritam vožnje.

To je kod svih auta koji imaju lambda sistem tj kontrolisanu pripremu gorive smese. Poirzvodjač auta i brend nije bitan, najviše utiče na radni vek svećica da je smesa korektna, da nije presiromašna.

Ovi intervali važe za sve iole krštene svećice tipa NGK, Denso, Bosch, Champion, Fomoco...

Kod karburatorskih motora interval je na pola, 20k (max 30k) i 50k.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Uroš S. » 26 Dec 2022, 20:15

Cela VW grupa predvidja zamenu iridijumskih na 60kkm u TSI motorima, evo već nekih 12-13 godina, da ja znam.

Honda na motociklu predviđa zamenu bakarnih na 25kkm, koliko znam na svim savremenim modelima je taj interval.

Konkretno na 1.2tsi sam prvi put menjao svecice (fabricka ugradnja) na oko 70-75kkm i skinute su imale znatno nabubrelu keramiku pri metalnom delu, sve 4 ravnomerno. Zato sam kasnije menjao na 50kkm.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 26 Dec 2022, 20:27

Sad sam bacio pogled na zvanicne preporuke proizvodjaca za bakarne svecke.

NGK, referencira na upitdtvo od kola
Denso kaze 20.000km
Champion 20.000milja, znaci oko 35k km
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10568
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 27 Dec 2022, 05:59

TSI ( i slični) rade sa siromašnom smesom, Interval na pola, kao kod karburatora.
Dakle za njih 50k a verovatno bakarne i ne bi odgovarale.
Ja sam komentarisao Punta ( i slične) koje rade sa normalnom smesom ( u okolini lambde tj 14,7:1) i gde može puni interval da se primeni.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13016
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 27 Dec 2022, 08:23

Bax je napisao:
26 Dec 2022, 20:27
Sad sam bacio pogled na zvanicne preporuke proizvodjaca za bakarne svecke.

NGK, referencira na upitdtvo od kola
Denso kaze 20.000km
Champion 20.000milja, znaci oko 35k km

NGK za NGK DCPR7E-N-10 (koja inače ima elektrodu od nikla) kaže da im je vek "30k Miles", to je preko 48.000 km. Evo, vidi ovde (klikni na "product specification) i vek je skroz dole pri kraju podataka:

https://www.ngk.com/ngk-4983-dcpr7e-n-1 ... spark-plug

Moje iskustvo govori da ih možemo slobodno menjati na 45.000 km, odnosno na svakom trećem malom servisu i nema brige. Fiat u poslednjem uputstvu na srpskom za Punto Classica kaže na 30.000 km, ali to je skraćen interval kao što su skratili intervale za sve živo, verovatno da bi servisima napravili malo više posla). :)

Inače, nekada su se svećice menjale bukvalno tek kada crknu ili vidljivo počnu praviti probleme, zameniš i teraj dalje. Isto tako i mnogi drugi delovi na automobilu, recimo pumpa vode i slično... No ta su vremena izgleda odavno prošla.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19246
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Heinz » 27 Dec 2022, 08:38

Pa nije ni svaka pumpa za vodu ista, kao ni svećica.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13016
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 27 Dec 2022, 08:44

Govorim o originalnim/kvalitetnim delovima (mada generalno govoreći ni kvalitet delova sigurno više nije kao ranije). Zato se i usudim da svećice menjam svakih 45.000 km. Neke jeftinije bih sigurno menjao ranije.

Odgovori