Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ne bi trebalo, verovatno se "spekao" (otvrdnuo), čim ni ne dihtuje lepo kada ga konačno namestiš. Zameni ga, ispod 500 din je koliko vidim nov:
https://www.silux.rs/proizvodi/motor/po ... anda-punto
Kod mene nije takav već klasičan, na navoj.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
https://www.silux.rs/proizvodi/motor/po ... anda-punto
Kod mene nije takav već klasičan, na navoj.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Radio sam test dva fabricka termostata uporedo(Zoro Fabricki, i klasik fabricki).
Hvala Saletu sto je sponzoriosao ovaj test.
Pretpostavka koju sam zeleo da testiram; da li sami termostati ostanu ispravni, a ustvari samo opruge oslabe od godina upotrebe.
Na zalost treba mi jos jedan, posto su modifokacije koje sam radio na klasikovom (skracivanje osovinice, i razvlacenje opruge), omele da imam jasna ocitavanja i uporedne rezitlate sa Zoroovim, koji nije imao modifikacije..
1. slika
Leak test
Zoro je levo, i jasno se vidi da je sva voda prosla kroz zatvoren termostat, dakle pusta vodu u mrtvom(0) polozaju.
2. slika Zoro je desno i mnogo se vise otvorio termostat na istoj temperaturi, inace otvorili su se na slicnoj temperaturi (odokativno), samo se Zoro otvorio mnogo vise, a sta je razlog?
Mozda se neko seca ja sam skracvao polugocu od klasikovog, i posledica toga je da se sad on manje otvara (malo kasni sa otvaranjem, ali se brze i zatvori.).
Zakljucak, napravio sam lose kontorlisane uslove, i ne mogu da iznesem potvrdan zakljucak da sami termostati ostanu ispravni, a da strada opruga tokom vremena. Treba mi jos jedan fabricki pokvaren da bi imao pravi potpun zkljucak .
Posle ove serije testova jedino sto sam zakljucio je da skracivanje opruge ili dubljenje rupe, nije dobro resenje, jer posledicno menja karakteristiku termostata, i to tako sto smanji protok istog na vrucini, dakle losa ideja....
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Hvala Saletu sto je sponzoriosao ovaj test.
Pretpostavka koju sam zeleo da testiram; da li sami termostati ostanu ispravni, a ustvari samo opruge oslabe od godina upotrebe.
Na zalost treba mi jos jedan, posto su modifokacije koje sam radio na klasikovom (skracivanje osovinice, i razvlacenje opruge), omele da imam jasna ocitavanja i uporedne rezitlate sa Zoroovim, koji nije imao modifikacije..
1. slika
Leak test
Zoro je levo, i jasno se vidi da je sva voda prosla kroz zatvoren termostat, dakle pusta vodu u mrtvom(0) polozaju.
2. slika Zoro je desno i mnogo se vise otvorio termostat na istoj temperaturi, inace otvorili su se na slicnoj temperaturi (odokativno), samo se Zoro otvorio mnogo vise, a sta je razlog?
Mozda se neko seca ja sam skracvao polugocu od klasikovog, i posledica toga je da se sad on manje otvara (malo kasni sa otvaranjem, ali se brze i zatvori.).
Zakljucak, napravio sam lose kontorlisane uslove, i ne mogu da iznesem potvrdan zakljucak da sami termostati ostanu ispravni, a da strada opruga tokom vremena. Treba mi jos jedan fabricki pokvaren da bi imao pravi potpun zkljucak .
Posle ove serije testova jedino sto sam zakljucio je da skracivanje opruge ili dubljenje rupe, nije dobro resenje, jer posledicno menja karakteristiku termostata, i to tako sto smanji protok istog na vrucini, dakle losa ideja....
Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja ne bih rizikovao sa popravljanjem termostata. Tako je napravljen, jeftin auto, jeftin termostat, dobro to i radi. Zameni se sa vremena na vreme i to mu je to. Nije ocigledno i ocekivano napravljen da traje 100 godina. Jbg...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Cemu isticanje toga jeftin auto
Moj drugar je uzeo 2004 novog Punta 1.2 8v, i to bez klime, za nesto kao 10500 evra, kostao je kao i druga kola iz te klase kad nije bio "domaci".
Tacno se secam tamo 2005 kad sam gledao sebi auti da je Clio bio bez klime sa 3 vrata 8500e, i onda je istrcala Zastava za te pare sa klimom i 5 vrata.
Za tih 8500 se prodavao i Accent 3v bez klime.
Ja sam mastao o Getz 100ks, koji je bio oko 11k. Dok je Yaris 1.3 bio oko 12.5k. Swift 1.3 je osto bio oko 11k.
Moj drugar je uzeo 2004 novog Punta 1.2 8v, i to bez klime, za nesto kao 10500 evra, kostao je kao i druga kola iz te klase kad nije bio "domaci".
Tacno se secam tamo 2005 kad sam gledao sebi auti da je Clio bio bez klime sa 3 vrata 8500e, i onda je istrcala Zastava za te pare sa klimom i 5 vrata.
Za tih 8500 se prodavao i Accent 3v bez klime.
Ja sam mastao o Getz 100ks, koji je bio oko 11k. Dok je Yaris 1.3 bio oko 12.5k. Swift 1.3 je osto bio oko 11k.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
I kod mene se upali ova lampica što pokazuje volan. Drugar mi kaže da se i njemu palila pa čim ugasi i upali auto nestane. Meni se prvi put upalila prošle godine u ovo vreme januar mesec kad je bilo hladno i prošle nedelje isto se upalilo i danas. Dali je u pitanju kvar na servo volanu ili šta je drugo? Hvala na odgovoru!ostabianoniman je napisao: ↑20 Nov 2020, 14:28Kod mene jedina lampica upozorenja koja se ikada palila , a i dalje se ponekad uplali je ova sa slike.
Nisam nista preduzimao po tom pitanju - sve deluje normalno u voznji. Povuce se nakon kratkog vremena (do sat ) , posle gasenja /paljenja automobila.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Uglavnom problem vezan za akumulator, kad je hladno, malo oslabi napon.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
S klasa je skup auto. Punto je jetin. Clio, Dacia itd sve je to jeftin auto. To sto je nama sve skupo je druga stvar. Ipak mora da ima razlike neke u kvalitetu. I to je sve ok, bez uvrede.Bax je napisao: ↑23 Jan 2021, 09:47Cemu isticanje toga jeftin auto
Moj drugar je uzeo 2004 novog Punta 1.2 8v, i to bez klime, za nesto kao 10500 evra, kostao je kao i druga kola iz te klase kad nije bio "domaci".
Tacno se secam tamo 2005 kad sam gledao sebi auti da je Clio bio bez klime sa 3 vrata 8500e, i onda je istrcala Zastava za te pare sa klimom i 5 vrata.
Za tih 8500 se prodavao i Accent 3v bez klime.
Ja sam mastao o Getz 100ks, koji je bio oko 11k. Dok je Yaris 1.3 bio oko 12.5k. Swift 1.3 je osto bio oko 11k.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pali se veeovatno zbog povremenih oscilacija napona akumulatora/alternatora. Servo volan kod Punta je električan i jedan od najvećih potrošača struje i ako iz bilo kog razloga napon krene opadati ili oscilovati, ECU preventivno isključuje najveće potrošače a jedan od najvećih je upravo volan. Naravno, ako se paljenje te lampice baš učestali ili se upali trajno, onda je problem druge prirode (senzor ugla volana ili neka druga komponenta u tom sistemu).
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Akomulator sa zamenio nov negde jesenas ili uproleće prošle godine nov vartin gde se neproveravaju saće. jel nije ništa toliko strašno pitam dali nije neki veći kvar što se povremeno pali?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moze svasta da bude, kreno tako sto ces napuniti akumulator, i proveriti napon punjenja alternatora.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Prošle godine tačnije u januaru sam kupio tj zamenio manjom amperažom akomulator za veći vartin nov u garanciji koga sam pitao kažu da je odličan a i službena kola puntiće koje sam vozio takav akomulator imaju nebi trebao da zeza na mrazevima je palio. Alnaser sam takođe radio prošle godine u februaru remont možda zeza alnaser videću sa majstorom električarem da popričam. Da je otišao servo volan bi bio krut ovako sam vozio do sela nekih 14 km i sijala je lampica što pokazuje na instrumental tabli volan m ugasio kola upalio posle ne u povratku kući od sela nije sijala.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ako ti je utesno, meni je tako vec 10 godina. Ima veze sa zimom iskljucivo.
Nekad se desi i teram dalje, a moze da svasta da bude, ili struja, ili senzor pozicije volana, ili nesto trece...
Kod tog auta, to je stanje poslednjih 100.000 km. I posto sam napunio aku, vise se ne gasi servo, sto nije garancija da je i kod tebe isto....
Nekad se desi i teram dalje, a moze da svasta da bude, ili struja, ili senzor pozicije volana, ili nesto trece...
Kod tog auta, to je stanje poslednjih 100.000 km. I posto sam napunio aku, vise se ne gasi servo, sto nije garancija da je i kod tebe isto....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Eskimko
- Postovi: 517
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Samo aku,meni pomoglo sto sam ga zamenio i uzeo sam veci da se ne jebavam vise sa tim volanom cim zahladni a sprdali me ovde sto si uzeo veci fabrika zna najbolje bla bla
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
To sam i pretpostavio da ima veze sa zimom. Moja zastava 10 je prešla još malo pa 124.000 km vozim je sadće u maju 2 godine kako je kod mene. Razumem ja da je to već staro vozilo sada mu je 14 godina a akomulator ponavljam nebi trebao da zeza uzeo sam od 45ampera Vartin nov i to onaj želatinast kako se već zove neproveravaju se saće kažem takve imamo na službenim autima u puntu. Znači nesmeta ništa volanu u toku vožnje ako sija lampica?Bax je napisao: ↑23 Jan 2021, 13:32Ako ti je utesno, meni je tako vec 10 godina. Ima veze sa zimom iskljucivo.
Nekad se desi i teram dalje, a moze da svasta da bude, ili struja, ili senzor pozicije volana, ili nesto trece...
Kod tog auta, to je stanje poslednjih 100.000 km. I posto sam napunio aku, vise se ne gasi servo, sto nije garancija da je i kod tebe isto....
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
A sta vredi veci aku? Samo ce biti alternatoru teze da ga napuni i bice jos prazniji nego aku predvidjen za taj auto, pa ce pre i crci. Ja tako gledam na to.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money