Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 26 Feb 2022, 21:49

Krenula? Nije nikad ni prestajala.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7256
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dag81 » 26 Feb 2022, 21:50

Nego ono glavno. Koji ce vam Puntici? :)

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Vladapetr » 26 Feb 2022, 21:53

Meni treba kao službeno, a pošto je radnica koja će ga vozila položila pre 2 meseca krenuli smo sa najjeftinijom mogućom opcijom.

Sent from my SM-G996B using Tapatalk

There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Kabal
Postovi: 2882
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kabal » 26 Feb 2022, 23:23

Takodje za firmu, najeftinija, a proverena opcija, uzeli bez previse razmisljanja.

Sent from my SM-N9860 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2110
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Gazu » 27 Feb 2022, 09:14

Kako šta će mu Puntić, odličan autić!

Čestitke! Da je baš za tebe, zvučalo bi možda bolje u čestitkama, mada tebi lično svakako bolje "zvuči" voziti bolji auto i od njega. (Da, sad gledam, Volvo taj što imaš svakako je odličniji.)

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk



Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 625
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od motorista » 27 Feb 2022, 09:22

Čestitke obojici :)
Vladapetr je napisao:
26 Feb 2022, 16:38
ima li neka radnja gde mogu da uzmem fine gumene patosnice za Punta
Ograničena preporuka, isključivo ako možeš da kupiš uživo:

https://auto-patosnice.rs/auto-patosnice

Zašto? Naručio sam kod njih gumene kadice marke A za svoj auto; posle par dana mi stižu marke B sa uputstvom C a na računu stoji D. Nisam se bunio jer su fizički 99,9% iste i lepo su legle — doduše, malo su bliže plastici nego što sam se nadao. Međutim, poslali su mi ih sa pogrešnim čepovima-fiksatorima. Na mejl ne odgovaraju, slabo se javljaju na telefon, svaki put kao da prvi put čuju za problem... Čak sam im poslao linkove ka njihovom sajtu koje sam fiksatore dobio a kakvi mi trebaju, plus skrinšotove da sam odgovarajuće naručio i da je njihov previd. Na kraju sam digao ruke i kupio odgovarajuće (kupio bih odmah, ali u tom prvom periodu se nisu mogli naručiti odvojeno od patosnica).

Ove mnogi hvale:

https://www.spiderauto.co.rs

Za prtljažnik:

https://www.silux.rs/proizvodi/dodatna- ... prtljaznik

Bolje su nego što na prvu izgledaju. Podsećaju me materijalom na podne plastične kadice koje je deda kupio za “Fiću” i koje su onako malo bučnije, pošto nisu gumene. Međutim, moje gumenije goreopisane počeše posle 2 godine da se vitopere k'o kragna na staroj majici i nefiksirane klizaju za sve pare (a nisu jeftine), dok se za ove koje je deda pazario i nakon 35 godina zloupotrebe moglo reći samo to da su bučne.

Da ne bude zabune, ovom kadicom za gepek sam veoma zadovoljan, 2 godine je tu i nije mrdnula. Podne sa prvog linka bi mogle da budu bolje po pitanju trajnosti i klizanja, geometrijski su odlične.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7256
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dag81 » 27 Feb 2022, 09:40

RB auto, Rim gum, odlucne i gumene oatosnice 3000din i prostirka gepeka 30ak €.

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 27 Feb 2022, 12:32

Meni ponekad dodje da kupim još jednog, nekog koji je prešao tako malo.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14179
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od pedja » 27 Feb 2022, 12:48

Spojiš i imaš katamaran :D


TapaT


Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 06 Apr 2022, 20:22

Potrebna preporuka za autoelektičara, na području Beograda (poželjno N. Beograd ili Zemun) za remont alternatora, klasik, 1,2, 8v, 2009., sa klimom.
Naravno, da cena bude u skladu sa klasom vozila :)

(Po hladnom vremenu, po jutarnjem paljenju čuje se karakteristični "cvrkutanje" u ritmu obrtjaja, koje se postepeno utišava sa grejanjem motora.
Najerovatnije je ležaj na alternatoru, jer sam pre godinu dana imao veliki servis i takav isti zvuk je bio i pre i posle njega. Moguće da je još i ležaj kompresora klime, ali to je manje verovatno, električar će već da utvrdi, i, naravno, kada se već skida i otvara da zemni regled ili četkice i šta se već redovno menja ...)

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 09 Apr 2022, 07:50

Arogan je napisao:
06 Apr 2022, 20:22
Rezervisan autoelektričar...

Potrebna preporuka za autoelektičara, na području Beograda (poželjno N. Beograd ili Zemun) za remont alternatora, klasik, 1,2, 8v, 2009., sa klimom.
Naravno, da cena bude u skladu sa klasom vozila :)

(Po hladnom vremenu, po jutarnjem paljenju čuje se karakteristični "cvrkutanje" u ritmu obrtjaja, koje se postepeno utišava sa grejanjem motora.
Najerovatnije je ležaj na alternatoru, jer sam pre godinu dana imao veliki servis i takav isti zvuk je bio i pre i posle njega. Moguće da je još i ležaj kompresora klime, ali to je manje verovatno, električar će već da utvrdi, i, naravno, kada se već skida i otvara da zemni regled ili četkice i šta se već redovno menja ...)

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1637
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od zdushan » 09 Apr 2022, 08:55

Ja sam ovde svojevremeno uspešno remontovao alt na Corolli

Autoelektričar Mića
065 2426973
https://maps.app.goo.gl/GcathWt5xSEBuGGKA

Sent from my SM-A715F using Tapatalk



Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 13 Apr 2022, 07:44

Pre desetak dana sam konačno zamenio termostat rashladne tečnosti i sada se auto zagreva normalno-brzo i bez oscilacije temperature. U većini prodavnica imaju dve marke - Vernet (900 din) i Behr (1450 din). Kupio sam Vernet, ne zbog cene, već zato što verujem Baxovim merenjima iz ove teme, kojima je ustanovio da ima bolju regulaciju.

Kada se skine akumulator i držač akumulatora, zamena je vrlo jednostavna. Termostat je desno na bloku motora i drže ga dva šrafa 10-ke. Izvadi se zajedno sa krajem creva koje vodi do hladnjaka i klještima skine šelna koja drži crevo. Pošto fabričke šelne bez šrafova nije pametno vraćati, treba imati jednu standardnu koja obuhvata prečnik oko 35 mm i, obrnutim redosledom, navući šelnu na crevo, crevo na novi termostat, stegnuti šelnu i vratiti termostat na motor. Zanimljivo da je fabrički termostat bio Behr, made in Italy. Meni je stari dihtung ostao na motoru i sve je bilo čisto, tako da ga nisam menjao.

U svakom slučaju, ima dosta web strana i youtube klipova koji opisuju zamenu, pa koga zanima, može da pogleda. Zanimljivo je da svi skidaju kućište filtera vazduha, što je po meni nepotrebno. Ono se nalazi na motoru i apsolutno ne smeta pri zameni termostata. Teoretski, može i bez skidanja akumulatora, ali onda morate da "napipate" termostat, ili da imate dizalicu ili kanal da biste prišli s donje strane.

Kada se skine stari termostat, iz bloka iscuri oko 1 l rashladne tečnosti, pa treba imati novu za dopunjavanje (najbolje 1:1 mešavina koncentrovanog antifriza i destilovane vode i obavezno isti tip koji je bio - u slučaju Z10 i Punto Classic, to je crveni - G12). Dalje sledi paljenje motora i ispuštanje vazduha. Postupak je opisan na mnogo mesta, uključujući i ovu temu. Pisalo se da mnogi polome plastični šraf na hladnjaku, pa sam i njega i onaj drugi naprskao WD40 sprejom pre odvijanja.

Sada dolazim do suštine poruke: :mrgreen:

Gledajući motorni prostor posle rada, uočio sam dva kabla čiji konektori nisu nigde spojeni. Evo ih slike:

Slika Slika Slika Slika

Prvi (prve dve slike) je skroz napred desno, ima samo dve žice i deluje kao nešto za svetla (mada sva rade kako treba, uključujući migavce i svetla za maglu). Šta je ona kutija u koju ulazi?

Drugi (druge dve slike) me više brine, visi iznad menjača, otprilike tamo gde se spaja sa motorom. Da li je ovo možda konektor za drugu lambda sondu (onu koja se nalazi iza katalizatora)? U svakom slučaju, nisam našao mesto gde bih ga spojio, ali ako je to što pretpostavljam, kablić sa obrnutim konektorom verovatno visi negde dublje u motornom prostoru.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 14 Apr 2022, 13:03

Gledao sam juče instalaciju na mom Puntu u želji da ti pomognem ali kod mene je dosta drugačije jer imam fabrički plin pa je tu u njegova instalacija integrisana u ovu postojeću, imam puno više konektora... Ovaj dole sa desne strane mi liči najviše na konektor maglenki ali ako kažeš da one rade - onda ne znam šta je (jesu li maglenke fabrički ugrađene ili naknadno?). Sličan konektor postoji inače i na kućištu menjača, moguće da je neki senzor nivoa ulja - vidi da li je uštekan ili ne.
Slika

Tu "kutiju" koju pominješ ja nemam, na tom mestu je neki kabal ušrafljen u šasiju (masa od nečega).

Slika

Što se tiče konektora donje sonde - mislim da nije to, njegov konektor i nosač tog konektora se nalaze malo iznad te sonde, videćeš ih ako se zavučeš napred pod auto.

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 14 Apr 2022, 21:59

Saša, hvala na trudu i informacijama! :pivo: Maglenke su fabričke, a inače ništa osim radija nisam dodao u odnosu na fabričko stanje.

Izgleda da je bilo više "verzija" kabliranja (a i mehaničkih delova). Moj auto je Zastava 10 proizvedena u Italiji u februaru 2007. (ovih dana je 15 godina od prve registracije). Verovatno se Zastava 10 iz Kragujevca ne razlikuje, ali su napravili "optimizaciju" kada su kupili fabriku i preimenovali model u Punto Classic. Ako se dobro sećam, ti si svojevremeno pisao i o sitnim mehaničkim izmenama u kasnijim serijama.
Ђенерал Јанковић

Odgovori