Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 18 Okt 2023, 09:07

Posprocaj sve sa wd40, to se lako skida, koliko se secam....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 18 Okt 2023, 16:58

Evo i slika šta ja mislim da je u pitanju.
Na slici P1 (donja) crvenom strelicom sam uznačio prorez koji je veoma uzan i koji možda sprečava da se poluprsten skroz izvuče.
NA slici P2 (gornja) gurnuo sam šrafciger u jedan od otvora i taj se prorez proširio (isto uznačen crvenim krugom).

Ali kada otvorim širom vrata, taj poluprsten mi stoji pod uglom od 45 stepeni tako da ne mogu da gurnem štafciger u taj otvor. Možda mogu prstom ili noktom odozdo da odvojim taj prorez, dok drugom rukom sve povlačim na gore. Zatim postupak ponovim sa druge strane.
Prikačeni fajlovi
P2.jpg
P2.jpg (48.37 KiB) Pogledano 2403 puta
P1.jpg
P1.jpg (47.33 KiB) Pogledano 2403 puta

ljubitelj
Postovi: 10594
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 18 Okt 2023, 17:37

Samo povučeš taj prsten nagore, plastični taj obeleženi deo se sam (elastičan je) otvori.

Ili ubaci pincetu u otvor (ravnu, zakrivljenu) i ručno malo otvori taj deo pa će onda lakše da iskoči prsten.

To mi deluje da je isto kao kod samoosiguravajućih plastičnih šelni- držače za nazidnu montažu kablova.

Korisnikov avatar
ivke74
Postovi: 318
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 » 18 Okt 2023, 20:33

ivke74 je napisao:
27 Sep 2023, 09:01
Dobro jutro.
Punto kada predje 200000km postaje zanimljiv auto stalno se nesto desava i trazi da mu se vise posveti paznje :rofl:
Interesuje me da li je neko imao slicno iskustvo i kako ga je resio.
Punto prijavljuje sledece greske i trza i slabo vuce dok ne postigne radnu temperaturu posle toga ide sasvim normalno dobro vuce.
Greske su sledece:
P0170
P0130
P1170
Merena kompresija odlicna
Skoro zamenjena bobina, ngk kablovi, ngk svecice i senzor radilice.
Greske ukazuju na lamba sondu, losu mesavinu mozda map senzor a mozda i racunar.
Elektronicara sam pitao da li moze da ispita ecu racunar rekao je da ne moze da ispita moze samo komplet da ga odradi i to je 80e.
Pa reko ako je neko imao slicno iskustvo kako ga je resio da ne bih bezveze sve redom menjao.
Hvala..
Dobro veče.
Posle ovih grešaka koje sam ranije imao pojavila se i greška P0300 auto je trzao nije imao snagu.
Promenio tri neovlašćena servisa i jedan ovlašćen svi su dali različitu dijagnozu (zaglavljuju ventili, prezupčio, zapušio katalizator itd) ali pogrešnu i svi su negirali da je računar ECU.
Na svoju ruku rešio sam da promenim računar, popravka starog 80e novi Magneti mareli ECU 150e.
Rešio sam da uzmem nov pošto sam stari pre dve godine popravljao tada je pokazivao samo grešku P0352 i radio na dva klipa .
Stavio nov računar greške nestale auto već sedam dana ide kao nov pun snage.
Trebao bih da zamenim prednje diskove mislim da su fabrički Bosch i pločice Bosch.
Sa kojom markom diskova ste vi zadovoljni i koje su cene.
Hvala pozdrav.

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15138
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic » 18 Okt 2023, 20:41

Jurid, u februaru su diskovi kostali 3000 din a plocice 1600 din. Posle nekih 7 hiljada km od zamene i dalje ne skripe.

Sent from my SM-S901B using Tapatalk


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 18 Okt 2023, 23:15

ivke74 je napisao:
18 Okt 2023, 20:33
ivke74 je napisao:
27 Sep 2023, 09:01
Dobro jutro.
Punto kada predje 200000km postaje zanimljiv auto stalno se nesto desava i trazi da mu se vise posveti paznje :rofl:
Interesuje me da li je neko imao slicno iskustvo i kako ga je resio.
Punto prijavljuje sledece greske i trza i slabo vuce dok ne postigne radnu temperaturu posle toga ide sasvim normalno dobro vuce.
Greske su sledece:
P0170
P0130
P1170
Merena kompresija odlicna
Skoro zamenjena bobina, ngk kablovi, ngk svecice i senzor radilice.
Greske ukazuju na lamba sondu, losu mesavinu mozda map senzor a mozda i racunar.
Elektronicara sam pitao da li moze da ispita ecu racunar rekao je da ne moze da ispita moze samo komplet da ga odradi i to je 80e.
Pa reko ako je neko imao slicno iskustvo kako ga je resio da ne bih bezveze sve redom menjao.
Hvala..
Dobro veče.
Posle ovih grešaka koje sam ranije imao pojavila se i greška P0300 auto je trzao nije imao snagu.
Promenio tri neovlašćena servisa i jedan ovlašćen svi su dali različitu dijagnozu (zaglavljuju ventili, prezupčio, zapušio katalizator itd) ali pogrešnu i svi su negirali da je računar ECU.
Na svoju ruku rešio sam da promenim računar, popravka starog 80e novi Magneti mareli ECU 150e.
Rešio sam da uzmem nov pošto sam stari pre dve godine popravljao tada je pokazivao samo grešku P0352 i radio na dva klipa .
Stavio nov računar greške nestale auto već sedam dana ide kao nov pun snage.
Trebao bih da zamenim prednje diskove mislim da su fabrički Bosch i pločice Bosch.
Sa kojom markom diskova ste vi zadovoljni i koje su cene.
Hvala pozdrav.
To je ukrato prica zasto su polovna kola muka, majstori veze nemaju sa svojim poslom.

Mene bas pre neki dan cimao drugar da mu je upalio p0351, i to na pola putovanja sa malom decom, sreca bio sam blizu. Auti se vuce ko slina, ne rade cilindri, trese.

Nasli se u Valjevu, i ja reko nemam nista
Sem rezervne svecice, aj kao da zamenimo. I zamenimo ih, pritom ja vidim da kablovi nisu bilo lepo skljocnuti, a skoro je menjao svecice.

I kad sam mu stavio moje stare Bosch iz rezerve svecice, i skljocnuo nazad kablove, od tada vec nedelju dana auti normalno radi

Pratomo stanje pa da vidomo jel su otisle bobine ili ECU. Mada sad ne znam sta radimo kad auto normalno radi....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
ivke74
Postovi: 318
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 » 19 Okt 2023, 09:44

Ecu zna mnogo da zeza cas auto radi normalno cas nenormalno. Tako sam i ja promenim svecice i kablove auto radi normalno sedam dana pa pocne ponovo da trokira. Zamenim bobinu super radi deset dana pa ponovo ista prica. Tek kad sam zamenio Ecu stvari su se normalizovale. Naj lakše je kad skroz ode Ecu obmah znas sta je u pitanju a kada povremeno normalno radi pa neradi ni jedan majstor nemože da pronadje kvar. Mogu samo da nagadjaju. Pošto sam obišao više servisa ne bi li našao kvar. Svi su radili razna merenja parametri na autu su idealni kada radi na leru. U ovlašćenom servisu mi kažu da su parametri kao na novom autu a u vožnji poludi totalno pobrljavi oni su sumnjali na ventile jer kažu da se auto tako ponaša kada ventili podglavljuju ili tako nešto slično. Više ne znam šta su mi sve pričali. Ali ni jedan majstor mi nije rekao da je problem u računaru jer po njima kada je računar neispravan ne radi izlaz 1 ili 2. Ja im kažem osim izlaza valjda računar ima i neke čipove ili tranzistore zar oni ne mogu da pobrljave. Majstori se nasmeju i kazu da se ne razumem a ispade na kraju da se ja izgleda samo razumem. Sve preporuke za Key servis 011 imaju nove i polovne računare rade popravku i dekodiranje polovnih računara izlaze maksimalno u susret tel 064 1647438.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 19 Okt 2023, 11:05

Hvala preneo sam kontakt
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 20 Okt 2023, 20:06

Sa onim Punticem opet isto, radio je nedelju dana, i sada opet trokira, dakle nije do svecica, ili bobina ili komp....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 23 Okt 2023, 16:42

Zaimljiv video za Saleta, kako moze da proveri stanje svojih bobina, i pogleda potorsenost.




Inace uzeo je drugar dve nove bobine Valeo, jutros smo mu to namontirali, pa sad prati stanje, da li je problem sa otkazom bobine resen, ako ne upali ide se na novi komp.
110.000km mi je kilometraza.

Farbricke bombine su Champion.


Premerio sam stare i da kazem u tolerancijama, su, ali ona sto je izbacivala gresku, ima malo losija ocitavanja, tako da bice zanimljivo videti hoce li ovo popraviti kvar.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10594
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 23 Okt 2023, 19:59

Pa ove stare original su u boljem stanju od tih novih zamenskih.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 23 Okt 2023, 20:02

Ne znam gde je nasao podstke o tolerancijama, ali stare mu iskacu iz tih njegovih brojki....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10594
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 23 Okt 2023, 20:23

Ne znam šta je našao i gde, ali je uvek potrebna što bolja izolacija izmedju kalemova sekundara.

Ovaj klip bih rekao da je besmislen.
Pogotovu što ne meri adekvatnim instrumentom koji je namenjen za tako male otpore, miliohm metrom.
Multimetar ima merni opseg 200 ili 400 Ohma.

Korisnikov avatar
ivke74
Postovi: 318
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 » 24 Okt 2023, 09:46

I ja sam isao tim redom prvo zamenio svecice pa kablove pa bobine i na kraju morao sam komp. Auto je radio dva tri dana normalno dva tri nenormalno trokira nema snagu eksplozije u auspuhu.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 24 Okt 2023, 19:48

Moja stara zastava je imala kvar te vrste isto na oko 110.000km, izgleda da je to krotocno za taj komp.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Odgovori