Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Punto

Post od Arogan » 05 Jul 2021, 20:11

Ima li neki link na youtube-u u vezi toga, tražio sam bezuspešmo, ima za grande punto ali samo turpijanje pinova na resotatu, ali to nije to.
Meni se otopila plastika oko 2 bukcne (pina) na dolaznom konektoru i na obe žice je izgorela izolacija oko 1-1,5 cm. Zatim je i krajnja leva (najdeblja) žica ispala iz buksne.
Imam dve opcije za samostalan rad:
1. da nabavim polovni ispravan konektor sa buksnama i žicama dugim 3-5 centimertara, pa da ih spojim boju na boju uvrtanjem, zatim taj spoj zalemim i navučem termobužir koji sam ranije provukao na jednu stranu i zagrejem upaljačem,
2. ako ne mogu da nabavim deo (a već tri dana mi se niko ne javlja na oglas) da li mogu da sve pinove iščupam, plastiku bacim, i da zalemim dve žice sa sagorelim izolacijama na novokupljene pinove, da sva 4 pina oklopim plastikom (ima da se kupi plastične kapice buksni) i da bodem pin po pin u konektore reostata pazeći na boje žica (redosled).
3. Ili ima neko treće rešenje ?

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Saša » 05 Jul 2021, 20:28

Rešenje broj 1 ti je najbolje, s tim da žice ne moraš ni uvrtati zajedno već samo prisloniš jednu uz drugu i zalemiš ih. Verujem da ćeš naći ispravan konektor sa žicama bez većih problema (probaj na autootpadu Bakić u Inđiji - Predrag Bakić na Fejsu, šalju kurirskim, ili gde ti je već zgodno).

Za lemljenje ti je potrebna lemilica, malo lem žice i pasta za lemljenje. Evo kako je lemim (ne treba ti tu ni neko posebno uputstvo): prvo na oba kraja žice koju lemiš naneseš lem, pa ćeš ih tako lakše spojiti. Lemilicu dakle dobro zagreješ pa malo lem žice otopiš tako da imaš uvek malo lema na vrhu lemilice. Potom žicu na koju nanosiš lem bocneš u onu pastu, da je ima onako fino na njoj, pa lemilicom nanosiš lem. To uradiš i sa drugim krajem. Ako je sve dobro ugrejano bukvalno čim pipneš vrhom lemilice žicu - lem će se preneti na nju. Kada oba kraja onako na sebi budu imala dovoljno lema koji je ušao među one isprepletne žičice, samo prisloniš ta dva kraja jedan uz drugi i lemilicom ih malo zagreješ i oni se spoje, odnosno dodaš i još malo lema ako treba i to je to (ja ovako radim jer imam relativno slabu lemilicu - ako imaš jaču sve to ide i brže i jednostavnije). Pre lemljenja si naravno navukao bužir na jedan kraj, navučeš ga zato preko spoja, zatopiš upaljačem i gotov posao. Samo čuvaj prste da se ne opržiš.

Takođe, ne znam koliko ti je to komplikovano ali ja bih takođe otvorio ventilaor i pogledao u kakvom su mu stanju četkice i kolektor, da nije grafitna prašina sve zalepila, četkice potrošene ili ga nešto blokira, da se ne bi opet desilo isto. Kako se otvara i čisti ventilator imaš u "uradi sam" delu foruma gde sam opisao rešavanje cviljenja ventilatora.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 05 Jul 2021, 23:13

@Arogan

Postovi su prebačeni ovde, tagovao sam te da ih lakše nađeš. Ovo je prava tema za sva opšta pitanja vezana za Punta/Z10, a ako želiš možeš otvoriti i posebnu temu o svom autu u predviđenom delu foruma. :)

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 06 Jul 2021, 07:40

Tu se desava da je to los konektor, buksna popusti, digne se otpor, zahreje se sve i cao.

Ako ne znas da lemi, nemoj da lemis.

Ako nadjes drugi dzek, lepo uvrni zicie, nek bude duzina uvrtanja bar 2 cm, onda izolirka, a preko stavis vezanicu, vezanicom , moze i dve i jako stegnes, time dodatno pojacas i izolujes spoj.

Ako nema dzeka, onda lepo da se zalemi, moze i to sa biksnicama, mozes i oko buksnice da uvrnes zicu , ap preko izolirki pa vezanicu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 09 Jul 2021, 20:25

Saša je napisao:
05 Jul 2021, 23:13
@Arogan

Postovi su prebačeni ovde, tagovao sam te da ih lakše nađeš. Ovo je prava tema za sva opšta pitanja vezana za Punta/Z10, a ako želiš možeš otvoriti i posebnu temu o svom autu u predviđenom delu foruma. :)
ja sam hteo da se pozicioniram na opštu temu za Punta ali nisam nigde video način da postavim moje pitanje, ta sam iskoristio neki tvoj komentar da na njega odgovorim. Gde ima uputstvo an formudu da samostalno kreiram pitanej u vezi teme za punta (da znam za buduće...)

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Arogan » 09 Jul 2021, 20:37

Saša je napisao:
05 Jul 2021, 20:28
Rešenje broj 1 ti je najbolje, s tim da žice ne moraš ni uvrtati zajedno već samo prisloniš jednu uz drugu i zalemiš ih. Verujem da ćeš naći ispravan konektor sa žicama bez većih problema (probaj na autootpadu Bakić u Inđiji - Predrag Bakić na Fejsu, šalju kurirskim, ili gde ti je već zgodno).

Za lemljenje ti je potrebna lemilica, malo lem žice i pasta za lemljenje. Evo kako je lemim (ne treba ti tu ni neko posebno uputstvo): prvo na oba kraja žice koju lemiš naneseš lem, pa ćeš ih tako lakše spojiti. Lemilicu dakle dobro zagreješ pa malo lem žice otopiš tako da imaš uvek malo lema na vrhu lemilice. Potom žicu na koju nanosiš lem bocneš u onu pastu, da je ima onako fino na njoj, pa lemilicom nanosiš lem. To uradiš i sa drugim krajem. Ako je sve dobro ugrejano bukvalno čim pipneš vrhom lemilice žicu - lem će se preneti na nju. Kada oba kraja onako na sebi budu imala dovoljno lema koji je ušao među one isprepletne žičice, samo prisloniš ta dva kraja jedan uz drugi i lemilicom ih malo zagreješ i oni se spoje, odnosno dodaš i još malo lema ako treba i to je to (ja ovako radim jer imam relativno slabu lemilicu - ako imaš jaču sve to ide i brže i jednostavnije). Pre lemljenja si naravno navukao bužir na jedan kraj, navučeš ga zato preko spoja, zatopiš upaljačem i gotov posao. Samo čuvaj prste da se ne opržiš.

Takođe, ne znam koliko ti je to komplikovano ali ja bih takođe otvorio ventilaor i pogledao u kakvom su mu stanju četkice i kolektor, da nije grafitna prašina sve zalepila, četkice potrošene ili ga nešto blokira, da se ne bi opet desilo isto. Kako se otvara i čisti ventilator imaš u "uradi sam" delu foruma gde sam opisao rešavanje cviljenja ventilatora.
Lemio sam kao mlađi mnogo toga i snaći ću se, pogotovo što sam se danas dogovorio o kupovini ispravnog konektora (sa nesagorelikm buksnama unutra) sa kablovima oko 5 cm.
Nedavno sam zalemio 6 belih (i to toplih,više mi se sviđa od hladne) SMD LED u prekidače (od City do prednjih maglednki) i crvenu SDM LED za trougao (4 migavca), tako da ni ovo neće biti problem, imam i jaču lemilicu i kalaj i pastu.
Planiram dva načina:
1. ako mogu da izvadim buksne iz zdravog đeka, u njega prepakujm tri ispravne sadašnje buksne. Ovu 4-tu nagorelu žicu, već sam stavio novu buksnu i termobužir, pa mislim da neće biti problema da je ubacim u plastiku džeka.
2. ako su buksne zalivene u džek (ne mogu da se izvade), onda ću plan 1 iz ovodnog posta: isečem sve 4 žice što bliže džeku (da imam diužinu za ne daj bože i sledeći put), na 4 žice provučem termobužir, izolujem po 2 cm žicu što ide sa prekidača i žicu od 5 cm sa nabavljenog ispravnog džeka, uvrnem žice pazeću da spoj nije mnogo deblji od originalne žice, zatim navučem termobužir, učalječem ga skupim i "zalepim" i tako za sve 4 žice, pazeći da ide boja na boju. Termobužire bi pojačap ozolir trakom da se u slučaju novog gorenja ne bi ogolile i dodirnule dve susedne žice.


Video sam ranije tvoju temu za otvaranje ventilatora (zapamtio sam da stoji nekako ukoso i da baš samo u tom položaju nešto kačipa se čuje svrčanje). Na svu sreću meni uvek radi ventilator normalno, samo ponekad čujem lagano cvrčanje u drugoj brzini, ali kad ga prebacim u 4-tu pa vratim u drugu cvrčanje prestane odmah. Ako ga držim stalno u drugoj, ako i ponekad počne da cvrči, cvrčanje traje manje od minut pre nego što nestane samo od sebe, tako da ga ne bih otvarao još. Dakle ili ga pustim da radi tako minut, ili ga prebacim u 4-tu i vratim odmah u 2-gu.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 10 Jul 2021, 08:53

Možeš da izvadiš buksne jer se konektor otvara i baš se lako vade, imaš u mojoj temi sliku otvorenog konektora. Nije to ništa posebno teško uraditi.

Inače, moraću i ja to izgleda napraviti (zameniti buksne) jer me opet zeza, palila mi se sinoć stalno lampica za pregorelu sijalicu i na displeju mi je ispisivao obaveštenje da je "side light" u pitanju, uz iritirajući zvučni signal. Čim malo duže držim kočnicu verovatno ta masa počne da se greje i pali se signalizacija. Terao sam suprugu da drži kočnicu a ja išao da gledam da li je opet sijalica crkla - nije, sve svetli normalno ali mi pali signalizaciju.

Čak sam počeo da razmišljam da možda ni zamena buksne neće rešiti problem, odnosno hoće na neko vreme a onda će se desiti isto jer je tu fabrika očigledno zajebala nešto odnosno verovatno su loše dimenzionirali površinu/poprečni presek te žice mase ili buksne, čim je to konstantan problem. A to znači da ćemo morati budžiti i pojačavati masu dodatnom žicom, a što mi se iskreno ne sviđa. No ako se bude moralo, uradiću to, šta da se radi.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока



Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 10 Jul 2021, 18:22

Saša je napisao:
10 Jul 2021, 08:53
Možeš da izvadiš buksne jer se konektor otvara i baš se lako vade, imaš u mojoj temi sliku otvorenog konektora. Nije to ništa posebno teško uraditi.

Inače, moraću i ja to izgleda napraviti (zameniti buksne) jer me opet zeza, palila mi se sinoć stalno lampica za pregorelu sijalicu i na displeju mi je ispisivao obaveštenje da je "side light" u pitanju, uz iritirajući zvučni signal. Čim malo duže držim kočnicu verovatno ta masa počne da se greje i pali se signalizacija. Terao sam suprugu da drži kočnicu a ja išao da gledam da li je opet sijalica crkla - nije, sve svetli normalno ali mi pali signalizaciju.

Čak sam počeo da razmišljam da možda ni zamena buksne neće rešiti problem, odnosno hoće na neko vreme a onda će se desiti isto jer je tu fabrika očigledno zajebala nešto odnosno verovatno su loše dimenzionirali površinu/poprečni presek te žice mase ili buksne, čim je to konstantan problem. A to znači da ćemo morati budžiti i pojačavati masu dodatnom žicom, a što mi se iskreno ne sviđa. No ako se bude moralo, uradiću to, šta da se radi.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Video sam u tvojoj temi otvoren džek ali za štopaljke, ovde je u pitanju za reostat ventulaora, ja nisam video da li mogu da ga otvorim ili ne. Neću da ga skoidam da proveravam pre nego što mi stigne zamenski džek jer je 4-ta biksna sada direktno spojena i teško se vraća i rizik je.

Da li siguran da džek za reostata ventilatora kacine može da se otvori To bi mi skratilo posao na samo 5 min, izvučem stari džek, otvorim gde je još čitav izvadim tri zdrave buksne i izvadim ovu črtvtu buksnu koja je sada posebno ubodena na buksnu reostata. Zatimiz zdravog džeka izvadim sve 4 buksne a u taj džek stavim stare pinove pazeći na redosled boja žica.
Sklopim džek i nabodem ga na reostatat.
Ali nisam siguran da može da se otvori, evo ponovo postavljam sliku pre sečenja konektora nožem (sada je ostala jeplastila sa 3 zdrava pina ali na svu sreću i žabicom za fiksiranje na reostat + posebna žica sa novom buksnomkoja je nabodena direktno na buksnu reostata.
Prikačeni fajlovi
Kablovi reostata.jpg
Kablovi reostata.jpg (45.3 KiB) Pogledano 684 puta

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 10 Jul 2021, 18:30

Ne otvara se plastika nego se izvlači buksna.
Za to postoji namenski alat ali može i priručnim adekvatnim (malim) šrafcigerom.

Meko lemljenje se vršie bez paste (ona se nikada ne koristi u opisanoj nameni) i štetna je većina njih poput Cinol i sličnih jer sadrži kilselinu.
Namenjena je za druge vrste lemljenja.

Ne znam zašto se komplikuje, kupe se nove buksne i upresuju na postojeći (odsečeni) kabl tj, svaku pojedinačnu žicu.
Buskna se postavi u plastični konektor.
I dobije se fabričko rešenje ali, to je konstruktivno loše uradjena i fabrička greška će se ponoviti.

I staviti obavezno provodnu pastu, kada je već fabrika uštedela koji dinar i isfušarila pa nije stavila.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 10 Jul 2021, 20:35

Ljubitelju, opet pričaš o stvarima koje nisi ni video. Naravno da se otvara, evo upravo sam otvorio svoj:

Slika

Pogled sa strane:

Slika

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 10 Jul 2021, 21:06

Dakle, imaš dve "ušice" sa gore strane konektora (vide se u prethodnom postu na drugoj slici) koje jednostavno podigneš noktima (držiš konektor sa palčevima i kažiprstima obe ruke pa ih noktima oba kažiprsta istovremeno podigneš), zatim dižeš taj poklopac tako što ga povučeš prstima od kablova... Ostaje ti samo da unutra nekim zašiljenim šrafcigerom podigneš (nategneš) malo ove plastikice/osiguračiće koji takođe drže buksne (strelica) u svojim ležištima i... kablovi sa buksnicama idu napolje.

Slika

Što se tiče korišćenja paste, bez nje najčešće lem neće uopšte da se uhvati (nije dovoljno ono malo što ima u samoj žici za lemljenje) tako da je ja koristim uvek, samo dobro očistim mesto lemljenja posle.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 10 Jul 2021, 21:19

u Tinolu za lemljenje nema paste, koristi se tzv flux iliti kalofonijum po naški sa još nekim aditivima.
Pasta za lemljenje se ne koristi za meko lemljenje, štetna je i dovodi do ubrzane oksidacije i lošeg spoja.
I jako teško se posle skida kiselina koja nastaje od nje.
Kao početnik pre mnogo godina sam i ja koristio pastu, jer tako neki rekli, i uvek bilo problema dok se nisam informisao tamo gde treba i video uživo kako rade profesionalci.
Od tada, a i to je veoma davno nikada više pasta i nikada nijedan problem sa perfektnim lemljenjem.
Smatram da je pominjanje paste danak neiskustvu, početnička priča (kao što sam i ja bio uhvaćen u zamku).

Da, nisam video uživo tu plastiku ali kao što sam i napisao takva buskna se izvlači, upravo taj osigurač što si obeležio se potisne alatkom ili malim šrafcigeorm.
Uostalom ima više načina kako se može rešiti

Najbolje po meni je odseći sve staro, blankirati i krimpovati (ispresovati) buksnu, bez ikakvog lemljenja.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 11 Jul 2021, 10:55

Slika 2 je dovoljan "dokaz" da može da se otvori.
Kao što sam napomenuo, postojeći konektor je toliko spaljen sa jedne strane da se kruni pod prstom, i na toj strani je sada ta ušica "zaverena" pa se ne može da odvoji, pa sam pomislio da se ne može da odvoji ni ispravan - a hvala Bogu, bolje pitati nego pogrešno misliti :)

Kada, za par dana, dobijem ispravan konektor, biće lako.
Ovaj 4-ti sam samo zakrimpovao jer je privremeno rešenje, a videću da li ću da ga lemim, imam i tanak skuplji kalaj za koji nije potrebna pasta za lemljenje, a imam i neki deblji za koji koristim pastu. Koristim obe varijnte i ne vidim neku razliku u kvalitetu i trajnosti lema. Sa pastom počinje da vrči na manjoj T i kalaj se lakše hvata za metal/žicu. Nisam početnik u lemljenju, nedavno sam (sa malom lemilicom) zamenio 6 smd led narandžastih dioda na gornjim prekidačama toplo belim + 1 crvena smd led za 4 migavca. Sada blješki taj deo u odnosnu na ostatak kokipta.

Hvala na ovako jasnim savetima.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 11 Jul 2021, 11:10

Ima samo jedan detalj, spoj je fabricki los, opet ces imati problem bolje to resi trajno.

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 11 Jul 2021, 13:24

Može da se otvori gotovo svaki multi konekor ali to nije potrebno uz korišćenje standardnih buskni.
Taj tanji i skuplji što pominješ je namenjen za meko lemljenje i koristi se za namenu (bakarne buksne) o kojoj pričamo.
Taj drugi služi za druge namene (materijale) i za njega se koristi prema materijalu odabrana pasta za nagrizanje.

Toliko priče oko jednostavne stvari, a dobro opomenu Bax treba doraditi fabričko rešenje.

Odgovori