Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 02 Dec 2020, 19:42

Ako je termostat ispravan (ali i sve ostalo u sistemu grejanja) nema potrebe za bilo kakvim forsiranjem jer Punto lepo greje i na prvom položaju na "toploj strani" prekidača za grejanje. Na max drži onaj kome je nešto neispravno jer jer jedino tako ima kakvo-takvo grejanje. Kod ispravnog sistema u roku 5 minuta bi na "max" bio skuvan, šuri kao nenormalan. :D Na tom položaju možeš voziti samo ako je napolju debeli minus i još duva neka veterina.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока




Korisnikov avatar
bozza1979
Postovi: 538
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:01
Garaža: Škoda Scala 1.0TSI & Hyundai Getz 1.1
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od bozza1979 » 02 Dec 2020, 19:56

Meni se dok sam vozio Z10 samo jednom desilo da spusti kazaljka jedan podeok. Noć, -15 i jače i stajanje na semaforu. Čim sam krenuo dalje, sve normalno.
To je bio fabrički termostat.
32000km je imao kad je prodat.

Kad pominjete ludo grejanje, Aleko mi je tu bio zakon, dok prvi put nije prokuvao. Tad je zamenjen termostat. Stavljen neki koji ranije otvara. Nikad više nije došao na radnu temperaturu i nikad nije grejao kako treba.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic » 02 Dec 2020, 20:24


Saša je napisao:Ako je termostat ispravan (ali i sve ostalo u sistemu grejanja) nema potrebe za bilo kakvim forsiranjem jer Punto lepo greje i na prvom položaju na "toploj strani" prekidača za grejanje. Na max drži onaj kome je nešto neispravno jer jer jedino tako ima kakvo-takvo grejanje. Kod ispravnog sistema u roku 5 minuta bi na "max" bio skuvan, šuri kao nenormalan. :D Na tom položaju možeš voziti samo ako je napolju debeli minus i još duva neka veterina.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Nisi razmisljao da to sto tebi "šuri" je nekome prijatno ili vozi u duksu? Ili mora po defaultu da je tudji automobil odmah neispravan i los?

Eto kod mene je sve apsolutno ispravno, vreo vazduh izlazi iz ventilacije (nemam kakvo-takvo grejanje), termostat je kao sto si mogao videti ispravan i zimi najcesce koristim grejanje na najtoplijem podeoku. Kad se zagreje motor, ukljucim ventilator na 2 i usmerim da duva na stakla. Kada se dovoljno ugreje kabina ventilator prebacim na 3 i usmerim da duva na stakla i na noge. Poenta moje price je da svako ima svoju percepciju toplote prostora, ne mora da znaci da je neciji auto u startu neispravan.

Koliko se secam, ti si jos prosle zime (mozda cak i ranije) pominjao da ti je termostat za zamenu, mozda si samo zaboravio kako to greje Punto sa ispravnim termostatom. Da nije kod tebe kakvo-takvo grejanje?

Sent from my Mi A3 using Tapatalk




Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 02 Dec 2020, 20:36

Jeste, sada je baš "kakvo-takvo" a šuriće opet kada zamenim termostat. To su moje lične impresije ali i impresije moje familije. Svi brzo krenu kukati da smanjim grejanje kada je na max. No slažem se, dosta zavisi od toga kako si obučen dok voziš, ali i od spoljnje temperature. Poenta je bila da Punto ima odlično grejanje kada je ispravan.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока



ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 03 Dec 2020, 09:40

Pa valjda se podrazumeva da si normalno obučen isto ili slično kao što sediš u sobi, kancelariji...majica dugih rukava i još nešto preko što bi inače nosio na +22 ili +24C temperature prostora.

Ja mislim da kod manuelnog sistema regulacije grejanja ta maksimalna pozicija jačine treba da bude dovoljna za spoljnih -25 ili -30C tako da sada kada je još toplo vreme oko nule ne bi trebalo mnogo više od 1/2 položaja za unutrašnjih +25C da se dostigne.
Automatika grejanja reguliše jačinu grejanja proporcionalno toplotnim gubicima tako da održava zadatu temperaturu i to manje više svaka automatik uspeva da odradi promenljivom jačinom duvanja ventilatora i pomeranjem klapni/miksovanjem hladnog i vrlelog vazduha.

Sve ispod +20C u kabini za mene je hladno, nedovoljno, loše rešeno grejanje. Tada bi morao i duks ili jaknu da nosim što je već nekomforno i ometajuće.
No slažem se da je osećaj individualna stvar i tek neki precizniji podaci merenja temperatura po kabini više govore o tim poredjenjima toplo, šuri, dovoljno, itd opisnim utiscima.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11042
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 04 Dec 2020, 18:58

https://autorepublika.com/2020/05/11/po ... nih-traka/

Sale izgleda da nece vise biti prilike da se kupi novi FIRE motor?
SAd ili nikad, ako je jos nesto ostalo na lageru...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 10 Dec 2020, 12:44


Eskimko je napisao:Probaj ti mareli da vidimo kakav je on :D
Gledao sam neke slike po netu,mislim da i on ima gumicu na sesiru kao Vernet
Dobra ideja. :D Evo, do sada su ovde u temi probani OEM, Behr i Vernet a evo ja ću sada da probam Magnetti Marelli, pa ćemo znati kakav je. Što da ne, i on je 750 din što je džabe, rizikovaću pa ako ne bude valjao menjaću opet. :D
Slika

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока




Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11042
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 27 Dec 2020, 17:26

Malopre listam Eneos konfivurator za ulja.

Oni uopste nemaju preporuku za 10w40 za mali FIRE.

Mogao bih mozda sledece sipanje da se prebacim na 5w40 sintetiku. To je neka mala razlika u ceno mozda 1000 rsd na godinu dana...Slika

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10545
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 27 Dec 2020, 17:37

I manja je razlika, možda oko 300 dinara za jedno punjenje tj zamenu ulja.
Zar nisi još prešao na 5W40 sint, šta čekaš :)
Taman možeš onda i na 24 meseca da menjaš ulje.

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 515
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 27 Dec 2020, 17:44

Sto ne bi presao,menjas redje nego 10w40 i znaci mu malo kad udari minus.
Ja sipam vec total quartz 9000 5w40.
2 100din kantica 4l.

PS snimicu ti ovih dana ona dva termostata,nisam zaboravio

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11042
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 27 Dec 2020, 17:49

Eneos je 600 rsd za 10w40, mislim da je 5w40 nekih 850 tako nesto

Taj Total je dzaba.

Nesto hvale taj Eneos, pa mi se to cini kao dobar izbor...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
ostabianoniman
Postovi: 27
Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ostabianoniman » 28 Dec 2020, 20:00

Meni je Punto postao malo bučniji odkad sam sipao Eneos 10w nakon Selenia 20k. Ali , taj ''novi zvuk motora ''u vožnji mi se veoma svidja!

Ja ću takodje probati 5w sledeći put.

Hyper je oko 950 po 1l . Valjda je to pravo ulje za Fiatov FIRE . (API: SN/SM/CF )

Sustina mi deluje da je za dosta novije motore.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11042
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 28 Dec 2020, 21:05

Moze slobodno taj obican 5w40, onda moze i da se podogne servisni interval na 16 meseci ili 12.000, tako ce biti kod mene.

Sada je plan 12 meseci ili 10.000km.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
ostabianoniman
Postovi: 27
Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ostabianoniman » 29 Dec 2020, 11:47

To bi bio Hyper.
Sa podizanjem intervala ovo ulje se isplati sipati.

Ja cu staviti i njihov G12 uskoro. Pokusavam bar na tri godine da menjam.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11042
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 29 Dec 2020, 11:56

Moze se desi da se sa prvim sipanjem 5w40, poveca inicijalno potrosnja ulja, da bi se kasnije stabilizovala na stare vrednosti. To 5w40 je svakako bolje ulje po svakom parametru, tako da ima to smisla uraditi ko planira duze da vozi FIRE.
Tim pre sto je zadnja fabricka FIAT preporuka bila upravo 5w40 te 2011 godine.


MAda ni ovo ne zvuci lose:

http://motornaulja.blogspot.com/2009/04 ... e-inc.html
ENEOS Premium 10W40
Ovo ulje je po proizvođaču „Synthetic Motor Oil“ ma šta to značilo. Da je 100% sintetičko nije jer bi bilo „Fully-Synthetic Motor Oil“. Ili je polu-sintetika ili je 100% hidrokrekovano ili (najverovatnije) mešavina (blend) sintetičkih i hidrokrekovanih ulja. Ponoviću više puta ponavljano ova zadnja kombinacija je tek za nijansu nijanse slabijeg kvaliteta od čiste sintetike a osetno jeftinije a može biti čak i dugotrajnije od sintetičkog „čistunca“. Ostalo je sve kao za većinu polu-sintetika. Tvrdnje o manjoj isparljivosti pri velikim opterećenjima je jedino što se izdvaja iz ostalih standardnih navoda. Za pomenutu klasu viskoznosti je malko „gušće“ što ga čini preporukom i za 15W-40 motore. Ispunjava API SL/CF, ACEA: A3/B3/B4. Ima „idealan“ indeks viskoznosti od 154 i tačku tečenja od -33 stepena kao i većina 10W-40 ulja. Specifična gustina od 0,869 je takođe standard i „zlatna sredina“ za ovu klasu ulja. Ostalih podataka nema. U svakom slučaju zaslužuje preporuku. U katalogu su ili „priznali“ ili uprostili i naveli da se radi (naravno) o polu-sintetičkom ulju („semi-synthetic“) i to u tekstu dok se u podnaslovu tvrdoglavo drže „synthetic“ oznake!?
Na sajtu se takođe priznaje polu sintetika i to na strani gde su ulja nabrojana, kad uđete u detalje mesto razjašnjenja počinje magla. Ni drugi nisu bolji ali čemu to naročito kod Nippon Oil-a kome to nimalo ne treba.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Odgovori