Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 04 Mar 2021, 21:28

I ja ga rado preporucim.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Extender
Postovi: 160
Pridružio se: 19 Dec 2020, 01:41

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Extender » 04 Mar 2021, 22:37

Saša je napisao:I od mene takođe preporuka. Meni je jednom pomogao i našao rešenje (oko instrument table) kada ni ovlašćeni Fiat servis ni dva druga majstora u Novom Sadu nisu mogli to da reše. I još nije hteo da uzme ni dinara. :)
Ne cudi me, takav je covek. Meni je X puta izasao u susret (mnoge stvari nije naplatio, ostajao duze u servisu, zakazivao u kratkom roku). Cak mi je pomogao i u vezi Audija (pozvao je nekog kolegu koji rade VW) kada sam imao problem.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 06 Mar 2021, 23:56

Saša je napisao:
04 Mar 2021, 06:57
Jesam, eno ga u autu, imaš sve u mojoj temi. Ukratko - ne valja ni on. Dok je napolju u plusu odnosno dok ne uključim grejanje sve je u redu, drži kazaljku na pola, čak brzo dolazi i do radne temperature, ali čim je baš hladno i grejanje radi - kazaljka osciluje i zna da pada za ceo podeok. Ništa bez OEM termostata.
A, izvini, meni je pogrešno ostalo u sećanju da si imao nameru da ga probaš, ali nisi još ugradio. Znači - i on je loš.

Bax je napisao:
04 Mar 2021, 08:40
Snork, sto se termostata tice ovde smo potvrdili da je Behr koji bi trebalo da je OEM prevara, kao i ovaj Marelli, takodje prevara.
Ne mogu da verujem da jednostavan deo, kao što je termostat, niko ne uspeva da napravi kako treba. Biće da je reč o falsifikovanim markama. Znači, Kinez ili Turčin napisao Behr i Marelli, a u stvari je neki noname proizvođač? Takve stvari me baš užasavaju. Često ni uvoznici ne znaju šta kupuju, a i nije ih briga. Falsifikovana ulja su još opasnija stvar, i tu je nekada na tržištu postojalo svašta. Između ostalog sam zato, posle priče o falsifikovaim NGK svećicama od pre desetak godina, svoje naručio na sparkplugs.uk.

Bax je napisao:
04 Mar 2021, 08:40
Sto se tice kvacila, jel ti se menja osecaj na papucici kad je toplije, jer sa zagrrvanjem dopazo do promene ponasanja losoh cilidara kvacila.
Od cilindra kvačila, odnosno "cviljenja" i kočenja papučice kvačila kada je toplo ili kada se zagreje u kreni-stani vožnji, je sve i počelo. To je bilo pre oko 25000 km. Ja sam kriv što sam dugo vozio tako, umesto da odmah rešavam problem. Razlog je što je i tada, kao i sada, u vožnji na putu i umerenoj gradskoj, sve bilo u redu. Najnormalnije se moglo otići do Grčke ili Crne Gore, a da se problem nijednom ne ispolji. Ali u intenzivnoj kreni-stani vožnji (povratak sa posla) je postajalo sve gore. Zatrese se pri kretanju iz mesta, uz zvuk kao da se kvačilo ili zamajac raspadaju. Kad se baš baš zagreje, na kraju je zvuk polako prestajao desetak sekundi posle puštanja kvačila, tj. izgleda da korpa nije punom snagom odmah nalegala na zamajac. To je verovatno dovodilo do još većeg grejanja i na kraju se zamajac "zapalio" (poplaveo). Zato ga je majstor nosio na obradu, ali ja mislim da se on deformisao i po drugim osama (ne samo u pravcu naleganja korpe) i da zato njegova obrada i zamena kvačila nije u potpunosti rešila problem. Kvačilo je zamenjeno tek posle nekih 15000 km, a u međuvremenu sam prvo podmazivao osovinu pedale kvačila (delovalo je da tu "cvili"), menjao unutrašnji cilindar (greška - uvek treba zameniti oba istovremeno), menjao hidrauličnu tečnost, i uvek je delovalo da je posle intervencije bolje. Na kraju sam zamenio oba cilindra (tek je tada potpuno prestalo "cviljenje" i zastajkivanje), a ubrzo, kod istog majstora i set kvačila (stavljen Sachs). Tada je obrađen i zamajac. Fabričko kvačilo nije bilo mnogo potrošeno, ali je druk lager zujao kad se zavrti rukom i majstor je predložio da sve zamenimo. Pisao sam ovde o toj popravci, majstor je komšija mojih roditelja i dobar je i pedantan čovek. Ćale je bio s njim kad je to radio i čovek se stvarno potrudio da sve uradi korektno. Jedino što nije specijalista za Fiat, pa ne znam da li možda ima neka "caka" koju je trebao znati. S druge strane, Punto je auto proste i klasične konstrukcije, nema tu ništa specijalno ni neobično.

U svakom slučaju, posle popravke sam odmah primetio da kvačilo malo trese i kad je hladno (i zaključuo da bolje da nije ravnao zamajac). Problem sa kreni-stani vožnjom je skoro rešen. Ali ne potpuno, jer se sa jako zagrejanim kvačilom ipak primetilo ono trešenje i specifičan zvuk tokom recimo pola sekunde (što je naravno bilo mnogo bolje nego ranije). Papučica više nije ispuštala zvukove, niti se zaglavljivala u bilo kom režimu.

Sada, posle 9000 km od intervencije, pri jako zagrejanom kvačilu (usled duže kreni-stani vožnje), opet se javlja sve duže trešenje i "krljanje" (da tako opišem zvuk). Pri tome sam, pre neki kad je i napolju bilo oko 20 stepeni, čak primetio i zastajkivanje papučice (prvi put posle popravke). Jedino što mogu da zaključim je da je odmah trebalo zameniti i zamajac. Izgleda da kada neki od cilindara krene da se koči, on izaziva pojačano grejanje korpe-lamele-zamajca. Kad se oni pojačano greju, to izazove pojačano grejanje cilindra u motornom prostoru. Drugim rečima, jedno povlači drugo. Ovde je to što sam dugo vozio sa kvarom verovatno izazvalo krivljenje zamajca, on nije zamenjen i sada polako "povlači" ostalo.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45773
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Geza » 05 Apr 2021, 14:59

Prodavac auto delova iz Inđije neće raditi neko vreme. Opet je sve izgorelo.

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 05 Apr 2021, 17:46

Strašno. :( No proradiće opet brzo, nije im sve na toj lokaciji.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45773
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Geza » 05 Apr 2021, 20:49

Mislim da će ih iseliti odatle.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 11 Apr 2021, 14:46

Danas sam morao da zemenim O-ring na nosacu bobine posto je pocelo ulje da curi svuda.
Ako negog zanima kako se menja evo cisto par informacija.
Mora da se skine kuciste filtera vazduha,akumulator sa svojim kucistem da bi se lako pristupilo srafovima nosaca bobine.
Za skidanje nosaca bice vam potrebna gedorica 10 sa nastavkom.
Gumica na nosacu je bila tvrda kao plastika verovatno je to od starosti.
Ocistite lepo sve nekim cistacem pre nego sto vratite nosac bobina na svoje mesto.
Imam samo 2 slike posto sam zurio da zavrsim i odem na posao.
Nadam se da ce nekome da bude od pomoci.

Edit: moracu da ubacim slike uvece sa kompa,nece preko telefona nesto je prso forum
Poslednja izmena od Eskimko u 11 Apr 2021, 14:52, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 11 Apr 2021, 14:51

Hvala, hvala.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 11 Apr 2021, 22:50

20210411_110648.jpg
20210411_110632.jpg

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 12 Apr 2021, 18:12

Rizikujem da ispadnem glup :D , ali pošto to do sada nisam menjao, odnosno skidao, kakve veze imaju bobine i ulje u motoru, čemu ta gumica?

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 12 Apr 2021, 18:43

Koliko sam ja skapirao tu bi trebala da ide razvodna ruka,mozda ne nekom starijem modelu u koji se ugradjivao ovaj motor,neka me ispravi neko ako gresim.
A ovi mozgovi iz fiata umesto da zatvore tu rupu oni su samo dizajnirali o ring na nosacu bobina da bi zaptivao taj prostor ispod poklopca ventila(odatle ulje curi).
Mi sad na puntu imamo elektronsko paljenje,bobina se aktivira direktno preko ecu pa je ta rupa sad tu visak :sesir:

Evo slike nekog starijeg fiat una sa nekakvom razvodnom kapom.
Prikačeni fajlovi
fiat-uno-60-sx-03.jpg
fiat-uno-60-sx-03.jpg (62.19 KiB) Pogledano 807 puta

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 12 Apr 2021, 20:11

Klasična šema motora 70tih i 80tih godina, na kraju bregaste razvodnik paljenja.
A da je malo glupo što makar nije stavljen metalni čep (kao na bloku za antifirz) i time trajno rešeno pitanje zaptivanja oni stavili gumicu.
Da uštede koji cent...pilićarska posla :)
A stavili fino i skupo rešenje sa 2 bobine i wasted spark sistemom paljenja.

A jel ima ta gumica inače da se kupi, da se lako nadje?
AKo da, nikakav problem zamenu uvrstiti u program redovnog održavanja, recimo uz zamenu zupčastog.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 12 Apr 2021, 21:43

Oni kao da su smišljali dodatna mesta gde još sve može da curka i balavi ulje, kao da nisu dosta sve one silne pozicije na kojima čak i nov 1.2 8V motor odmah kreće po "defaultu" da balavi... :D

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 12 Apr 2021, 22:06

Sreca pa ima da se kupi skoro svuda i lako se menja
:thumbup:

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 17 Apr 2021, 19:16

Bio sam prinudjen da zamenim cev sa pletenicom i zadnji lonac kod "majstora" jer nemam na staroj cevi one srafove koje idu do pletenice pa je moralo da se zavari.
E sad ovaj majstor nije upotrebio nikakvu pastu na spoju cevi i lonca i kad stavim ruku na izduv i zatvorim je onda gasovi izlaze na tom spoju jel to normalno?
Malo sam picajzla pa me to nervira sto je tako odradio.

Stari lonac je bio Bosal i ko zna kad je to ugradjeno jer je auto iz uvoza ali mogu da vam kazem da je bio mnogo tisi nego ovaj Asso... :ccc:

Odgovori