Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 23 Jan 2020, 14:23

Ne pise na fabrickom cepu na koliko pusta... Ima slika.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 23 Jan 2020, 14:47

Eskimko je napisao:
23 Jan 2020, 13:00
Kupio sam ga normalno da ne bi razmisljao o pregrevanju preko leta sa sve susplehom i izolacijom haube ako uletim u neku kolonu (granicni prelaz itd)
Tu ti čep ne igra skoro nikakvu ulogu, bitan je ispravan termostat i rashladna moć hladnjaka i ventilatora. Ja sam se inače bacio i u potragu za zvučnom izolacijom požarnog zida sa strane do motora. Ima da ga "ušuškam" samo tako. :D

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 515
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 23 Jan 2020, 14:49

Ako slucajno rikne termostat ili ventilator zakaze cep moze da igra ulogu da antifriz ne prokljuca pre nego sto ovaj glupi pokazivac temperature upali lampicu,jer se lampica pali na 120 cini mi se

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 23 Jan 2020, 14:54

Ma gde na 120, pa na toj temeperaturi motor je već crkao. Lampica bi trebala da se upali pre tačke ključanja. Ako ćemo nekom logikom...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 23 Jan 2020, 15:15

I dalje smatram da su prethodne premise netacne sto se tice funkcionisanja cepa ekspanzione posude. Jednostavno on radi samo kad je nesto zveknulo, prenosim tekst sa drugog foruma, i ja sam pristalica te struje (moj - common sense)....

https://cbc.rs/threads/19336-Pritisak-u ... vodu/page7
Pomilice neko da bi tu valjalo ugraditi neku malu bregastu pa da svaki cas otvara i zatvara te ventilcice

Rashladni sistem j zatvoren.Samim tim on nema veze sa spoljasnjom sredinom.Nauka je rekla svoje,da ako se posuda sa vodom stavi pod pritisak i ista zagreva,da ce voda kasnije od 100stepeni prokljucati.Zbog cinjenice da je proces sagorevanja uspesniji na vecim temperaturama,to je iskorisceno kod savremenih motora.Da je sistem otvoren,doslazilo bi i do gubitka tecnosti usled isparavanja,a i zahtevi ekologije mozda ne bi bili ispunjeni.Da ne dodje do zabune,voda ili bilo koja druga rashladna tecnost ima osobinu da hladi sve dok ne dodje do njenog kljucanja.Deformacije metala se desavaju na mnogo vecim temperarurama,ali koje lako i brzo se mogu postici neposredno posle kljucanja.



Konstrukcija rashladnog sistema je proracunata tako da u svim uslovima moze hladiti motor.Zbog osobina svih tela da se na toploti sire,to sirenje je iskorisceno da se istovremeno povecava i pritisak u sistemu hladjenja.U ekstremnim uslovima.paklene vrucine,klima,prikolica,brdo,moze doci i do porasta temperature motora koja slobodno moze ici i do 120stepeni.Pritisak je tada oko 1bara u sistemu ili 2bara apsolutnog.Ako nesto nije u redu sa rashladnim sistemom,moze doci do jos veceg porasta temperature.Kad se predje granicna vrednost,dolazi do kljucanja i naglog porasta temperature i pritiska.Da ne bi popucala,creva.hladnjaci i samim tim nekoga povredilo,dolazimo do ventila na cepu koji se na oko 1.5bara otvara,a konstrukcija cepa i boce usmerava vrelu paru da ide ka dole.Taj prvi ventil sluzi samo za to i samo je tada aktivan!Aktivan je samo i samo kada dodje do prevelikog pritiska u sistemu hladjenja izazvanog prevelikom temp,curenjem dihtunga glave ,pukotina na glavi , bloku ili curenjem plina preko membrane na isparivacu.
Ako je kojim slucajem doslo do kratkotrajnog pregrevanja motora i malog gubitka tecnosti,posle hladjenja motora,da ne bi doslo do stvaranja podpritiska u sistemu,dolazimo do ventila broj dva,koji se pri hladjenju otvara i izjednacuje pritisak sa atmosferskim.Ako on ne bi bio ispravan,pri ponovnom zagrevanju sistem ne bi se mogao ostvariti dovoljan pritisak da odrzi visu temp.od 100stepeni a samim tim bi doslo do prevremenog prokljucavanja.Broj dva je isto tu da se povremeno otvori,ali samo ako ima malog gubitka tecnosti usled curenja na nekom spoju,hladnjaku ili bilo gde
Znaci da su oba aktivna samo ako nesto nije u redu sa ostatkom rashladnog sistema.Dok je sve ispravno cep mozemo posmatrati kao pampur na flasi.To sto neki misle da su resili problem naduvavanja creva kupovinom novog cepa su uglavnom u zabludi.Problem je uglavnom privremeno resen jer taj novi u vecini slucajeva nije ispravan ,propusta i kad ne treba.
Jedan prost test vam moze ukazati na to da li i koliko smeju biti naduvana creva.Ako po ozracivanju sistema pustite motor da radi i da se ukljuci ventilator,posle gasenja istog,creva moraju mallo omeksati.Ako posle vise uzastopnih testova uvek imate omeksavanje creva ,vama je rashladni sistem najverovatnije ispravan..Najtvrdja su neposredno pred ukljucivanje ventilatora i moraju po gasenju da malo omeksaju...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 23 Jan 2020, 15:44

Slažem se, sve vreme upravo to i pišem. :)

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 515
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 23 Jan 2020, 16:59

Saša je napisao:
23 Jan 2020, 14:54
Ma gde na 120, pa na toj temeperaturi motor je već crkao. Lampica bi trebala da se upali pre tačke ključanja. Ako ćemo nekom logikom...
Gledajuci skalu za temperaturu, a znajuci da pocetak skale oznacava 50 stepeni zagrejanosti rashladne tecnosti mozemo da zakljucimo:
Sredina skale tu gde je strelica na slici oznacava 90 stepeni,svaki sledeci mali podeok oznacava 5 stepeni vise i tako dok kazaljka ne dodje do crvenog polja tj 120 stepeni(tad je logicno da se pali lampica crvena za temperaturu).

Slazem se da je malo kasno da se tek na 120 upali ali znamo da fiat preporucuje paraflu up na kome pise boiling point 125 stepeni, tako da mozemo da pretpostavimo da su se vodili tom logikom kad su odlucivali kad se pali crvena lampica.
Prikačeni fajlovi
20200123_164543.jpg

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 23 Jan 2020, 17:04

Ne radi tako kako si zakljucio, ona radi lepo do 80 stepeni, posle od 80 98 stoji na sredini, merio sam....
Tako je isprogramiran sat, da ne vidis varijacije.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 23 Jan 2020, 17:18

Saša je napisao:
23 Jan 2020, 12:35
ljubitelj je napisao:
23 Jan 2020, 12:08
Kada bi bilo kao što Saša kaže pritisak tek 1 bar, npr 1,05bara onda bi već na 101-102C proključala voda i nastala havarija motora.
Zato imaš u sistemu termostat podešen na 87 stepeni koji reguliše temeperaturu, odnosno rashladnu tečnost preusmeri u hladnjak i na taj način je ohladi i temperatura nikad ne prelazi 90 C u ispravnom sistemu. To je preko 10 stepeni razlike kao osiguranje, a na kraju tu je i max. pritisak sistema od 1.4 bara da u slučaju potrebe dodatno poveća tačku ključanja. No usprkos svemu ovome odnosno ako sve ovo zakaže (nastavi se vožnja) tečnost će ipak proključati pa da ne bi dobili eksploziju i oštećenje nekog dela sistema (kao kod parnog kotla) tu je čep sa tih 1.4 bara da to sve rastereti.
Kao prvo termostat nije podešen samo na 87C nego za razne temperature. Tako da se stavlja i termostat koji počinje, naglasak počinje, da se otvara na 92C a otvori se tek na 104C.

Taj od 87C je otvoren na 101-102C.

Neki drugi termostati a pogotovu kod dizela su podešeni na oko 82C da počnu otvaranje.iti da bude lakše.

Temperatura u sistemu a pogotovu u posudi prelazi 90c, opseg radne temperature je sve do 120C i tek na 120C počiunje crvena skala ili se pali lampica.

Sve do 120C sistem je u normalni i nema smetnji da se vozi. Da bi moglo tih 120C upravo jeste pritisak veći od atmosferskog čime se omogućava takav radni opseg..

Vrlo lako je proveriti ima ili nema na radnoj temperaturi pritisak u boci različit od 1 bara tj atmosferskog.

Na zagrejanom motoru , kada ne radi, konstatovati sa zatvernim čepom nivo u posudi. Obeležiti.

Zatim skinuti čep. AKo je spolja 1 bar (a jeste) i ako je unutra 1 bar nivo če ostati isti. A neče, što se lako primeti jer se nivo poveća iznad onog prethodno obeleženog.
A to znači, da pritisak u boci nije bio 1 bar već veći. Prosto kako se zagreva voda/antifiriz raste i pritsak.
(pV=nRT). I obrnuto, sa hladjenjem motora opada pritisak u boci. Da ne bi došlo to toga otvara se ventil potpritiska pri hladjenju.

A može sve i jednostavnije, manometar i lepo se vidi na sklai kako raste pritisak u posudi iznad 1 bara kako se motor zagreva.

Drugi ventil potpritiska je još lakše proveriti. Nakon gašenja zagrejanog motora već posle 3-4 minuta počinje da se taj ventil otvara i pušta vazduh unutra a što se lepo čuje kao povremeno cvrčanje. Tiho je ali se sasvim lepo čuje. I tako sve dok se ne ohladi motor.

Vladimir M
Postovi: 5
Pridružio se: 20 Jan 2020, 02:43

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Vladimir M » 04 Feb 2020, 19:29

Pozdrav svima, nov sam na forumu, kad vreme dozvoli slikacu auto i napraviti svoju temu.
Do tada postavicu ovde par pitanja tek da razmenimo misljenja i iskustva.
Kupih punto classic 1.2 8v pa se malo trudim da neke stvari dovedem u red i usput uradim neko preventivno odrzavanje.
Po knjizi idu ngk bkr5ez a u radnjama po katalogu prodaju ngk dcpr7e-n-10 svecice, kakva su vasa iskustva po pitanju svecica?
Knjiga
15808416103852474039236552449386.jpg
15808416103852474039236552449386.jpg (104.15 KiB) Pogledano 5230 puta
Radnja
15808416608868940426253819120748.jpg
15808416608868940426253819120748.jpg (84.29 KiB) Pogledano 5230 puta
Poslednja izmena od Vladimir M u 04 Feb 2020, 19:41, izmenjeno 1 put ukupno.

Vladimir M
Postovi: 5
Pridružio se: 20 Jan 2020, 02:43

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Vladimir M » 04 Feb 2020, 19:38

Citao sam na forumu da je kod punta izvucena instalacija za svetlo gepeka.
Nije li to ovaj dzek, kod desnog zvucnika?
IMG_20200204_190727.jpg
IMG_20200204_190727.jpg (188.17 KiB) Pogledano 5231 put

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl » 04 Feb 2020, 19:43

Dobrodosao. Nemoj pisati uzastopne postove, napisi sve sto zelis u jedan post.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 04 Feb 2020, 21:04

To nije uputstvo od Classica već od Z10. Koji model u stvari voziš? To i jeste i nije isto, zavisi kako i šta gledaš. Za Classic su se preporuke svećica promenile i ide ta DCPR.

I da, to je konektor od svetla u gepeku.

TT


Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 515
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 04 Feb 2020, 21:34

To je taj dzek za sijalicu u gepeku koliko se secam
Moras da kupis ovo
Prikačeni fajlovi
Screenshot_20200204-213651_KupujemProdajem.jpg
Screenshot_20200204-213651_KupujemProdajem.jpg (37.62 KiB) Pogledano 5225 puta

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 04 Feb 2020, 21:37

Ma to je greska u uputstvu, to je vazilo za staru glavu koja je radjena do tipa 2004, svi i z10 i klasici imaju male svecice. Onaj dzek jeste za svetlo u gepeku
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Odgovori