Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 30 Jul 2020, 16:36

Zimi kad je jako hladno čuje se onaj evaporacioni ventil. Standardno kuckanje ventila (detonacije?) čujem samo tu i tamo kada vozim hladan motor na benzinu (pogotovo ako je dugo stajao u rezervoaru). Na plin se ne čuje nikad ništa jer on ima 104 oktana i nema tih problema. Vi što vozite stalno na benzin probajte da sipate 100 oktana, da vidite li će išta biti bolje po tom pitanju. :)

TT


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11045
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 30 Jul 2020, 17:09

Ovo cukanje u glavi, koje ja spominjem i zavisi od ulja. To izgleda ovako.
Cuje se blago kuckamje prvih 1 minut, kad je napolju -15, -20.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 30 Jul 2020, 18:30

Pa gde i neće kuckati na takvom minusu? :D

No ne beri brigu, čisto sumnjam da ćemo ikad više videti tolike minuse. Jedino ako ideš zimi do Sjenice i Peštera. :D

Uz redovno menjanje ulja gaze ti motorići šta god da im radiš 500.000+ km a čisto sumnjam da će ga iko od nas doterati do te kilometraže.

TT




Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic » 31 Jul 2020, 11:32

Kako mogu da odredim ili gde mogu da nadjem koja zica za zvucnik je plus, ako koja minus?

Po Sasinom uputsvu iz druge teme ide ovako:
- plava žica sa žutom linijom - zadnji desni zvučnik (+)
- plava žica sa crvenom linijom - zadnji desni zvucnik (-)
- narandžasta žica sa crnom linijom - levi zadnji zvucnik (+)
- narandžasta žica sa zelenom linijom - levi zadnji zvučnik (-)

Medjutim, kod mene na Z10 na desnoj strane zice jesu iste, dok na levoj strani nemam narandzaste zice, vec imam zelenu i narandzastu i obe imaju belu liniju na sebi.

Slika

Problem je jer ugradjujem fabricki woofer, znam polaritet zica na konektoru woofera i znam polaritet mojih zvucnika ali ne znam polaritet zica, pa ne bih da napravim neki problem ili da zvucnici ne rade u istoj fazi.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk



Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od McGruja » 31 Jul 2020, 11:54

Poveži, ako se čuje kao kesa, zameni žice

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 16 Sep 2020, 00:02

Danas mi se prvi put upalila lampica sa slikom motora i to u toku najnormalnije umerene vožnje. Uputstvo kaže: ECU je zabeležio problem, može se voziti, ali se ne preporučuje forsiranje, posebno ako motor trza ili gubi snagu.

Nisam primetio promenu u radu motora, jedino mi se čini da je trenutna potrošnja veća. Tokom dana sam skinuo klemu sa akumulatora, ali lampica i dalje sija. Vidim da mi sutra sledi poseta majstoru...

Nemam predstavu šta bi moglo da bude, najsumnjivije su mi bobine. Možda nije trebalo voziti 66000 km sa fabričkim svećicama... :mrgreen: Sada je na 74000. Za slučaj da je ovo, imate li neku preporuku oko marke zamenskih bobina? Inače, postoje dve (svaka za dva cilindra) i lako su pristupačne - odmah desno pored motora. To je dosta glupo rešenje što ne postoje 4 odvojene, nego jedna trpi duplo veći broj "naponskih udara", jer se koristi za dva cilindra. Podseća me na Citroen Dijanu, koja je imala dvocilindrični bokser i samo jednu bobinu sa koje su išli kabovi na oba cilindra. Ali u doba mehaničke komutacije to je imalo smisla, da bi se kompletno izbegla razvodna ruka i kapa. Ovo sada je totalno debilno, kao uštedeće nešto ako umesto 4 stave dva niskonaponska tranzistorska drajvera u ECU. A efektivno duplo skraćuju vek trajanja bobina. Takođe je glupo što su bobine montirane na pola metra od svećica, pa se koriste standardni visokonaponski kablovi. Visokonaponski kablovi za svećice bi isto morali biti stvar prošlosti. Kad sam imao Lanciu Kappu, imala je odvojenu malu bobinu za svaki cilindar, direktno montiranu na svećici. Do svake je vodio samo niskonaponski kabl, tj. čak nije ni kabl, nego jedna ploča sa šinama, koja se samo nasloni gde treba.


U ovakvim situacijama, voleo bih da imam neki od OBD interfejsa i odgovarajući softver, pa da sam vidim u čemu je problem. Da li valja ovako nešto: https://www.mikroprinc.com/sr/proizvod/ ... -bluetooth ?
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic » 16 Sep 2020, 00:16

Da je otisla bobina auto bi ti neravnomerno radio na leru. Moze biti svasta, ali meni ovako na prvu zvuci kao neadekvatna smesa goriva ili sonda. Ono sto jos moze biti je da je otisao ECU pa mu sleduje reparacija od 100ak eur, ali to je vec ekstremnija situacija gde ne bi mogao da pokrenes automobil. U svakom slucaju, dok ne nakacis auto na dijagnostiku mozemo samo da nagadjamo sta je u pitanju.

Svecice svakako zameni, ja sam kupio nove svecice i zamenicu ih za koji dan a presao sam 25 hiljada km od prethodne zamene. Trenutno su na autu NGK, a sad sam uzeo da probam Denso.

Sto se tice uredjaja za ocitavanje gresaka, imas na kupujemprodajem jeftinije, a na aliexpressu jos jeftinije. Ja imam neki najjeftiniji sa alija kojim ocitavam i brisem greske na mojoj Z10 bez problema.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk


Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork » 16 Sep 2020, 01:12

Svećice zamenjene pre 8000, pisao sam ovde u temi da sam naručio sa https://www.sparkplugs.co.uk/
Nego je problem što je to bila prva zamena. :mrgreen:

Što se tiče OBD interfejsa, da li su ovi što rade preko bluetootha adekvatni, ili je ipak bolje imati neki sa "kablovskom" vezom do računara?
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11045
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 16 Sep 2020, 07:20

BT ce ti ocitati greskre, a moze i da ih obrise.
Moze jos neke parametre poput sagirevanja da vidi. Svakako korisna stvarcica.

Inace greska ako je jednokratna, tj slucajna, posle 15ak paljenja ce sd izgasiti sa displeja.

Ako je bobina prometices to, radi auti ko slina...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 16 Sep 2020, 07:51

Vozi tako dan-dva pa ako se ne ugasi sama od sebe - idi onda majstoru.

TT


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11045
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 16 Sep 2020, 07:54

Dovoljno je 15 puta za redim da upalis auto, da bi se ugasila.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 16 Sep 2020, 11:50

A posle obavezno prikači akumulator na punjenje. :)

TT


Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic » 16 Sep 2020, 12:59


snork je napisao:Svećice zamenjene pre 8000, pisao sam ovde u temi da sam naručio sa https://www.sparkplugs.co.uk/
Nego je problem što je to bila prva zamena. :mrgreen:

Što se tiče OBD interfejsa, da li su ovi što rade preko bluetootha adekvatni, ili je ipak bolje imati neki sa "kablovskom" vezom do računara?
Da, lose sam procitao post tj pogresno razumeo.

Mislim da nije neka velika razlika kabal vs. BT. Mislim da je bitnije definisati svrhu uredjaja i od toga krenuti, u smislu da ako zelis da imas sve mogucosti programiranja (npr. kodiranje dizni, proxy alignment i sl) ne uzimas neki jeftini kineski uredjaj nego nesto ozbiljnije koji je sposoban da podrzi takva ocitvanja. I obrnuto, da ne trazis neki ozbiljan uredjaj (bilo kabal ili bt) a da koristis samo torque pro aplikaciju na androidu.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 16 Sep 2020, 13:24

Ima razlike, kablom možeš da pristupiš svemu (pogotovo ako imaš onu varijantu sa prekidačima... ili se koriste 2-3 različita kabla), dok se BT-om ako se ne varam može pristupiti samo motornom računaru. Plus, neki rade kako treba, neki ne, treba voditi računa kakav je čip unutra.

TT




Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic » 16 Sep 2020, 15:01

Mislim da skuplje BT dijagnostike mogu da pristupe svemu bezicnim putem.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk


Odgovori