Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11082
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 23 Jan 2021, 15:10

club79 je napisao:
23 Jan 2021, 14:39
Bax je napisao:
23 Jan 2021, 13:32
Ako ti je utesno, meni je tako vec 10 godina. Ima veze sa zimom iskljucivo.
Nekad se desi i teram dalje, a moze da svasta da bude, ili struja, ili senzor pozicije volana, ili nesto trece...


Kod tog auta, to je stanje poslednjih 100.000 km. I posto sam napunio aku, vise se ne gasi servo, sto nije garancija da je i kod tebe isto....
To sam i pretpostavio da ima veze sa zimom. Moja zastava 10 je prešla još malo pa 124.000 km vozim je sadće u maju 2 godine kako je kod mene. Razumem ja da je to već staro vozilo sada mu je 14 godina a akomulator ponavljam nebi trebao da zeza uzeo sam od 45ampera Vartin nov i to onaj želatinast kako se već zove neproveravaju se saće kažem takve imamo na službenim autima u puntu. Znači nesmeta ništa volanu u toku vožnje ako sija lampica?
Sta mu smeta, ako zeza senzor pozicije, ti njega ne mozes ni da popravis i ni da pokvaris bez zamene....

Sta moze da se desi, da to se u voznji stvrdne volan pa da imas neki problem zbog toga, sto se samog auta tice, nece mu nista biti.

Moj sad ima 125.000km, a zajebava povremeno od svojih 40.000 km. Nikad nista nije pipano.

PS. To je zelatinast aku ne znaci da ne treba da ga dopunis povremeno.

Uostalom izmeris pre paljenja napon ujutro, a zatim posle paljenja i bice jasnije stanje.

Mora da puni oko 14v. Ujutro aku treba da ima preko 12.5 ako je puniji.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 23 Jan 2021, 15:43

dragvorl je napisao:
23 Jan 2021, 14:45
Eskimko je napisao:
23 Jan 2021, 14:29
Samo aku,meni pomoglo sto sam ga zamenio i uzeo sam veci da se ne jebavam vise sa tim volanom cim zahladni a sprdali me ovde sto si uzeo veci fabrika zna najbolje bla bla
A sta vredi veci aku? Samo ce biti alternatoru teze da ga napuni i bice jos prazniji nego aku predvidjen za taj auto, pa ce pre i crci. Ja tako gledam na to.
Imam mnogo kratkih relacija svaki dan po 5 6 km i proverio sam ga pre neki dan sa punjacem pun je na 100 posto znaci da ga alternator lepo puni.
Uzeo sam 53ah a trebalo bi 44, nije bila ni neka razlika u parama nekih 1 500 din je bii skuplji.
A i smatram da ovaj kad bude oslabio vremenom npr na 70 do 80 posto moci ce lagano da pali auto,mozda gresim jebem li ga

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl » 23 Jan 2021, 16:21

Kad si ga punio zadnji da je na kratkim relacijama 100% pun? To je bas cudno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

club79
Postovi: 22
Pridružio se: 29 Apr 2019, 16:59

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od club79 » 23 Jan 2021, 17:15

Drugari hvala vam na savetima puno! Ostaje mi da izmerim kako puni akomulator. Ajde da je stariji akomulator ali sad mu je bilo u januaru godinu dana pod garancijom je. Kažem izmeriću pa ću videti.

Korisnikov avatar
Momčilo
Postovi: 1364
Pridružio se: 21 Mar 2020, 22:44
Garaža: Peugeot 407 2.0 HDi

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Momčilo » 23 Jan 2021, 17:19

Inače koleginica mi neki dan prokomentarisala "Ja zato kupim svake zime novi akumulator i nemam problema". Kaže tako joj majstor rekao. :)

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 23 Jan 2021, 17:20

dragvorl je napisao:
23 Jan 2021, 16:21
Kad si ga punio zadnji da je na kratkim relacijama 100% pun? To je bas cudno.
Kupljen je negde u aprilu cini mi se prosle godine,a negde na leto sam isto prikacio punjac i punio ga je nekih 10tak minuta sa 2 ampera sto je neznacajno.
Napon punjenja alternatora je od 14.0 do 14.1 sa ukljucenim svetlima.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11082
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 23 Jan 2021, 17:23

Ja na 3 Punta na koja povremeni merim je ista vrednost na klemama 14v, sa ugasenim svetlima 14.1v
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 23 Jan 2021, 17:26

club79 je napisao:
23 Jan 2021, 12:07
Akomulator sa zamenio nov negde jesenas ili uproleće prošle godine nov vartin gde se neproveravaju saće. jel nije ništa toliko strašno pitam dali nije neki veći kvar što se povremeno pali?
To ne znači da je novi aku korektan što se tiče struje koja snabdeva potrošače. Dovoljno je da postoji korozija negde na kablaži, najčešće masi, što će se prikazati i dalje kao kvar aku jer nema adekvatnog strujnog kapaciteta, tj protoka neophodnog za jake potrošače.

Uvek posled zamene, a dobro je i periodično izmeriti stanje kablaže i proveriti padove napona i po plus i po minus grani toka struje.
Sve preko 150mV pada napona ukazuje na problem. Pri tome se naravno upale svi mogući najjači potrošači, sva svetla, ventilacija kabine, grejač zadnjeg stakla, grejači sedišta, grejači retrovizora.....da bi se što bolje opteretila instalacija tokom merenja.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11082
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 23 Jan 2021, 22:10

Акумулатор ти је као и човјек, кад је млад и нов, никад не знаш до кад ће. Лако ћеш провјерити то, униметар на 20 в и прати кад завергла, ако је испод 10 в падне при старту, батерија је капут. А пуњење око 14.5 треба да буде.
Proveri i napon prolikom verglanja.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 23 Jan 2021, 22:43

10V pa i niže padne skoro svaki aku pri verglanju ako je iole hladno. I to je normalno, ništa strašno ako se odmah i brzo vrati na normalu. čim se prekine verglanje.
Ne treba da padne ispod 8,5V otprilike, to opet zavisi od vrste motora.
Ako ostane niži napon i kada se prekine verglanje onda je sigurno aku prazan ili nepovratno pohaban.

Korisnikov avatar
ostabianoniman
Postovi: 27
Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ostabianoniman » 23 Jan 2021, 22:44

Ta lampica volana me prati godinama. Nekad vozim po sat sa njom, nekada se za pola ili godinu ne pojavi. Volan radi kao i obicno.

Moj Exide akumulator je potpuno nov ! Kupljen u martu .

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11082
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 23 Jan 2021, 22:48

ljubitelj je napisao:
23 Jan 2021, 22:43
10V pa i niže padne skoro svaki aku pri verglanju ako je iole hladno. I to je normalno, ništa strašno ako se odmah i brzo vrati na normalu. čim se prekine verglanje.
Ne treba da padne ispod 8,5V otprilike, to opet zavisi od vrste motora.
Ako ostane niži napon i kada se prekine verglanje onda je sigurno aku prazan ili nepovratno pohaban.
Ja sam merio Exide skoro koji se muci sa anlaserom na dizelu, i nije padao ispod 10.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
ostabianoniman
Postovi: 27
Pridružio se: 21 Okt 2020, 15:21

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ostabianoniman » 23 Jan 2021, 22:49

Bax je napisao:
23 Jan 2021, 15:10
club79 je napisao:
23 Jan 2021, 14:39
Bax je napisao:
23 Jan 2021, 13:32
Ako ti je utesno, meni je tako vec 10 godina. Ima veze sa zimom iskljucivo.
Nekad se desi i teram dalje, a moze da svasta da bude, ili struja, ili senzor pozicije volana, ili nesto trece...


Kod tog auta, to je stanje poslednjih 100.000 km. I posto sam napunio aku, vise se ne gasi servo, sto nije garancija da je i kod tebe isto....
To sam i pretpostavio da ima veze sa zimom. Moja zastava 10 je prešla još malo pa 124.000 km vozim je sadće u maju 2 godine kako je kod mene. Razumem ja da je to već staro vozilo sada mu je 14 godina a akomulator ponavljam nebi trebao da zeza uzeo sam od 45ampera Vartin nov i to onaj želatinast kako se već zove neproveravaju se saće kažem takve imamo na službenim autima u puntu. Znači nesmeta ništa volanu u toku vožnje ako sija lampica?
Sta mu smeta, ako zeza senzor pozicije, ti njega ne mozes ni da popravis i ni da pokvaris bez zamene....

Sta moze da se desi, da to se u voznji stvrdne volan pa da imas neki problem zbog toga, sto se samog auta tice, nece mu nista biti.

Moj sad ima 125.000km, a zajebava povremeno od svojih 40.000 km. Nikad nista nije pipano.

PS. To je zelatinast aku ne znaci da ne treba da ga dopunis povremeno.

Uostalom izmeris pre paljenja napon ujutro, a zatim posle paljenja i bice jasnije stanje.

Mora da puni oko 14v. Ujutro aku treba da ima preko 12.5 ako je puniji.
Ovo sa stvrdnjavanjem volana bi bilo bas zastrasujuce. Vozio sam i teze masine ali puntov volan kada je auto bez struje je nemoguce okretati.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 24 Jan 2021, 09:17

Dešava se i meni povremeno, srećom ne previše često. Uglavnom se samo upali lampica a volan ostane normalan. Nekad i otvrdne volan (ređi slučaj). U oba slučaja gledam da se odmah negde zaustavim, ugasim motor, sačekam malo, upalim ga, lampica se obično odmah ugasi i... teraj dalje.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока


ljubitelj
Postovi: 10588
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 24 Jan 2021, 09:29

Ja sam merio desetine, opterećenje koje stvara anlaser zavisi od temperature motora (ulja).
Kako opada temperatura tako raste struja koju troši anlaser a pada napon koji aku može da isporuči.
Već na -18C a što je zvanična ( po važećem standardu za testiranje) test temperatura za proveru stanja akumulatora zna da bude dosta šareno po pitanju napona do koga pada.

Samo kažem da 10V nije bogom zacrtana granica koja bi pokazala realno stanje pohabanosti akumulatora.

Odgovori