Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 30 Dec 2023, 19:05

Na žalost, loš zvuk pri kretanju u nazad (naročito pri savladavanju uzbrdice pri parkiranju) nisam izgubio ugradnjom ručno pravljenih distancera za kućište filtera vazduha.
Gume su mi bile naduvane: 3 gume na 2,0 i jedna na 1,9. Sada su sve 4 na 2.2 ali zvuk je ostao.
Sad sam naučio kako da ga namerno dobijem, kada je motor vreo, pri polasku u rikverc, čak i sa isparvljenim točkovima, povučem ručnu i ubacim u rikverc i kako kvačilo odvaja i auto se podigne i krene sporo, čuje se zvuk pri kretanju, a prestane kada auto krene malo brže, koliko bzo smem pri parkiranju - čuje se sa preda. Čuje se isto i na ler gasu i na normalnim i na visokim obrtajima, stim što kvačilom regulišem brzinu da auto ide sporo na parkingu.
Ujutru, dok je auto potpuno hladan, kada ga isparkiram sa tog parking mesta i odmah ga uparkiram, u rikverc zvuka nema, dakle, zavisi od zagrejanosti motora.
Sada sumnjam na:
- nosač motora,
- možda na zimske felne koje nisu originalne za klasika ali jesu Fiat x98 (kupio sam ih nove, turske su, za zimske gume, kao za Punta 2, ali prvi put kada sam stavio ratkapne od klasika, spoljna ivica ratkapne nije legla na rub felne nego je udaljena 5 mm. Kada sam stavio ratkapne od mk2A lepo su legle. Mada da je do felni, zvuk bi se čuo i pri polasku napred a ne samo u rikverc. I pre nekoliko godina, bilo je pre perioda kada sam zvuk jasno čuo a bilo je da sam i zaboravio da postoji - zbog toga i sumnjam da zavisi od zimskih felni.
- kvačilo, ugrađeno zamensko pre tri meseca, ali, kako sam naveo u prethodnom pasusu, takav isti zvuk sam periodično čuo i pre nekoliko godina, kada je bilo drugo kvačilo.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 30 Dec 2023, 20:43

Dacu ti ja odma felne i gume da probas, ako ti nesto znaci.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 31 Dec 2023, 14:26

Bax je napisao:
30 Dec 2023, 20:43
Dacu ti ja odma felne i gume da probas, ako ti nesto znaci.
Hvala, nema potrebe, nije toliko hitno, staviću svakako originalne (sa letnjim gumama) za tri meseca, komplet mi stoji u garaži i čeka proleće

Ako se tada pokaže da nije do felni, moraće u servis.
Pre 15-dak dana sam u servisu imao detaljam pregled kola i pripremu za tehnički, a ovaj zvuk nisu primetili (nisu imali potrebe da ga voze zagrejanog u rikverc, savlađujući uspon :) )

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13047
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 31 Dec 2023, 14:54

Kutija filtera vazduha obično vibrira samo na leru ako se te gume potroše, stvrdnu ili ispadnu. Čim dodaš gas motor se umiri po pitanju vibracija tako da ne verujem da je to. Možda ti se sam menjač čuje

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 31 Dec 2023, 15:48

Kod mene se cule nesto vezano za dobose...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 31 Dec 2023, 16:33

Re: Saša

Meni je najviše vibriralo kućište filtera kada je hladan i kada oštro skrećem u drugoj, a motor nema snage jer je trebao biti u prvoj, na primer u raskrsnici skrećem desno a nisam zaustavio kola pa mi je ostao u drugoj i muči se motor pri skretanju. Čim uhvati pravac i obrtaje vibriranje prestaje. Ovaj problem sam rešio pre neki dan ugradnjom imitacije tih guma.

Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan » 31 Dec 2023, 16:44

Bax je napisao:
31 Dec 2023, 15:48
Kod mene se cule nesto vezano za dobose...
Mislim da kod meni nisu doboši.
- po sluhu očigledno dolazi sa preda (mada, kad mi je auto bio nov stavio sam džak oraha u gepek i kako su se valjali po gepeku proivodili su nezgodan zvuk a ja sam ga najviše čuo kod kutije osigurača kod kolena vozača, tako da da sluh može da zavara),
- na poslednjem malom servisu sam preventivno zamenio doboše i paknove i taj zvuk je bio i pre njihove zamene (rekoh, da ga počastim jer u poslednje tri godine, ne računarjući kvačilo, male servise i jednom pločice, a preventivno i silen blokove zadnjih amortizera, nisam imao vanrednih ulaganja. Sajla ručne je bila za zamenu pa rekoh kada već plaćam ruke za skidanje, da zamenim ono što je 14 godina staro. Sila kočenja problematične zadnje kočnice se sa 650 kN popela na 750 kN)

Korisnikov avatar
ivke74
Postovi: 318
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 » 03 Jan 2024, 19:30

Sa puntom nikad nije dosadno :D primetio sam pre desetak dana da Punto gubi vodu na 200km skine sa max na min. Dolijem vodu za dva dana predjem oko 200km opet ispod min. Proverim da li negde izlazi sve je suvo ispod motora. Zovnem majstora on mi predlozi da dobro zagrejem motor ugasim stavim karton ispod motora ako ujutru nema fleka da dodjem kod njega. tako i uradim ujutru suv karton. Odem kod majstora on mi predlozi da skine glavu motora jer je verovatno dihtung negde malo popustio. Auto ne podize temperaturu ne mesa vodu i ulje i trosi oko 0,5l ulja na 10000km. Skinemo glavu motora imamo sta da vidimo dihtunh napukao kod četvrtok cilindra i voda ulaziila u cilindar i sagorevala . Tako da sutra nosim glavu motora u servis za obradu glava motora da je pregleda i uradi sve što je potrebno. Majstor je skinuo i karter da proveri radilicu , klipove i cilindre već kad je počeo da otvara a auto je presao nešto više od 245000km pa je red da se proveri. Uljne karike su skoro zrele za zamenu i leteći ležajevi ostalo je sve u prilično dobrom stanju. Poručio sam orginalan set karika 8000din i set letećih ležajeva oko 5000din. Sutra ću videti u servisu šta će reći za glavu motora.
Prikačeni fajlovi
20240103_183518.jpg
20240103_183518.jpg (159.91 KiB) Pogledano 470 puta
20240103_183510.jpg

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13047
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 03 Jan 2024, 20:31

Mislim da i ja imam isti problem, odnosno već neko duže vreme imam određen gubitak antifriza. Dospem na max i kroz par meseci je opet na minimumu ili čak blago ispod. Sumnjao sam da je to zbog plina odnosno puno nekih račvica i creva pa možda negde curka i isparava a da se ne vidi ali je verovatnije da je u pitanju početak istog problema. Auto je trenutno na 235.000 i ponaša se takođe sve najnormalnije. Izgleda da im je to neka kilometraža otprilike za zamenu tog dihtunga. Pratiću stanje pa ću eventualno reagovati i isto oterati da se to zameni.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3163
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Dare4x4 » 03 Jan 2024, 21:32

To je baš mali gubitak da bi se otvarao motor zbog njega. Najpre proveri sva creva, šelne, hladnjak, mali hladnjak, isparivač, pumpu itd. Skidanje glave je poslednja opcija.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 03 Jan 2024, 21:49

Ma meni se isto desava na oba koja sam imao. I to od kad su bili novi.
Brzo potrosi do min pa posle stoji....
Da je dihtung, trosio bi i posle min.
Po 20ti put pisem protisak je manji kad je tecnost na min, i gde god da curka, manje curka kad je na min.

Moze da se pretraze postovi po netu 2007 sam isao u ovlasteni da nabijaju pritosak u creva da vide gde pusta, i sad 150.000 kasnije i dalje se tako isto vozi na Z10.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13047
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 03 Jan 2024, 21:55

Da, otprilike se baš tako dešava. Retko to i proveravam ali kad god sam proveravao bilo je na minimumu. Nekad ne pogledam po maltene godinu dana i opet minimum. No nikad se nije desilo da je nestao potpuno iz one posude

Korisnikov avatar
ivke74
Postovi: 318
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Passat 1.9TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 » 03 Jan 2024, 23:37

Ja sam odreagovao kada sam sedmicno poceo da dosipam po 100ml vode a ranije sam toliko dosipao za tri meseca. Jebiga za punta je ozbiljna kilometraza 240k kada ga ne forsiram previse vozim po ravnom terenu manje je trosio vodu. Međutim kada ga malo vise forsiram po usponima pogotovu kada krenem u vikendicu na planini kada se ohladi pokaze manje vode a dok je vruc creva mi deluju bas tvrda. Po meni otvoriti motor i malo ga osveziti i produziti mu vek trajanja je sasvim ok. Neka potraje još bar 5 godina i moze u penziju :D

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13047
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša » 04 Jan 2024, 00:01

Posle te intervencije potrajaće još toliko. Izdržljivi su to motorići.

A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od A170T » 04 Jan 2024, 00:28

Brat je imao isti problem na Sportingu

Sent from my MI 9 using Tapatalk


Odgovori