Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl » 14 Maj 2021, 09:32

Nemoj bacati pare na skuplje gorivo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 14 Maj 2021, 09:37

Ja probao to da gledam u Torku ali mi je rezolucija neadekvatna za dijagnozu smeše, doduše gledao na 7inča ekranu pa možda zbog toga.
Masa je baš čest problem generalno, različit materijal karoserije i papučice uz vlagu i eto korozije a retko fabrika stavlja pastu protiv oksidacije spojada to spreči/umanji. Uglavnom samo obično zašrafljeno ili papučica nataknuta.

Branko59
Postovi: 17
Pridružio se: 13 Maj 2021, 09:40

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Branko59 » 14 Maj 2021, 12:01

Bax je napisao:
14 Maj 2021, 08:48

To je sto se tice ove prve sonde pre katalizatora, tako da termini open i closed loop, nekako nisu bas jasni u tvom primeru.
Menja se kada dodajem gas prateći promene na dijagnostici za prvu sondu, kada je na leru očitava se open loop, kad dodam gas prelazi u stanje closed loop, na te promene sam mislio. Kod druge sonde je uvek na open loop, s tim da se napon sa promenom gasa menja.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 14 Maj 2021, 12:50

Da to sam ja razumeo, ali prva sonda ne treba da ide u open loop, kad je motor ugrejan, uvek je u closed loop, non stop, radi sitne korekcije smese, zato i postoji.

Sad to ocitavanje, mi je smisleno samo jednom da se desi taj prelazak iz open u closed loop.

Closed loop, je zatvorena povratna sprega na nasem jeziku.

Ostavljam rezervu, da ne tumacis dobro podatke sa dijagnostike, tj da je tu neki nesporazum.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 14 Maj 2021, 22:28

Posle oko 2 minuta rada motora, lambda sistem je uvek u closed loop stanju.
Ako je ispravan. To u prevodu kao što opisa bax znači da sistem aktivno vrši regulaciju smese i kontroliše sagorevanje da bude u okviru 3% odstupanja oa Lambda=1 (0,97-1,03 je ispravno stanje rada motora).

Ako zaista prelazi motorni računar u open loop ( u stanju zagrejanog motora i katalizatora) onda je nešto ozbiljno poremećeno na autu, i ne bi trebalo da se vozi dok se dobro ne ispita o čemu se radi.

Tada bi morala da sija lampica i čak možda da se motor prebaci u rezervni safe mod.

Mada pre mislim da je nesporazum oko tumačenja napona- podataka u lambda sistemu regulacije.

Korisnikov avatar
Eskimko
Postovi: 517
Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: Smederevo

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Eskimko » 15 Maj 2021, 00:39

Motor mora da radi u zatvorenoj petlji. Moze da bude mnogo razloga zasto je u otvorenoj a ne samo do sonde.
Meni kad je crkla sonda auto je trzao jedva je isao trosio benzin ko lud i smrdelo je iz auspuha na trula jaja i auspuh je pocrneo iznutra.
Kad je normalno sagorevanje na benzincu mora da bude cist iznutra.
Najbolje je ako mu je BG blizu da ode do Gorana u zemun.
Na slici jeste nov zadnji lonac ali je presao preko 800km i vidi se kako je cist iznutra.
Screenshot_20210515-003747_Photos.jpg
Screenshot_20210515-003747_Photos.jpg (24.84 KiB) Pogledano 2187 puta

Branko59
Postovi: 17
Pridružio se: 13 Maj 2021, 09:40

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Branko59 » 15 Maj 2021, 07:49

Juče sam promenio i drugu sondu i sad verujem da je sve u redu. Bilo je problema sa petljom, kako sam mogao da shavtim, ali sada je petlja posle zagrevanja sonde stalno otvorena, osim kada posle puštanja gasa na kratko pređe u otvorenu petlju pa se vrati na zatvorenu. Smrdeo je pre zamene sondi na, kako neko reče, ne na izduvne gasove, nego na pokvarena jaja, sada nema tog neprijatnog mirisa. Takođe, kada sam promenio prvu sondu, posle paljenja motora iz auspuha je nagrnula velika količina sivog dima, kao da vozim pokvarenog dizelaša, a onda sam ga isterao na autoput, dobro ga isciepao, i toga više nema, sve radi tiho, bez dima, ne trese se, lepo vuče i nema više lampice niti greške pri dijagnostici. Verujem da sam problem rešio zamenom obe sonde. Najveći deo godine vozim po beogradskim gužvama u kolonama, i to godinam, davim ga time i tek kad odem na odmor onda ga cepam na otvorenom, vremenom se i to živinče umori od svega toga. :)
I u sred toga posla i ispitivanja, upali mi se lampica koja pokazuje da je neka sijalica otišla, vidim sva svetla sijaju, rekoh počeo i računar da brlja, a neki dan sam stavio nov akumulator. I tako dan-dva dok nisam bolje pogledao i video da mi je leva sijalice pozicije crkla, neupadljiva i nisam je odmah video, ali toliko me je iznervirala da mi je došlo da uzmem kantu benzina, da ga lepo zalijem i tako to. :D Nije mi pozicija nikada za ovih 11 godina crkla i baš sada je našla. :D
Bio sam spreman da ga teram kod nekog majstora, pitam trgovca u radnji gde sam kupio sonde ima li nekog da mi prpeoruči, a on će na to da nema i da ću teško naći majstora koji će toliko da se zauzme oko tog preblema, jer svi oni vole da zamene neki deo, uzmu pare na brzinu i doviđenja. I ja sam tog mišljenja i prosto da čovek ne poveruje da u ovolikom gradu nema majstora od znanja i još ređe, od povererenja. Mislim da bi bilo dobro da se na forumu otvori neka soba sa tematikom majstora, pa iako nekog izreklamiraš, a dobar je majstor, pa neka, i treba da se čuje za njega, zaslužio je.

Branko59
Postovi: 17
Pridružio se: 13 Maj 2021, 09:40

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Branko59 » 15 Maj 2021, 07:54

Branko59 je napisao:
15 Maj 2021, 07:49
Juče sam promenio i drugu sondu i sad verujem da je sve u redu. Bilo je problema sa petljom, kako sam mogao da shavtim, ali sada je petlja posle zagrevanja sonde stalno otvorena,
Pardon, htedoh da napišem da je stalno zatvorena, ali napisah pogrešno da je otvorena. I za mene treba majstor izgleda, mada bi mi majstorica više odgovarala. :D

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj » 15 Maj 2021, 08:58

Super da si rešio i sada je po opisu sve dobro.
I poteraj povremeno kao da je tudj auto, nemoj ga štedeti i vratiće ti osmeh a neće se ponoviti slučaj sa sondama.

Ima majstora, kao i u svakoj branši ali ne vise na čiviluku :)

Branko59
Postovi: 17
Pridružio se: 13 Maj 2021, 09:40

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Branko59 » 15 Maj 2021, 16:48

ljubitelj je napisao:
15 Maj 2021, 08:58
Super da si rešio i sada je po opisu sve dobro.
I poteraj povremeno kao da je tudj auto, nemoj ga štedeti i vratiće ti osmeh a neće se ponoviti slučaj sa sondama.

Ima majstora, kao i u svakoj branši ali ne vise na čiviluku :)
Ne sumnjam da ima majstora, ali čini mi se jako malo, a "majstora" ima na svakom ćošku.
U svakom slučaju, ljudi, hvala vam na pomoći. Živeli. :pivo:

Korisnikov avatar
A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od A170T » 24 Maj 2021, 16:31

Punto 1.2 16v, problem je sto se motor u radu trese, u voznji guši i secka na manjim obrtajima, vuče uobicajeno. Svecice i kablovi su iz 2016-te, auto se ne vozi mnogo. Pokusavali smo sa starim kablovima i svecicama, ali bez nekih primetnih razlika. U toku veceri primetili da kablovi na nekoliko mesta varniče, ali ne klasicno vec se jedva uopste i vidi u potpunom mraku. Promenicemo za pocetak kablove i svećice, na sta jos obratiti paznju?

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax » 24 Maj 2021, 16:36

PA jedino jos bobine, 8v ima probleme i sa ECU na toj liniji.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od A170T » 30 Maj 2021, 23:32

Izgleda da je motor u ozbiljnom sranju. Antifriz je na autu cureo vec duze vreme, pre 10-15 dana je skala temperature motora krenula da divlja, sledeca faza je los rad motora (los rad na leru i gušenje na malim obrtajima), evo sada iz auspuha izbija plavi dim koji smrdi na mešavinu ulja i benzina (kao kod 2 taktnih motora) koji kasnije prelazi u beli dim i vodu iz auspuha (verovatno antifriz)...
Nešto je verovatno puklo, blok/glava motora

Послато са MI 9 помоћу Тапатока



Arogan
Postovi: 106
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Punto

Post od Arogan » 03 Jul 2021, 18:10

Punto Classic 2009., 1.2, 8v, 126.000 km.

Potrebna preporuka za auto električara koji može da mi zameni nagoreli konektor (sa kablovima) reostata ventilatora kabine, prednost N. Beograd i Zemun, eventualno neki drugi deo Beograda.

Onaj ko može da ga zameni, neka mi javi da li ja treba da kupujem taj deo (vrv ima samo polovan) i gde, ili će na neki drugi način da reši problem (ima već taj deo, ili lemljenje iil sl., sigurno su se mnogo puta susretali sa ovim).
Otopila se plastika konektora i dve buksne su oštećene a na ta dva kabla se otopila izolacija 1-2 cm, što se vidi na slici.

Iako postojeći reostat radi, kupio sam novi jer je su na starom nagorela dva pina a oko jednog se baš otopila plastika.

Amaterski sam izolovao nagorele delove žice ali bih hteo ovo da dovedem u koliko-toliko fabričko stanje.
Prikačeni fajlovi
Kablovi reostata.jpg
Kablovi reostata.jpg (45.3 KiB) Pogledano 703 puta

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Fiat Punto Classic 1.2 LPG Dynamic A/C by Saša

Post od Saša » 05 Jul 2021, 19:57

Probaj da to uradiš sam, nije ništa komplikovano. Ako nemaš lemilicu - kupi ili pozajmi, neko je uvek ima, a na You Tubu imaš puno klipova kako se lemi, nije to ništa komplikovano ili teško. Nađeš i parče termo bužira da to izoluješ i biće kao novo.

p.s. Admini, prebacite ova dva posta u Punto Clasicc/Z10 opštu temu.:)

Odgovori