Kia Sportage 2012

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10569
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Kia Sportage 2012

Post od Sloba » 05 Mar 2013, 11:00

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Kia Sportage 2012

Post od Misha » 14 Mar 2013, 20:04

Citam u novom broju SAT-a,da je "dynamax" (AWD pogon ) razvila kanadska kompanija Magna Powertrain,odnosno njeno austrijsko odeljenje Magna Steyr,ciju ekspertizu u konstruisanju 4x4 modela koriste brojni proizvodjaci. :doubleup:

Bas me zanima kakav 4x4 pogon imaju njeni klasici:RAV4,ix35,CX-5,CR-V...u odnosu na Sportage.


http://www.youtube.com/watch?v=JAdd4L1n-XQ

Trenutno je na akciji Sportage 2.0 CRDI 4x4 za 23.990e.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Kia Sportage 2012

Post od Misha » 20 Avg 2013, 18:11

Kia Sportage 1.6 GDI Urban



Atraktivno i pristupačno

U svojoj trećoj generaciji model Sportage je u potpunosti odrastao. Naime, ovaj kijin SUV/Crossover srednje veličine nudi vrlo privlačan, dizajn, bogatu opremu, solidnu motorizaciju i razumnu cijenu te već poznato jamstvo od 7 godina, odnosno 150.000 km. Dakle, pri odabiru novog automobila iz ovog segmenta taj model jednostavno ne možete zaobići

Za konačno etabliranje korejskih automobila na europskom tržištu, a tu dakako prvenstveno mislimo na one iz koncerna Hyundai (dakle automobile sa značkom Hyundaija i Kije), možda su i najveću ulogu odigrali SUV modeli.

Ovi automobili ne samo da su svoju popularnost mogli zahvaliti činjenici rastućeg trenda popularnosti SUV/Crossover segmenta, već njihov uspjeh počiva i na odličnom omjeru plaćenog i dobivenog te sve prihvatljivijeg, odnosno u konačnici u potpunosti europeiziranog i vrlo privlačnog dizajna. Sve rečeno vrijedi i za model Sportage.

Trenutno je na našem tržištu Sportage dostupan s dva benzinska i dva dieselska motora. Konkretnije, riječ je o 1,6-litrenom benzincu snage od 99 kW, odnosno 135 KS te 2-litrenom snage od 120 kW, odnosno 163 KS i 1,7 te 2,0-litrenim CDRi turbodieselskim motorima snage od 85 kW (116 KS), 100 kW (136 KS) te 135 kW (184 KS). Također, dostupno je čak pet paketa opreme: Active, Fun, Urban, Stlye Plus i Limited Plus. Nadalje, 2,0-litreni motori dostupni su i s pogonom na sva četiri kotača, a u ponudi se, ovisno o motoru i opremi, pored 6-stupanjskog ručnog nalazi i 6-stupanjski automatski mjenjač.

Testirani je automobil dakle bio opremljen početnim benzinskim motorom čija ga snaga smješta u sredinu ponude, a isto vrijedi i za treći paket opreme, Urban.


U teoriji...

Već dulje vrijeme jedan od presudnih faktora pri odabiru automobila svakako je dizajn. Znaju to i u Kiji, štoviše, upravo su prije koju godinu odlučili graditi svoj imidž među europskim kupcima putem dizajna na način da pošalju poruku kako dobar izgled prati dobro vozilo. Iskreno, to im polazi za rukom, jer se još uvijek relativno nova generacija kijinih vozila, kojoj pripada i testirani Sportage, upravo na pitanju dizajna izdiže iznad mnogih konkurenata i privlači sve više kupaca.

Naime, sportski, moderno, odmjereno i svježe glavne su smjernice kojima su se vodili kijini dizajneri kada su kreirali ovaj automobil (i ostale spomenute novitete). Sportage se doista može pohvaliti kako je atraktivan i drugačiji od konkurenata. Nešto što kupci ovog segmenta nesumnjivo cijene.

Interijer Sportagea prati isti smjer, no unatoč visokom stupnju preglednosti, jednostavnosti korištenja i ergonomije, dojma smo kako unutrašnjost još uvijek nije dosegla razinu vanjskog dizajna. Naime, iako upotrijebljena plastike odaje dojam solidne kvalitete i izrade, u konačnici ostaje "okus plastičnosti" donekle karakterističan za korejske (nerijetko i japanske) automobile. No, da budemo u potpunosti korektni, toga je daleko manje nego prije i vjerujemo kako ćemo o tome uskoro pisati u prošlom svršenom vremenu.


Dimenzije testiranog Sportagea iznose 4440 x 1855 x 1635 mm, a međuosovinski razmak mu je dug 2640 mm. Dakle, ponuda prostora je sasvim dostatna, a na stražnju se klupu mogu zadovoljavajuće smjestiti tri putnika, iako će se dvoje znatno bolje provesti. Zapremina prtljažnika iznosi 564 dm3l, odnosno preklapanjem stražnjih naslona (40/60) ista raste na 1353 dm3. Dakle, možemo govoriti o solidnim obiteljskim mjerama.

Pored izgleda, možda je i najsnažniji adut testiranog automobila njegova raznima opremljenosti. Naime, paket Urban iako u osnovi pripada sredini ponude, sadrži sve i više od onog što se može realno očekivati od automobila ovog segmenta i ove cijene (o kojoj nešto više kasnije).

Recimo kako je testirani automobil bio opremljen sustavima ABS, BAS, EBD, TCS, ESP, Hill-Assist, Downhill Brake i CBC-om, a tu su i šest zračnih jastuka, automatski klima uređaj, putno računalo, tempomat, radio uređaj (CD, MP3, USB, AUX, Bluetooth) s komandama na upravljaču, vozačevo sjedala s potporom u lumbalnom dijelu, sva četiri električno pomična prozora, električno pomični i sklopivi retrovizori, stražnji retrovizori, 17-colni alu naplaci...

Uglavnom, u nabrajanju je lagano izgubiti se, a recimo kako u bogatijim paketima eventualno možemo izdvojiti ksenon svjetla, navigaciju, kožne presvlake, kameru za vožnju unatrag i još par sitnica što dovoljno govori o razini opreme testiranog automobila, modela "tek" iz sredine ponude.


U praksi...

Testirani je Sportage pokretao benzinski 4-cilindrični 1,6-litreni motor snage od 99 kW, odnosno 135 KS pri 6300 o/min i najvećeg okretnog momenta od 164 Nm pri 4850 Nm. S motorom je bio uparen 6-stupanjski ručni mjenjač koji je spomenutu snagu i moment usmjerava na prednje kotače. Radi se o solidnom, no pomalo nedovoljno snažnom pogonskom sklopu, kojem ustvari više nedostaje okretnog momenta nego li snage, za automobil ove veličine, ali i za opravdanje djelomično sportski nastrojenog dizajna. Mjenjač je zadovoljavajućih omjera te hoda ručice, odnosno u skladu je s motorizacijom.

Najveća brzina testiranog automobila iznosi 178 km/h, a do 100 km/h će ubrzati za 11,1 sekundu. Prosječna nam se potrošnja tijekom testa kretala oko 10,3 l/100 km što smatramo prihvatljivim rezultatom za automobil ovog segmenta s opisanom motorizacijom i činjenicom kako prazan teži 1305 kg. Drugim riječima, radi se o "obiteljskim" performansama, a takve su i vozne sposobnosti ovog automobila.


Prije svega recimo kako je testirani Sportage bio opremljen s pogonom isključivo na prednje kotače, što ga stavlja među prvenstveno gradska vozila. Nadalje, Sportage se ne može podičiti posebno sportski ustrojenim podvozjem. Udobnost je, dakle, bila na prvom mjestu, no rezultat toga je izraženije naginjanje karoserije prilikom brže vožnje zavojima.

Vozaču prijateljski nastrojeni kokpit, viši položaj sjedenja, potpora u lumbalnom dijelu leđa, dobra preglednost i sl. omogućit će kratki period navikavanja na vozilo te lako i komforno korištenje i na duljim relacijama. Udoban ovjes i dovoljna ponuda prostora straga će Sportage i ostalim putnicima učiniti ugodnim. Sve to treba podvući ponovnim spominjanjem bogate sigurnosne (i druge) opreme kako bi mogli zaključiti da je Sportage doista dobar obiteljski izbor.

Time više kada navedemo kako je za testirani model potrebno izdvojiti 183.990 Kn, odnosno 24.532 Eura, no s obzirom na trenutne akcije koje nudi domaći zastupnik ovaj bi vas model mogao stajati i znatno manje.

Tvornički tehnički podaci

Sportage 1.6 GDI Urban

Konstrukcija motora 4-cilindrični redni benzinski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, promjenjivo upravljanje ventilima Dual CVVT, aluminijska glava i blok, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, Euro 5

Obujam 1591 cm3

Provrt i hod klipa 77,0 x 88,4 mm

Omjer kompresije 11,1 : 1

Najveća snaga 99 kW (135 KS) pri 6300 o/min

Najveći okretni moment 164 Nm pri 4850 o/min

Prijenos snage Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa

Podvozje Sprijeda McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena i stabilizator, otraga višedjelna osovina, teleskopski amortizeri, spiralne opruge i stabilizator, električni servoojačivač upravljača s nazubljenom letvom

Kočnice Sprijeda ventilirani disk, otraga puni disk, ABS, BAS, EBD, TCS, ESP, Hill Assist, Downhill Brake, CBC (Cornering Brake Control)

Naplaci i gume Naplaci dimenzija 6,5J x 17, gume dimenzija 225/60 R 17

Dimenzije D x Š x V 4440 x 1855 x 1635 mm, međuosovinski razmak 2640 mm, trag kotača 1611 / 1612 mm, obujam prtljažnika 564 / 1353 dm3, krug okretanja 10,6 m, spremnik za gorivo 55 l

Mase Prazno vozilo 1305 kg, najveća dozvoljena 1830 kg, dopušteno opterećenje 525 kg

Performanse Najveća brzina 178 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11,1 s
Potrošnja goriva U gradskoj vožnji 8,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,0 l/100 km, u mješovitoj vožnji 6,8 l/100 km, prosječna emisija CO2 158 g/km

Cijena testiranog vozila 183.990 Kn (24.532 Eur)

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Izvor:Autonet.hr
http://www.autonet.hr/kia-sportage-16-gdi-urban





Kia Sportage 1.7 CRDi VGT Urban



U sve opsežnijem segmentu SUV automobila, Kia je pronašla svoju poziciju s koje jasno pokazuje kako se za razumnu cijenu mogu ponuditi atraktivni, dobro opremljeni i tehnički napredni modeli. Testirani Sportage, premda pripada sredini palete, postaje tako mjerilo brojnim konkurentima

S novim Sportageom, u njegovoj sada trećoj generaciji, napravljen je vjerojatno najveći iskorak u smjeru boljeg, atraktivnijeg i zanimljivijeg SUV automobila. U atraktivnoj paleti novih modela koji su posljednjih godina počeli pristizati iz pogona ovog proizvođača, Sportage predstavlja primjer kako se tržištima može ponuditi privlačan i luksuzan model, no i dalje uz povoljnu cijenu.

Testirani Sportage 1.7 CRDi VGT Urban stoji 186.990 Kn do registracije što je iznos za koji se dobiva model iz sredine ponude, opremljen trećim od šest paketa opreme, 116 KS snažnim diesel motorom te pogonom na prednje kotače. Napomene radi, cijene Sportagea kreću od 156.990 Kn koliko je potrebno izdvojiti za 135 KS snažnu izvedbu s 1,6-litrenim benzinskim motorom, početnim paketom opreme i pogonom na prednje kotače, do 249.990 Kn koliko stoji Sportage 2.0 CRDi sa 136 KS i 4x4 pogonom.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost


Činjenicom jest da automobili danas kupce možda i ponajviše privlače izgledom, ako već ne omjerom dimenzija i cijene. A, ako je dizajn bitan, Kia u posljednjim godinama doista ima što za pokazati. S potpuno osvježenom paletom modela, korejski je proizvođač postao vrlo značajan igrač na mnogim tržištima na kojima su tradicionalno dominirale jeftinije europske marke.

Sportage je, estetski gledano, potpuno nov. U odnosu na prethodnu generaciju promijenio se i dimenzijama, a sada pozornost privlači iz kojeg god kuta da ga gledamo. Bilo da je riječ o dinamičnom i podosta agresivno oblikovanom prednjem dijelu, naglašeno klinastom profilu ili ga gledamo sa stražnje strane, Sportage je u okvirima SUV segmenta ostvario dvije vjerojatno najbitnije značajke u današnjem svijetu automobila: biti atraktivan, ali i drukčiji od konkurencije.


U unutrašnjosti je atraktivnost karoserije prenesena na najbolji način. Uz to, Sportage se može pohvaliti i dobrom ergonomijom te doista obiteljskom prostranošću. Uz obilje mjesta na stražnjoj klupi gdje će se bez problema smjestiti i odrasli, prtljažnik ovog SUV-a zaprima između 564 i 1353 dm3.

Zanimljivi colour-coding interijera upotpunjen je oblogama u boji karoserije te narančastim prošivima. Uz to, nekako smo uvjereni da je boja predstavljanja Techno Orange izvrsno pogođena za ovaj automobil - niti je pretjerano napadna, niti Sportage čini neprepoznatljivim. Dakako, potencijalni kupci mogu birati između još devet ponuđenih boja karoserije te tri uređenja interijera među kojima kombinaciju boja donosi upravo ovaj narančasti paket.

Za one kojima je estetika najbitnija, spomenimo i to da se uz Sportage nude tri dizajna lijevanih naplataka u dimenzijama od 16, 17 i 18 cola, a od ponude dodataka za ljubitelje tehničkih detalja tu je i 6-stupanjski automatski mjenjač s mogućnošću sekvencijalne izmjene stupnjeva vrijedan 10.000 Kn. Raznorazne druge dodatke za Sportage potražite u bogatoj ponudi Kia Boutiquea.


Komentar opreme

U svom "naletu" na brojna tržišta koji se očituje prvenstveno u temeljito osvježenoj paleti modela, ali i gotovo potpuno novom imageu marke te jedinstvenim 7-godišnjim jamstvom, Kia nije odlučila ništa prepustiti slučaju. Jedan od dijelova te priče svakako su i paketi opreme koji su, usudit ćemo se reći, gotovo nevjerojatno bogati već od samog početka ponude.

Tek nekoliko privlačnih detalja, poput tempomata, dvozonske klime, LED dnevnih svjetala ili 17-colnih alu-naplataka opravdat će kupovinu testiranog paketa opreme Urban. A, ukoliko niste izbirljivi, početni paket Active ponudit će vam doista mnogo. I doista, ovakva je politika opreme kilometrima ispred bilo čega što europska, a posebice njemačka autoindustrija imaju za pokazati.

Napomenimo i to da se Sportage nudi uz čak šest paketa opreme, završno s detaljima poput kožnog interijera, navigacije, kamere za vožnju unatrag, subwoofera, xenon svjetala, pokretanja motora bez ključa itd.


Motor i prijenos

Vjerujemo, već ste navikli da mi uvijek želimo brže, više i jače... Stoga ćemo testirani 1,7-litreni CRDi sa 116 KS već na početku ovog odlomka proglasiti "dobro odmjerenim za obiteljsku namjenu". Nama bi se, dakako, više dopao 2-litreni sa 136 KS, a kamo sreće kada bi Kia u Sportageu ponudila hyundaijevu inačicu 2-litrenog CRDi High Power motora sa 184 KS. No, zadovoljimo se ponuđenim.

Kako je riječ o gotovo tonu i pol teškom SUV-u, malo tko će od testiranog Sportagea 1.7 CRDi VGT očekivati neke posebne performanse. Osrednjih 169 km/h najveće brzine (proizvođač propisuje 173 km/h) te 12,3 s potrebnih za ubrzavanje od 0 do 100 km/h dopast će se prvenstveno smirenim, nazovimo ih "obiteljskim" vozačima. No, za utjehu nam ostaje da ovaj, iako pri višim okretajima ne odveć tih motor radi vrlo uglađeno, a potrebe za čestim posezanjem za ručicom 6-stupanjskog mjenjača nema.


Sve zajedno, rezultiralo je doista razumnom potrošnjom koja je tijekom ovog testa u gradskoj vožnji iznosila 8,2, a na otvorenoj cesti 6,8 l/100 km. Drugonavedena vrijednost jamči nam autonomiju na putovanju od solidnih 809 km, unatoč za automobil ove vrste i dimenzija ne odveć velikom spremniku goriva koji zaprima 55 l.

Testirani Sportage bio je opremljen jeftinijom verzijom pogona, tj. onime samo na prednje kotače. To je još jedan detalj koji ovakav SUV svrstava gotovo u gradsku klasu, a njegovim glavnim adutima čini prostranost, štedljivost i, dakako, lijep izgled. Ljubiteljima avantura izvan asfalta svakako preporučamo izvedbe s prijenosom na sva četiri kotača Dynamax koji je za Kia-u razvila kanadska tvrtka Magna International.


Za upravljačem

Kao i kod svih SUV automobila, ono što će vas se prvo dojmiti pri ulasku u Sportage visok je položaj sjedenja i vrhunska preglednost. To su, pored sigurnosnih značajki koje ovakva karoserija donosi, bitni parametri posebno pri kupovini obiteljskog automobila. U vožnji je Sportage 1.7 CRDi VGT Urban vrlo ugodan i u dobrom dijelu lišen onih "terenskih" poskakivanja i kojekakvih nestašluka tipičnih za vožnju lošim, gradskim prometnicama. Visoka udobnost i dobar handling na strani su kijinog ljepotana.

Što se pak kontakta s podlogom tiče, moramo primijetiti da izbor bridgestoneovih zimskih guma Blizzak DM-V1 možda baš i nije bio najsretniji. Naime, kao i njegov "blizanac" ix35, i Sportage se ne može podičiti posebno sportski ustrojenim podvozjem. Udobnost je, očito, bila na prvom mjestu, no rezultat toga je izraženo naginjanje karoserije.


Također, testirane se gume nisu pokazale dostojnim zadatka iole brže vožnje, čak i pri hladnom vremenu kada bi trebale "biti u elementu". Ipak, nešto izraženije podupravljanje očekivana je pojava kod ovakvog automobila, posebno ako se radi o dieselskim motorom pokretanoj izvedbi.

Zanemarimo li navedene kritike, testirani je Sportage svoju ulogu odradio dobro, kako u gradu tako i na otvorenoj cesti gdje je udobnost pokazala svoju najbolju stranu. Pri tome, cijeli niz elektroničkih sustava pomoći jamči sigurnu vožnju i u lošim uvjetima, čemu treba pridodati i činjenicu da je kočenje solidno. No, uzmimo u obzir da tonu i pol težak automobil nikada nije lako zaustaviti te da je za kritična kočenja ipak potrebno malo više zaustavnog puta. Uostalom, kao i kod većine SUV automobila.

I na kraju...

Nešto više od pola godine nakon svjetske prezentacije Sportagea, Kia nam je još jednom pokazala da je njihov novi uzlet kudikamo više od pukog predstavljanja uljepšanih automobila. Vrhunska oprema i tehnika, moderni pogonski strojevi dobrih performansi i umjerene potrošnje ali i posebno atraktivan dizajn ekipe koju je okupio Peter Schreyer jamstvo su uspjeha koji se, uostalom, i očituje u prodajnim brojkama.

Novi Sportage, automobil koji se nudi uz široku paletu pogonskih strojeva, paketa opreme te s pogonom na prednje ili sva četiri kotača, zasigurno je jedan od SUV modela koji danas postavljaju prepreke koje konkurencija mora tek preskočiti. U ovom posebno značajnom segmentu, Kia sada čvrsto vodi glavnu riječ u svom cjenovnom razredu.

Tvornički tehnički podaci i rezultati mjerenja

KAROSERIJA
putnički prostor SUV (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
materijal Čelik
izvedba Samonosiva karoserija

MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni diesel (CRDi) postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, glava od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač promjenjive geometrije (VGT), međuhladnjak, Euro 5

obujam 1685 cm3
provrt i hod klipa 77,2 x 90,0 mm
omjer kompresije 17,0 : 1
najveća snaga 85 kW (116 KS) pri 4000 o/min
najveći okretni moment 260 Nm između 1250 i 2750 o/min
specifična snaga 48,2 kW/l (65,7 KS/l)

PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
prijenosni omjeri I 3,77; II 2,04; III 1,29; IV 0,98; V 0,78; VI 0,63; hod unazad 3,58; diferencijal 4,33

PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena, stabilizator i pomoćni okvir
stražnji ovjes Višedjelna osovina, spiralne opruge i teleskopski amortizeri
upravljač S nazubljenom letvom, električni servoojačivač (MDPS), 2,96 okretaja

KOČNICE
prednje Ventilirani disk dimenzija 300 x 28 mm
stražnje Puni disk dimenzija 262 x 10 mm
oprema ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill-Holder (HAC), Hill Descent Control (DBC), Cornering Brake Control (CBC)

KOTAČI
naplaci Lijevani naplaci dimenzija 6,5J x 17
gume Dimenzija 225/60 R 17 (na testiranom vozilu: Bridgestone Blizzak DM-V1 M+S)

DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4440 x 1855 x 1635 (1645 s krovnim nosačima) mm
međuosovinski razmak 2640 mm
trag kotača 1611 / 1612 mm
krug okretanja 10,6 m
najmanja udaljenost od podloge 172 mm
kutevi Prilazni 28,2°, odlazni 22,7°, poprečni nagib 45°,0, uspon 44,19°
prevjesi 890 / 910 mm
obujam prtljažnika 564 / 1353 dm3
spremnik za gorivo 55 l

MASE
prazno vozilo 1490 kg
najveća dozvoljena 1940 kg
dozvoljeno opterećenje 450 kg
specifično opterećenje 17,5 kg/kW (12,8 kg/KS)

VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 173 km/h (tvornički podatak), 169 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 12,3 s (tvornički podatak)

POTROŠNJA GORIVA
u gradu 6,3 l/100 km (tvornički podatak), 8,2 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km (tvornički podatak), 6,8 l/100 km (test)
mješovita vožnja 5,3 l/100 km (tvornički podatak), 7,2 l/100 km (test)
autonomija u gradu 873 km (tvornički podatak), 671 km (test)
autonomija na otvorenoj cesti 1146 km (tvornički podatak), 809 km (test)
prosječnja emisija CO2 139 g/km

KATALOŠKA CIJENA
do registracije 186.990 Kn (25.234 Eur)
JAMSTVO
na cijelo vozilo 7 godina / 150.000 km (prve 3 godine bez ograničenja km)

Izvor:Autonet.hr
http://www.autonet.hr/kia-sportage-17-crdi-vgt-urban
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Odgovori