Nissan Qashqai 1.6 dCi Visia 4WD
Poslato: 20 Avg 2013, 18:33
Nissan Qashqai 1.6 dCi Visia 4WD Stop & Start
I dalje, predvodnik segmenta
Kada je prije pet godina Nissan predstavio model Qashqai malo tko je mogao pretpostaviti koliki će interes kod kupaca izazvati crossover alternativa vozilima iz C segmenta. Ovaj proizvod japansko-francuske alijanse s britanskom putovnicom i dalje ne posustaje te predstavlja jedno od najpoželjnijih vozila u segementu
Tržište je danas preplavljeno raznim SUV-ovima i crossoverima, od uglađenije zamjene za terence ovi su se automobili vremenom čak prometnuli i u alternativu vozilima iz C segmenta, odnosno postali su modeli o kojima razmišljaju kupci Golfa, Focusa i drugih sličnih vozila.
Upravo je Qashqai postao jedan od vodećih pripadnika (i predvodnika) svog segmenta, a toliko popularnim su ga učinili prikladan izgled, solidna oprema i vozna svojstva te dakako i nissanova značka koja je bila i još uvijek jest, vrlo cijenjena među ljubiteljima vozila s pogonom na sva četiri kotača.
Na našem je tržištu Qashqai dostupan s nekoliko benzinskih i dieselskih motora. Konkretnije, riječ je o 1.6 (117 KS) i 2.0 (140 KS) benzincima te 1.5 (110 KS), 1.6 (131 KS) Energy 130 i 2.0 (150 KS) dieselskim dCi pogonskim strojevima. Također kupci mogu izabrati između četiri paketa opreme (Basic, Visia, Acenta i Tekna). Testirani model tako možemo smjestiti u sredinu ponude, s obzirom kako ga pokreće 1.6 dCi snage od 130 KS te je opremljen paketom Visia.
U teoriji...
Qashqai je trenutno u svojoj prvoj generaciji, no i u drugoj polovici životnog vijeka, s obzirom da je prije otprilike dvije godine predstavljena njegova osvježena verzija. Unatoč već podužoj prisutnosti, Qashqai i dalje zadržava svježinu, a razlog tome je prvenstveno njegov suzdržani dizajn koji se često dokazuje kao trajnije rješenje od nekonvencionalnog stylinga.
Unutrašnjost je također dosta klasično oblikovana, no za razliku od eksterijera pomalo je dosadnog i tmurnog dojma. Zato je prednja armatura, posebice vozačevo okruženje lako pregledno te je svaki prekidač dostupan i na pravom mjestu. Također, korištena plastika je dobrim dijelom mekana na dodir, a kvaliteta izrade ostavlja solidan dojam.
Inače, Qashqai unutar svojih dimenzija od 4330 x 1780 x 1615 mm te međuosovinskog razmaka od 2630 mm nudi sasvim dovoljnu ponudu prostora za petero putnika, odnosno za cijelu obitelj. Na raspolaganju im stoje i 410, odnosno 1515 litara zapremine prtljažnika (stražnja klupa djeljiva u omjeru 40/60).
Putnicima bi u Qashqaiju trebalo biti sasvim udobno s obzirom na mekše podešenje ovjesa gdje je komfor stavljen ispred entuzijastične vožnje zavojima, a uglađeni rad motora (te u spomenutom faceliftu dorađena izolacija) će svakako smanjiti i razinu buke unutar automobila. Sjedala su mekana i relativno visoka što će svakako cijeniti oni koji time dobivaju osjećaj bolje preglednosti i sigurnosti u vozilu.
Oprema testiranog automobila s paketom Visia je sasvim zadovoljavajuća te joj kupci koji ciljaju ovakav automobil u srednjem cjenovnom razredu ne bi trebali pronaći značajniju zamjerku.
Naime, tu su ABS, ESP, EBD prednji i prednji bočni zračni jastuci te zračne zavjese, ručni klima uređaj, putno računalo, električni podizači prednji i stražnjih stakala, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, komande audio-uređaja te putnog računala, tempomata, limitatora i Bluetooth sustava na upravljaču, 16-colni alu-naplaci i sl. Dakako, testirani je automobil bio opremljen i sustavom pogona na sva 4 kotača.
U praksi...
Testirani je automobil pokretao odlični 1,6-litreni 4-cilindrični turbodieselski motor Energy 130 koji čini relativno nov dodatak ponudi i koji će postupno zamijeniti 1,9-litreni pogon te se vremenom vjerojatno pojaviti i u snažnijoj izvedbi. Za sada recimo kako je riječ o vrlo elastičnom motoru snage od 131 KS (96 kW) te najvećeg okretnog momenta od 320 Nm s primjetnom, no ne prevelikom tzv. "turbo-rupom".
Ovaj će motor, vjerujemo, ostvariti sva očekivanja nissanovih kupaca, jer zadovoljava sve pred njega postavljane zadatke, kako prema pitanju performansi tako i kada je riječ o ekonomičnosti.
Naime, u kombinaciji s više no solidnim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te pogonom na sva četiri kotača ovaj će dCi ubrzati Qashqai do 100 km/h za 10,9 sekundi i dosegnuti najveću brzinu od 190 km/h. Problem postoji tek prilikom startanja i dostizanja neke minimalne razine broja okretaja motora, zbog spomenutog kašnjenja u odzivu turbopunjača (do 1700 o/min) te relativno velike mase automobila (1630 kg).
Tvornički podaci govore o potrošnji u mješovitom načinu vožnje od 5,1 l/100 km, no realnije je očekivati kako će vam se ista kretati oko 7 l/100 km što smatramo prihvatljivim rezultatom kojemu je pripomogao i serijski sustav Stop & Start.
Ovdje svakako treba spomenuti kako smo tijekom testa Qashqai većinu vremena držali u Auto načinu rada pogona na sva četiri kotača (snaga se usmjerava samo na prednje kotače, a kod naznake početka proklizavanja automatski i na stražnje), a vozaču na izbor stoji i "zaključavanje" na sva četiri te samo na prednje kotače.
Inače, Qashqai se na asfaltiranim prometnicama ponaša predvidljivo "crossoverski". Dakle, udoban je, solidno upija neravnine, a pri bržim prolascima kroz zavoje primjetno je naginjanje karoserije (posljedica odignutosti podnice i visine karoserije). Općenito gledajući, zahvaljujući svom motoru i prijenosu, testirani je Qashqai dinamičan prilikom ubrzavanja, pretjecanja i sl. Nadalje, manje će zahtjevne makadamske puteve svladati s lakoćom, a za pravi off-road ionako nije niti predviđen.
Za Nissan Qashqai 1.6 dCi Visia 4WD potrebno je izdvojiti 201.000 Kn, odnosno 26.800 Eura. Puno ili malo ovisi o dubini vašeg novčanika. Mi smatramo kako bi cijena trebala biti nešto niža, a oni koji se s nama slažu, a ipak žele Qashqai, trebali bi pogledati i "niže" verzije, primjerice onu pokreta,u 1,5 dCi motorom. Uz to, ni početni paket opreme ne zaostaje mnogo za ovim testiranog modela te biste tako mogli proći i 40-ak tisuća Kuna jeftinije.
Tvornički tehnički podaci
Qashqai 1.6 dCi Visia 4WD Stop & Start
Konstrukcija motora 4-cilindrični redni diesel (R9M Energy 130), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, aluminijska glava motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail (1600 bar), turbopunjač promjenjive geometrije (2,7 bar), uljna pumpa promjenjivog kapaciteta, međuhladnjak, sustav Stop & Start, sustav regenerativnog kočenja, EGR, filter čestica, Euro 5
Obujam 1598 cm3
Provrt i hod klipa 80,0 x 79,5 mm
Omjer kompresije 15,4 : 1
Najveća snaga 96 kW (131 KS) pri 4000 o/min
Najveći okretni moment 320 Nm pri 1750 o/min
Prijenos snage Pogon na sva 4 kotača s izborom načina prijenosa, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
Podvozje Sprijeda McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena i stabilizator, otraga višedjelna osovina s uzdužnim i poprečnim ramenima, spiralne opruge, teleskopski amortizeri i stabilizator, upravljač s nazubljenom letvom i električnim servoojačivačem
Kočnice Sprijeda ventilirani disk, otraga puni disk, ABS, BAS, EBD, ESP
Naplaci i gume Naplaci dimenzija 6,5J x 16, gume dimenzija 215/65 R 16
Dimenzije D x Š x V 4330 x 1780 x 1615 mm, međuosovinski razmak 2630 mm, trag kotača 1540 / 1550 mm, obujam prtljažnika 410 / 1515 dm3, krug okretanja 10,6 m, spremnik za gorivo 65 l
Mase Prazno vozilo 1630, najveća dozvoljena 2100 kg, dopušteno opterećenje 470 kg
Performanse Najveća brzina 190 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,9 s
Potrošnja goriva U gradskoj vožnji 6,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,6 l/100 km, u mješovitoj vožnji 5,1 l/100 km, prosječna emisija CO2 135 g/km
Cijena testiranog vozila 201.000 Kn (26.800 Eur)
Izvor:Autonet.hr
http://www.autonet.hr/nissan-qashqai-16 ... stop-start
I dalje, predvodnik segmenta
Kada je prije pet godina Nissan predstavio model Qashqai malo tko je mogao pretpostaviti koliki će interes kod kupaca izazvati crossover alternativa vozilima iz C segmenta. Ovaj proizvod japansko-francuske alijanse s britanskom putovnicom i dalje ne posustaje te predstavlja jedno od najpoželjnijih vozila u segementu
Tržište je danas preplavljeno raznim SUV-ovima i crossoverima, od uglađenije zamjene za terence ovi su se automobili vremenom čak prometnuli i u alternativu vozilima iz C segmenta, odnosno postali su modeli o kojima razmišljaju kupci Golfa, Focusa i drugih sličnih vozila.
Upravo je Qashqai postao jedan od vodećih pripadnika (i predvodnika) svog segmenta, a toliko popularnim su ga učinili prikladan izgled, solidna oprema i vozna svojstva te dakako i nissanova značka koja je bila i još uvijek jest, vrlo cijenjena među ljubiteljima vozila s pogonom na sva četiri kotača.
Na našem je tržištu Qashqai dostupan s nekoliko benzinskih i dieselskih motora. Konkretnije, riječ je o 1.6 (117 KS) i 2.0 (140 KS) benzincima te 1.5 (110 KS), 1.6 (131 KS) Energy 130 i 2.0 (150 KS) dieselskim dCi pogonskim strojevima. Također kupci mogu izabrati između četiri paketa opreme (Basic, Visia, Acenta i Tekna). Testirani model tako možemo smjestiti u sredinu ponude, s obzirom kako ga pokreće 1.6 dCi snage od 130 KS te je opremljen paketom Visia.
U teoriji...
Qashqai je trenutno u svojoj prvoj generaciji, no i u drugoj polovici životnog vijeka, s obzirom da je prije otprilike dvije godine predstavljena njegova osvježena verzija. Unatoč već podužoj prisutnosti, Qashqai i dalje zadržava svježinu, a razlog tome je prvenstveno njegov suzdržani dizajn koji se često dokazuje kao trajnije rješenje od nekonvencionalnog stylinga.
Unutrašnjost je također dosta klasično oblikovana, no za razliku od eksterijera pomalo je dosadnog i tmurnog dojma. Zato je prednja armatura, posebice vozačevo okruženje lako pregledno te je svaki prekidač dostupan i na pravom mjestu. Također, korištena plastika je dobrim dijelom mekana na dodir, a kvaliteta izrade ostavlja solidan dojam.
Inače, Qashqai unutar svojih dimenzija od 4330 x 1780 x 1615 mm te međuosovinskog razmaka od 2630 mm nudi sasvim dovoljnu ponudu prostora za petero putnika, odnosno za cijelu obitelj. Na raspolaganju im stoje i 410, odnosno 1515 litara zapremine prtljažnika (stražnja klupa djeljiva u omjeru 40/60).
Putnicima bi u Qashqaiju trebalo biti sasvim udobno s obzirom na mekše podešenje ovjesa gdje je komfor stavljen ispred entuzijastične vožnje zavojima, a uglađeni rad motora (te u spomenutom faceliftu dorađena izolacija) će svakako smanjiti i razinu buke unutar automobila. Sjedala su mekana i relativno visoka što će svakako cijeniti oni koji time dobivaju osjećaj bolje preglednosti i sigurnosti u vozilu.
Oprema testiranog automobila s paketom Visia je sasvim zadovoljavajuća te joj kupci koji ciljaju ovakav automobil u srednjem cjenovnom razredu ne bi trebali pronaći značajniju zamjerku.
Naime, tu su ABS, ESP, EBD prednji i prednji bočni zračni jastuci te zračne zavjese, ručni klima uređaj, putno računalo, električni podizači prednji i stražnjih stakala, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, komande audio-uređaja te putnog računala, tempomata, limitatora i Bluetooth sustava na upravljaču, 16-colni alu-naplaci i sl. Dakako, testirani je automobil bio opremljen i sustavom pogona na sva 4 kotača.
U praksi...
Testirani je automobil pokretao odlični 1,6-litreni 4-cilindrični turbodieselski motor Energy 130 koji čini relativno nov dodatak ponudi i koji će postupno zamijeniti 1,9-litreni pogon te se vremenom vjerojatno pojaviti i u snažnijoj izvedbi. Za sada recimo kako je riječ o vrlo elastičnom motoru snage od 131 KS (96 kW) te najvećeg okretnog momenta od 320 Nm s primjetnom, no ne prevelikom tzv. "turbo-rupom".
Ovaj će motor, vjerujemo, ostvariti sva očekivanja nissanovih kupaca, jer zadovoljava sve pred njega postavljane zadatke, kako prema pitanju performansi tako i kada je riječ o ekonomičnosti.
Naime, u kombinaciji s više no solidnim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te pogonom na sva četiri kotača ovaj će dCi ubrzati Qashqai do 100 km/h za 10,9 sekundi i dosegnuti najveću brzinu od 190 km/h. Problem postoji tek prilikom startanja i dostizanja neke minimalne razine broja okretaja motora, zbog spomenutog kašnjenja u odzivu turbopunjača (do 1700 o/min) te relativno velike mase automobila (1630 kg).
Tvornički podaci govore o potrošnji u mješovitom načinu vožnje od 5,1 l/100 km, no realnije je očekivati kako će vam se ista kretati oko 7 l/100 km što smatramo prihvatljivim rezultatom kojemu je pripomogao i serijski sustav Stop & Start.
Ovdje svakako treba spomenuti kako smo tijekom testa Qashqai većinu vremena držali u Auto načinu rada pogona na sva četiri kotača (snaga se usmjerava samo na prednje kotače, a kod naznake početka proklizavanja automatski i na stražnje), a vozaču na izbor stoji i "zaključavanje" na sva četiri te samo na prednje kotače.
Inače, Qashqai se na asfaltiranim prometnicama ponaša predvidljivo "crossoverski". Dakle, udoban je, solidno upija neravnine, a pri bržim prolascima kroz zavoje primjetno je naginjanje karoserije (posljedica odignutosti podnice i visine karoserije). Općenito gledajući, zahvaljujući svom motoru i prijenosu, testirani je Qashqai dinamičan prilikom ubrzavanja, pretjecanja i sl. Nadalje, manje će zahtjevne makadamske puteve svladati s lakoćom, a za pravi off-road ionako nije niti predviđen.
Za Nissan Qashqai 1.6 dCi Visia 4WD potrebno je izdvojiti 201.000 Kn, odnosno 26.800 Eura. Puno ili malo ovisi o dubini vašeg novčanika. Mi smatramo kako bi cijena trebala biti nešto niža, a oni koji se s nama slažu, a ipak žele Qashqai, trebali bi pogledati i "niže" verzije, primjerice onu pokreta,u 1,5 dCi motorom. Uz to, ni početni paket opreme ne zaostaje mnogo za ovim testiranog modela te biste tako mogli proći i 40-ak tisuća Kuna jeftinije.
Tvornički tehnički podaci
Qashqai 1.6 dCi Visia 4WD Stop & Start
Konstrukcija motora 4-cilindrični redni diesel (R9M Energy 130), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, aluminijska glava motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail (1600 bar), turbopunjač promjenjive geometrije (2,7 bar), uljna pumpa promjenjivog kapaciteta, međuhladnjak, sustav Stop & Start, sustav regenerativnog kočenja, EGR, filter čestica, Euro 5
Obujam 1598 cm3
Provrt i hod klipa 80,0 x 79,5 mm
Omjer kompresije 15,4 : 1
Najveća snaga 96 kW (131 KS) pri 4000 o/min
Najveći okretni moment 320 Nm pri 1750 o/min
Prijenos snage Pogon na sva 4 kotača s izborom načina prijenosa, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
Podvozje Sprijeda McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena i stabilizator, otraga višedjelna osovina s uzdužnim i poprečnim ramenima, spiralne opruge, teleskopski amortizeri i stabilizator, upravljač s nazubljenom letvom i električnim servoojačivačem
Kočnice Sprijeda ventilirani disk, otraga puni disk, ABS, BAS, EBD, ESP
Naplaci i gume Naplaci dimenzija 6,5J x 16, gume dimenzija 215/65 R 16
Dimenzije D x Š x V 4330 x 1780 x 1615 mm, međuosovinski razmak 2630 mm, trag kotača 1540 / 1550 mm, obujam prtljažnika 410 / 1515 dm3, krug okretanja 10,6 m, spremnik za gorivo 65 l
Mase Prazno vozilo 1630, najveća dozvoljena 2100 kg, dopušteno opterećenje 470 kg
Performanse Najveća brzina 190 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,9 s
Potrošnja goriva U gradskoj vožnji 6,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,6 l/100 km, u mješovitoj vožnji 5,1 l/100 km, prosječna emisija CO2 135 g/km
Cijena testiranog vozila 201.000 Kn (26.800 Eur)
Izvor:Autonet.hr
http://www.autonet.hr/nissan-qashqai-16 ... stop-start