Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3598
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od Misha » 20 Avg 2013, 18:56

Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4



Igrom slučaja, zbog katastrofalnih vremenskih uslova, uvjerili smo se da Toyotina koncepcija urbanog terenca zaista ima smisla. Na slici ispod može se vidjeti kakvi su bili uslovi na gradskim cestama, a svoj obol dala je i vanjska temperatura od -16° C. Sve skupa napravilo je idealnu priliku za testiranje u ekstremnim uslovima. Konačna ocjena 5, od mogućih 5.

Novinari koji prate automobilizam imaju privilegiju voziti sve što se kotrlja pa se često uvjere da marketinški stručnjaci vješto manipulišu potencijalnim kupcima. Jednostavno ih uvjere da je određeni automobil konstruisan baš po njihovim željama i potrebama iako praksa (pre)često pokaže da je većina stvari zapravo *šarena laža*. Na osnovu iskustva svakom testnom automobilu prilazimo sa dozom rezerve a tako je i bilo sa Toyotinim Urban Cruiserom. No, već prva nas je vožnja oduševila pa je ostatak testnog termina prošao sa osmjehom na licu.

Toyotin gradski terenac, ili manji SUV, dolazi na platformi modela Yaris koji po svim karakteristikama spada u gradske automobile. Jedan od najvažnijih parametara je dužina a ona kod Urban Cruisera iznosi 3.930 mm. Na prvi pogled niko ne bi rekao da je mali japanski SUV manji od četiri metra. To je za dobrih desetak centimetara manje od gradskih Peugeota 207, Fiata Grande Punta i Renault Clia. I širina od 1.725 mm odlično se uklapa u gradsko okruženje, a ni visina od 1.540 mm ne strši previše. Dizajneri su napravili odličan posao pa malena karoserija djeluje moćno, odnosno čvrsto. Urban Cruiser zaista djeluje kao pravi, mali, terenac sa osobnim karakterom. Baš taj segment zaslužuje najviše pohvala jer Urban Cruiser ne liči niti na jedan drugi Toyotin model. To je pravo osvježenje jer većina proizvođača automobila uporno *napumpava* manje, ili *ispuhuju* veće, modele pa svi, ama baš svi, modeli jednog branda liče kao jaje jajetu. Možda je to prije desetak godina bilo u trendu ali danas je već postalo dosadno. Uz Toyotin jedino se Citroenov dizajnerski studio može izdvojiti kao svijetao primjer a nadamo se da će i drugi krenuti sličnim putem, tim prije jer imaju odlične dizajnerske ideje.

Yarisova platforma sa međuosovinskim razmakom od 2.460 mm iskorištena je na najbolji mogući način. Vozač i suvozač imaju dovoljno prostora pa čak i u slučaju ako se radi o iznad prosječno visokim osobama. Ni oni koji sjede na zadnjoj klupi neće se žaliti, tim prije ako se zna za koju je namjenu Urban Cruiser konstruisan. Sva sjedišta pružaju dovoljan komfor pa ni duže putovanje ne predstavlja problem. Naravno, vozačevo sjedište podešava se u svim smjerovima što uz generalno povišen položaj omogućava solidnu preglednost na sve strane. Broj raspoloživih pretinaca, što otvorenih što zatvorenih, oduševljava. Stekli smo utisak da je svaki raspoloživi milimetar praktično iskorišten.

Ljudima koji teže luksuzu nedostajat će malo više mekših površina ali istaknimo da je lijepo dizajnirana tvrda plastika kvalitetna i prilično otporna na ogrebotine. Iza kožom obloženog volana sa tri kraka i multifunkcionalnim tipkama nalazi se zanimljivo dizajniran centralni instrument koji objedinjuje brzinomjer i obrtomjer. Poslije davanja kontakta kazaljke munjevito odu u krajnje tačke a nakon povratka na početni položaj skala sa brojevima zasvijetli, veoma slično kao kod luksuznog Lexusa. Na žalost, šupljine koje se nalaze sa lijeve i desne strane centralnog instrumenta djeluju veoma siromašno, odnosno prazno. Kada se sve lampice ugase vozač može samo očitati nivo goriva u rezervoaru (sa lijeve strane) i jednu odabranu vrijednost iz putnog računara (sa desne strane). Kada već spominjemo putni računar recimo da traženje tipke za promjenu projecirane vrijednosti kod neupućenih predstavlja pravu, često nepremostivu, prepreku. Obzirom da imamo iskustva sa svim modelima Toyote nama je bilo kristalno jasno da se tipka nalazi na najnezgodnijem mogućem mjestu. I zaista ona se nalazi dobro skrivena u tami desne šupljine. Naravno, do nje je jedino moguće doći ako se prsti desne ruke provuku kroz volan. To je u neku ruku postao zaštitni znak svih Toyota (kao što je kod Porschea i Lade kontakt brava sa lijeve strane volana) pa vozač takvo rješenje počne voljeti umjesto da ga zamrzi. Toyota sa nekim drugim rješenjem jednostavno ne bi bila to što jeste. Isto se može reći i za već uobičajenih dodatak na automatu žmigavaca koji poslije laganog dodira ručice pokazivače pravca aktivira tri puta. Proći će dosta vremena dok taj praktični dodatak Toyota ne ugradi u neki svoj model.

No sve nadoknađuju bogati paketi opreme. Mi svakako savjetujemo nadoplatu za audio i navigacijski sistem koji dolaze sa velikim ekranom osjetljivim na dodir.

Bez obzira na neke manje nedostatke, odnosno Toyotinu tvrdoglavost, može se reći da je unutrašnjost udobnija nego što bi se od malog automobila moglo očekivati.

Prijatno iznenađenje predstavlja i prtljažnik čija je zapremina, kod verzije 4x4, 305 litara. U slučaju potpunog obaranja separatno djeljive zadnje klupe prostor za prtljagu naraste na 673 litara (kod verzije sa pogonom na prednju osovinu 749 litara). Uz ovaj podatak istaknimo i nosivost veću od 400 kg što je sasvim dovoljno za klasu automobila gdje Urban Cruiser pripada.

U prednjem dijelu našeg testnog automobila nalazio se odlični dizel agregat čija oznaka D-4D otkriva da se radi o novoj, izuzetno ekološki podobnoj, generaciji motora. Radna zapremina od 1,354 ccm ravnomjerno je raspoređena na četiri cilindra koja su postavljena u liniju. Maksimalna snaga od 90 KS dostupna je na 3.800 obr/min dok je 205 Nm obrtnog momenta na raspolaganju u intervalu između 1.800-2.800 obr/min. Temperamentni i štedljivi dizelaš dolazi u paru sa dobro usaglašenim manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. U praksi kombinacija djeluje više nego uvjerljivo. Ubrzanja i međuubrzanja su dobra a jedina tromost osjeti se kada je ukopčan visok stepen prenosa a kazaljka obrtomjera ispod 1.500 obr/min. Fabrika navodi podatak o ubrzanju do 100 km/h za 12,5 sekunda i maksimalnu brzinu od 175 km/h. Za normalne uslove eksploatacije to su sasvim pristojne vrijednosti pa za nešto temperamentniji motor nema nikakve realne potrebe. Takve tvrdnje podupire i podatak o prosječnoj potrošnji koji je na kraju našeg testa, izvedenog u ekstremno teškim uslovima, iznosio 6 litara dizela na 100 kilometara. Da je bilo više vožnje na otvorenim cestama i ljepše vrijeme prosječna potrošnja bi bila bar za pola litra povoljnija. Rezervoar sa zapreminom od 42 litra dopušta veliku autonomiju koja u idealnim uslovima iznosi oko 1.000 kilometara. Pri tome se ne smije zaboraviti činjenica da se ispod karoserije krije stalni pogon 4x4.

Zbog dubokog snijega, leda i niskih temperatura nismo krili oduševljenje pogonom na obje osovine. Tu se može primijetiti bogato iskustvo sa planetarno popularnim modelom RAV4. Centralni diferencijal automatski raspoređuje snagu među osovinama. Raspodjela obrtnog momenta odvija se munjevito a ovisi o trenutnim uslovima vožnje. Prilikom traženja granice prianjanja otišli smo na cestu okovanu ledom. Čak i u takvim okolnostima Urban Cruiser se drži podloge kao da se ispod odličnih Bridgestone guma nalazi asfalt. S povećavanjem tempa javlja se gotovo sportski karakter malog terenca. Onaj ko ne oklijeva pri pritiskanju gasa izazvat će blago ali lagano kontrolisano klizanje zadnje osovine. U tom slučaju dovoljno je volan blago zaokrenuti obrnuto od smjera krivine i nikako ne popuštati desnu pedalu. Tada zadnji par točkova Urban Cruisera precizno usmjeri u krivinu koja se savlada neočekivano viskom brzinom. Upravljački mehanizam je precizan a uz to daje dovoljno povratnih informacija čak i kada je pod točkovima led. Zbog napisanog vožnja po klizavom predstavlja istinsko zadovoljstvo. Vozač u svakom trenutku ima povjerenje u automobil pa je vožnja u svim okolnostima opuštena. No, tu ne prestaju dobre osobine sofisticiranog 4x4 pogona. Između prednjih sjedišta nalazi se prekidač koji blokira centralni diferencijal. Tada se snaga među osovinama ravnomjerno raspoređuje a što je od velike pomoći u dubokom snijegu ili kretanju na velikim, ledom pokrivenim, uzbrdicama. Veliku pomoć *zaključanog* centralnog diferencijala dobivali smo i prilikom prvog jutarnjeg kretanja sa parkinga prekrivenog dubokim snijegom. Tada je Urban Cruiser kretao kao po suhom i zaista se nikada nismo zaglavili, za razliku od većine koja je bila prisiljena gurati automobil ili otići u neko vozilo gradskog prevoza. Rad centralnog diferencijala nadzire elektronika koja neposredno prije postizanja 50 km/h *otključava* zupčanike u centralnom diferencijalu. Time se čuva transmisija a za daljnjom vožnjom sa blokiranim diferencijalom nema nikakve potrebe jer pri brzini kretanja većoj od 50 km/h, očigledno, nismo zaglavljeni.

Na temeljima dosadašnja iskustva sa malim automobilima očekivali smo bučan ovjes ali Urban Cruiser prijatno nas je iznenadio. Vožnja po svim vrstama podloga i udarnih rupa začuđujuće je tiha i udobna što uz dobru kalibraciju svih komponenti ovjesa omogućava iznenađujuće komfornu vožnju.

Toyota ovaj model nudi i sa pogonom na samo prednju osovinu ali na osnovu domaćeg iskustva sa modelom RAV4 kupci će većinom birati skuplju i sposobniju verziju 4x4. Najjeftiniji Urban Cruiser nudi se po cijeni od 31.880 KM (1,3 benzinac, pogon naprijed). Drugu krajnost sa 45.277 KM predstavlja 1,4 dizelska verzija sa 4x4 pogonom i paketom opreme Executive. Naš testni automobil sa 38.628 KM i bogatim paketom spada u zlatnu sredinu ponude i od njega se očekuju najbolji prodajni rezultati.



Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Izvor:Auti.ba
http://auti.ba/index.php?sel=news&type= ... &view=1221
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 25224
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: Honda Civic EU8 1.6 VTEC
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od trojanac » 20 Avg 2013, 19:03

Totalni fail od auta.
Posetite Garaža blog !

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od Paja » 20 Avg 2013, 19:04

Ultimativno totalni fail.

Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 5936
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od BAJKER » 20 Avg 2013, 19:18

:plusone: Nema se sta dodati, sve je receno!
Slika

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3598
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od Misha » 20 Avg 2013, 19:26

Urban Cruiser,Kia Soul i Juke su pravi klasici SX4. Ko je najbolji,ko nudi najviše za iznos do 15.000e ? :mrgreen:
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10078
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW 118d | Fabia 1.0TSI | Yamaha X-Max | Polar Forester
Lokacija: Beograd - Blokovi

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od Uroš S. » 20 Avg 2013, 19:28

Usran Luzer, Joke, i Soulu ne mogu da smislim nadimak, ali ne znam koji mi je grdniji i gadniji.

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od Paja » 20 Avg 2013, 19:54

Zaboravio si Mini Countryman-a. Ali ne vezano od njega, možda su oni ista klasa gabaritom, ali daleko su od konkurenata. Obraćaju se različitim kupcima.
Poslednja izmena od Paja u 20 Avg 2013, 20:05, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3598
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od Misha » 20 Avg 2013, 20:01

Mini Countryman pripada C segmentu i skoro je duplo skuplji. :thumbup:
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od Paja » 20 Avg 2013, 20:03

Skuplji jeste, mada mislim da pripada ovde.

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8325
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od Rakhil » 21 Avg 2013, 11:40

Dzeremi ga najbolje definisao: urban cruiser zvuci ko gej koji svrcka gradom uvece u potrazi za avanturama :mrgreen:

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od NexT » 21 Avg 2013, 11:43

Samo sto Mini ima bedz Minija i sefa BMW, pa moze da se glupira i pravi sta hoce...
https://www.facebook.com/sovadesignstudio" onclick="window.open(this.href);return false;

Floyd
Postovi: 19620
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od Floyd » 21 Avg 2013, 12:17

trojanac je napisao:Totalni fail od auta.
Kao i svaka Toyota u poslednje vreme :pardon:

Tu se jedino izdvaja GT86 ali to i nije cista Toyota ;)

ftj
Postovi: 9650
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od ftj » 21 Avg 2013, 12:18

Šta fali countrymanu? Mislim za taj ženski/gej fazon.

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od Paja » 21 Avg 2013, 13:23

Countryman-u ne fali ništa. Za ovu Toyotu je izmislio 4 točka.

To je jedan od retkih automobila koji bih kupio bez razmišljanja.

Korisnikov avatar
stefanan
Postovi: 9169
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 4x4

Post od stefanan » 21 Avg 2013, 13:34

ftj je napisao:Šta fali countrymanu? Mislim za taj ženski/gej fazon.
paja je napisao:Countryman-u ne fali ništa. Za ovu Toyotu je izmislio 4 točka.

To je jedan od retkih automobila koji bih kupio bez razmišljanja.
:kezo: :kezo: :kezo:

Odgovori