Nissan X-Trail 2.0 dCi 4x4 LE

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3598
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Nissan X-Trail 2.0 dCi 4x4 LE

Post od Misha » 26 Avg 2013, 19:14

Nissan X-Trail 2.0 dCi 4x4 LE


Spreman za sve...

Aktuelna generacija Nissan X-traila oduševljava u svakom pogledu. Posebno se to odnosi na vozna svojstva i neočekivano visoku razinu komfora. Kao kruna svega dolazi snažna ali izuzetno štedljiva pogonska grupa sposobna savladati i najteže zadatke. Istinski se off-road izgled odlično uklapa sa terenskim mogućnostima čime se na adekvatan način pravi distanca od nježnih SUV-ova. Cijena osnovnog ali dobro opremljenog 2.0 dCi 4x4 modela do registracije iznosi veoma povoljnih 51.500 KM.

Nissan je 2001. godine na tržište uveo model X-Trail. Već je tada dizajn karoserije vrlo jasno otkrivao da se zapravo radi o čistokrvnom terencu ubačenom u klasu blagih SUV-ova. Kockasta karoserija nekima je djelovala staromodno dok su drugi s odobravanjem prihvatili oprobani recept. Uostalom od nekakvih bezveznih ''kerefeka'' na karoseriji niko ionako nema koristi. S dolaskom druge generacije X-Traila 2007. godine zadržale su se osnovne dizajnerske ideje jer ono što je dobro ne treba mijenjati. Ipak, oštro će oko primijetiti niz promjena koje kao skup daju upadno svježiji izgled. Naš testni X-Trail došao je sa snažnim reflektorima integrisanim u masivne krovne nosače (rade u paru sa dugim svjetlima). Zbog toga Nissanov SUV s boka djeluje viši nego što zapravo jeste. Vozači skloni težim off-road vožnjama odmah će primijetiti relativno kratke prevjese te pametno oblikovane odbojnike što uz 21 cm udaljenosti od tla dopušta velike ulazne i silazne uglove. Zavirivanjem ispod automobila odmah se opaža solidna zaštita pogonske grupe i podvozja koja sprječava oštećenja ako dođe do struganja podnice o podlogu. Karoserija dimenzija: dužina 4.630mm, širina 1.790 mm i visina 1.690 mm djeluje moćno bez obzira na ugao gledanja. Uz to veličina karoserije nije nimalo ''naporna'' za čestu upotrebu u gradu. Naša je praksa pokazala da je X-Traila jednostavno parkirati na svako standardno parking mjesto.

Ljubitelje moderne tehnologije razveselit će trendovska dnevna svjetla LED tehnologije te sofisticirana Xenon glavna svjetla. LED tehnologija prisutna je i na zadnjem dijelu što se idealno uklapa u filozofiju savremenih automobila. Ne možemo zaobići ni atraktivne aluminijske naplatke od 18 inča na koje su montirane gume dimenzija 225/55 R18.

Poslije detaljnog razgledanja karoserije može se reći da je napravljen odličan mix klasičnog i modernog. To bi trebalo zadovoljiti većinu ukusa a da je baš tako najbolje potvrđuju prodajni rezultati.

Unutrašnja arhitektura pokazuje kako je dizajnerski tim eksterijera usko sarađivao sa timom zaduženim za interijer. Kokpit je izveden u stilu dokazanih terenskih vozila. Sve djeluje čvrsto kao stijena a ono što je važnije jeste da osjećaj nije lažan. Kvaliteta ugrađenih materijala i stepen finalne obrade mogu se ocijeniti visokim ocjenama a isto se može reći i za ergonomiju. Naš paket opreme označen kao LE dokazuje kako i terenci mogu biti raskošni: kožna sjedišta i istim materijalom presvučeni multifunkcionalni volan i mjenjač, odličan audio sistem (BOSE Premium), navigacija sa velikim centralnim displejem, grijanje prednjih i zadnjih sjedišta (prednja električno podesiva), panoramski krov, automatski klima uređaj, atermička stakla, kamera za olakšano parkiranje, inteligentni ključ...Paket LE zaista je krcat opremom pa čak ni najzahtjevniji kupci neće tražiti ništa više. Naravno, sve se to plača pa poslije podvlačenja crte dobije se cifra koja otkriva da naš testni automobil do registracije košta 66.500 KM. Opravdano!

Položaj za komandama je baš onakav kakav treba biti. Svi su tasteri i ručice lako dostupne a ono što je možda i bitnije jeste lakoća komandovanja svim sistemima. Ni manje iskusni vozači neće imati nikakvih problema prilikom snalaženja, tim prije jer je sve jasno i logično označeno. Na dužim putovanjima posebnu draž daje panoramski krov bez obzira da li je otvoren ili zatvoren. Za vrijeme vrelih ljetnih dana od velike je koristi roletna za zaštitu od prodora sunčevih zraka. Istina, mehanizam staklenog krova oduzima nešto prostora za glave putnika a to će, srećom, primijetiti samo izrazito visoki putnici.

Po cijelom putničkom prostoru raspoređen je veliki broj praktičnih pretinaca u koje je moguće smjestiti i veće predmete. Oni će dokazano ostati na mjestu i za vrijeme žestoke off-road vožnje. Zapremina prtljažnika ovisi o odabranoj konfiguraciji sjedišta a varira od 479 do 1.773 litara što uz nosivost od bezmalo pola tone (490 kg) dopušta i veće transportne podvige. Kome ni to nije dovoljno može prikačiti prikolicu (bez kočnice 750 a sa kočnicom 2.000 kg). Više nego dovoljno za vuču čamca ili nekog drugog sportskog rekvizita (motocikla, automobila...). U prostor prtljažnika integrisane su praktične kasete smještene ispod standardne obloge. Raspolažu sa velikim brojem pretinaca raznih dimenzija u koje je moguće od znatiželjnih pogleda sakriti dosta vrijednih predmeta ali i obavezne opreme koja inače smeta u glavnom prostoru prtljažnika.

Nabrojano obećava veliki komfor. I zaista u tom segmentu X-Trail ostavlja bez daha. Ponajviše zbog raskošno odmjerene akustične izolacije i izvanredno podešenog ovjesa. Do istog su zaključka došli putnici koje smo tokom testa vozili. Obzirom na dosadašnja iskustva sa X-Trailom (prošla je generacija također bila izvrsna) mi se nismo nešto posebno iznenadili ali ostali jesu. Kažu da nisu mogli vjerovati da jedan SUV može biti tako udoban. Baš u toj disciplini X-Trail hvata dva koraka ispred konkurencije!

Podizanjem prednje haube ugleda se poznati Renaultov dizelaš označen kao 2.0 dCi. Iz radne zapremine 1.995 ccm raspoređene na četiri cilindra dobiveno je 150 KS i 320 Nm obrtnog momenta. Uglađeni se dizelaš pokreće preko pomalo nelogičnog tastera koji ''glumi'' klasični ključ. Poslije zaustavljanja motora mora se dodatno pritisnuti taster ''push'' te ''ključ'' vratiti u početni položaj. Što bi nešto bilo jednostavno kada može komplikovano? Pitanje se nameće samo po sebi jer Alijansa Renault-Nissan ima znatno elegantnije rješenje u obliku jednostavnog okruglog tastera ''start-stop'' koji ide u paketu sa inteligentnim ključem.

Moderni je dizelaš uparen sa manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Potencijal motora prenosi se na obje ili samo prednju osovinu što ovisi o trenutno odabranom programu rada. Snaga se razvija linearno. Isto važi i za isporuku obrtnog momenta s vrhuncem na 2.000 obr/min. Bez ikakvog pretjerivanja možemo reći da je osjećaj klasični limuzinski. Terenske grubosti nema ni u tragovima što se idealno nadovezuje na već opisanu udobnost u putničkom prostoru. Čak ni prva brzina nije prekratka iako smo to zbog nedostatka klasičnog reduktora očekivali. Moderni dizelaš sa 150 KS opterećen je sa masom od najmanje 1.6 t (X-Trail spreman za vožnju bez putnika i prtljaga teži 1.650 kg) što je klasu SUV-ova dobar omjer. Na malo odlučniji pritisak desne pedale dolaze solidna ubrzanja i, zbog izražene elastičnosti motora, međuubrzanja. Fabrika navodi da je iz stanja mirovanja do 100 km/h potrebno 11.2 sekunda što se u praksi ostvari bez problema. Deklarisanih 190 km/h malo smo nadmašili, barem po kazaljci brzinomjera koja je pokazala 197 km/h. Ali, drugi uređaj za mjerenje brzine pokazao je da se zapravo krećemo 192 km/h. U svakom slučaju maksimalna je brzina sasvim dovoljna za sve potrebe vlasnika. Više bi bilo nepotrebno pretjerivanje. Pored svega ostalog pogonska nas je grupa prijatno iznenadila po pitanju potrošnje ''crnog zlata''. Test smo završili sa neočekivano niskih 6.8 litara dizela na 100 km. Na otvorenoj se cesti uz minimalan trud može proći sa 5.5 litara dok se potrošnja u gradu u svakom slučaju zadržava ispod 9 litara. U odnosu na sve karakteristike X-Traila prosječna je potrošnja manje od očekivane, tim prije jer je bilo dosta off-road kilometara.

Nissanov pogon 4x4 spada među najbolje na tržištu. Svaka nova generacija dolazi sa niz poboljšanja koja vožnju čine jednostavnijom i ugodnijom. Konstruktori su predvidjeli tri logična programa: 2WD, Auto i Lock. Prvi je pogodna za vožnju po suhom asfaltu jer u tim uslovima za pogonom 4x4 zaista nema potrebe. Usput se ostvaruju uštede na potrošnji goriva ali bez narušavanja voznih osobina. Program ''Auto'', kao što samo ime otkriva, vrši samostalnu distribuciju snage među osovinama u odnosu na trenutno stanje podloge. U praksi sve radi bez imalo stresa pa vozač ne osjeti ''hodanje'' obrtnog momenta kroz centralni diferencijal sa blokadom koja se aktivira okretanjem okruglog prekidača u položaj Lock. U tom je programu fiksirana distribucija obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine u ravnomjernom omjeru. Blokada se automatski isključi čim brzina kretanja pređe 40 km/h. Najviše smo vremena proveli vozeći se u programu ''Auto'' jer nam se činio kao najlogičniji izbor. Posebno se dobro pokazao tokom brže vožnje po kiši. U takvim je uslovima X-trail ležao kao na šinama. Silaskom sa asfalta 4x4 pogon pokazao je prave vrijednost iako se zapravo ne radi o verziji s kojom raspolažu ''pravi'' terenci. Vožnja po grubom makadamu i blatnjavim poljskim putovima prošla je bez ikakvih problema. Centralni smo diferencijal preventivno. ''zaključali'' samo na velikoj klizavoj uzbrdici koju smo savladali kao da vozimo po ravnom. Ovjes nas je oduševio na asfaltu a potvrda kvaliteta došla je na off-roadu. Možemo slobodno reći da smatramo kako ni jedan SUV kojeg smo imali priliku voziti nema ovako dobro ogibljenje. Od sveprisutne elektronske podrške izdvojimo pomoć pri kretanju nizbrdo koja je u praksi bila od velike koristi. Sve u svemu X-Trail u svim uslovima eksploatacije daje velike vozačke užitke a pri tome ni ostali putnici nisu zapostavljeni.

Tokom egzistiranja na tržištu X-Trail je stekao vjerne kupce koji su prvu generaciju zamijenili novom. Uz to, broj novih kupaca je narastao što potvrđuje uspješnost koncepcije. Čak i oni koji prije kupovine nisu baš previše razmišljali o Nissanovom SUV-a poslije probne vožnje više nisu imali dilemu. Ono što je uvijek najvažnije, bez obzira na trenutnu ekonomsku situaciju, jeste korektno odmjerena cijena. Kada se pogledaju sve karakteristike pogonske grupe i serijska opreme mora se priznati da je 51.500 KM koliko je istaknuto na osnovnom dobro opremljenom 2.0 dCi 4x4 modelu više nego primamljiva.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Izvor:Auti.ba
http://auti.ba/index.php?sel=news&type= ... &view=5253
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Odgovori