NJKV: Lada Niva

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 185
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

NJKV: Lada Niva

Post od ficha007 » 29 Avg 2013, 23:24

Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 185
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: NJKV: Lada Niva

Post od ficha007 » 29 Avg 2013, 23:25

Европско тржиште аутомобила је приморано да се креће крупним корацима како би одржало корак са тешким државним прописима и све већим захтевима потрошача. Према аутомобилима који не успеју да се прилагоде томе се показује мало милости и ретко преживе дуго након што буду проглашени застарелим.

Један аутомобил пребродио је све ове услове и успео чак и да напредују у њима: Лада Нива, често звана руски Ланд Ровер. То је један од најстаријих аутомобила који се још увек у серијској производњи може купити нов у западној Европи.

Већ чујем како љубитељи Мерцедеса вичу: „шта је са Г-класом!?“

Први Мерцедес-Бенз Гелендеваген је испоручен војсци 1975. године, а Мерцедесовим дилерима, дакле за јавност у 1979. години, тако да би се могло тврдити да је он још старији него Лада Нива. Било како било, Мерцедес се одавно „продао“ и постао луксузни СУВ упакован са савременим технолошким решењима и ценом која само понекад падне „северно“ од 100.000 долара. Нива је једва еволуирала и служи исте купце ево скоро 35 година.

„Па као и Дефендер!“: могао би неко да каже. Дефендер вуче своје корене унатраг до оригиналног Ланд Ровера из 1948. године, али садашњи модел сеже само до 1983. године.

Прича о Лади Ниви почиње у раним 70-им, када је Лада почела развој „Џиполиког возила“ које је требало да буде јефтино за производњу, способно ван пута и лако за одржавање. Први прототип се звао „Крокодил“ и био је инспирисан са Џипом ЦЈ и Тојотом ФЈ, и били су то кабриолети са платненим кровом који се могао потпуно уклонити, чија је шасија била причвршћена за рам и били су покретани мотором из Фиата 124 сан1300цм3 који је имао четири цилиндра.

Ови рани прототипови су осуђени од стране совјетске државе као сувише рустични и Ладини инжењери су се поново вратили таблама за цртање. Нови прототип је дизајниран ( и пројекат је добио интерни назив 2121), и овога пута је то било веома близу производног модела Ниве. Имао је потпуно затворену кабину, мотор од 1600цм3 и јединствену конструкцију.

Започевши од 1974. године Лада је провела неколико година ригорозног тестирања предсеријских аутомобила у пустињама Узбекистана и у планинама Урала. Производна верзија пројекта 2121 представљена је у СССР-у 1976. године и добила је име „Нива“, што значи „поље пшенице“ на руском. Екстеријер је дизајниран тако да изгледа као екстеријер путничкког аутомобила, а не као екстеријер чистокрвног теренца. Дизајнери Ладе Ниве описивали су је као када би се „Ренаулт 5 ставили на Ланд Ровер шасију.“

Прва „Нива“ изашла је из фабрике у Тољатију, Русија, 5. априла 1977. године. Први модели возила су били продавани само у СССР-у и покретао их је мотор од 72 коњске снаге и 1600цм3 са четири цилиндра повезан на четворостепени мануелни мењач дизајниран са улазом из Поршеа. Фабрика убрзо почиње да извози „Нива“ и на крају се дошло до тачке у којој је 80% производње продавано изван матичне земље производње. Први извоз у Западну Европу почео је 1978. године, када је „Нива“ представљена на сајму аутомобила у Паризу.

Удобност и безбедност, док перформансе нису били део договора, али нису ни морале. „Нивино“ кратко међуосовинско растојање, и њен перманентни погон на четири точка омогућио јој је да се попне на косину са стрмином од 58% и да прође кроз 3,2 метара снега. Ове и друге теренске способности биле су највећи атрибути које су будући власници „Ниве“ гледали приликом куповине.

„Нивина“ једина права конкуренција у касним 70-им долазила је од Мерцедес-Бенз Геландевагена и Ланд Ровер Дефендера серије 3 који су били и већи и скупљи. До момента након што се Фиат удружио са Штајер-Пухом око произведње Панде 4 × 4 Лада није имала разлога зашто да брине.

Можда као одговор на Панду 4 × 4, „Нива“ је доживела низ мањих модификација у 80-им годинама почевши од задњих сигурносних појасева у 1984. години. Годину дана касније, четворостепени мењач је замењен петобрзинским који је био опциони од свог лансирања у Европи, а сада је постао стандард. Иако на папиру ово може да изгледа као огромно побољшање, четворобрзински мењач је био више него солидан у односу на овај са пет брзина, и неретко су власници вршили адаптацију и поновни прелазак на мењач са четири брзине у „Нивама“ произведеним после 1985. године.

Један од највећих недостатака „Ниве“ је (посебно када се упореди са Пандом 4 × 4) била њена велика жеђ за горивом. Да би се то поправило, поједини увозници „Ладе“ у Западној Европи нудили су Ниве са дизел моторима позајмљених од разних произвођача. „Лада“ прихвата тај тренд и опрема „Ниве“ са Пежоовим ХУД дизел мотором од 1900цм3 од 1993. до 1998. године.

Остали „Ладини“ увозници задржали су оригинални мотор 1600цм3 али уз конверзију на течни нафтни гас (ТНГ). Иако то није много помогло око потрошње, то је одласке до бензинске станице учинило јефтинијим. Показало се да је то најбоље решење за смањење „Нивиног“ текућег одржавања и „Лада“ је и сама усвојила тај концепт 1988. године.

Једна од највећих промена у производњи „Ниве“ је дошла 1995. године када је карбураторски мотор од 1600цм3 избачена из производње у корист 1700цм3 мотора са Џенерал Моторс монопоинт системом убризгавања горива. „Лада“ је искористила прилику да са задње стране „Ниве“ уради благи редизајн. До тада су задња светла била хоризонтално постављена. Од 1995. године па надаље, задња светла су вертикална и проширио се отвор пртљажника сада скроз до браника, што је олакшавало да се ствари утоваре у гепек. Инструмент табла и седишта су такође модернизовани.

Почетком 2000-их „Нива“ је добила серво уређај и Бошов систем убризгавања горива. Следећи велики помак код „Ниве“ дошао је у 2009. години са увођењем „Нива М“ модела. Каросерија и мотор су остали исти, али „Лада“ тврди да су направили више од 250 модификација „Нива“, укључујући и нешто модернија седиша, нове амортизере, нове инструменте , јаче кочнице и нови тип квачила.

Данас се базни модел „Ниве“ продаје за 11,990€ (око $ 16,400) и има само две опције: шибер и алуминијумске фелне. Неколико верзија су на располагању, укључујући и популарну фабричку ТНГ конверзију, модерније боје, као и специјалну верзију за ловце која поседује опционо постоље за ловачко оружије.

Безбедност јој никада није била приоритет, па чак и најновији модел „Ниве“ не долази са АБС-ом и ваздушним јастуцима, а камоли контролом проклизавања. У последњих неколико година, „Ладин“ неодлучан став према пасивноој безбедности довео је до тешких критика широм Европе. Тачно је да су сви нови аутомобили далеко безбеднији од „Ниве“, али то није поента јер нико никада није купио „Ниву“ због њене сигурности. Пројектована је пре скоро четрдесет година и не може се поредити са аутомобилима произведеним пре две или три године.

Уместо сигурности, размотрите ово: руска истраживачка станица се налази на острву краља Џорџа, у океану у близини Антарктика. Тамо не постоје путеви и тамношња клима има репутацију као једна од најхладнијих на Антарктику, где температура може пасти до -65 Целзијуса. У истраживачкој станици особље користи флоту потпуно фабричких „Лада Нива“ већ неколико година и оне то подносе задивљујуће.

Већина произвођача аутомобила данас свакако може да направи бољи и сигурнији ауто , али колико њих могу да направе фабрички модел аута који ће, без икаквих измена, моћи да се вози на Антарктику?

Неке ствари никада неће изаћи из моде: Руска водка, ТТ-јац, кавијар "Белуга"...и наравно Лада Нива. :kezo:
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 185
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: NJKV: Lada Niva

Post od ficha007 » 30 Avg 2013, 07:14

Cena Nive M kod zvaničnog distributera je 8.400 eura i na nju treba dodati i 600 eura za TNG uređaj. Dakle 9.000 eura.

Za nov automobil - mnogo. Za prvi i jedini automobil još više. Kupovina novog za mene je u ovom momentu neopravdana osim ako se ne radi o potrebi posla ( geometri, šumske uprave, NIS, domovi zdravlja u nepristupačnim terenima, veterinarske stanice... ).

Kao drugi ( polovan ) automobil uz postojeći - da jer bi mi služio za lov i povremeni neobavezni odlazak u prirodu kada bi mi bilo žao da akam svoj postojeći auto po kolotrazima i vagašima.

Novinari iz Crne Gore testirali su verziju sa 4 vrata.

http://www.youtube.com/watch?v=cfBhfj2ZJe4

Fifth Gear testira Nivu

http://www.youtube.com/watch?v=IFx5b5Tpjfc

Verzija sa 3V, posle 25.000km

http://www.youtube.com/watch?v=wHvBmigXvV4

Lada Niva Bronto deo I

http://www.youtube.com/watch?v=ejDYG4O1IJY

Lada Niva Bronto deo II

http://www.youtube.com/watch?v=ld9u3WxZNAU

Lada Niva Bronto 4v

http://www.youtube.com/watch?v=k2ADwFMcihw
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 7562
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat
Lokacija: Lungomare

Re: NJKV: Lada Niva

Post od Darko » 30 Avg 2013, 12:23

O nivi ne znam ama bas nista.
Ali je zato himna iz prvog posta, prelepa i grandiozna :thumbup:

Korisnikov avatar
sErGiO
Postovi: 278
Pridružio se: 12 Jul 2012, 13:59
Garaža: Alfa Romeo 155 1.8 16V
Lokacija: Beograd

Re: NJKV: Lada Niva

Post od sErGiO » 30 Avg 2013, 13:49

Vozio skoro 2 godine službenu Nivu 1.7i sa naknadno ugrađenim plinom. Nakon 10000 menjan kompletan set kvačila kao i paknovi pozadi. Prvih nekoliko meseci su non stop otpadale nekakve plastike oko sedišta kad god izlazim iz auta. TNG je bio loše ugrađen pa je auto pravio gomilu problema i često je znao da se gasi. Gepek nema, kad stavim kutije sa instrumentima nemam gde da stavim ostatak opreme koju koristim svakodnevno na poslu. Ako sve potrpam na zadnje sedište onda ne može niko pozadi da sedi. Nije imala servo pa je bio horor za parkiranje po gradu, preko 80 km/h je bila nepodnošljiva buka u kabini, retrovizori kao da su od motora pa smo odmah ugradili neke TAM-ove :rofl: Imao sam par situacija gde me izvukla iz neverovatnih g***a. Sećam se uzbrdice od cirka 10% nagiba, dužine jedno 60-70 metara, koja je blatnjava do 00 i ima ogromne kolotrage od traktora, koju smo Lada i ja savladali bez po muke.
Sve u svemu za teške terene je odlična ali za svakodnevnu upotrebu je naporna :)
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Slika

Korisnikov avatar
Martin
Postovi: 2383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
Garaža: Fiat Croma 1.9 mjet 16v
Lokacija: Sremska Mitrovica

Re: NJKV: Lada Niva

Post od Martin » 30 Avg 2013, 13:50

Blizu ti je Morović, pa verujem da bi zaista uživao odlazeći Nivom u lov. :cool!:
Slika

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 185
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: NJKV: Lada Niva

Post od ficha007 » 30 Avg 2013, 14:35

Da, zaista mi je blizu i ako sam ja član u lovačkom društvu "Šid", jednom od društava koje je u okviru lovačkog udruženja "Srem".

Već sam pisao na temi o terencima o mojim nekim iskustvima sa Nivom koju sam vozio po blatu i vagašima i zaista me je u tom domenu oduševila. Sa druge strane buka kada se vozi po putu brzinom preko 80km/h je solidna, retrovizori nisu ni za šta nego odmah po kupovini treba rešiti neke druge.

Isto iskustvo je i sa raznim kukicama, i plastikama vrata i table, i benzin se malo osetio unutra, tako da u odnosu na današnje moderne automobile i terence je daleko lošija. O vožnji modela bez serva ne vredi ni pričati. Čist mazohizam.

Mada kada vidim mog matorog koji čitav svoj život đira VW Bubu bez klime, serva, ABS-a, vazdušnih jastuka i čitavog je veka bio zadovoljan sa njom i x puta ga je dobro poslužila onda se pitam da li smo svi mi malo razmaženi ili je to taj neki "progres" a na nama je samo da se prilagođavamo.

Što se tiče Nivke, opet sam na stanovištu da je bolje uzimati polovnu ako se radi o fizičkom licu, nego novu koja je stvarno preskupa jer se gomila dobrih automobila ( pa i terenaca ) može uzeti i za manje para.

Ali kada vidim i cene polovnih stvarno je smešno da neko za npr. Nivu 2005. godište traži iste novce kao neko za nekog Megana, Stila, 406-u..itd.

Sve mi to liči na sindrom "G2" sa ovih prostora.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

MilisaV
Postovi: 317
Pridružio se: 11 Jul 2012, 15:39
Garaža: bmw 525d
Lokacija: Novi Beograd

Re: NJKV: Lada Niva

Post od MilisaV » 30 Avg 2013, 14:47

vozio sam nivu jedno vreme i mogu da kažem da je to verovatno najgori auto koji sam vozio.
žena može biti sa sela a auto mora iz nemačke

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17747
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: NJKV: Lada Niva

Post od nidza » 30 Avg 2013, 18:37

Voziš dobra kola očigledno. Nije baš toliko loša za vožnju.

Ja ne volim da je vozim takođe, ali može da se vozi, nije toliko strašno. Ima solidna sedišta i odličan menjač. Gadno koči i volan bez serva je odvratan. Sa servom je ok.

Tapatalk 4

MilisaV
Postovi: 317
Pridružio se: 11 Jul 2012, 15:39
Garaža: bmw 525d
Lokacija: Novi Beograd

Re: NJKV: Lada Niva

Post od MilisaV » 31 Avg 2013, 15:51

to nema veze sa tim koja kola vozim.


auto je jednostano krš po svim merilima.

sedišta su imala neku šipku u njima tako da nisu bila udobna ni malo. možeš da kažeš sedišta su dobra jedino ako ih porediš sa klupom u parku.


volan je mao solidan prazan hod. mogao si da ga mrdaš levo desno po nekoliko santimetara i da svo vreme voziš pravo.

buka nesnosna,

razumem ja fiću koji je lovac pa mu treba njiva.


ali svakom drugom slučaju to je katastrofa od auta.
žena može biti sa sela a auto mora iz nemačke

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17747
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: NJKV: Lada Niva

Post od nidza » 31 Avg 2013, 17:06

Ova naša ima skroz pristojna sedišta. Ne znam o kakvoj šipci pričaš. Volan bez serva ima luft, ali to je iz razloga da ti ne ubije ruke kad se ide van puta. Nije pravi luft u pitanju nego kao neka podeblja guma da je negde na letvi.

Ne možeš da kažeš da je krš. U pitanju je vozilo sa namenom koju obavlja sasvim dobro, verovatno najbolje u odnosu na uloženi novac u segmentu.

Tapatalk 4

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4224
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: NJKV: Lada Niva

Post od snork » 01 Sep 2013, 07:38

Možda je volan sa pužem, a ne sa zupčastom letvom? U tom slučaju je normalno da ima prazan hod (ko je vozio traktor, poznat mu je taj osećaj). Ford Crown Victoria je imala puž do pre 10 godina - pa još sa servom, to je tek katastrofa (ne osetiš da ima luft, samo kreneš da motaš, a on ne reaguje). :kezo:
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 185
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: NJKV: Lada Niva

Post od ficha007 » 02 Sep 2013, 11:03

Proizvedena dvomilionita "lada niva".

Izvor:
http://dnevnenovine.rs/2013/auto-moto/0 ... lada-niva/

Lada niva – od Lamanša do Himalaja

tekst preuzet sa:
http://www.politika.rs/rubrike/auto/Lad ... ja.lt.html

Reč je o prvom terencu namenjenom širokoj publici i direktnoj preteči današnjih SUV automobila

„Vozim ’ladu nivu’ već dve godine i prokleo sam je mnogo puta. Posle svega 5.000 pređenih kilometara zapalila se električna instalacija. Potom sam morao da menjam diskove za kočenje, kvačilo, da prilagođavam svećice pošto su nove izuzetno osetljive na loše gorivo... Možda bi upalilo da sam je vozio na votku...

Ipak, sve pomenuto nije me koštalo više od 700 evra, a ’niva’ se pokazala kao sjajan terenac, jednostavan, lakši od svih lendrovera koje sam imao pre toga. Sa blokiranim diferencijalom mogao sam bez problema da se krećem preko svake površine, uključujući zaleđenu, da se kotrljam kroz blato, pentram uz peščane dine, gazim preko nabujalih reka... Možda muziku sa radija i nećete čuti baš najbolje, usled buke motora, ali zato će vam biti toplo i na 25 stepeni ispod nule. I još nešto, Dži-Pi-Es mi uopšte nije neophodan, umem da čitam geografske karte...”

Ovako je svoje iskustvo sa najpopularnijim ruskim terencem opisao jedan Britanac. Sa njegovim mišljenjem verovatno bi se složili i drugi vlasnici „nive”, simpatičnog četvorotočkaša rođenog u sovjetsko vreme, 5. aprila 1977. O kakvom automobilu je reč neka svedoči i podatak da je, kada je reč o prodaji van granica nekadašnjeg SSSR-a i današnje Rusije, „niva” do sada našla vlasnike u preko 100 zemalja sveta, i u više od 500.000 primeraka.

Moguće ju je videti svuda: u Kanadi, Južnoj Americi, Evropi, Aziji... Negde pod nazivom „sport” ili „tajga”, ali uvek u istom obliku i sa istim znakom proizvođača iz Toljatija na haubi motora. Reč je o prvom u svetu terencu namenjenom širokoj publici i direktnoj preteči današnjih popularnih „terenaca za civile” poznatijih po skraćenici – SUV.

Ono što ga odlikuje u odnosu na ostale SUV aute jeste to što su za njegovu izradu korišćeni delovi standardne „lade” čime je i cena dovedena na nivo pristupačan svakome. A o tome da je namenjen širokim masama kazuje i to što se uz njega isporučuje impozantan komplet alata koji omogućuje svakom vlasniku da sam popravi ili podesi pojedine delove vozila, već prema sopstvenom nahođenju, ili uslovima eksploatacije.

Slika

A da će se „niva” snaći u svakojakim uslovima potvrđeno je i prilikom izgradnje tunela ispod Lamanša. Kompanija zadužena za ovaj istorijski projekat snabdela se sa 45 ruskih četvorotočkaša, kako bi posao na terenu išao bez zastoja. Ne bez razloga, „niva” se pre toga dokazala na planinskim drumovima, poljanama, pa čak i – ispod vode. Uspešno se nosila sa konkurencijom na relijima „Pariz–Dakar”, „Pariz–Tunis”, „Reliju faraona”, „Pariz–Peking” i drugim sličnim takmičenjima.

Postigla je i neke rekorde: popela se na 5.726 metara nadmorske visine na Himalajima, stigla na Severni pol, puštana je iz aviona uz pomoć padobrana... Dvanaest godina je verno služila zaposlene na polarnoj stanici „Belinshauzen” na Antarktiku, u čijim bespućima se temperatura koleba između 5 stepeni iznad i 54 stepena ispod nule.

Automobil koji se bez bitnijih izmena proizvodi već 34 godine, a takvi se mogu izbrojati na prste, zaslužuje svako poštovanje.

Ali vratimo se vlasnicima „nive” koja kao da je dušu dala za prepravke po principu – uradi sam. Ko je hteo da promeni motor, promenio je. Kome je smetala buka, svojeručno je skidao unutrašnji tapacirung i stavljao novi, dodatno ojačan materijalima za prigušivanje zvuka. O promeni svetlosne signalizacije, dodavanju kojekakvih šminkerskih detalja, farbanju u najluđim kombinacijama boja i prepravljanju u traktor, kuću za kampovanje ili kokošarnik – da i ne govorimo. Upravo tu je do izražaja dolazio onaj komplet alata pomenut ranije u tekstu.

Od vlasnika se tražila samo mašta. Sve ostalo bilo je pri ruci. Slično kao u stara vremena, kada su svašta morali da istrpe „folksvagen buba” ili „sitroen spaček”.

„Lada niva” je definitivno automobil za avanturiste. Uostalom, da li su nam baš uvek potrebni ABS, vazdušni jastuci, centralno zaključavanje, specijalno ogibljenje, satelitski radio, Dži-Pi-Es… Naravno, 21. vek još je tek na početku.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 185
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: NJKV: Lada Niva

Post od ficha007 » 03 Okt 2013, 19:46

Interesantan sajt o tome šta sve moža da se skarabudži i kako sve Nivka može da izgleda. Mogu vam reći da nije loše.

http://www.f-design.ru/index2.php

http://f-design.ru/photos/0/1041

Slika

Slika

Slika

koliko sam uspeo da saznam, prepravka postojeće Lade Nive u ovakvo vozilo koštala bi između 2.500 i 3.500 eura.
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Korisnikov avatar
ficha007
Postovi: 185
Pridružio se: 08 Avg 2013, 09:52
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD SW 2005
Lokacija: Šid

Re: NJKV: Lada Niva

Post od ficha007 » 15 Okt 2013, 14:35

uh...jedna ovakva...mislim Lada Niva...i Bog da me vidi. :D

Slika

Slika
Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života.

"Dođu tako vremena kad pametan zaćuti, budala progovori, a fukara se obogati" I. Andrić

Odgovori