Stranica 1 od 24

Honda - opšta tema

Poslato: 14 Nov 2014, 18:58
od trojanac
elMaestro je napisao:Znas li mozda kolika je razlika izmedju ovog 1.6 i 1.4 u tom Civicu?
Šta te konkretno interesuje? Utisak u vožnji ili tehničke karakteristike?

Re: Honda Civic 1.6 VTEC, EP2, 2002.god.

Poslato: 14 Nov 2014, 19:08
od elMaestro
Pa vise utisak u voznji, a i generalno kako se motor pokazao, tehnicke karakteristike se svuda po netu mogu naci. Vidim da je u proseku 1.4 jeftiniji u startu od 1.6.

Re: Honda Civic 1.6 VTEC, EP2, 2002.god.

Poslato: 14 Nov 2014, 19:24
od ivica122
Trebalo bi da su 1.4 i 1.6 u ovoj generaciji vrlo slicni, najveca razlika je glava motora, kod 1.6 VTEC glava, kod 1.4 obicna. Menjaci su potpuno isti, bar sam to zakljucio po specifikaciji u mojem user manual-u. Potpuno isti prenosni odnosi. Motor je odlican, vrlo je zivahan a nije potrosac. Koliko sam upoznat, ovaj moj 1.6 do 2500rpm radi na 12 ventila, nakon 2500 rade svih 16, a tu negde oko 3300, mozda najkasnije 3500 krece VTEC i to se oseti na pedali gasa, prestaje da bude lenj i vuce bas dobro do nekih 6000. Prenosni odnosi su kratki i ako se motor drzi iznad tih nekih 3000 i nesto zacas izmenjam 3-4 brzine :). Bas brzo puni. Ono sto se meni ne svidja kod ovog Civica je zvucna izolacija.

Re: Honda Civic 1.6 VTEC, EP2, 2002.god.

Poslato: 14 Nov 2014, 19:35
od trojanac
Taj 1.4 u 7. generaciji ide malko ubedljivije od 1.4 u 8. generaciji, iako je razlika 10KS u korist novijeg modela i motora. Ovde ne računam onu sramotu od motora 1.4DSi od 83KS koji je išao u 8. generaciju od 2005-2008 ako se dobro sećam.

Dakle Civic 7. gen 1.4 motor oznake D14Z6 ima 90KS @ 5600 o/m i 130Nm @ 4300 o/m iz 1,396 cc, uz ubrzanje do 100 za 11.8 sekundi i težinu vozila (3 vrata) 1122kg.
Dok Civic 8. gen 1.4 motor oznake L13Z1 i-VTEC ima 99KS @ 6000 o/m i 127Nm @ 4800 o/m iz 1,339 cc, uz ubrzanje do 100 za 13.0 sekundi i težinu vozila (5 vrata) 1157kg.

Ako ste pažljivo čitali jasno je da stariji i slabiji motor ima bolje performanse iako su vozila gotovo iste težine. Sa i-VTEC motorima je cilj bio smanjiti potrošnju i ispuniti ekološke standarde, pa su performanse stavljene u drugi plan.

1.4 u 7. generaciji sam dva puta vozio, doduše kratko. Utisak je da ide jako lepo do 60-70, tu se možda još i drži uz 1.6, ali posle popusti. Inače je vrlo pouzdan motor, za preporuku ako vozač nije zahtevan.

Evo i detaljnije od pravih znalaca materije: http://www.triodriver.com/preporucujemo ... polovnjak/

Re: Honda Civic 1.6 VTEC, EP2, 2002.god.

Poslato: 14 Nov 2014, 20:29
od elMaestro
Hvala na odgovorima, znaci ni taj 1.4 nije toliko los.

Btw, Trojanac, za taj iDSi sam bas cuo suprotno, da je za grad dosta bolji od 1.4 i-VTEC, zbog vise snage i momenta na nizim obrtajima. To mu dodje nesto kao Alfin TS?

I izvin'te na offu, ako treba da se prebaci negde, neka se prebaci.

Re: Honda Civic 1.6 VTEC, EP2, 2002.god.

Poslato: 14 Nov 2014, 20:46
od trojanac
Prebaciću ja posle.

i-DSI

Power 61 kW (83 hp); 5700 rpm
Max Torque 119 Nm; 2800 rpm
Topspeed (km/h) 170
Acceleration 0-100 Km/h 14,6 s

Da, ima maksimalni obrtni dosta nisko, ali to je sve. Lepo povuče tj. čini ti se tako, a ustvari ništa. Te 2005. godine je jedan Hyundai Accent 1.3 imao slične karakteristike i bolje performanse.

Power 62 kW (84 hp); 5500 rpm
Max Torque 117 Nm; 3000 rpm
Topspeed (km/h) 173
Acceleration 0-100 Km/h 12,9 s

Ja volim Hondu i sigurno se neko lepo navozao sa tim 1.4 i-DSI motorom, ali po meni je previše slab za Civic. U Jazzu može da prođe.

Re: Honda - opšta tema

Poslato: 14 Nov 2014, 22:00
od ivica122
Ja 83ks u Civicu 8. generacije ne bih mogao da podnesem duze od pola sata, stvarno smesne performanse, ovako na papiru. Prilikom kupovine, tu nece biti dileme, uzimam 1.8 sa manuelnim menjacem ili ne uzimam Civic.

Re: Honda - opšta tema

Poslato: 04 Sep 2015, 12:32
od grujicd
Honda u Srbiji trenutno prodaje samo dva modela - CR-V i Civic! Doduše Civic imaju u 5d, 4d i karavan verziji, i da HR-V stiže uskoro, a i novi Jazz uskoro posle, ali opet, samo dva modela trenutno u ponudi... Tužno.

Re: Honda - opšta tema

Poslato: 04 Sep 2015, 12:40
od Mr.Rotor
Ali zato kosačice razbijaju. :kezo:

Re: Honda - opšta tema

Poslato: 04 Sep 2015, 13:08
od nikaragva
Bas bih voleo da imam onu samohodnu, kao traktoric.

Kosio bih vocnjake samo za gorivo.

Re: Honda - opšta tema

Poslato: 04 Sep 2015, 13:24
od Ji 4Tze
grujicd je napisao:Honda u Srbiji trenutno prodaje samo dva modela - CR-V i Civic! Doduše Civic imaju u 5d, 4d i karavan verziji, i da HR-V stiže uskoro, a i novi Jazz uskoro posle, ali opet, samo dva modela trenutno u ponudi... Tužno.
Ispravka, ovako nešto: "Delta u Srbiji prodaje ..."

Re: Honda - opšta tema

Poslato: 04 Sep 2015, 13:36
od schonenk
Nase trziste je inace poznato kao objektivno merilo vrednosti proizvoda. Kupuju se dizelke sa trilion km predjenih i benzinci do 75 ks.

Re: Honda - opšta tema

Poslato: 04 Sep 2015, 13:49
od Heinz
Pa nemaju ni šta da prodaju.
HR-V je tek izašao. CR-V kod nas nema prođu kao na zapadu. Jazz nije ni izašao ako se ne varam.
Civic je skup. Onaj sedan je toliko odvratan da u salonu valjda služi samo da pospeši prodaju hatcha.

Re: Honda - opšta tema

Poslato: 04 Sep 2015, 13:52
od ljuba
Na zalost honda je u dalekom marketinskom / prodajnom zaostatku u odnosu na ostale japance - pa cak i koreance. Porpilicno je omanula zadnjih par godina i u Holandiji. A imam jako visoko misljenje o njima...

Re: Honda - opšta tema

Poslato: 04 Sep 2015, 18:37
od steva_anya
Samo da dodam da je Honda (Delta) kid nas imala bolje cene od okoline.
Svaki aktuelni model je bio povoljniji nego u Hrv.

Hondi fali malolitrazni dizel u Jazzu. (iako 1.4 ne trosi nesto mnogo, kod nas kao da su navikli na 1.2-1.5 dizele od 70ak ks)