Re: Tesla automobili
Poslato: 24 Okt 2019, 08:26
Po najskupljoj tarifi cena struje bez taksi je skoro 2 puta skuplja od cene na pumpi za plin. I to sve bez putarine/takse na struju koja se plaća za kupovinu goriva na pumpi a koja je prilično velika. U odnosu na kućni plin cena struje je približno 4 puta skuplja.
1 kWh plina je oko 4 dinara na kućnom priključku, 1kWh struje je oko 17 dinara na kućnom priključku (dnevna tarifa tokom radnog vremena,)
Čak i kupovina plina u obliku TNG na pumpi gde je 1kWh oko 9 dinara je poprilično povoljna energija u odnosu na struju.
Ne zaboravi da na pumpi kada točiš približno 1/2 cene je kWh koji potrošiš u vožnji a 1/2 cene porez/akciza/taksa koju država uzima za taj luksuz da voziš auto. Isto ili slično bi bilo i za struju, znači na pumpi bi cena struje za auto bila oko 2 puta veća od današnje. To znači da bi vožnja EV kada se omasovi mogla samo da bude skuplja nego što je danas što se tiče cene za punjenje baterija.
U mom primeru na papiru su brojke pokazale da bi se konverzija na EV isplatila tek nakon 100,000km i to uz privilegiju da sam obezbedio besplatno paket polovnih ispravnih baterija, dakle samo elektro motor i elektro kontroler uz radove je trebalo platiti.
Jedina prednost EV je sama efikasnost korišćenja energije u kreni stani gradskoj vožnji što donekle kompenzuje znatno višu cenu dnevne struje. Ukoliko ima više vangradske vožnje kao što bi bio moj a i tvoj slučaj EV gubi tu prednost.
U sve to ije uraunata taksa na struju za korišćenje vozila koja bi se sigurno uvela od strane držaave da zameni istu tu taksu za korišćenje vozila koja se sada plaća na benzin/dizel/TNG.
Kada uzmeš u obzir i nabavnu cenu EV koja je još uvek bar za 10,000 evra veća u startu od ekvivalentnog SUS računica je da se možda nakon 250-350,000km počne isplatiti vožnja na struju a što jako zavisi od mesta gde se vozi. / grad ili otvoreno/.
Država ni sada ne pravi problem oko izgradnje punjača, samo plati žestoko i možeš da imaš svoj sopstveni. Samo ti navodim da punjenje EV nije u fazonu uštekaš kabl na mesto sijalice u hodniku i eto jeftine vožnje.
Slično je i za izgradnju puionica plina, država ne pravi problem oko izgradnje CNG stanice ali je cena ne baš primamljiva. Isto je i za izgradnju kućnog punjača plina, kao i kod struje košta ne baš malo da se napravi auto priključak.
Malo ima CNG pumpi kod nas a i vozila je zanemariv udeo.
Probaj da sam staviš na papir računicu za korišćenje EV na period recimo 10 godina i koliko košta ukupno sa nabavkom vozila i sa taksama na energiju vožnja po 1 km otvorenog puta 70km dnevno.
Ujedno 10 godina je i neki očekivani radni vek EV vozila, što znači da mu je preostala vrednost za prodaju bliska nuli. (teško će neko da kupi polovni EV kome je na redu generalni remont pogona- zamena baterija)
Da jje priča sa EV baš tako dobra ne bi bilo potrebe da se širom sveta daju subvencije u raznim obilicima da bi neko ipak kupio već bi ljudi sami čekali u redu da je toliko jeftinija vožnja kako se misli.
Norveška vs Švedska je dobar primer razlike koju čini plaćanje ili besplatno dobijanje energije za EV. Obe zemlje su voema slične kupovne moći, obe veoma slične klime, obe veoma slične kulture i shvatanja življenja a udeo EV je prilično različit u prodaji.
To što je sada besplatno još uvek na mnogim mestima punjenje EV jasno je da nije trajno i masovno održivo niti za onoga ko daje besplatno punjenje niti za državu koja to oporezuje.
Ovo privremeno stanje besplatnog punjenja se ne može uzeti kao osnova za durgoročnu računicu. Dodatno mora se računati i na taksu za CO2 jer su EV takodje zagadjivači po tom pitanju, koriste struju iz fosilnih goriva kao osnovnog izvora energije.
Daj tvoju računicu koštanja ukupno vožnje EV kod nas kada bi sam plaćao struju, baš me zanima sumarna cena sa svim troškovima dugoročnog modela snabdevanja.
Da si recimo uzeo novi EV sličnih osobina umesto SUS kada bi po tvojoj računici nastao prelaz da je 1km na EV jeftinijio od 1km na benzin uz uslov da pčaćaš punjenje EV?
Meni je to relevatno za poredjenje, bez subvencija koje mogu drastično da promene stanje ali kao što sam napisao mislim da su trajne subvencije svima masovno neodrživi model.
Nisam ueo u kalkulaciju noćno punjenje, to donekle smanjuje cenu po 1km EV ali je noćni režim samo 8 sati dok je dnevni 16 sati a kućno punjenje traje na primeru Tesle 40tak do 80sati kontinuiteta.
Ne kažem da EV nema budućnost ali danas kod nas sve mi ukazuje da još nije isplativa nabavka novog EV po punoj ceni i plaćanje struje po punoj ceni koštanja. Uz poklanjanje punjenja ili drugih subvencija stanje se menja naravno.
1 kWh plina je oko 4 dinara na kućnom priključku, 1kWh struje je oko 17 dinara na kućnom priključku (dnevna tarifa tokom radnog vremena,)
Čak i kupovina plina u obliku TNG na pumpi gde je 1kWh oko 9 dinara je poprilično povoljna energija u odnosu na struju.
Ne zaboravi da na pumpi kada točiš približno 1/2 cene je kWh koji potrošiš u vožnji a 1/2 cene porez/akciza/taksa koju država uzima za taj luksuz da voziš auto. Isto ili slično bi bilo i za struju, znači na pumpi bi cena struje za auto bila oko 2 puta veća od današnje. To znači da bi vožnja EV kada se omasovi mogla samo da bude skuplja nego što je danas što se tiče cene za punjenje baterija.
U mom primeru na papiru su brojke pokazale da bi se konverzija na EV isplatila tek nakon 100,000km i to uz privilegiju da sam obezbedio besplatno paket polovnih ispravnih baterija, dakle samo elektro motor i elektro kontroler uz radove je trebalo platiti.
Jedina prednost EV je sama efikasnost korišćenja energije u kreni stani gradskoj vožnji što donekle kompenzuje znatno višu cenu dnevne struje. Ukoliko ima više vangradske vožnje kao što bi bio moj a i tvoj slučaj EV gubi tu prednost.
U sve to ije uraunata taksa na struju za korišćenje vozila koja bi se sigurno uvela od strane držaave da zameni istu tu taksu za korišćenje vozila koja se sada plaća na benzin/dizel/TNG.
Kada uzmeš u obzir i nabavnu cenu EV koja je još uvek bar za 10,000 evra veća u startu od ekvivalentnog SUS računica je da se možda nakon 250-350,000km počne isplatiti vožnja na struju a što jako zavisi od mesta gde se vozi. / grad ili otvoreno/.
Država ni sada ne pravi problem oko izgradnje punjača, samo plati žestoko i možeš da imaš svoj sopstveni. Samo ti navodim da punjenje EV nije u fazonu uštekaš kabl na mesto sijalice u hodniku i eto jeftine vožnje.
Slično je i za izgradnju puionica plina, država ne pravi problem oko izgradnje CNG stanice ali je cena ne baš primamljiva. Isto je i za izgradnju kućnog punjača plina, kao i kod struje košta ne baš malo da se napravi auto priključak.
Malo ima CNG pumpi kod nas a i vozila je zanemariv udeo.
Probaj da sam staviš na papir računicu za korišćenje EV na period recimo 10 godina i koliko košta ukupno sa nabavkom vozila i sa taksama na energiju vožnja po 1 km otvorenog puta 70km dnevno.
Ujedno 10 godina je i neki očekivani radni vek EV vozila, što znači da mu je preostala vrednost za prodaju bliska nuli. (teško će neko da kupi polovni EV kome je na redu generalni remont pogona- zamena baterija)
Da jje priča sa EV baš tako dobra ne bi bilo potrebe da se širom sveta daju subvencije u raznim obilicima da bi neko ipak kupio već bi ljudi sami čekali u redu da je toliko jeftinija vožnja kako se misli.
Norveška vs Švedska je dobar primer razlike koju čini plaćanje ili besplatno dobijanje energije za EV. Obe zemlje su voema slične kupovne moći, obe veoma slične klime, obe veoma slične kulture i shvatanja življenja a udeo EV je prilično različit u prodaji.
To što je sada besplatno još uvek na mnogim mestima punjenje EV jasno je da nije trajno i masovno održivo niti za onoga ko daje besplatno punjenje niti za državu koja to oporezuje.
Ovo privremeno stanje besplatnog punjenja se ne može uzeti kao osnova za durgoročnu računicu. Dodatno mora se računati i na taksu za CO2 jer su EV takodje zagadjivači po tom pitanju, koriste struju iz fosilnih goriva kao osnovnog izvora energije.
Daj tvoju računicu koštanja ukupno vožnje EV kod nas kada bi sam plaćao struju, baš me zanima sumarna cena sa svim troškovima dugoročnog modela snabdevanja.
Da si recimo uzeo novi EV sličnih osobina umesto SUS kada bi po tvojoj računici nastao prelaz da je 1km na EV jeftinijio od 1km na benzin uz uslov da pčaćaš punjenje EV?
Meni je to relevatno za poredjenje, bez subvencija koje mogu drastično da promene stanje ali kao što sam napisao mislim da su trajne subvencije svima masovno neodrživi model.
Nisam ueo u kalkulaciju noćno punjenje, to donekle smanjuje cenu po 1km EV ali je noćni režim samo 8 sati dok je dnevni 16 sati a kućno punjenje traje na primeru Tesle 40tak do 80sati kontinuiteta.
Ne kažem da EV nema budućnost ali danas kod nas sve mi ukazuje da još nije isplativa nabavka novog EV po punoj ceni i plaćanje struje po punoj ceni koštanja. Uz poklanjanje punjenja ili drugih subvencija stanje se menja naravno.