Trivia

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30037
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Trivia

Post od trojanac » 02 Apr 2024, 23:42

U martu 1959. Škoda je predstavila dva sveobuhvatno unapređena vozila na Ženevskom sajmu automobila: model Octavia, zatvorenu limuzinu i model Felicia, kabriolet. Među mnogim drugim izmenama, ovi su automobili dobili redizajniranu prednju osovinu, gde je tradicionalna suspenzija s lisnatim oprugama zamenjena spiralnim oprugama uparenim s teleskopskim amortizerima. Što se tiče oznaka modela, proizvođač automobila odstupio je od numeričkog naziva modela i umesto toga se odlučio za rečne oznake.

Za limuzinu, ranije poznatu kao Š 440/445, odabrano je ime Octavia, izvedeno iz latinskog broja „octava“, što znači osma. To je bilo prikladno, jer je to bio osmi model koji je lansirao proizvođač automobila iz Mladá Boleslave od 1945. Pored toga, s tehničkog stanovišta, Octavia je bila osmo vozilo koje je imalo osnovni okvir, nezavisno prednje ogibljenje i četiri cilindra. Osnovnu verziju modela Octavia pokretao je 1,1-litarski četvorocilindrični motor koji isporučuje 29,4 kW (40 KS), pokreće zadnje točkove preko menjača s četiri brzine i postiže maksimalnu brzinu od 110 km/h. Snažnija Octavia Super imala je 1,2-litarski motor (33 kW/45 KS) koji je postizao maksimalnu brzinu od 115 km/h.

Slika

Uz model Octavia s četiri sedišta i zatvorenom karoserijom, početkom 1959. godine lansiran je i atraktivan kabriolet imena Felicia. Četvorocilindrični motor od 1089 cm³ s dvostrukim karburatorom podešen je za proizvodnju 50 KS (37 kW). Oznaka modela izvedena je iz latinske reči „felicitas“, što znači sreća. Škoda Felicia bila je naslednica modela Škoda 450 s otvorenim krovom, prvenstveno namenjene izvoznim tržištima. Između 1958. i 1959. godine proizvedeno je samo oko hiljadu primeraka ovog automobila. Međutim, proizvođač automobila bio je itekako svestan potencijala novog modela Felicia: tako su, nedugo nakon premijera u martu u Ženevi i Lajpcigu, tri nova kabrioleta krenula preko na New York Auto Show u Koloseumu u aprilu 1959. godine, kojem je prisustvovalo gotovo sedamdesetak izlagača iz celog sveta. Postojao je veliki interes za čehoslovački kabriolet, delom zahvaljujući zajedničkoj promociji s Miss SAD-a 1957. godine, Charlotte Sheffield. Iako karijera modela Felicia nije bila duga, bila je izuzetno uspešna. Do 1964. proizvedeno je gotovo 15.000 jedinica ove serije za tržišta Evrope, Južne i Srednje Amerike, pa čak i Afrike.

Slika

https://www.garaza.rs/proslava-65-godin ... stavstini/
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45836
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Trivia

Post od Geza » 14 Apr 2024, 21:22

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Odgovori