Land Rover Defender
Poslato: 13 Okt 2015, 13:04
Mislim da ova ikona zaslužuje posebnu temu, pogotovo sada kada je neminovno da će proizvodnja biti ugašena. Nisam znao gde da otvorim temu, pa ako Admini smatraju da možda treba da ide u "Retro garažu", možete je i tamo smestiti. Napisao sam neki tekstić pa bih da ga podelim sa vama, a onda možemo da diskutujemo "na temu", ako ima poznavalaca ili ljudi koji su ga imali ili vozili.
"Dvadeset prvi vek je sigurno vek progresa, novih tehnologija u svim sferama života. Pa i u automobilskoj industriji. Veliki broj ljudi danas prihvata taj progres kao nešto normalno i svakodnevno, uobičajeno...ali…
I u današnjim vremenima, turbulentnim po auto industriju postoje ljudi koji na automobile gledaju na drugačiji način. Nekome je to samo komad lima, prevozno sredstvo od tačke A do tačke B, nekome opet statusni simbol koji sebi može da priušti, a koji oslikava njegov položaj u društvu, a nekom jednostavno potreba. Međutim postoji i poseban soj ljudi, avanturista u duši i srcu kojima nije bitno da li automobil ima 100 vazdušnih jastuka, da li troši kao upaljač, da li će za njime da se osvrću mlade curice, a klinci na ulici zagledaju „koliko je graviran“… Za te i takve ljude jedan od najprepoznatljivijih „brendova“ na svetu je pogađate, Land Rover Defender. Pored Mercedesa G klase ( stare ), Toyote LC, Nissana Patrola, I zašto ne Lade Nive, jedan od relikata davno zaboravljenih vremena, ali isto tako I jedan od još retkih automobila sa „zrncem duše“ koji omogućuje onom ko ga vozi da uživa u svakom momentu kada se u njemu nalazi.
Da se odmah razumemo, ima Land Rover da ponudi nešto i za razmaženu klijentelu koja hoće „svilu I kadifu“ ali je za to zaduženo drugo odeljenje kome će obratio i Džems Bond. Defender je bio i ostao ( do kraja, u ovom slučaju 2015. godine ) jedna od poslednjih oaza u pustinji, izvor dečijeg ushićenja, avanturizma I želje da se sami ili sa porodicom otisnete gde god poželite, kako u ovoj našoj maloj Srbiji, tako i šire, kud god vas put navede.
Istinski hard core fanovi razočarani su odlukom da se ovaj i ovakav Defender prestane proizvoditi, ali masovna produkcija i težnja za što većim i bržom zaradom, i sa druge strane potreba da auto bude što bezbedniji doveli su do skorog gašenja proizvodnje ove legende
Danas na svetu kotrljaju se sigurno bolji I bezbedniji automobili, sa manjom kubikažom, više KS, potrošnjom od 1l/100km, ali će duh ovoga automobila živeti dokle god na kugli zemaljskoj postoje ljudi koji vole avanturu, kojima ne smeta malo blata i vode, koji ne žele da svoje zadnjice postave u kožu, svilu i kadifu ( iako postoje I Defenderi koji imaju sve nabrojano ), nego žele „krv, znoj i suze“ u terenskom svetu, da se figurativno izrazim
Ovaj auto je sigurno jedna od najboljih kreacija koje je Velika Britanija imala da ponudi posleratnom svetu iako je iz rata izašla kao veoma osiromašena, a sama fabrika Rover je delila sudbinu svih ostalih britanskih proizvođača i pokušavala da nadje način da izadje iz krize. I to je učinila uz pomoć braće Maurica i Spencera Wilksa. Jedan od njih je dao ideju, a drugi je shvatio da pored američkog Jeep Willys-a ne postoji nikakav drugi automobil te vrste koji bi mogao da bude univerzalan automobil sposoban za sve.
I tako, rad na prototipu počeo je 1947. godine, a u 1948 godini 25 predprodukcijskih vozila je poslato na finalna testiranja dok je jedan primerak poslat na Amsterdamski Salon automobila. Publika je vozilo dočekala sa oduševljenjem, a zahvaljujući podršci Rovera njihovo novo čedo - Land Rover brzo stavljen u proizvodnju.
Ono što je obeležije ovoga vozila je da je još na početku prodaje Land Rover dobio slavnu reputaciju koju je održao jako dugo, pa se I danas u svetu vozi oko 70% svih napravljenih Land Rovera što je najbolji rezultat u auto industriji. Ovaj automobil može se smatrati tipičnim Land Roverom, kako po dizajnu, tako i po kvalitetu, upotrebljivosti i šarmu koji je prepoznatljiv čak i danas posle 67 godina od dana nastanka prvih modela.
I dok su Merdeces sa svojom G klasom, Toyota sa svojin LC verzijama i delimično Nissan Patrol prihvatili progres kao nešto neminovno, pa su u skladu sa tim postali luksuzni automobili za koje vam je greota da ih akate po gudurama, Defender je taj progres tek malo „očešao“ u smislu klima uređaja ili kožnih sediša za one koji to preferiraju, dok je suština ostala ista – idem gde hoću i prolazim kako hoću."
https://www.youtube.com/watch?v=u2m3gzD8lVA
"Dvadeset prvi vek je sigurno vek progresa, novih tehnologija u svim sferama života. Pa i u automobilskoj industriji. Veliki broj ljudi danas prihvata taj progres kao nešto normalno i svakodnevno, uobičajeno...ali…
I u današnjim vremenima, turbulentnim po auto industriju postoje ljudi koji na automobile gledaju na drugačiji način. Nekome je to samo komad lima, prevozno sredstvo od tačke A do tačke B, nekome opet statusni simbol koji sebi može da priušti, a koji oslikava njegov položaj u društvu, a nekom jednostavno potreba. Međutim postoji i poseban soj ljudi, avanturista u duši i srcu kojima nije bitno da li automobil ima 100 vazdušnih jastuka, da li troši kao upaljač, da li će za njime da se osvrću mlade curice, a klinci na ulici zagledaju „koliko je graviran“… Za te i takve ljude jedan od najprepoznatljivijih „brendova“ na svetu je pogađate, Land Rover Defender. Pored Mercedesa G klase ( stare ), Toyote LC, Nissana Patrola, I zašto ne Lade Nive, jedan od relikata davno zaboravljenih vremena, ali isto tako I jedan od još retkih automobila sa „zrncem duše“ koji omogućuje onom ko ga vozi da uživa u svakom momentu kada se u njemu nalazi.
Da se odmah razumemo, ima Land Rover da ponudi nešto i za razmaženu klijentelu koja hoće „svilu I kadifu“ ali je za to zaduženo drugo odeljenje kome će obratio i Džems Bond. Defender je bio i ostao ( do kraja, u ovom slučaju 2015. godine ) jedna od poslednjih oaza u pustinji, izvor dečijeg ushićenja, avanturizma I želje da se sami ili sa porodicom otisnete gde god poželite, kako u ovoj našoj maloj Srbiji, tako i šire, kud god vas put navede.
Istinski hard core fanovi razočarani su odlukom da se ovaj i ovakav Defender prestane proizvoditi, ali masovna produkcija i težnja za što većim i bržom zaradom, i sa druge strane potreba da auto bude što bezbedniji doveli su do skorog gašenja proizvodnje ove legende
Danas na svetu kotrljaju se sigurno bolji I bezbedniji automobili, sa manjom kubikažom, više KS, potrošnjom od 1l/100km, ali će duh ovoga automobila živeti dokle god na kugli zemaljskoj postoje ljudi koji vole avanturu, kojima ne smeta malo blata i vode, koji ne žele da svoje zadnjice postave u kožu, svilu i kadifu ( iako postoje I Defenderi koji imaju sve nabrojano ), nego žele „krv, znoj i suze“ u terenskom svetu, da se figurativno izrazim
Ovaj auto je sigurno jedna od najboljih kreacija koje je Velika Britanija imala da ponudi posleratnom svetu iako je iz rata izašla kao veoma osiromašena, a sama fabrika Rover je delila sudbinu svih ostalih britanskih proizvođača i pokušavala da nadje način da izadje iz krize. I to je učinila uz pomoć braće Maurica i Spencera Wilksa. Jedan od njih je dao ideju, a drugi je shvatio da pored američkog Jeep Willys-a ne postoji nikakav drugi automobil te vrste koji bi mogao da bude univerzalan automobil sposoban za sve.
I tako, rad na prototipu počeo je 1947. godine, a u 1948 godini 25 predprodukcijskih vozila je poslato na finalna testiranja dok je jedan primerak poslat na Amsterdamski Salon automobila. Publika je vozilo dočekala sa oduševljenjem, a zahvaljujući podršci Rovera njihovo novo čedo - Land Rover brzo stavljen u proizvodnju.
Ono što je obeležije ovoga vozila je da je još na početku prodaje Land Rover dobio slavnu reputaciju koju je održao jako dugo, pa se I danas u svetu vozi oko 70% svih napravljenih Land Rovera što je najbolji rezultat u auto industriji. Ovaj automobil može se smatrati tipičnim Land Roverom, kako po dizajnu, tako i po kvalitetu, upotrebljivosti i šarmu koji je prepoznatljiv čak i danas posle 67 godina od dana nastanka prvih modela.
I dok su Merdeces sa svojom G klasom, Toyota sa svojin LC verzijama i delimično Nissan Patrol prihvatili progres kao nešto neminovno, pa su u skladu sa tim postali luksuzni automobili za koje vam je greota da ih akate po gudurama, Defender je taj progres tek malo „očešao“ u smislu klima uređaja ili kožnih sediša za one koji to preferiraju, dok je suština ostala ista – idem gde hoću i prolazim kako hoću."
https://www.youtube.com/watch?v=u2m3gzD8lVA