Gubitak vrednosti vozila
Re: Porsche Macan
Vala nije bas prvi toliko pukao na ceni koliko se mozda cini. Mozda onaj '04, ali na to je uticalo sto nije bilo ni dizel motora u njemu, a i realno vec je mator auto, ali FL je po meni i dalje preskup pa da je ne znam koliko porsche. 08/09 benzinaca ima za 25-30k, dizel ako izleti po koji bude 30+, po meni wayyy too much za tako zastareo auto.
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Porsche Macan
U nekoj analizi Schwacke kataloga, čini mi se da je bila u Auto Bildu, Macan je lider u segmentu po držanju cene. Ja sada ne znam šta ti očekuješ, da auto za dve godine izgubi 20 vrednosti? Nije realno...
Verovatno će, lupam sada, GLC sa 3 godine da košta 61% cene novog auta a Macan iste starosti i stanja će da ima 64% vrednosti novog, ne verujem da će razlika biti znatno veća od 5%. Porsche se iz decenije u deceniju komercijalizuje i sigurno će to naštetiti imidžu same marke (makar SUV-ovima). Verujem da će GT3 da drži cenu kao i ranije, taj deo nije sporan, ostaje da se vidi šta će biti sa automobilima za smrtnike.
Off topic:
Meni se činilo, recimo pre 10 godina, da se cene automobila nisu nešto značajno menjale kako im prolazi životni vek, grešim li?
Npr. čini mi se da je C klasa w203 imala iste cene do pred sam kraj proizvodnje dok je danas normalno da već nakon godinu ipo izbaciš neki paket opreme gde zapravo daješ "popust" kupcu, ili da imaš akciju gde cenu spustiš par hiljada evra. Pre mi je bilo čudno zbog čega je to normalno, recimo kod mobilnih telefona, dok je to bio ređi slučaj kod automobila, sada i auto industrija ide u tom pravcu.
Verovatno će, lupam sada, GLC sa 3 godine da košta 61% cene novog auta a Macan iste starosti i stanja će da ima 64% vrednosti novog, ne verujem da će razlika biti znatno veća od 5%. Porsche se iz decenije u deceniju komercijalizuje i sigurno će to naštetiti imidžu same marke (makar SUV-ovima). Verujem da će GT3 da drži cenu kao i ranije, taj deo nije sporan, ostaje da se vidi šta će biti sa automobilima za smrtnike.
Off topic:
Meni se činilo, recimo pre 10 godina, da se cene automobila nisu nešto značajno menjale kako im prolazi životni vek, grešim li?
Npr. čini mi se da je C klasa w203 imala iste cene do pred sam kraj proizvodnje dok je danas normalno da već nakon godinu ipo izbaciš neki paket opreme gde zapravo daješ "popust" kupcu, ili da imaš akciju gde cenu spustiš par hiljada evra. Pre mi je bilo čudno zbog čega je to normalno, recimo kod mobilnih telefona, dok je to bio ređi slučaj kod automobila, sada i auto industrija ide u tom pravcu.
Poslednja izmena od Risto u 24 Apr 2016, 13:11, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Porsche Macan
Slazem se sa Ristom oko pada cena, meni deluje normalno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Porsche Macan
Mislim da sam gledao ai pricao sam sa drugarom iz DE da starom Cayenne pada cena kao cigla, ne znam da li se nesto promenilo od tad. Evo iz nemackog magazina podaci koje marke najbolje drze cenu, u pitanju su vozila 3 godine stara sa prosekok 60kkm.
Platz Marke
1 Porsche
2 Land Rover
3 Dacia
4 Jeep
5 Mini
6 Audi
7 BMW
8 Skoda
9 Suzuki
10 Subaru
Platz Marke
1 Porsche
2 Land Rover
3 Dacia
4 Jeep
5 Mini
6 Audi
7 BMW
8 Skoda
9 Suzuki
10 Subaru
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- starac vujadin
- Postovi: 11396
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Porsche Macan
Stari Cayenne je doživeo sunovrat 2008. sa ekonomskom krizom jer su vlasnici Cayenne bili u tipičnoj grupi koja je dobijala otkaze, zaglavljivala se u kredite ne misleći na sutra, pa su prvo hteli da se otarase preskupog auta.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Porsche Macan
Evo i nekih konkretnih primera http://www.autobild.de/bilder/so-schnel ... tml#bild25
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Porsche Macan
Nisi upravu.Ivan je napisao:Prvom cayenu je padala cena nenormalno.
Послато са GT-N7100
Cayena bas pratim posto sam zainteresovan za kupovinu i drzi cenu nenormalno.
Sve sto iskoci ispod cene u apsolutno 100% slucajeva ima neku pozadinu (do sad sam kontaktirao ali barem 30 oglasa sa malo atraktivnijom cenom, neke modele su isli i da gledaju uzivo za mene, uvec ima pozadina).
I Cayenne i Panamera drze cenu neverovatno.
Stari Cayenne je vec nesto drugo, to je vec stara raga koju mozes naci za smesne pare.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Porsche Macan
Drzanje cene u odnosu na Porsche.
1 PORSCHE 100,0
2 LAND ROVER 96,6
3 DACIA 92,4
4 JEEP 90,5
5 MINI (BMW) 90,2
6 AUDI 86,9
7 BMW 86,2
8 SKODA 86,0
9 SUZUKI 85,2
10 SUBARU 84,5
11 NISSAN 84,4
12 VW 83,9
13 TOYOTA 83,5
14 MERCEDES-BENZ 83,3
15 MAZDA 82,7
16 KIA 82,4
17 VOLVO 82,3
18 MITSUBISHI 81,6
19 HYUNDAI 80,3
20 SEAT 80,2
21 HONDA 79,3
22 ALFA ROMEO 78,4
23 PEUGEOT 77,9
24 FORD 77,2
25 CITROEN 76,8
26 RENAULT 75,6
27 FIAT 73,9
28 OPEL 70,9
29 SMART 69,7
30 CHEVROLET 66,5
http://www.tz.de/auto/eurotax-schwacke- ... 96624.html
1 PORSCHE 100,0
2 LAND ROVER 96,6
3 DACIA 92,4
4 JEEP 90,5
5 MINI (BMW) 90,2
6 AUDI 86,9
7 BMW 86,2
8 SKODA 86,0
9 SUZUKI 85,2
10 SUBARU 84,5
11 NISSAN 84,4
12 VW 83,9
13 TOYOTA 83,5
14 MERCEDES-BENZ 83,3
15 MAZDA 82,7
16 KIA 82,4
17 VOLVO 82,3
18 MITSUBISHI 81,6
19 HYUNDAI 80,3
20 SEAT 80,2
21 HONDA 79,3
22 ALFA ROMEO 78,4
23 PEUGEOT 77,9
24 FORD 77,2
25 CITROEN 76,8
26 RENAULT 75,6
27 FIAT 73,9
28 OPEL 70,9
29 SMART 69,7
30 CHEVROLET 66,5
http://www.tz.de/auto/eurotax-schwacke- ... 96624.html
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Porsche Macan
Pa nije to tako strasno. Auto koji nov kosta 100-110K, sasvim je normalno da vec tokom prve godine eksploatacije izgubi barem 20% vrednosti.Laki021 je napisao:Ja sam krajem prosle godine isao da gledam Macana, u razgovoru sa prodavcem jedan od glavnih njegovih argumenata je jeste skup, ali to je Porsche i on ce drzati cenu. Slozili smo se potpuno da je u tom trenutku gledanje polovnih Macan Turba bilo potpuno besmisleno jer je lep novi kostao 110 000 (sa ukljucenih 10% popusta na zvanicnu cenu) dok je takav polovan bio oko 100 000...
E medjutim sad samo par meseci kasnije je polovan takav 80 000, juu al bih se zahebo da sam ga slucajno uzeo!!!
To sto ga u samom startu nije bilo medju povoljnim polovnjacima samo je bio rezultat toga sto je potpuno novi model na trzistu i jednostavno jos nije ni poceo da se pojavljuje na trzistu polovnjaka pa je ta previsoka cena polovnjaka bila samo prividna, sada vec stvari dolaze na svoje mesto i mislim da ipak sasvim solidno drzi cenu.
Inace ti najjaci top modeli najvise gube na ceni. Pogledaj samo Panameru koja je simbol za vrhunsko drzanje cene polovnjaka, ako uzmes top model Turbo ili Turbo S, on je ubedljivo najvise izgubio na ceni.
Pa secam se kada sam ja uzimao S63AMG, tada je auto bio star tek 2-3 godine, nov je placen preko 200.000eur (dobio sam urednu fakturu sa autom) a meni je racunat nesto malo preko 100.000e, sto znaci da je vlasnik za 2-3 godine izgubio na njemu cistih 50% ili 100.000eur, i to za auto za koji se smatra da je dobro drzao cenu.
Mene cak nervira kako Porsche dobro drzi cenu.
Posto bi za sledeci auto mozda uzimao mladji polovnjak ali kod Porsche-a se najmanje ustedi takvom kupovinom i dolazim do situacije da me isto kosta dobar polovni Cayenne kao glanc novi X5.
Ili ako pogledamo Carreru sto mi je neka zelja, od tek drzi cenu kao nenormalan.
Inace, javlja se jos jedna interesantna stvar. Kada su u pitanju takvi automobili, vrlo cesto je moguce naci povoljniji polovnjak kod nas u zemlji (i to da je sve uredno, prvi vlasnik, mladji polovnjak, dobra prava kilometraza, nikada udaran, odrzavan u ovlascenom, uredna servisna, garaziran, odlicna oprema, top stanje... nikakav uvoz i placevi...) nego da ga uvozis.
Evo sad se prodaje jedan 997 Carrera Cabrio, covek je ceni nesto skuplje u oglasima ali ne moze da je proda bas dugo, auto mu je u top stanju i spreman je da ga da za 30.000eur i tu bi cak prihvatio neki jeftiniji auto u zameni. Pa to je nemoguce naci napolju, potpuno zdrava Carrera 997 bi te u svakoj varijanti kostala mnogo vise. Slicno je i za Cayenna, evo sad se vrte po oglasima par koju su izuzetno povoljni i ispod cena koje bi mogao naci napolu, a potpuno zdravi automobili.
Fazon je sto smo malo i siromasno trziste, pa takvi automobili mnogo teze nalaze kupce nego napolju a odavde ne mogu da se prodaju u inostranstvu (to se tek ne isplati a i komplikuje se), i onda su vlasnici takvih auta vrlo cesto primorani da ih daju ispod trzisnih cena a kupci Cayenna, Panamere, Carrere... ce pre uvesti auto iz Nemacke nego uzeti domaci, pa im preostaje jedino da budu povoljniji sa cenom nego ono sto se napolju nudi.
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Porsche Macan
Niža cena u Srbiji, za pomenutu Carerru, je plod činjenice da je u Srbiji teško prodati takav auto zbog malog broja potencijalnih kupaca. To je često slučaj u siromašnim zemljama, uzmi i pogledaj oglase za recimo Imprezu STI na mobile.de, obično je neka u Mađarskoj, Češkoj ili Poljskoj jeftinija od ekvivalentnog primerka u DE.
Re: Porsche Macan
Pa da, to sam i napisao.
Re: Porsche Macan
Tebi kao kupcu ne bi trebalo da smeta što auto dobro drži cenu.
Re: Porsche Macan
Pa smeta mi kao kupcu mladjeg polovnjaka kojeg planiram da ganjam duzi period.
Kapiram sta hoces da kazes, da mi ide u prilog sto cu manje izgubiti postprodajom... ali iskreno vise bi voleo da mogu da udjem u mladji Cayenne za nekih 50.000eur (sto je nemoguce) nego sto ovako drzi cenu.
Npr. postavlja se pitanje da li je bolja kupovina polovan mladji polovnjak Cayenne (godnu dana star, ne preko 30.000km, restajling model, da ima odredjenu opremu gde je obavezna stavka vazdusno ogibljenje sa ful podesavanjem, da nije havarisan, garancija...) ili glanc nov X5 3.0d u vrhunskom paketu opreme sa M-Optikom, LED farovi, panorama, vazdusno ogibljenje, sport sedista sa ventilacijom (bolja oprema nego u polovnom Cayennu).....
Sta je bolje za iste pare.
Sa X5 uci u glanc nov auto, sveziji model na trzistu, cak nesto i bolje performanse, vise opreme, takodje premijum brend...
Ili sa Cayennom uci u polovan auto (doduse mladji polovnjak sa malom kilometrazom i pod garancijom), koji ce pre izbaciti novi model, sa nesto losijom opremom i performansama ali ekskluzivnijim imidzom.
Kapiram sta hoces da kazes, da mi ide u prilog sto cu manje izgubiti postprodajom... ali iskreno vise bi voleo da mogu da udjem u mladji Cayenne za nekih 50.000eur (sto je nemoguce) nego sto ovako drzi cenu.
Npr. postavlja se pitanje da li je bolja kupovina polovan mladji polovnjak Cayenne (godnu dana star, ne preko 30.000km, restajling model, da ima odredjenu opremu gde je obavezna stavka vazdusno ogibljenje sa ful podesavanjem, da nije havarisan, garancija...) ili glanc nov X5 3.0d u vrhunskom paketu opreme sa M-Optikom, LED farovi, panorama, vazdusno ogibljenje, sport sedista sa ventilacijom (bolja oprema nego u polovnom Cayennu).....
Sta je bolje za iste pare.
Sa X5 uci u glanc nov auto, sveziji model na trzistu, cak nesto i bolje performanse, vise opreme, takodje premijum brend...
Ili sa Cayennom uci u polovan auto (doduse mladji polovnjak sa malom kilometrazom i pod garancijom), koji ce pre izbaciti novi model, sa nesto losijom opremom i performansama ali ekskluzivnijim imidzom.
Re: Porsche Macan
S obzirom da tebe zanima dizel s koji nov košta 110k evra, ne znam kako očekuješ da mlad polovnjak košta više nego duplo manje. To mu je realna cena posle 4 godine i 100k km.