Porsche - opšta tema

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Porsche - opšta tema

Post od nidza » 02 Avg 2016, 09:30

Slika

Kad se pomisli na Porsche, prvo na pamet padne svakako 911, ali malo ko zna da danas Porše verovatno ne bi uopšte ni postojao, ili barem ne u ovom obliku, da nisu izbacili par jeftinijih modela sa motorom - napred. :) Nisam našao posebnu temu za ovaj brend, pa ću da zakačim ovaj interesantan i kratak video ovde.

https://www.youtube.com/watch?v=PKMNZWk5FNI

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19190
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Trivia

Post od Heinz » 02 Avg 2016, 09:36

BMW je spasila Isetta :)

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Trivia

Post od Velja » 02 Avg 2016, 09:55

:D

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Trivia

Post od methane.master » 02 Avg 2016, 10:07

Pa i nisu bili tako jeftini. Lično veoma volim te modele sa motorom napred.
Širim haos!

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Trivia

Post od nidza » 02 Avg 2016, 10:31

Nisu rekli da su jeftini, nego da su jeftiniji. Najnapucaniji 944 je završavao sa cenom gde je 911 klot počinjao.

924 i 928 su sigurno bili mnogo pristupačniji od 911.

Ne bi im ništa falilo da izbace ponovo nešto što bi malo potreslo D segment, sa motorom napred. Trenutno je tu postalo dosta zabavno.

Korisnikov avatar
TheWickerMan
Postovi: 10464
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Trivia

Post od TheWickerMan » 02 Avg 2016, 10:52

Nidžo, pomešao si 928 i 944 izgleda, 944 je bio naslednik 924, 928 nije nikako bio mnogo pristupačniji od 911, 928 je bio konkurent 850 CSi. Baš ću da isčupam test iz '91 gde je Quatroruotte testirao 928 S4 vs 850 CSi.


sent from MS Lumia 640 LTE using TT Classic

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Trivia

Post od methane.master » 02 Avg 2016, 11:09

ako se dobro sećam tadašnjih cenovnika, 928 je bio skuplji od početnih 911.
Širim haos!

Korisnikov avatar
TheWickerMan
Postovi: 10464
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Trivia

Post od TheWickerMan » 02 Avg 2016, 11:26

Baš tako MM, imam kući cenovnike iz '90, pa ću da proverim.

sent from MS Lumia 640 LTE using TT Classic

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Trivia

Post od nidza » 02 Avg 2016, 11:34

U pravu ste za 928, izuzetak je iz ove priče. 924 jeste bio mnogo jeftiniji. Pogledajte video, odličan je.

928:
the '78 928's sticker price was $28,500,
924:
The car went on sale in the USA in July 1976 as a 1977 model with a base price of $9,395
911:
When launched in 1984 in the United States, the prices of the 911 Carrera lineup were $31,950 for the coupé, $33,450 for the targa and $36,450 for the cabriolet

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Trivia

Post od Geza » 02 Avg 2016, 11:36

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11390
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Trivia

Post od starac vujadin » 02 Avg 2016, 11:46

Sve u svemu to je bio Porscheov neuspešni izlet u komercijalizaciju i pokušaj da naprave dovoljno interesantne naslednike 911 koji bi preuzeli štafetu za novi vek. Srećom da je uslišen glas razuma i da nisu ugasili 911 sa pojavom 924 i 928, iako je to bila početna ideja. Pokazalo se da ih je 911 spasio kada su zapali u tešku situaciju i vratio u normalu kada su morali da ugase 924, tj. njegove derivate i 928. Još dugo su se praktično su se oslanjali samo na 911 dok nisu krenuli, ovaj put daleko pametnije u komercijalizaciju sa Boxsterom i kasnije sa drugim modelima...a i tada su odlučili da praktično nikada neće ugasiti 911.

Tako da naslov priloga da su oni spasili 911 i da su oni uzrok sadašnjem usponu Porschea naprosto je materijalno netačan. Bilo je upravo suprotno.
Poslednja izmena od starac vujadin u 02 Avg 2016, 11:52, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Trivia

Post od nidza » 02 Avg 2016, 11:47

GTS je očigledno bio nešto posebno:
U Americi sredinom 80tih:
Road and Track's test car (an early '87 judging by the lack of reinforcing ribs on the intake) had a base price of $58.9K, and a price as tested of $62,261 with heated memory seats, alarm, and guzzler tax.
1987-me je 1$ = 1.80DM.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Trivia

Post od nidza » 02 Avg 2016, 11:48

starac vujadin je napisao:Sve u svemu to je bio Porscheov neuspešni izlet u komercijalizaciju i pokušaj da naprave dovoljno interesantne naslednike 911 koji bi preuzeli štafetu za novi vek. Srećom da je uslišen glas razuma i da nisu ugasili 911 sa pojavom 924 i 928, iako je to bila početna ideja. Pokazalo se da ih je 911 spasio kada su zapali u tešku situaciju i vratio u normalu kada su morali da ugase 924, tj. njegove derivate i 928. Još dugo su se praktično su se oslanjali samo na 911 dok nisu krenuli, ovaj put daleko pametnije u komercijalizaciju sa Boxsterom i kasnije sa drugim modelima...a i tada su odlučili da praktično nikada neće ugasiti 911.
Po tvom mišljenju video koji sam okačio je neistinit?

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11390
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Trivia

Post od starac vujadin » 02 Avg 2016, 11:55

Pogledaj edit, dodao sma poslednju rečenicu jer sam to propustio.

Da, momci koji su napravili prilog su pomešali istorijske činjenice. Uostalom, da je tako bilo po njima onda Porsche ne bi ugasio te modele i oslanjao se na 911, mukotrpno se vraćao na scenu (pored ova dve modela, Porsche je bio i u velikoj krizi zbog sunovrata prodaje u Americi), izbacio potpuno koncepcijski drugačije modele, a ne naslednike 924 i 928. Niko ne gasi liniju modela ako je uspešna. U stvari, zamisli koliko su para izgubili na kraju priče, kada je konzervativni Porsche koji ne voli dramatične promene tako odlučio. Inače, to su bila dobra kola, tu nema spora i po dobrom, starom Porscheovom običaju bila su sve bolja kako je vreme odmicalo i kako su ih uspešno unapređivali.

Lepo je pogledati prilog i što su predstavili te modele, ali danas svako može da napiše i snimi svašta i da se to kao virus raširi.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Trivia

Post od nidza » 02 Avg 2016, 12:09

Nisam tako ukapirao njihov prilog, nego da im je 924 omogućio da premoste krizu u kojoj su se našli. Da su ukinuli 911, mogli bi samo sebi da iskopaju rupu i skoče unutra.

Odgovori