Unifikacija u autoindustriji

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Unifikacija u autoindustriji

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 00:06

Pa pitanje bas da li rade 10 vrsta kocnica za taj auto...sibnu na sto vise motora iste kocnice, jeftinije ih izadje dok god mogu da razvlace pitu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 00:09

Ma kakvi, njih novi deo nista ne kosta, a usteda na jeftinijem delu moze biti poprilicna.
Pa u mercedesu idu razlicite kocnice za svaki model, a onda jos u sklopu istog modela dolaze druge sa amg paketom.
Isplati im se i te kako da imaju hiljadu rzicitih delova na kojima mogu da ustede po euro.
Jos je pitanje i da li uopste nesto sami tu proizvode ili narucuju sve.

Sent from the 7th edge of the 3rd world.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 00:15

A koliko ih kosta da imaju toliko razlicitih delova, inzenjering, lagerovanje, logistika, komunikacija sa dobavljacima? Sve to kosta. Cisto sumnjam da od kocnica nesto sami rade. Uglavnom 70-80% razvoja je danas kod dobavljaca, sa tendencijom rasta. Proizvodjaci samo ispostave sta zele i sasrafe i prodaju.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 00:46

Koja logistika, koje lagerovanje, isto kosta za skuplji i jeftiniji deo, a usteda je solidna.
Da li ce naruciti i staviti 800 skupih ili 200 skupih, 300 srednjih i 300 jeftinih, ne pravi razliku, osim u ceni delova.
Svejedno se svaki auto posebno sklapa, njima je svejedno da li ce imati 20 ili 50 razlicitih delova.

Sada nadjoh da ova 280hp ima 330 i 320mm diskove, a 200 ima 305 i 292mm. QV 360 i 350mm.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 01:09

Absolutno je jako bitno koliko tipova delova ima. Samo svaki novi bar kod kosta 10000 eura da postoji u bazi. Sto manje delova ima to vise vole, zato i prave iste blokove za benzince i dizele, sve je modularno, menjaci vrlo cesto isti, samo promene dif ili kvacilo...Danas je sve to jako jednostavno proizvesti, kao i sirovina, to sto ce neko da napravi deo koji ce da nosi 5 modela gde neces morati da razmisljas da li ce neko pogresi u montazi, u projektovanju, testiranju, itd. jako puno znaci. To bi bilo kao da stavljaju 5 razlicitih dizni na isti motor sa razlicitom snagom, a mogu na jednoj istoj dizni samo da produze impuls i dobiju isti rezultat. Nije za sve delove apsolutno isto, ali za vecinu gledaju da guraju sto vise isto.

Ne znam za Giuliu, ali pogledaj koliko tipova diskova je bilo za 159.
Prikačeni fajlovi
159.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 01:17

Ajde mi onda objasni kakvu razliku pravi 10k eura za uvodjenje jednog dela, na fazon 500k prodatih primeraka, gde ustede po 5e na kocnicama, a verujem i vise.

Svi modeli preko 200ks su imali te vece kocnice, svi ispod su imali te manje, ali je 159 mrcina od auta, gde ne smes da stavis manje kocnice od tih 305 koje su stavili, a ustekali su se za vece koje su trebali da stave na 3.2 i 2.4. Giulia koja je neuporedivo laksa, ima vece kocnice.

I sada je taj izuzetak kod 159, pravilo da se to tako radi? :)

Sent from the 7th edge of the 3rd world.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8365
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od grujicd » 01 Apr 2017, 01:28

Kad imaš dva dela umesto jednog onda moraš da imaš veće lagere (i ovo i ono) po servisima ili bar po distributivnim centrima, eto odmah većeg troška kad se gleda na globalnom nivou.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 01:32

Xepoj87 je napisao:Ajde mi onda objasni kakvu razliku pravi 10k eura za uvodjenje jednog dela, na fazon 500k prodatih primeraka, gde ustede po 5e na kocnicama, a verujem i vise.

Svi modeli preko 200ks su imali te vece kocnice, svi ispod su imali te manje, ali je 159 mrcina od auta, gde ne smes da stavis manje kocnice od tih 305 koje su stavili, a ustekali su se za vece koje su trebali da stave na 3.2 i 2.4. Giulia koja je neuporedivo laksa, ima vece kocnice.

I sada je taj izuzetak kod 159, pravilo da se to tako radi? :)

Sent from the 7th edge of the 3rd world.
Pa jel znas da ustede tih 5e na kocnicama? Jel si siguran da im vise vredi 30g celika na x komada tih diskova, ili ce ih vise kostati x sati inzenjera, drugacija tehnologija, od kalupa u livnici, do ponovnog podesavanja masinske obrade, testiranja delova, itd? Jer znam da taj bar kod kosta toliko, drugar mi radi u jednoj velikoj fabrici automobila. Ne kazem da nema slucajeva gde ce zarad ustede praviti drugaciji deo, ali to je mnogo redje nego nekad. Nekad je bio skup materijal, skupo proizvesti...sad imas sta god hoces, sve je to stara i proverena tehnologija, prave je za tepsiju ribe, mi placamo, a oni zaradjuju, ali razvoj i dovodjenje toga svega do proizvodnje nije jeftino. Pogledaj samo motore, postavljao sam i tabelu koliko se razlikuju delovi, a razlika u snazi ogromna. Isto i za menjace, ZF 8HP gura se u aute, ne zna im se broj, a menjac sam po sebi ima iste prenose, stave drugaciji konverter i diferencijal i guraju sve ostalo sto moze isto.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 01:44

Ali opet oni bolje kocnice naplate kao rezervni deo minimum 200e vise po autu za bolje kocnice(znam koja je razlika izmedju 200 i 220 cdi kod nas u Mercedesu).
Da ne pricam da sam rezervni deo naplate 4 puta vise, nego sto je njih kostao, to se tek ne moze uzeti kao trosak.

To je i Mercedes uradio kod mene, umesto da stave normalne kocnice, kao na 220 cdi, oni stave 288/278, sto je dovoljno da proveravam kocnice maltene svaki put kada sipam gorivo :)


Dragvorl, znam da oni za veca 4 diska uzmu 150e kupcu, a jos za plocice uzmu jos 100e. To je Mercedes, verovatno je slicno i za Alfu.
Mislis da proizvodjaci ne uzmu 5e na 4 veca diska, 8 plocica i 4-oro klesta? Nema veze da li je jednostavno, svako hoce da naplati i zaradi vise na jacem proizvodu. Da nije tako, mi bi kupovali full automobile za 15k eura.
Cak i 1 euro da uzmu za sve to zajedno, nikako racunica ne moze biti da im je svejedno da li ce na slabiji model staviti manje kocnice, moze biti samo da se ustekaju za jaci model i to opet da bi ustekali na samim delovima, sigurno ne na logistici istih. Da ne pricamo sto sve to sugurno visestruko naplate jos pri prodaji auta.
I nemoj porediti menjac i ceo pogonski mehanizam sa velicinom diskova, mislim da zaista nije na istom nivou.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 02:06

A na menjacu se ne stekaju, a na kocnicama se stekaju? Ne razumem stvarno kakva je tu razlika. Tebe ce svakako oni odrati, da li ces platiti vece kocnice na tvom autu, ili ce ovaj na broj vecem motoru platiti manje nego ti na broj manjem, njima tako svejedno. Njih vise kosta zezanje sa dizajnom, inzenjeringom i verifikacijama tih delova nego sto to fizicki sve kosta.
Evo ti jos jedan primer ako ne valja za 159, svi diskovi isti, sem za najjaci model.
Povuci cu paralelu, mozda nije bas najpovoljnija, ali zamisli sad da za svaki broj cipela od 40-47 prave posebne cene, a mogli bi, zar ne, jer sigurno nije otislo isto materijala za 40 i 47?
Prikačeni fajlovi
147.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 02:38

Pa da, ali za svaki takav primer, mogu da ti prilozim 50 kontraprimera, ukljucujuci i Alfa Romeo Giuliu.
Govoris o tim stvarima, kao da 2 coveka trebaju to sve da urade, kao da ne postoje ljudi koji svaku od tih stvari rade posebno i sve sto treba da urade, jeste da kada kucaju jedan, ukucaju i drugi deo :)

Ne, nego nije isto razviti razlicit menjac i promeniti velicinu diskova, jbmu misa :) Pa se opet i tu stavljaju razliciti delovi, te u nekom modelu trpi do 400, a u nekom do 1000Nm, zar ne?
Sto ne stave u onaj od 150ks i 350Nm recimo, menjac koji ide do 1000Nm, nego onaj sto ide do 400? Kako im se tu isplate toliki problemi oko nabavke razlicitih delova?
Jel sada malo jasnije zasto nije za poredjenje? :)
Ali ako Veloce verziji ne trebaju kocnice sa QV-a, zasto ne ustedeti i staviti manje, isto tako i za 200hp verziju?
Ti kazes da im je skuplje da stave te manje kocnice nego da stave iste, ja sam ubedjen da nije, obojica imamo neke svoje logicke zakljucke, ali koliko vidim, nijedan nemamo proverene informacije.

Ovo poslednje sa cipelama takodje ne stoji, jer prodavac vec ima razlicite cene za cipele(diskove) broj 40 i 41 :)
Takodje cu ti reci da tom tvojom logikom, sve Alfe bi trebale da imaju QV diskove, jer ako im isto naplacuju 330 i 305, zasto ne isto 330 i 360, sto dovodi do toga da diskovi od 305 i 360 zapravo isto kostaju :)

Ili mislis da su proizvodjaci diskova ovce, pa ce Alfi da daju diskove po istoj ceni, i ako znaju da ce ovi ove vece naplatiti 50% vise?
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 03:09

Da krenemo prvo od toga da mislim da imam uvid u magnitudu sto se tice bar dela razvoja u autoindustriji jer trenutno radim tu. Mnogo je komplikovanije nego sto na kraju ispadne prica o ustedi o jednom dolaru ili euru. Jer ti gledas na to kao komad gvozdja koji je veci ili manji, pa zato kosta vise ili manje, a poenta je u tome da ne odredjuje samo materijal koliko ce to nesto da kosta, nego iza toga svega stoji ogromna pozadina. Zamisli sad samo sto je kolega rekao da rade sve iste diskove za normalne modele, sto sam ti vec konkretno poslao za AR. Imas 1 kutiju umesto 3, odmah su ti manje zalihe, ne moras da premontiras eventualne alate, da krenemo samo od toga. I mislim da je primer sa patikama jako dobar, jer jako lepo objasnjava. Dace ti jednu cenu (jednu velicinu diska) za 8 velicina patika (snage motora, mase, sta god). Briga njih sto ce ovaj sa manjom nogom platiti vise, a onaj sa velikom manje.
Kod menjaca ista prica, to znam konkretno za pojedine modele dok sam radio u servisu, stave iste menjace na razlicite motore, jedan tip motora ga iskrivi, sa drugim ce saraniti motor, jer naravno nece da prave 2 razlicita menjaca kada ce u oba slucaja zadatak biti izvrsen. Ista prica i sa motorima, stave iste klipove, klipnjace, dizne, ventile na jaci i slabiji motor koji je prakticno isti, samo mu preko racunara odvrnu snagu. Ima tema, ne znam da li si citao, postavio sam konkretno sta je isto i sta se razlikuje. I sta sad da radi ovaj mucenik sa slabijim motorom kom su naplatili delove koje taj motor nece moci da spali ni za 3 radna veka? Oni su izracunali da ih taj materijal i proizvodnja kosta manje nego da prave jos jedan set delova za slabiji motor, dakle na kraju taj deo, motor, kocnice sta vec izadje jeftinije ako postoji samo u jednoj verziji nego da ih ima 5.
Xepoj87 je napisao:
Takodje cu ti reci da tom tvojom logikom, sve Alfe bi trebale da imaju QV diskove, jer ako im isto naplacuju 330 i 305, zasto ne isto 330 i 360, sto dovodi do toga da diskovi od 305 i 360 zapravo isto kostaju :)

Ili mislis da su proizvodjaci diskova ovce, pa ce Alfi da daju diskove po istoj ceni, i ako znaju da ce ovi ove vece naplatiti 50% vise?
Verovatno ne mogu ti QV diskovi da stanu u svaki tocak, moguce da postoje neki posebni tehnicki razlozi gde su razlike vec jako velike, fiksne vs plivajuce celjusti, itd...To se sve da izracunati, dobavljac diskova ispostavlja cenu za varijante koje oni traze i kaze ako narucis milion 360 moze kostati manje nego da narucis pola miliona 330, da krenemo samo od toga. Opet kazem, nije samo koliko to kosta da kupis, nego koliko kosta da uklopis, skladistis, sasrafis...tek kada se sve sabere onda ima smisla.

Evo, na W204 od 160-230 konja ide isti disk, a 70 konja razlike, i tu su sigurno mogli onda da stave manji disk na najslabiji motor, pa ipak nisu...
Prikačeni fajlovi
mb.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 04:16

Lepo je sto si sve to objasnio, ali ti je opet osnovna logika pogresna.
Ista ta C klasa koju si postavio, samo za 200 CDI motor ima razlicite kocnice.
Ako kostaju isto kao ove vece i cak izadju skuplje, po tvojoj prici, zasto stavljati losije kocnice, a onda ih prodavati po nizoj ceni, a tebi su u celokupnoj racunici bile skuplje?
Eto, jel tako ekonomija funkcionise, placas isto ili skuplje losije delove, a prodajes ih jeftinije?

Zasto je sada i Alfa na Giuliu stavila manje diskove na 200hp, kada kostaju vise od ovih na 280hp verziji, a manje su i losije, cak ce ih i prodavati po nizoj ceni kao rezervni deo?

Drugo, ono sto ne vidis na tom linku, jeste da za W204 220 cdi i 250 cdi idu razliciti diskovi, a samo je velicina ista, kao i sto ako dodas AMG paket, opet idu razliciti diskovi na 220 CDI, to jest dobijas perforirane diskove kao na 250 cdi. Ista prica i za 200 cdi, drugaciji diskovi i plocice idu na AMG paket.
Na 320cdi i 350 ide opet razlicita velicina
Posto su sve te kocnice iste cene, zasto bi se toliko mucili da sve te modele drugacije projektuju i prave jos razlicitih propratnih delova, kada ih sve isto kosta, cak bi im bilo jeftinije da na svima koriste 322/300 diskove sa 320CDI, jer bi ustedeli po 10k eura na svakom bar kodu i ustedeli mesto za skladistenje i veci lager, manje vremena i projektovanja...u sustini, oni rade nesto sto se prkosi logici i citavoj ekonomiji, daju losiji proizvod po nizoj ceni, koji njih vise kosta.

Dakle, ja sam siguran da sve te stvari ne kostaju isto i da zato na slabije i jeftinije modele stavljaju slabije i jeftinije delove, jer im se vise isplati, ali ti kazes da sve to zapravo kosta isto, cak da bi bilo jeftinije da svi koriste te bolje varijante, jer bi imali manje troskova oko razvijanja i implementacije.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 01 Apr 2017, 16:21

Xepoj87 je napisao:Lepo je sto si sve to objasnio, ali ti je opet osnovna logika pogresna.
Ista ta C klasa koju si postavio, samo za 200 CDI motor ima razlicite kocnice.
Ako kostaju isto kao ove vece i cak izadju skuplje, po tvojoj prici, zasto stavljati losije kocnice, a onda ih prodavati po nizoj ceni, a tebi su u celokupnoj racunici bile skuplje?
Eto, jel tako ekonomija funkcionise, placas isto ili skuplje losije delove, a prodajes ih jeftinije?

Zasto je sada i Alfa na Giuliu stavila manje diskove na 200hp, kada kostaju vise od ovih na 280hp verziji, a manje su i losije, cak ce ih i prodavati po nizoj ceni kao rezervni deo?

Drugo, ono sto ne vidis na tom linku, jeste da za W204 220 cdi i 250 cdi idu razliciti diskovi, a samo je velicina ista, kao i sto ako dodas AMG paket, opet idu razliciti diskovi na 220 CDI, to jest dobijas perforirane diskove kao na 250 cdi. Ista prica i za 200 cdi, drugaciji diskovi i plocice idu na AMG paket.
Na 320cdi i 350 ide opet razlicita velicina
Posto su sve te kocnice iste cene, zasto bi se toliko mucili da sve te modele drugacije projektuju i prave jos razlicitih propratnih delova, kada ih sve isto kosta, cak bi im bilo jeftinije da na svima koriste 322/300 diskove sa 320CDI, jer bi ustedeli po 10k eura na svakom bar kodu i ustedeli mesto za skladistenje i veci lager, manje vremena i projektovanja...u sustini, oni rade nesto sto se prkosi logici i citavoj ekonomiji, daju losiji proizvod po nizoj ceni, koji njih vise kosta.

Dakle, ja sam siguran da sve te stvari ne kostaju isto i da zato na slabije i jeftinije modele stavljaju slabije i jeftinije delove, jer im se vise isplati, ali ti kazes da sve to zapravo kosta isto, cak da bi bilo jeftinije da svi koriste te bolje varijante, jer bi imali manje troskova oko razvijanja i implementacije.
Lepo je sto imas svoje misljenje, ali jednostavno ce se praviti samo toliko razlicitih tipova delova koliko mora. Naveo sam ti primer za motore, blokovi su isti maltene za dizel i benzin na nekim modelima, klipovi, klipnjace, dizne, da ne pricamo za ostale delove, hladnjake, itd...Ako bi za sva kola pravili razlicite motore onda bi po toj logici pravili tacno odredjen motor za A, B, C, D, E i sve ostale segmente, jer svuda valja nesto promeniti, adaptirati posebno nameni, a to sigurno nece raditi. Romanticno vreme je odavno proslo kada su svi sve sami pravili i razvijali, toga ce biti sve manje i manje. Mozda deo ne kosta u brucu isto, ali ako ukalkulises dva razvoja u cenu za dva dela i to sve podelis sa dva vrlo lako se moze desiti da ce taj sto kazes bolji deo izaci jeftinije. Ukoliko se ne isplati tada ce se ici na dva razlicita dela.

Pogledaj hladnjak za BMW, od 116 do 200+KS isti ide, to je skoro duplirana snaga, mogli su manji hladnjak sigurno da stave na 16d.
Prikačeni fajlovi
Untitled.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 01 Apr 2017, 16:35

Pazi, imas delove poput srafa, gde je razlika mana od cent i tu se ne isplati, ali ovde smo pricali o razlicitim kocnicama, gde razlika sigurno nije mala.
Da nije tako, moj i 220 cdi bi imali dosta istih delova, ali nemaju, mnogo toga se hardverski razlikuje.
Takodje poredis i blok motora sa kocnicama, gde nije isto projektovati 20 razlicitih motora, razlicitih dimenzija, mase i sve propratno uz to, na sta se sve u automobilu povezuje, sa stavljanjem vecih kocnica, gde se minimalno delova menja i projektuje.

I sada pricas kao da ja govorim da na svakom autu mora sve da bude razlicito...daleko od toga, ima zasto je to tako, zasto bi bilo komplikovanije staviti manji hladnjak ili zasto nije dovoljan manji, ali sigurno da cena posebnog jeftinijeg dela nije razlog.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Odgovori