Električni automobili

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19269
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Električni automobili

Post od Heinz » 12 Apr 2023, 23:25

Ne znam, vučem paralelu sa OEM predračunima koje EV klinika kači i sa cenama njihovih popravki.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk


dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Električni automobili

Post od dzonic87 » 12 Apr 2023, 23:33


Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Električni automobili

Post od Xepoj87 » 13 Apr 2023, 00:06

Heinz je napisao:Ne znam, vučem paralelu sa OEM predračunima koje EV klinika kači i sa cenama njihovih popravki.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Pa niko ne popravlja sve, niti je to moguce.
Svako ce vise pricati o onome sto je bolje uradio.

I oni dele misljenje o hibridima vidim.
A po ovome se moze zakljuciti da nisu tako bas otvoreni za sve popravke i da i te kako narucuju oem delove i menjaju.
Alo pno sto je bitnije od svega, jesu cene tih popravki...

Kad nas nema znači zabavljamo se a kad pišemo tad šprdamo Hybride. Trenutno je invazija škart hybrida svih modela. Par Toyota pocrkalo kako su došli minusi i prekuhane celije sa povecanim unutarnjim otporom su na minusu otkazale, vlasnici istih nemaju love za reparaciju (auris yaris prius) . Dominiraju Mercedesi, poceli stizati Audi i vrijedi spomenuti par slucajeva:
1- Q7 Plug-in na 220tkm degradirala baterija kompletno od nekih 8kWh. U slucaju kompletne degradacije kao kod Nissan Leaf nema pomoci. Izmjena svih ćelija nije “reparacija” već je to IZMJENA kompletne baterije. S obzirom da je nemoguće naći neke zamjenske ili rabljene ispravne celije, tad je jedini izbor nova. Nova košta astronomskih 22000€
2- Q7 Plug-in - OBC defektan. Nekim vlasnicima je redovno odlazio na 50kkm-80kkm i košta oko 5000€. Nama nije došao ni jedan na reparaciju, nemaju vlasnici love pa pune na dizel.
3- Q7 Plug-in iz Belgije defektan elektropogon koji je integriran sa automatskim mjenjacem. Odbili smo i taj frankstajn škart proizvod nahvaljen mainstream medijima. Novi mjenjac/el.motor je 30000€
4- Mercedes w212 Hybrid sa VGS4 7G Tronic mjenjačem na Renesas platformi za koji ne postoji jos niti jedan aftermarket alat. Priča je poprilično napeta. Vozilo dolazi u jedan ovlasteni servis da iz treće u četvrti brzinu mjenjač lupa i sa još par drugih random nus pojava. Servis naručuje novi VGS hidraulički blok (EHS) i elektroniku (jer ne možeš posebno naručiti) po broju šasije, cijena oko 2000€. Nagon ugradnje kreće cirkus, tu pokušavamo pomoći ali neuspješno. Nova elektronika dolazi prazna i serijski broj novog modula je dodijeljen broju šasije već na serveru. Kod pokretanja SCN online kodiranja Serijski broj modula poziva konfiguracija sa servera (ne po VINu) iz VDOC baze. Tu nastaje problem da kodiranje ne prolazi. Pod sumnjom da nevalja novi VGS, dio se reklamira ali centrala ne priznaje garanciju, jer garancije na nov dio nema (haha). Nakon 3 tjedna istrazivanja i supporta, Stuttgart javlja da kodiranje mjenjaca ne prolazi jer je baterija koja je u autu sa serijskim brojem XXXxxxxYyyy koje je u vozilu se ne podudura sa aktualnom VDOC bazom po broju sasije. Baterija je nekad prije crkla, odbrojao brojac za prigramirani kvar i vrlo vjerovatno kupljena druga u poljskoj. Sad da bi to auto rijesili, od vlasnika traze da kupi novu bateriju 17000€ iz kojeg ce SN broj dodjeliti VINu u VDOC bazi i tad ce SCN kodiranje mjenjaca proci a cukanje u 3 i 4oj brzini biti rijeseno. Vlasnik odbija a Mercedes servis ostaje u minusu 2000€ jer vgs koji je nov ne moze biti naprogramiran drugom vozilu.
5- Mercedes w212 iz Rijeke. Defektna baterija gdje je nova 17000€ na 230000km. Uslugu repariranja odbijamo jer pipanje bilo čega na tom Mercedesu se raspada na dodir. Pouka i drugim kolegama… prva dijagnostika pokazuje defekt baterije, da nastupila degradacija i nagli pad napona pod opterećenjem. Reparaciju odbijamo i šaljemo vlasnika da si traži drugu. Drugu nalazi rabljenu u nepoznatom stanju. Zbog vrlo čestih “điber” ideja “da je to radlo kad sam dotro” takodjer odbijamo i montažu rabljene… jer sve sto pipnemo bi mi potencijalno i nedužni odgovarali. Vlasnik sam sa nekim drugim mehanicarima montira i nakon montaze vozilo nakon 1000km ne pali više nikako. Nova dijagnostika pokazuje proboj izolacije na sustavu ali ovaj put na inverteru 7G VGS mjenjaca (onog gore). Situacija je ispala da je kriv onaj tko je montirao bateriju a u biti ta je greška bila i prije, povremeno izbacivala proboj izolacije. Ta je greska i primarni uzrok kvara baterije, jer je proboj izolacije i spaljen IGBT inverter radio preopterecenje i kratak spoj bateriji. Vuk pojeo magarca a mi se nismo upetljali.
6- BMW Active Hybrid - djubrivo za kraj. Svi kojima su pocrkali motori na 100-150kkm i radili generalke vise ga nisu upalili ili se ugasio prije prve benzinske trajno tako da tim vozilima domet nije 1000km izmedju punjenja vec 0km izmedju servisa i otpada. Nakon svakog kvara se mora sve mjenjati, ako je crkla baterija od 12000€ onda treba i EME inverter od 8000€ i sve opet obratno.. u procesu generalke motora koje moze potrajari par mjeseci baterija udje samostalno u discharge/bleed mode. Nastane steta na bateriji a nekim razlogom spali se i EME. Svaki dosad je dozivio istu sudbinu. Mehanicari popušili storine radnih sati i ustedjevinu a vlasnici “kola”.
7- Audi Mild Hybrid (rekoh djubrivo za kraj) - Iskljucivo isti pozivi. Vozilo stiglo u servis, limarija ili mjenjac ili motor defekt. Par dana tjedana dok se vozilo nije zavrsilo i sve spojilo nazad za isporuku, serviser ostane iznenadjen novom greskom hybrid sustava. Baterija se deaktivirala u punom deep discharge (ne low SOC kojeg napunis kroz VCDS adaptaciju). Mehanicar zbog straha od vlasnika kupuje novi u Audiju od 1700€ montira i ponovno problem, novi koji je dosao defektan i jedna celija totalno ostecena i prazna. . Reklamacija nije uvazena jer nije ovlasteni ugradjivao. Mehanicar u minusu 1700€.

Mehanicarimo preporučujemo da izbjegavaju Hybride jer ih i mi odbijamo. Popravit ćeš žarulju štop lampe pa uskoro crknuta baterija postaje vaša odgovornost. Ili ce te čak popraviti bateriju a škart mjenjaču ce početi tresti i ponovno reparacije na vas trosak. Hybrid je najgora škart roba iz oba svijeta.

Molimo pratiteljima da ne zovu da im damo savjet za kupnju Hybrida, idete u trajnu block listu, jer takav savjet ne postoji. Takodjer ovi koji vec imate skart proizvod Hybrid, ako je steta veca ne spasavajte vozilo, spasite civilizaciju i saljite na otpad i u dijelove, ne vrijedi ozivljavati.

Ili cista struja ili cisti benzin, nista izmedju

Sent from my iPhone using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Električni automobili

Post od Xepoj87 » 13 Apr 2023, 01:02

Ovo je meni bilo gotivno na sajmu, bila je neka ok cena za EV:

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Električni automobili

Post od dzonic87 » 13 Apr 2023, 06:34

Pa ako je to ta cena koja je u videu u US, imaj u vidu da je Camry (sa SUS motorom ili hibrid) oko 27k $
Elektro vozila tamo samo u Kaliforniji (jbg geekovi) kao Prijusi ranije

Kabal
Postovi: 2887
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Električni automobili

Post od Kabal » 13 Apr 2023, 08:03

Xepoj87 je napisao:
13 Apr 2023, 00:06
Heinz je napisao:
7- Audi Mild Hybrid (rekoh djubrivo za kraj) - Mehanicar zbog straha od vlasnika kupuje novi u Audiju Mehanicar u minusu 1700€.

Sent from my iPhone using Tapatalk
:kezo:

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Električni automobili

Post od OMP » 13 Apr 2023, 08:41

procitah tekst sa sajta elektricara Vidoja, jeste da progutana silna slova ali realno napisano, jbg moderna kola na svemu se stedi pa i zicama u instalaciji, verujem da se obraduju kad im dodje neki stariji auto na opravku.

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Električni automobili

Post od kojot » 16 Apr 2023, 21:18

Da li električna vozila imaju isto ubrzanje i na 100 i na 10 procenata baterije? Mislim krajnje neozbiljno bi bilo da auto lošije ide kako baterija pada...

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Električni automobili

Post od Saša » 16 Apr 2023, 21:27

Verujem da imaju (mogu da imaju) jer sam koristio litijum-jon bateriju za pogon čamca i ona ima istu “snagu” i količinu struje do poslednjeg momenta, dakle nema onog primetnog slabljenja kao AGM ili druge obične (olovne) baterije, pa da znaš po tome da je pri kraju. Gura punom snagom do poslednjeg momenta i samo odjednom kaže kraj, gotovo. No ipak sve to zavisi od softvera proizvođača, kako je on zamislio da sve to funcioniše u autu u “paketu”, sama baterija to definitivno može.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
aboki
Postovi: 136
Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
Lokacija: Bečej

Re: Električni automobili

Post od aboki » 16 Apr 2023, 22:38

Zoe identicno ide sa 100% i sa 6%, ispod nisam testirao.

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk


dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Električni automobili

Post od dzonic87 » 17 Apr 2023, 00:18

Kad se pali rezerva?

Korisnikov avatar
aboki
Postovi: 136
Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
Lokacija: Bečej

Re: Električni automobili

Post od aboki » 17 Apr 2023, 02:05

SAT, tj Auto Best, kaze da ima jos 26.9km kad pokaze da je baterija na 0. To mu dodje rezerva Slika
Slika

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk

kami
Postovi: 932
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Električni automobili

Post od kami » 17 Apr 2023, 02:34

Egolf na nekih 25% prebaci na eco mode, mozes da ga vratisbu normal. Na 5% prebacuje na eco+, gasi klimu /grejanje. 3% ukljucuje "puž" mod. Pisem okvirne procente, jer nemam indikator u %
Eco mode 70% snage
Eco+ 40% snage


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
aboki
Postovi: 136
Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
Lokacija: Bečej

Re: Električni automobili

Post od aboki » 17 Apr 2023, 11:56

A koliko ti snage oduzme Eco mod koji imas na tasteru? Koliko kw imas u saobracajnoj? Kod mene je 51kw Eco mod i na toliko registracija, jer po ABS to je konstantna snaga, a trenutno moze da bude 100kw.

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk


Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6749
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Električni automobili

Post od ljuba » 17 Apr 2023, 13:09

Meni na golfu GTE-u kada baterija padne ispod 20% ozbiljno osetim pad snage, a nisam primecivao da je prijavljivao promenu moda ...

Odgovori