Električni automobili
Re: Električni automobili
Svaka čast Rimcu! Zanimljivo je što zadnji točkovi koriste dvostepeni menjač. To s jedne strane omogućava veći moment na točkovima u nižem prenosu, ali i povećava kompleksnost - dodaje sklop koji kod elektro-pogona generalno nije potreban. Zanimljivo je da prednji točkovi rade bez menjača, što znači da se motori napred i nazad vrte različitim brzinama. Verovatno je to kompromis da se se smanji uticaj prebacivanja brzine na ubrzanje (prednji točkovi vuku bez prekida), a ne poveća suviše težina i kompleksnost.
Sećam se kad je Tesla tek počinjala sa radom, da su takođe pominjali svostepeni menjač. Nisam pratio šta se dalje dešavalo, pretpostavljam da su u međuvremenu odustali od toga? Dodatni problem su ogromni momenti sile, pa su eventualni menjači i diferencijali veoma opterećeni i moraju biti veliki.
Npr. oni stari sovjetski ZIU-9 trolejbusi (inače najviše proizvođen model trolejbusa na svetu) imaju jednosmerni motor, naravno bez menjača, ali pošto je reč o jednom motoru, postoji diferencijal. To je deo koji najčešće strada, posebno kada se ne pazi na nivo ulja (a dešava se da vremenom iscuri). Prvo počne da zuji, i na kraju skroz propadne. Mnogo bolja varijanta su dva (ili 4) motora, ali to je očigledno bilo suviše skupo. Mada neki niskopodni tramvaji imaju posebne motore za levo i desno (na svakom, ili svakom drugom, trećem paru točkova), ali to je jer drugačije ne mogu da budu niskopodni.
Sećam se kad je Tesla tek počinjala sa radom, da su takođe pominjali svostepeni menjač. Nisam pratio šta se dalje dešavalo, pretpostavljam da su u međuvremenu odustali od toga? Dodatni problem su ogromni momenti sile, pa su eventualni menjači i diferencijali veoma opterećeni i moraju biti veliki.
Npr. oni stari sovjetski ZIU-9 trolejbusi (inače najviše proizvođen model trolejbusa na svetu) imaju jednosmerni motor, naravno bez menjača, ali pošto je reč o jednom motoru, postoji diferencijal. To je deo koji najčešće strada, posebno kada se ne pazi na nivo ulja (a dešava se da vremenom iscuri). Prvo počne da zuji, i na kraju skroz propadne. Mnogo bolja varijanta su dva (ili 4) motora, ali to je očigledno bilo suviše skupo. Mada neki niskopodni tramvaji imaju posebne motore za levo i desno (na svakom, ili svakom drugom, trećem paru točkova), ali to je jer drugačije ne mogu da budu niskopodni.
Ђенерал Јанковић
Re: Električni automobili
Прве олакшице за електричне и хибридне аутомобиле код нас у виду јефтинијег паркинга. У цену паркинга укључено и пуњење батерија.
Чланак из "Ауто магазина" http://www.magazinauto.com/jeftiniji-pa ... utomobile/
20.03.2018.
Prva olakšica za električne u našoj zemlji
I to se desilo - uvedena je prva olakšica za električne i hibridne automobile u Srbiji, tačnije u Beogradu u garaži na Obilićevom vencu
Чланак из "Ауто магазина" http://www.magazinauto.com/jeftiniji-pa ... utomobile/
20.03.2018.
Prva olakšica za električne u našoj zemlji
I to se desilo - uvedena je prva olakšica za električne i hibridne automobile u Srbiji, tačnije u Beogradu u garaži na Obilićevom vencu
Re: Električni automobili
Seat priprema novi električni model pod imenom Born.
http://www.autoexpress.co.uk/102516/seat-ev-pictures#7
http://www.autoexpress.co.uk/102516/seat-ev-pictures#7
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Električni automobili
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Električni automobili
FUSO eCanter - World’s first all-electric truck in series production handed over to first UK customers
http://www.mitsubishi-fuso.com/content/ ... 80316.html
http://www.mitsubishi-fuso.com/content/ ... 80316.html
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Električni automobili
100km range.
Haha, pa oni se sale
Haha, pa oni se sale
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Električni automobili
Ovo jedino ima smisla za dostavu u neko područje gde je zabranjen ulaz automobilima sa SUS motorima ali je dozvoljen svim električnim vozilima, ako takvo područje uopšte postoji...
Re: Električni automobili
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Električni automobili
Zakuvava se... moguce model koji ce doneti masovnu prodaju el automobila u premium segment.
BMW CEO Harald Kruger just spoke at BMW's annual financial results conference where he gave some insight into the BMW i4 (production version of the iVision Dynamics Concept).
"With the fifth generation of eDrive, our vehicles will be able to drive 550 to 700 kilometres on electric power, depending on the model. We will achieve this in the BMW i4."
That gives the BMW i4 an impressive 340 to 435 mile range on just a single charge. The i4 will run on lithium-ion battery cells.
Expect the BMW i4 to land around 2020.
BMW CEO Harald Kruger just spoke at BMW's annual financial results conference where he gave some insight into the BMW i4 (production version of the iVision Dynamics Concept).
"With the fifth generation of eDrive, our vehicles will be able to drive 550 to 700 kilometres on electric power, depending on the model. We will achieve this in the BMW i4."
That gives the BMW i4 an impressive 340 to 435 mile range on just a single charge. The i4 will run on lithium-ion battery cells.
Expect the BMW i4 to land around 2020.
Re: Električni automobili
Cije baterije koriste, jel su i oni poceli da razvijaju svoje?
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Električni automobili
https://www.express.co.uk/life-style/ca ... -430-miles
BMW has announced its latest move in developing electric car batteries.
The German firm says that it is investing £180 million in a new BMW Group Battery Cell Competence Centre, to facilitate this.
Battery cells for electric car battery packs will be developed here.
The cell design, cell technology and prototypes will be developed and built at the Centre.
Prototypes will focus on the chemical composition of the cells, use of different materials and how the cell behaves in critical or extremely cold conditions, charging and rapid-charging behaviour and evaluating cell sizes and forms.
Oliver Zipse, member of the BMW AG Board of Management, said: “By producing battery-cell prototypes, we can analyse and fully understand the cell’s value-creation processes.
“With this build-to-print expertise, we can enable potential suppliers to produce cells to our specifications.
Imaju i neka partnerstva za razvoj solid state baterija:
https://electrek.co/2017/12/18/bmw-soli ... tric-cars/
BMW has announced its latest move in developing electric car batteries.
The German firm says that it is investing £180 million in a new BMW Group Battery Cell Competence Centre, to facilitate this.
Battery cells for electric car battery packs will be developed here.
The cell design, cell technology and prototypes will be developed and built at the Centre.
Prototypes will focus on the chemical composition of the cells, use of different materials and how the cell behaves in critical or extremely cold conditions, charging and rapid-charging behaviour and evaluating cell sizes and forms.
Oliver Zipse, member of the BMW AG Board of Management, said: “By producing battery-cell prototypes, we can analyse and fully understand the cell’s value-creation processes.
“With this build-to-print expertise, we can enable potential suppliers to produce cells to our specifications.
Imaju i neka partnerstva za razvoj solid state baterija:
https://electrek.co/2017/12/18/bmw-soli ... tric-cars/
Re: Električni automobili
Aha, znaci u sustini, nista od proizvodnje i razvijanja samih baterija, samo ce da implementiraju.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Električni automobili
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Električni automobili
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Električni automobili
Luka EV: the first offering from MW Motors, located in the quiet hamlet of Štěnovice in the Czech Republic.
https://insideevs.com/watch-mw-motors-r ... e-luka-ev/
https://insideevs.com/watch-mw-motors-r ... e-luka-ev/
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...