Drugi su odgovorili, ali da rekapituliram:
To što si opisao već postoji - reč je o pomenutoj "rekuperaciji" energije. Nije praktično da se koristi poseban generator na drugoj osovini, već isto ono što radi kao motor kada dobija struju, kad se pritisne kočnica radi kao generator i proizvodi struju (bilo prilikom kočenja na ravnom, ili prilikom održavanja konstantne brzine ili kočenja na nizbrdici).
U tim procesima postoje fundamentalna fizička ograničenja poznata kao zakoni termodinamike, od kojih je najvažniji prvi, poznat i kao zakon održanja energije. Kada se pretvara jedna vrsta energije u drugu, to nikada ne može biti 100 % efikasno, već jedan deo mora otići u toplotu. U svim mehaničkim sklopovima postoji trenje, u električnim kolima električna otpornost, u drugim fizičkim procesima drugi ekvivalentni procesi, a svima je zajedničko da "uzimaju" deo energije i pretvataju ga u toplotu. Nju možeš shvatiti kao neku vrstu "otpadne" energije. Ovo što pišem je uprošćeno, ali ipak tačno (da ne ulazim u pojam "entropije" i takve stvari).
Znači, jedino ako je cilj proizvodnja toplote, to može biti 100 % efikasno (npr. struja u el. grejaču se 100 % pretvara u toplotu, ili ako zapališ gorivo, njegova hemijska energija će skoro 100 % da se pretvori u toplotu, uz mali ostatak u vidu gasovite i čvrste materije). Ali ako nije cilj toplota, već mehanički rad, električni ili hemijski proces, ili bilo šta drugo, onda efikasnost ne može biti 100 %. Ako npr. pretvoriš neku električnu energiju u mehaničku da bi popeo automobil uzbrdo, nikada ne možeš dobiti istu tu energiju prilikom kretanja automobila u drugom smeru nizbrdo. I u motoru je deo otišao u toplotu, i na savlađivanje trenja i otpora vazduha je još više otišlo u toplotu, i posle kada ga koristiš kao generator je deo otišao u toplotu, i pri punjenju akumulatora je deo otišao u toplotu. Ono što je dobro je da kod električnih automobila uopšte postoji mogućnost da se bilo šta od energije "oporavi" (rekuperiše).
Upravo tako, baterije su ipak najveći problem. Kod vozova, tramvaja i trolejbusa niko ne pominje bilo kakve probleme, jer su stalno spojeni na kontaktnu mrežu.Пунтилак je napisao: ↑27 Jan 2018, 15:41PS - nisam ni ja rekao da se baš ništa nije promenilo. Baterije su napredovale ( zato i imamo "smatrfonove" od 100g) ali u suštini i dalje je baterija problem kod e-mobila. I dalje su, kad se podvuče crta - teške, (pre)skupe, ograničenog roka trajanja što ih čini neisplativim ( iako jesu napredovale).