Električni automobili

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Električni automobili

Post od snork » 27 Jan 2018, 20:24

Geza je napisao:
27 Jan 2018, 15:26
Pošto je snork u materiji. :)
Teorijski bi mogao da se konstruiše kardanom pokretani sinhroni motor (kao generator u hidroelektranama ili kao vetrogeneratora), postavljen na nepogonskoj osovini, koji bi struju proizvodio samim kretanjem točkova automobila?
Drugi su odgovorili, ali da rekapituliram: :)

To što si opisao već postoji - reč je o pomenutoj "rekuperaciji" energije. Nije praktično da se koristi poseban generator na drugoj osovini, već isto ono što radi kao motor kada dobija struju, kad se pritisne kočnica radi kao generator i proizvodi struju (bilo prilikom kočenja na ravnom, ili prilikom održavanja konstantne brzine ili kočenja na nizbrdici).

U tim procesima postoje fundamentalna fizička ograničenja poznata kao zakoni termodinamike, od kojih je najvažniji prvi, poznat i kao zakon održanja energije. Kada se pretvara jedna vrsta energije u drugu, to nikada ne može biti 100 % efikasno, već jedan deo mora otići u toplotu. U svim mehaničkim sklopovima postoji trenje, u električnim kolima električna otpornost, u drugim fizičkim procesima drugi ekvivalentni procesi, a svima je zajedničko da "uzimaju" deo energije i pretvataju ga u toplotu. Nju možeš shvatiti kao neku vrstu "otpadne" energije. Ovo što pišem je uprošćeno, ali ipak tačno (da ne ulazim u pojam "entropije" i takve stvari).

Znači, jedino ako je cilj proizvodnja toplote, to može biti 100 % efikasno (npr. struja u el. grejaču se 100 % pretvara u toplotu, ili ako zapališ gorivo, njegova hemijska energija će skoro 100 % da se pretvori u toplotu, uz mali ostatak u vidu gasovite i čvrste materije). Ali ako nije cilj toplota, već mehanički rad, električni ili hemijski proces, ili bilo šta drugo, onda efikasnost ne može biti 100 %. Ako npr. pretvoriš neku električnu energiju u mehaničku da bi popeo automobil uzbrdo, nikada ne možeš dobiti istu tu energiju prilikom kretanja automobila u drugom smeru nizbrdo. I u motoru je deo otišao u toplotu, i na savlađivanje trenja i otpora vazduha je još više otišlo u toplotu, i posle kada ga koristiš kao generator je deo otišao u toplotu, i pri punjenju akumulatora je deo otišao u toplotu. Ono što je dobro je da kod električnih automobila uopšte postoji mogućnost da se bilo šta od energije "oporavi" (rekuperiše).

Пунтилак je napisao:
27 Jan 2018, 15:41
PS - nisam ni ja rekao da se baš ništa nije promenilo. Baterije su napredovale ( zato i imamo "smatrfonove" od 100g) ali u suštini i dalje je baterija problem kod e-mobila. I dalje su, kad se podvuče crta - teške, (pre)skupe, ograničenog roka trajanja što ih čini neisplativim ( iako jesu napredovale).
Upravo tako, baterije su ipak najveći problem. Kod vozova, tramvaja i trolejbusa niko ne pominje bilo kakve probleme, jer su stalno spojeni na kontaktnu mrežu. :)
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Električni automobili

Post od Geza » 27 Jan 2018, 21:04

Zašto ne može drugi motor da se koristi kao back up? Ako se već koristi sam potencijal jednog motora, zašto se ne poveća efikasnost celog sistema ugradnjom dodatnog izvora energije? Ne očekujem da jedan motor napaja drugi, ali očekujem da može da puni baterije makar 50 % sporije nego što se one prazne. Ne mogu reći da je ideja nova, zato što je Michelin izbacio svoju ideju.



Još jedan zanimljiv koncept.
https://chargedevs.com/features/in-whee ... roduction/

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Električni automobili

Post od snork » 27 Jan 2018, 21:25

Naravno da mogu biti motori/generatori na obe osovine. Nego kažem, nije isplativo da se jedan koristi samo kao motor, a drugi samo kao generator.

Inače je jako dobra stvar da ne pogoni jedan motor točkove na istoj osovini, jer je onda potreban diferencijal, nego da svaki ima svoj motor. Npr. kao ovaj "motor u točku" sa linka koji si poslao. Ultimativno rešenje - 4 motora, za svaki točak po jedan.
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Električni automobili

Post od Velja » 27 Jan 2018, 21:31

Taj motor u točku bi se vrlo brzo raspao od krljanja po rupama. Zamisli da Ogi pazari takav auto :D

tlazar
Postovi: 862
Pridružio se: 24 Feb 2017, 15:24
Garaža: Elantra 1.6mpi

Re: Električni automobili

Post od tlazar » 27 Jan 2018, 21:35

@snork zar rimac nema 4 motora?

Sent from my Z00D using Tapatalk


Korisnikov avatar
snork
Postovi: 4878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Električni automobili

Post od snork » 27 Jan 2018, 22:09

Nemam pojma o tehničkim detaljima pojedinih proizvođača. Moguće da ima. :)
Ђенерал Јанковић

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Električni automobili

Post od dragvorl » 27 Jan 2018, 22:24

Velja je napisao:
27 Jan 2018, 21:31
Taj motor u točku bi se vrlo brzo raspao od krljanja po rupama. Zamisli da Ogi pazari takav auto :D
Mene bi vise brinula neogibljena masa sa tim motorom u tocku.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Elektricni automobili

Post od HKS » 29 Jan 2018, 14:37

shandu90 je napisao:
26 Jan 2018, 08:56
Novu Amperu su brutalno odradili, manja nego stara, lepsa, i mnogo veci domet ima.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Al ništa od nje, rastanak GMa i Opela...

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Električni automobili

Post od Geza » 31 Jan 2018, 11:46

Jaguar I-Pace. 400 KS, 500 km autonomija, baterije se do 80 % napune za 45 minuta.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
stefanan
Postovi: 9518
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: Električni automobili

Post od stefanan » 31 Jan 2018, 13:33

Fast charge usb 4.0

Sent from my MI 5 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45621
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Električni automobili

Post od Geza » 08 Feb 2018, 12:43

Mercedes EQ C

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Električni automobili

Post od Xepoj87 » 14 Feb 2018, 15:23



Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Električni automobili

Post od HKS » 16 Feb 2018, 13:02

Vise kineskih el auta sa velikim dometom


https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/201 ... udaljenost

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока


Korisnikov avatar
marketman
Postovi: 503
Pridružio se: 01 Okt 2015, 11:52
Garaža: Toyota Rustolla 1.6 astmo

Re: Električni automobili

Post od marketman » 23 Feb 2018, 02:26


Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Električni automobili

Post od HKS » 26 Feb 2018, 14:34

Median electric car range increased by 56% over the last 6 years

Slika
In the general public, the range on a single charge is still the biggest concern when it comes to electric vehicles. That’s despite the fact that most EVs have enough range to cover their average commute several times over.

A longer range is believed to be key for wider EV adoption and the vehicles offered on the market are certainly going in the right direction with the median all-electric vehicle range growing from 73 miles (117 km) in model year 2011 to 114 miles (183 km) in model year 2017 of EVs available in the US.


That’s from data compiled by the Department of Energy and featured in their “fact of the week” last week.

They wrote:
In model year 2011, there were just three different models of all-electric vehicles (AEV) available and their ranges on a full charge (according to the Environmental Protection Agency) spanned from 63 to 94 miles. By model year 2017, the number of AEV models increased to 15 and the available ranges expanded as well, from a minimum of 58 miles for the smart fortwo Electric Drive Coupe to a maximum of 335 miles for the Tesla Model S 100D. From 2011 to 2017, the median of the AEV ranges increased by 41 miles – from 73 to 114 miles.
Here’s a chart showing the spectrum and median:
Slika
Electrek’s Take

That’s certainly an impressive increase over a relatively short period of time, but I think it’s mostly attributable to Tesla and it’s going to be dwarfed by the increase over the next 2 to 4 years.

The results are still negatively affected by a number of compliance EVs on the market. Most of those vehicles have a limited range, but the same automakers making them have since launched EV programs to build electric cars from the ground up with longer all-electric ranges.

As those new vehicles hit the showrooms in high numbers over the next 2 to 4 years, I expect the median to almost double to around 200 miles by the end of the decade.

What do you think? Let us know in the comment section below.

Odgovori