Sada kada sve više i više električnih automobila izlazi na put, sve je lakše proceniti kako će se oni ponašati tokom dužeg perioda. Podaci Geotaba jasno su pojasnili koliko brzo baterije u prosjeku gube kapacitet i koje okolnosti igraju ulogu u tome.
Osvrnite se deset godina unazad i dalje možete videti kako se baterija vašeg pametnog telefona trošila sve brže i brže. U današnje vreme, zahvaljujući novim baterijama, to se srećom odvija dosta sporije i telefoni se takođe mogu duže koristiti uz jedno punjenje. Savremene tehnologije baterija uzrokuju gubitak kapaciteta sve manje i manje, a to možemo videti i kod električnih automobila. Podaci Geotaba, koji se bavi upravljanjem voznim parkom i sistemima za praćenje vozila, pokazuju da prosečni EV godišnje izgubi samo 2,3 procenta kapaciteta. Kvarc poruka. Geotab je taj zaključak izveo nakon što je istražio 6.300 automobila pod njegovom kontrolom.
Na osnovu tih podataka, usuđuje se reći da bi prosečna baterija trebalo da traje onoliko koliko je automobil oko nje. Naravno, to zavisi od različitih promenljivih po automobilu. Na primer, prema Geotabu, baterija Nissan Leaf sa vazdušnim hlađenjem opada za 4,2 procenta godišnje, dok tečno hlađena Tesla Model S gubi samo 2,3 procenta godišnje. Pored toga, baterije takođe gube kapacitet brže u toploj klimi od hladnije klime. Čak i brzo punjenje često ne poboljšava životni vek prema Geotabu, prema njihovim podacima.
Mercedes : 194 miles = 312km 75% od obecanog
Audi : 206 miles = 331km 81%
Nissan : 208 miles = 334km 87%
Jaguar : 223 miles = 358km 76%
Kia : 255 miles = 410km 90%
Tesla : 270 miles = 434km 78%