Honda Civic - 9. generacija

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
profesorPROST
Postovi: 3282
Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
Lokacija: Beograd

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od profesorPROST » 06 Mar 2012, 00:16

Never Say Never Again

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od dunx81 » 12 Mar 2012, 11:34

Ne mere bez diodica :-|

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8088
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od Ji 4Tze » 12 Mar 2012, 12:10

Na slikama je TEST vozilo ( Sport 1.8 sa metalik bojom ) :)
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od trojanac » 13 Mar 2012, 03:07

NOVI HONDA CIVIC, EKOAUTO 2012

Deveta generacija modela Honde Civic proglašena je za EKOauto 2012. u Srbiji. Po mišljenju stručnog žirija koji su činili predstavnici Ministarstva infrastrukture i energetike, Privredne komore Srbije, Ministarstva životne sredine i prostornog planiranja, Srpske asocijacije uvoznika automobila i agencije Metro Market, Honda Civic je automobil sa najnižim štetnim delovanjem na životnu sredinu.
U konkurenciji 18 novih automobila koji se prvi put, kao novi ili redizajnirani, pojavljuju na našem tržištu, deveta generacija modela Honde Civic ponela je priznanje EKOauto 2012. Ključni kriterijumi koji su uzeti u obzir prilikom ocenjivanja ekoloških performansi automobila bili su: potrošnja, emisija štetnih materijala, mogućnost reciklaže, buka, zapremina motora i snaga motora.
Aleksandra Nikolić, direktor Delta Automoto Honda, izjavila je: „Želim posebno da istaknem važnost ovag kompleksanog pristupa koji uzima u obzir brojne relevantne kriterijume za izbor ekološkog automobila, a ne samo emisiju CO2. Ovo priznanje nam je posebno važno jer kompanija Honda u svakom koraku, od procesa proizvodnje, pa do postrojenja za reciklažu i korišćenja materijala koji se lakse razgrađu, brine o zaštiti životne sredine.“
Novi Civic, i dalje veran sportskom i futurističkom dizajnu i karakteristikama, unapređen je u gotovo svim segmentima, ali tako da njegov uticaj na životnu sredinu bude što manje štetan. Dizajneri i inženjeri, radeći na svakom pojedinačnoom delu ovog modela, imali su u fokusu ideju o očuvanju životne sredine. Izmene na dizajnu dovele su do značajnog povećanja aerodinamike automobila, odnosno smanjenja koeficijenta otpora vazduha koji je sada najniži u klasi (0.27). Novi Civic, kao automobil visokih ekoloških performansi, opremljen je i sistemima Auto Idle Stop i ECON. Ovi sistemi su do sada bili rezervisani samo za hibridna vozila, a sada će biti standardni sistemi u svim paketima opreme modela Civic. Sve ovo doprinelo je značajnom smanjenju potrošnje goriva i emisije štetnih gasova.

Slika


Polazeći od činjenice da zaštita životne sredine postaje sve veća i vidljivija, posebno uzimajući strateško opredeljenje države Srbije da se pridruži Evropskom ekonomskom prostoru i priključi državama-članicama Evropske unije, kao i u nastojanju da se doprinese razvoju i unapređenju zaštite životne sredine i očuvanju prirodnih resursa, kroz promociju ekološki prihvatljivih saobraćajnih sredstava na tržištu Republike Srbije, preduzeće Metro Market u saradnji sa Ministarstvom infrastrukture i energetike, Privrednom komorom Srbije i Srpskom asocijacijom uvoznika automobila i delova između automobila kandidata za NetAuto 2012 proglasilo je automobil sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu - EKOauto godine u Srbiji.

Slika

U konkurenciji se našlo osamnaest novih automobila koji se prvi put, kao novi ili redizajnirani, pojavljuju na našem tržištu: Audi A6, BMW serija 1, Chevrolet Aveo, Citroën C4, Fiat Panda, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i40, Kia Rio, Lancia Ypsilon, Mercedes-Benz B klasa, Nissan Micra, Opel Zafira Tourer, Renault Twingo, Subaru XV, Toyota Yaris, Volkswagen Jetta i Peugeot 508.

Na osnovu Pravilnika i tačno utvrđenih kriterijuma i metodologije ocenjivanja odluku je doneo stučni žiri na čijem je čelu mr Dušan Stokić (Odbor za zaštitu životne sredine i održivi razvoj Privredne komore Srbije), zatim dr Demir Hadžić (Odeljenje za bezbednost saobraćaja Ministarstva za infrastrukturu i energetiku), Rade Ostojić (Odsek za standarde i čistije proizvodnje Ministarstva životne sredine i prostornog planiranja), Miloš Petrović (Srpska asocijacija uvoznika automobila i delova automobila), Dragana Petrović (Victoria consulting – Zaštita životne stredine i sistemi menadžmenta) i Zlatko Mitić (Metro Market - Tržišne komunikacije u oblasti automobilizma). Da bi žiri meritorno odlučivao uvoznici automobila koji su se našli u kokurenciji dostavili su tačne podatke o konkretnim modelima za koje su smatrali da su pogledu uticaja na životnu sredinu ekološki najprihvatljiviji, a nalaze se u prodaji ili stižu na tržište Srbije do 31. marta 2012. godine.

Zaštita životne sredine, kao globalni problem najčešće se vezuje za čovekove aktivnosti u sektoru energetike, industrije, poljoprivrede i saobraćaja. Problem zagađenja od saobraćaja, može biti globalnog (avio saobraćaj), ali i lokalnog karaktera (putnički saobraćaj), koji je posebno izražen u urbanim sredinama, a vezuje se za zagađenje koje proizvode motorna vozila. Stoga, ovom problemu treba posvetiti posebnu pažnju i u Srbiji.

Manifestacija EKOauto godine u Srbiji treba da doprinese:
• podizanju svesti građana o očuvanju prirodnih resursa
• manje štetnom uticaju automobila na životnu sredinu i čoveka od već postojećih na tržištu
• pozitivnom uticaju na korisnike/građane da osim uobičajenih elemenata za kupovinu automobila (dizajn, cena, i sl.), razmatraju i aspekte zaštite životne sredine (potrošnja, emisija štetnih materija, reciklabilnost, materijali, i dr.)
• potrebi da se razmišlja o celokupnom životnom ciklusu automobila - ne samo o upotrebi, već i o fazi projektovanja i proizvodnje (upotreba materijala, potrošnja energije,...), kao i o fazi post-upotrebe (reciklaža, opasne supstance)
• Dodatnom podsticanju proizvođača i uvoznika da se u ponudi, i na domaćem tržištu, nađu ekološki podobni“ automobili
• Društveno odgovornom ponašanju i etičkom poslovanju

Osnovna načela priznanja EKOauto godine u Srbiji su:
1. dobrovoljnost
2. tačnost, jasnost i proverljivost informacija i podataka
3. usaglašenost sa nacionalnim i međunarodnim propisima i standardima
4. ravnopravnost automobila, bez obzira na veličinu, radnu zapreminu i snagu, vrstu agregata i goriva koje ih pokreće
5. dostupnost informacija o automobilima u konkurenciji
6. prijateljski odnos prema prirodi
7. doprinos zaštiti zdravlja ljudi, životne sredine i očuvanju prirodnih resursa.

U cilju jasnog i nedvosmislenog definisanja postupka, izrađena su odgovarjuća pravila i procedure, zasnovane na prethodno identifikovanim kriterijumima, a potom je razvijena metodologija ocenjivanja i proračuna (Excel aplikacija). Određeni su težinski koeficijenti po stepenu značajnosti pojedinačnih kriterijuma u pogledu uticaja na životnu sredinu.

Ključni kriterijumi, u pogledu životne sredine, zajedno sa težinskim koeficijentima, odabrani su redom (po značajnosti):
- Potrošnja, 30%
- Emisije štetnih materija, 30 %
- Mogućnost reciklaže, 20%
- Buka, 10 %
- Zapremina motora, 5%
- Snaga motora, 5%.

Šansa je data podjednako i automobilima sa većom snagom motora. Za svaki od kriterijuma odaban je odgovarajući interval sa graničnim (ekstremnim) vrednostima (vrednosti preuzete na osnovu podataka iz prijava koje su dostavili uvoznici automobila) i za svaki kriterijum je sačinjena skala od 10 intervala, kako bi se svakom automobilu dodelila ocena od 1-10, u zavisnosti od konkretnih performansi.

Konačan redosled automobila prema performansama u odnosu na životnu sredinu za 2012. godinu:

Marka i model automobila Broj poena
1. HONDA CIVIC 5D i-DTEC 78,0
2. KIA RIO 1.1 CRDI 75,1
3. LANCIA YPSILON 1.3 MULTIJET 67,1
4. FIAT NOVA PANDA 0.9 TWINAIR 65,4
5. PEUGEOT 508 RXH HYBRID 62,3
6. HYNDAI I40 WAGON 1.7 CRDI 60,5
7. FORD FOCUS 1.6 TDCi 59,3
8. SUBARU XV 2.0D 57,4
9. RENAULT TWINGO 1.2 16V 57,1
10. NISSAN MICRA 1.2 53,5
11. AUDI A6 C7 2.0TDI 52,8
12. BMW 116D 5D 51,6
12. MERCEDES B 180 CDI 51,6
12. VW JETTA 1.6 TDI 51,6
15. CHEVROLET AVEO 1.23 DIZEL ECO 51,0
16. TOYOTA YARIS VVTI HB 49,5
17. CITROEN C4 1.4 41,0
18. OPEL ZAFIRA TOURER 1.8 20,5

Novi Civic, i dalje veran sportskom i futurističkom dizajnu i karakteristikama, unapređen je u gotovo svim segmentima, ali tako da njegov uticaj na životnu sredinu bude što manje štetan. Dizajneri i inženjeri, radeći na svakom pojedinačnoom delu ovog modela, imali su u fokusu ideju o očuvanju životne sredine. Izmene na dizajnu dovele su do značajnog povećanja aerodinamike automobila, odnosno smanjenja koeficijenta otpora vazduha koji je sada najniži u klasi (0.27). Novi Civic, kao automobil visokih ekoloških performansi, opremljen je i sistemima Auto Idle Stop i ECON. Ovi sistemi bili su do sada rezervisani samo za hibridna vozila, a sada će biti standardni sistemi u svim paketima opreme modela Civic. Sve ovo doprinelo je značajnom smanjenju potrošnje goriva i emisije štetnih gasova.

Od projektovanja proizvoda koji ne zagađuju životnu sredinu, preko procesa proizvodnje koji su takođe „čistiji“, pa do postrojenja za reciklažu i korišćenja materijala koji se lakše razgrađuju u prirodi, Honda u kontinuitetu preduzima niz koraka koji svaki za sebe, ali i u sinergiji, doprinose da se ostvari njen cilj da planeta Zemlja postane zdravije i bezbednije mesto za život.


Motor 2.2 i-DTEC - Čisti dizel male potrošnje goriva i visokih performansi

Novi motor i-DTEC od 2,2 litra projektovan za Civic uveliko nadmašuje „C“ segment svojim skladom performansi i nivoom emisije gasova. U stvari, uprkos svojoj impresivno niskoj emisiji CO2 (od samo 110 g/km i poboljšanjem od skoro 20% u odnosu na prethodni model), on postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 8,5 sekundi. Maksimalna snaga je u odnosu na prethodni motor povećana za 10 KS, na čak 150 KS, kao i obrtni moment (na 350 Nm pri 2.000-2.750 o/min). Motor je poprečno postavljeni četvorocilindarski sa DOHC, četiri ventila po cilindru, balansirajućom osovinom, direktnim ubrizgavanjem preko common rail, treće generacije, novom komorom za sagorevanje u obliku plitke činije i varijabilnim turbom sa senzorom podizača. Poseduje EGR ventile sa DC pogonom i visoko efikasnim EGR sistemom hlađenja. Usisni i izduvni delovi su prilagođeni za optimalne performanse i kompaktni dizajn. Sistem interkulera je takođe rekonfigurisan u jedinstvenu konstrukciju sa DPF (Filter čestica dizela) premeštenim na bok motora radi manje težine.
Potrošnja goriva od samo 4,2 litre na 100 km obezbeđuje da se nova Honda Civic odnosi prijateljski, kako prema budžetu korisnika, tako i prema životnoj sredini. Ova impresivno mala potrošnja postignuta je čitavim nizom mera, koje obuhvataju aerodinamiku i odnose stepena prenosa. Ipak, najveći doprinos smanjenju potrošnje čini sam i-DTEC motor opremljen novim Idle Stop sistemom i optimalnim ubrizgavanjem goriva preko zajedničkog voda. Što je najvažnije motor je fino podešen tako da je frikcija svedena na najmanju moguću meru. Ovaj problem je rešen iz dva različta ugla: optimizacijom protoka ulja i smanjenjem frikcije.

Optimizacija protoka ulja:
• Optimizacija mlaznice klipa
• Uvođenje novog metala ležaja ekscentričnog oblika sa urezima za ulje, što smanjuje curenje ulja
• Smanjenje zazora ležaja
• Eliminacija mlaznice lanca balansera
• Prečnik mlaznice klackalice je smanjen.
• Količina ulja je smanjena putem dodatnog podmazivanja.
• Ukupna količina ulja je smanjena i redistribuirana, što povećava efikasnost.
• Smanjen kapacitet pumpe za ulje u cilju manje frikcije i manji gubitak energije

Smanjena frikcija:
• Smanjeni prečnik bloka cilindra i kape ležaja.
• Hod klipa, prečnik osovine klipnjače, kao i prečnik tela radilice su smanjeni radi umanjenja težine.
• Pritisak na bočne strane klipa je smanjen i upotrebljena je tanja klipnjača.
• Smanjena je napetost u karikama.
• Prečnik balansirajuće osovine je smanjen radi umanjenja otpora.
• Protok pumpe za gorivo visokog pritiska je smanjen.
• Smanjena je hrapavost bregaste osovine da bi se izbegli gubici na trenju.
• Uvedeno ranije zatvaranje usisnog ventila da bi se izbegli gubici pritiska pri manjem broju obrtaja.
• Uvedeno je novo ulje za dizel motore sa ciljem uštede goriva.
• Povećana je efikasnost pumpe za vodu.

Potrošnja goriva je dodatno smanjena primenom pumpe za gorivo nižeg pritiska koja troši manje energije, kao i višestepenim sistemom kontrole ACG.

Eco Assist
Tokom razvoja modela Insight Hybrid, stručnjaci Honde su otkrili da razlike u stilu vožnje mogu dovesti do razlika u potrošnji goriva od 15%. Po prvi put primenjen na modelu Civic, sistem ECO Assist optimizuje potrošnju goriva smanjujući razlike u potrošnji goriva koje stvaraju različiti stilovi vožnje. Ovaj sistem uz pomoć osvetljenja brzinomera skreće pažnju vozačima kako njihov stil vožnje utiče na potrošnju goriva. To pomaže vozačima da postignu najekonomičniju vožnju svojih automobila u svakodenvnim situacijama i daje povratnu informaciju u realnom vremenu kako pritisak na papučicu gasa utiče na cenu koštanja vožnje i na životnu sredinu. Sistem takođe obučava vozače, pokazujući im kako je moguće da smanje potrošnju goriva kretanjem po inerciji i izbegavanjem naglih ubrzanja i kočenja. Brzinomer je osvetljen plavim svetlom kada automobil stoji ili za vreme naglih ubrzavanja i kočenja. Boja se menja u zelenu ukoliko se automobil vozi na ekonomičan način. U međuvremenu, plavo i zeleno svetlo se pojavljuje tokom blagih ubrzanja i usporavanja kada vozač nezantno premaši optimalni nivo gasa.
Komandna tabla je opremljena i zelenim prekidačem sa natpisom ECON koji aktivira najekonomičnije i najekološkije podešavanje automobila. Ovo se postiže stvaranjem najboljeg položaja pedale gasa u cilju glatkog povećanja obrtnog momenta. ECO Assist povećava i efikasnost klima uređaja. U skladu sa atmosferskim uslovima, kao što su temperatura i vlažnost vazduha, on kontroliše kompresor i smanjuje napon pogona ventilatora da bi smanjio opterećenje motora, što smanuje potrošnju goriva.
ECO Assist sistem Honde Civic je intenzivno testiran u gradskim, prigradskim i uslovima na otvorenom putu u cilju optimizacije njegovih performansi u skladu sa uslovima vožnje u Evropi.

Idle Stop
Sistem gašenja motora Idle Stop je primenjen u čitavom rasponu modela Civic i u velikoj meri doprinosi smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2 kod sva tri motora koja su u ponudi – u stvari, on kod dizel motora daje poboljšanje od 5 g/km. Povratne informacije vezane za postojeći sistem Idle Stop su ukazale da njegov način rada ponekad zbunjuje vozače. Stoga je razvojni tim modela Civic usmerio veliku pažnju na sistem koji će biti jednostavan za rukovanje i doprineti vozačevom osećanju samopouzdanja i kontrole. Rezultat je glatko i pouzdano ponovno pokretanje motora. Sistem je opcionalan, pa vozač može da ga isključi kad mu nije potreban.

Status sistema Idle Stop i uputstva za korišćenje su prikazana na standardnom i-MID ekranu automobila, sprečavajući na taj način vozača da zabunom shvati Idle Stop kao kvar motora. Sistem je intenzivno testiran u gradovima Evrope u cilju obezbeđivanja visokih performansi u svim uslovima saobraćaja.


Izvor: Honda Club Serbia forum
Posetite www.garaza.rs !

dzoni26
Postovi: 10
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:23
Garaža: Fiat Punto mk2b
Lokacija: Beograd-karaburma

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od dzoni26 » 13 Mar 2012, 20:57

Juce bio u Delti na nbg-u i video uzivo auto mi se brutalno svidja :ludilo: narocito zadnji kraj i one vise nego cudne lampe.Da imam kesovine odmah bi je pazario bez razmisljanja,za mene u tom segmentu nema joj ravne. :)

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od trojanac » 14 Mar 2012, 01:06

Ja planiram ovih dana da zakažem test vožnju. :)
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29862
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od trojanac » 14 Mar 2012, 01:41

Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
profesorPROST
Postovi: 3282
Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
Lokacija: Beograd

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od profesorPROST » 30 Mar 2012, 22:23

Slika
Never Say Never Again

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3564
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od jaksa » 30 Mar 2012, 22:32

Ne bih dao moju za ovu sa slike. To je ona confort iz salona, ne stoji joj ta boja.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od McGruja » 30 Mar 2012, 22:34

Ja ne razumem kako vam se ovaj dizajn dopada

Meni je ovo jednostavno ružno i odbojno

Korisnikov avatar
profesorPROST
Postovi: 3282
Pridružio se: 13 Jan 2012, 14:50
Lokacija: Beograd

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od profesorPROST » 30 Mar 2012, 22:35

Krigeru mnogo ****** ;)

edit by mod
Never Say Never Again

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od McGruja » 30 Mar 2012, 22:38

:rofl:

Eto... šta me ne ubije...

Korisnikov avatar
jaksa
Postovi: 3564
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od jaksa » 30 Mar 2012, 22:42

profesorPROST je napisao:Krigeru mnogo xxxxx ;)
Pripazi na rečnik.

edit by mod

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23288
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od Day Walker » 01 Apr 2012, 13:43

Mnogo ruznija od predhodne, kaja je 10x lepsa :uplakan:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Incognito
Postovi: 611
Pridružio se: 01 Apr 2012, 22:06
Lokacija: Beograd

Re: Civic 2012, premijera u Srbiji

Post od Incognito » 02 Apr 2012, 18:49

Meni se novi Civic bas svidja.Jeste da je zadnja svetlosna grupa na neki nacin previse izrazena,ali sve ostalo je sasvim ok.

Odgovori