BMW 1 e87 (118d)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Dukags
Postovi: 13
Pridružio se: 07 Sep 2020, 06:17

BMW 1 e87 (118d)

Post od Dukags » 17 Sep 2020, 08:31

Kako sam i sam tražio informacije o ponašanju ovog, popularno nazvanog baybmw, automobila, a nema ih mnogo, prilika da dodate svoja zapažanja, iskustva, impresije kako bi zainteresovani mogli dobiti kompletniju sliku o ovom bmw.

Kako je prva dilema uglavnom dizel ili benzin i kod ovog bmwJa je ista, benzin ili dizel pokazalo se da za razliku od nekih drugih marki polovnih automobila dizel se pokazao daleko izdržljiviji i dugotrajniji bez umanjenja bilo kojih karakteristika,
Druga dilema je koliko je isplativ za održavanje. Iako je jedinica malo uprošćena morate biti svesni da je to ipak bmw i ako ga sami ne održavate bićete prinuđeni da izdvojite za majstore nešto veću sumu novca jer kad automehaničaru dovezete bmw kao da ste dovezli svemirski brod a ne auto i tako se uglavnom ponšaju pri obračunu uobičajenih radova. Ukoliko znate kako da sami menjate ulje, filtere, kaiševe, termostate, pločice, onda je ovaj bmw više nego povoljan za održavanje jer su delovi u rangu ili čak i jeftiniji nego kod sličnih marki automobila. Rezervnih delova zaista ima svuda, od kvalitetnih i dokazanih svetskih proizvođača, po povoljnim cenama, sem ako nećete da vam na nekom specifičnom rezervnom delu umesto SWAG, Fwbi,..baš piše bmw (mada je i to jeftino rešivo kupovinom polovnog dela)jer su originalni delovi ipak skuplji, ali susretao sam se sa npr. termostatom kojeg u originalu proizvodi Bera da se u prodavnicama autodelova isto nudi Bera termostat ali sa obrušenim znakom bmw na samom telu ali po znatno nižim cenama.
Vozne karakteristike su, iako možda izgledom najmanje liči na bmw limuzine su identčne kao i kod starije braće. Nije najudobniji za putnike, ali je kao stvoren za uživanje pre svega vozača, za razliku od drugih marki automobila vožnja ovog bmw_a pruža pravo zadovoljstvo u vožnji, a kad se dohvatite krivina zbog zadnje vuče vožnja je pravo uživanje. A kad smo kod zadnje vuče ne nasedajte na zastarele priče o proklizavanjima to je odavno rešeno DTC sistemima koji na dugme mogu da se siključe ako bi baš da driftujete.
Brzina je oko 210 km/h i relativno lako se postiže, ima dovoljno snage, tako da morate biti obazrivi ali i zahvalni kad je u pitanju preticanje.
Spoljašnost nekom je baš lepa, nekom se hečbek ne svidja, a unutrašnjost je kao pravljena za vozača i saputnika, dok je zadnja klupa više za decu ili zbog tunela kardana i diferencijal za najviše dvoje odraslih. Prtljažnik nije prevelik, ali se spuštanjem zadnje klupe dobija ravna površina sve do prednjih sedišta.
Jedna od važnih stavki ovog vozila je motor, dobar izdržljiv ali svakako treba obratiti pažnju na sledeće. BMW E87 je počeo da se proizvodi 2004- i od 2004. do 2007, je imamo jedan od naizdržljivijih motora M47, od 2007, N47 koji bio kandidat za odličan motor da mu nije pogonski lanac prebačen na kraj motora i neshvatljivo smanjen što neretko dovodi do pucanja, a zamena je zbog lokacije lanca komlikovana pa treba obratiti pažnjiu.
Pri kupovini se, i kod nas i u svetu se traže primerci sa što više dodatne opreme i naravno ispravnim motorima, zamajac kao i kod ostalih automobila je takođe ono na šta treba obratiti pažnju da bude ispravan jer limarija ovog modela bmw_a retko kad ima koroziju.

Nastaviće se...

Korisnikov avatar
Pulp Fiction
Postovi: 1629
Pridružio se: 19 Jul 2015, 21:52
Garaža: Astra G 1.7 dti

Re: BMW 1 e87 (118d)

Post od Pulp Fiction » 17 Sep 2020, 19:09

NIsu nešto skupi za nabavku ima stvarno šarenih cena. Kako bi se neko od 198cm smestio u njemu? Da li se može smestiti čak i kad se sedište skroz pomeri ili spusti.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: BMW 1 e87 (118d)

Post od Uroš S. » 17 Sep 2020, 20:01

Ima dovoljno mesta napred ali nazad svakako nema mesta. Gepek je plitak zbog diferencijala, otprilike kao u B segmentu. Lepo se vozi, dosta kvarljiv, skup za održavanje. Vole ih majstori.

Neke cene, kvalitetan kaiš 7000, remenica radilice oko 20.000 sa rukama, na 118d ranijim modelima problematičan diferencijal, oko 300€ remont, trajno rešenje diff sa trojke sa polusovinama.
Prednji diskovi i pločice oko 25.000 ATE, mali servis baš teško ispod 100€ van ovlašćenog, kompresori klime im se kvare. Ali je bmw...

Sve navedeno važi za 118d 2003-2006.

Prati ga reputacija venčanice.

Da, dosta dobro ušuškan i tih, ali tvrd ko karting.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk



Poslednja izmena od Uroš S. u 17 Sep 2020, 20:01, izmenjeno 2 puta ukupno.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7259
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: BMW 1 e87 (118d)

Post od dag81 » 17 Sep 2020, 20:01

Ja imam 193cm i smestim se normalno. Jeste da pozadi ne moze odrasla osoba, ali nije mi tesno. I prilicno je udoban, za tu klasu, tih na rupama, tih na velikim brzinama. Zena vozi 118d 122ks

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Dukags
Postovi: 13
Pridružio se: 07 Sep 2020, 06:17

Re: BMW 1 e87 (118d)

Post od Dukags » 03 Nov 2020, 23:16

Cene delova (SWAG, Febi,..) su u rangu sa cenama delova za održavanje drugih marki automobila, nema više jeftinih i skupih delova, sem možda za Daciu a na drugu stranu u slučaju ako delove kupuješ u ovlašćenom BMW servisu, onda znaju da budu od 3 do pa čak 10 puta skuplji kao u ostalom i za druga vozila. Delova ima u svim većim prodavnicama autodelova, a kvarljiv je koliko se ne održava modeli od 2004-2007. M47 nemaju generalnih kvarova, onih da se kvare sami od sebe, za razliku od N47 i več dobro poznatog pogonskog lanca.
Što se vožnje tiče subjektivan osećaj je da zaista jeste malo pretvrd i u vešanju i u volanu pogotovo za vozače žene, devojke, neko ga uporedio sa kartingom, da li ste se vozili u sportske automobile uopšte, onda su to ne kartinzi nego kade ALI... ali u konkretnom slučaju bmw kec zbog toga prolazi krivine bolje, lakše, brže i zanimljivije od svih ostalih slićnih, a malo više udobnosti za putnike i vozača zaista morate potražiti recimo kod Mercedesa, Audija, Renoa...

Odgovor za... Napred ima dovoljno mesta u svim pravcima i za najviše, nazad je upotrebljiv za kratke relacije ili decu

BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: BMW 1 e87 (118d)

Post od BigMazzy » 04 Nov 2020, 09:14

Lično posedujem 120d u da kažemo full opremi , sem navigacije. Vozim ga par meseci u nazad svakodnevno, što po BG gužvama što na otvorenom, oko 1000km mesečno.
Što se potrošnje tiče situacija je sledeća, na otvorenom ako se vozi po ograničenjima potrošnja bude oko 5.5 i niže, kod mene konkretno 5.2 na nekih 400km mereno. Naravno šesta brzina čini svoje. Npr, pri konstantnih 60km/h pokazuje ispod 5l u četvrtoj. Pri 90 u šestoj je ispod 5l.U tom rasponu od 1500-2000 obrtaja ide lepo, ne guši se, i tad je najekonomičniji.
Na autoputu pri 130 i na tempomatu oko 5.5l.
Kad se zaglavim u gradu potrošnja ide i do 9l, al u normalnim gužvama po BGu prosek bude oko 7.5l.
Što se udobnosti tiče, jeste tvrđe vešanje ali nije kao karting. Treba malo privikavanja na rupe i ležeće, posebno oprez na one nestandardne ležeće koje kači bez problema I visoke ivičnjake. Ja sam visok 180cm i kad patosiram sedište, taman vidim preko table, haubu vidim tek kad ga podosta podignem. Moram pohvaliti sedišta, podešavaju se u svim pravcima, imaju dodatak za izvlačenje sedalnog dela plus naduvavanje bubrega, tako da svako može naći poziciju. Lično imam problem sa kičmom i za sad taj problem ne osećam , čak ni na dužim vožnjama. Kad se smestim sve je podređeno vozaču.
Za mesto pozadi je već napisano, dvoje komotno al da nisu košarkaši, mada su i zadnja sedišta uvaljena pa se upada u njih kad se sedne, jedino je ulaz pozadi malo teži zbog same konstrukcije, bez obzira što se vrata otvaraju dosta široko.
Muzika i ozvučenje klasično sa basovima ispod sedišta.
Gepek je solidan za tu klasu i zadovoljiće većinu potreba.
Nema rezervni točak pa ako imate ćopavac, zauzeće dodatno mesta, jer ovaj auto dolazi sa kitom za reparaciju i runflat gumama
U vožnji nema cvrčaka, i ako je moj 2005g, nema škripanja enterijera, i poprilično je enterijer zahvalan I izdržljiv i nakon toliko godina nema velikih tragova habanja.
Sviđajuu mi se male staklene površine, leti pogotovo, manje se zagreva a kad već odstoji na parkingu i usija se, pritiskom na daljinac spuštaju se svi prozori i otvara šiber tako da se brzo razladi. Kad smo kod daljinca, ima memoriju pa svaki može da se memoriše shodno korisniku i podesi ambijentalno osvetljenje, muzika.....
Kopija daljinca sa svim funkcijama je oko 600€ a sa osnovnim komandama 150€.
Klima radi vrhunski i vrlo brzo rashladi auto ali kad se pojača preko pola da duva, što je retko potrebno, poprilično je bučna. Motor ne oseća klimu.
Da ne zaboravim, ručica menjača se uvek trese u leru i to je tako fabrički .
Održavanje, ne znam kakve su cene sem malog servisa, od12-16000 dinara jer pored ulja, filtera ide i separator ulja. S obzirom da se radi na 15k km, cifra je ok.
Inače ima adaptivno računanje vremena do servisa pa u zavisnosti kako se vozi i interval servisa može biti kraći.
Imao sam par puta alarm za DPF ali jedna duža vožnja na AP rešava problem na duže staze.
Mesta za sitnice ima minimalno.
E sad malo utisaka o samoj vožnji.
Da se odradim i napomenem da moj primerak ima 163ks.
Lično uživam u svakom sekundu za volanom ovog auta.
Volan je tvrd i mogao bi biti još malo tvrđi, kod modela posle 2007 je mekši.
Krivine ne oseća i tačno da nema profilisana sedišta može vas izbaciti iz istih pre nego što se auto zanese.
Loše gume pozadi ne podnosi ako želite žustru vožnju.
Ubrzava sasvim lepo, 8s do stoke, a do 200 ide bez da se oseti neki nedostatak snage. U svim prenosima ubrzava.
Jeste da je motor m47 malo bučniji od naslednika, al to se oseti samo u leru.
Ono što sam prvo primetio kad sam seo u njega je koliko je motor živahan i sa kojom lakoćom ulazi u crveno.
Dakle ubrzanja, preticanja obavlja sa lakoćom.
Kočnice su na visini zadatka pri svim brzinama.
Pošto mu je raspored težine 50/50 i ima nisko težište, vožnja u krivinama i pri velikim brzinama je uživanje i stvarno odaje utisak sigurnosti a brzina se i ne oseća, tako da na AP treba često gledati na cajger a meni greota da ga vozim na tempomatu .
Nema pokazivač temperature, što me strašno iritira.


Realno za novce koje se nudi u oglasima daje mnogo al retko ih ima u full opremi , pa ko je spreman da malo više da na održavanje, preporuka.
Inače m47 važi za ragu od motora i mislim da tu nema greške.


Za parkiranje u rikverc a bogami i u napred zbog duge haube i ako sedite nisko senzori su obavezni.
Ima veliki zaokretni krug pa to može predstavljati problem u gradu i parkiranju.

Malo sam odužio,sorry, ako hoćete mogu i neke slike da postavim.

PS, mogla bi tema da se primenjuje jer su 118d i 120d isti motori u suštini i istoj karoseriju.




Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Dukags
Postovi: 13
Pridružio se: 07 Sep 2020, 06:17

Re: BMW 1 e87 (118d)

Post od Dukags » 04 Nov 2020, 09:42

btw u startu na displeju nema pokazivač temperature, ali pored toga što i to nešto govori o izdržljivostii motora, temperatura ukoliko vam je potrebna može da se postavi i prikazuje na displej, doduše u u par koraka pritiskanjem dugmeta za reset kilometraže, kao i kod ostalih bmwjova
Inače kao i za ovo, za sve ostale popravke, održavanja i informacije na YT postoji tone videoklipova kako da...


Odgovori