SUV vs MPV vs ostali

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Korisnikov avatar
krstin
Postovi: 176
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:10
Lokacija: NS

SUV vs MPV vs ostali

Post od krstin » 30 Mar 2012, 18:26

EDIT by mod: Tema nastala iz diskusije koja je započeta u drugoj temi.


Uf, raspisali ste se :D
Slobo,
Slazem se za performanse dizela, odnosno prednost zbog obrtnog momenta. Ipak ako zanemarimo obrtni momenat i gledamo ostale karakteristike - 9,2 od 0-100km/h i 200 kmh maks. brzina - ni benzinac nije za podcenjivanje. A pri tom neko ne voli dizele (moj cale, koji donosi odluku :D)

Heroj,
Ok, verovatno na kraju (posle 5 godina) dizel ima prednost po troskovima, ali tolika nije. Sto se tice potrosnje, naravno lazu oni i nema sanse da benzinac trosi 6 litara prosecno. Ali isto tako lazu i za dizel. Verujem da lazu proporcionalno, tako da ajde da je razlika i 2 litre, ali vise nije. Po podacima litar ipo. Npr. Qashqai 1.6 trosi 9,5 u gradu (po brosuri ako se ne varam 8,5). Govorim o normalnoj voznji, kada se nagazi benzinac potrosice 15 litara (potrosice i dizel dosta), ali koliko ce se cesto gaziti... Mazda po brosuri trosi u gradu 7,5 - meni je logicno da bi onda u realnim uslovima trebala da trosi 8,5, pa nek bude i 9,5 - vise nije 100%. Kad se kaze 2.0 atmosferski benzinac, naravno prvo sto padne na pamet je ogromna potrosnja. Ono sto se zaboravlja kod ove Mazde jeste Skyactive. Isto kao sto je VW uradio sa downsizingom i turbo motorima kako bi se smanjila potrosnja, a zadrzale performanse vece zapremine, Mazda je uradila sa Skyactivom.

Floyd,
Varas se ;) Ti SUV-ovi su podignuti automobili C ili D segmenta. Jedina razlika je visina od tla. Procitaj sta sam napisao Heroju. Pa ako po brosuri trosi 7,5 u gradu, vala nisu slagali za vise nego duplo :D Mozda za 2 litre...

Tex,
Ne sumnjam da dizel ima bolje performanse, pogotovo kada se doda gas, pa kad te silni Nm zalepe u sediste. Naravno i ja bih se pre odlucio za dizela. Ipak benzinac koji su ponudili je daleko od neadekvatnog. Slazem se i da ce se dizel na kraju isplatiti, ne drasticno, ali hoce. Ali na kraju, za par godina. U startu treba doplatiti solidnu sumu. A kao sto si se i ti slozio - oprema ili dizel, naravno oprema. Bar sto se tice ove Mazde. Da se kod mene razmislja o kupovini za recimo 25k, uzeo bi se dizel. Ipak razmislja se o manjoj cifri.


I na kraju podaci o potrosnji novog SKYACTIVE benzinca, sa prednjim pogonom:
Grad: 7,5 litara
Izvan grada: 5,1 litar
Mesovito: 6 litara

Ove brojke su u stvarnosti naravno vece, ali tako je i kod svih drugih proizvodjaca.
Slika

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10384
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: 320d za Q5

Post od sebekkg » 30 Mar 2012, 18:45

kakva je poenta uzimati SUV ako neces uzeti na 4x4?!?!

zato se i uzima dizel, jer nase trziste i cene odrzavanja i registacije su takve da je dizel logican izbor, em zbog relativno jeftine registracije em zbog odnosa ulozeno/dobijeno.

da ti je ovo amerika ti lepo uzmes 3000ccm benzinac i samo prednju vucu i zevzecis po autoputu, dok ovde je potrebno i kad padne sneg. Zato krstine se grdno varas, uzmi na test voznju, 4x4 dizel i 4x4 benzinac, pa ce ti se samo kasti. A ovo za potrosnu.... npr cak i dizel suv 2.2 crdi automatic trosi 10l na otvorenom, dok po gradu 13-14 sigurno, u to uracunaj da je 1-2L vise zbog menjaca. ali ne moze onda slicne zapremine benzinac da trosi manje, ili cak isto....
Slika

Korisnikov avatar
krstin
Postovi: 176
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:10
Lokacija: NS

Re: 320d za Q5

Post od krstin » 30 Mar 2012, 18:58

Sada se vozi Qashqai isto samo sa prednjim pogonom. Pitas kakva je poenta? U tome sto QQ, i CX-5 imaju ponasanje po putu isto kao na primer i auto C segmenta, a imaju nekoliko prednosti. Povecan klirens je prva - moze da prodje po losem zemljanom putu do vikendice, ili da se popne da bilo koji ivicnjak. 4x4 meni recimo nije potreban, niti ce ikada biti vozen po nekim gudurama, niti ce se sa njim ici u lov. Uostalom ko ce da unistava auto od 20-30 hiljada evra tako. Kome treba auto za to, taj ne uzima SUV ili crossover, vec Ladu Nivu za 7k evra. Mazda CX-5 ni QQ nisu cak ni prava SUV vozila, to su crossoveri. Takodje pri udesu si automatski u boljem polozaju, nego da si u nizem auto. Pa radjeno je brdo testova - nizi auto pri udesu "podleti" pod SUV. Nekome se uostalom jednostavno dopada forma takvih automobila, kao i to sto se sedi poviseno. 4x4 kod ovakvih vozila povecava potrosnju i tezinu, a upalice se mozda kada padne sneg. Uostalom najveci broj SUVova i crossovera proda se sa prednjim pogonom, pa nismo svi mi budale :)

Zatim, pomenuo si registraciju. Dizel je kod Mazde 2,2. Mi imamo idiotski sistem registracije... Registracija za dizel je 350 evra skuplja.
Kada padne sneg potrebne su dobre zimske gume, sa njima i sa prednjim pogonom nikada, ali nikada nisam imao problema bilo gde da prodjem.

Ne znam sta ce mi se kasti prilkom test voznje, osim slabijih performansi, jer se 4x4 tokom test voznje ni jednom nece upaliti :D Kao sto sam rekao, 4x4 se pali iskljucivo u rizicnim situacijama.
Opet spominjem SKYACTIVE, ne mislim ja da je to neki svemoguci sistem, ali su sa velikom kompresijom doprineli performansama i manjoj potrosnji. Po katalogu trosi 7,5 - realno ce trositi 9,5. Drugo je to sto Hyundaiev stari dizel (pretpostavljam) trosi toliko u gradu. Ne mozemo porediti babe i zabe :D
Slika

ftj
Postovi: 13026
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 320d za Q5

Post od ftj » 30 Mar 2012, 19:12

U tome sto QQ, i CX-5 imaju ponasanje po putu isto kao na primer i auto C segmenta, a imaju nekoliko prednosti.
Iako danasnji suvovi dosta dobro leze ne bih se slozio sa ovom izjavom. Normalan auto bolje lezi i ima manju buku od vetra i generalno je udobniji. Cista fizika je u pitanju.
Takodje pri udesu si automatski u boljem polozaju, nego da si u nizem auto. Pa radjeno je brdo testova - nizi auto pri udesu "podleti" pod SUV.
S tim da SUV znatno losije lezi na putu pa si teoretski u vecoj verovatnoci da neces proci krivinu.
Nekome se uostalom jednostavno dopada forma takvih automobila, kao i to sto se sedi poviseno.
Da se ne lazemo ovo + osecaj masivnosti i uzvisenosti nad rajom je glavni selling point svakog SUV-a i sasvim je razumljivo da nema potrebe za 4x4 pogonom.
Kada padne sneg potrebne su dobre zimske gume, sa njima i sa prednjim pogonom nikada, ali nikada nisam imao problema bilo gde da prodjem.
Sto samo znaci da nisi vozio po dovoljno velikim snegovima.
Kao sto sam rekao, 4x4 se pali iskljucivo u rizicnim situacijama.
Dobar 4x4 sistem znaci u voznji po losijim uslovima gde imas mnogo veci osecaj sigurnosti i samopouzdanja nego sa jednim pogonom.

Korisnikov avatar
Misha
Postovi: 3689
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: 320d za Q5

Post od Misha » 30 Mar 2012, 19:19

krstin je napisao:Uostalom najveci broj SUVova i crossovera proda se sa prednjim pogonom, pa nismo svi mi budale :)
Znači ko kupi crossover 4x4 taj je budala ? :uf:
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.

Korisnikov avatar
krstin
Postovi: 176
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:10
Lokacija: NS

Re: 320d za Q5

Post od krstin » 30 Mar 2012, 19:34

ftj,
Za buku od vetra se slazem, za udobnost se ne slazem. Sto se tice upravljanja, ok, nije na nivou Focusa recimo, ali je na nivo nekih automobila iz C segmenta. Cak je i Clarkson napisao da se QQ vozi kao hachback...

QQ je od klasicnih automobila visi 10ak cm, nije to neka ogromna razlika. Tu dolazimo i do osecaja masivnosti i visine. Da je to bio motiv kod kupovine QQ-a, ne bi bio uzet on, vec na primer polovna X5-ica. Prodato je preko milion primeraka vec posle 3 godine proizvodnje mislim, nisu ga valjda uzimali zbog k*rcenja u tolikim kolicinama :mrgreen:

Naravno, negde je potreban 4x4. Novi Sad nije jedno od takvih mesta, niti Zlatibor, Slovenija, Austrija - gde je QQ prolazio bez problema.

Imaces vise samopouzdanja zbog 4x4. Ali ce se taj 4x4 upaliti, kao sto sam rekao, u vanrednim uslovima. Na primer pljusti kisa, udjes malo brze u krivinu i tada. E a koliko ce se to cesto desavati? Ostalo vreme samo vuces dodatni teret...

Kome je zaista potreban 4x4, nece se odluciti za crossover, vec za neki ozbiljniji terenac. Po meni nema potrebe za 4x4 pogonom kod crossovera. Odnosno ne kazem ja da je to losa stvar, ali opet bih pre 4x4 uzeo prvo dodatnu opremu, zatim dizel, a onda ako imam visak para 4x4...


misha,
Ne znam zaista kako si izveo takav zakljucak, rekao sam da to sto je najveci broj crossovera i SUV-ova prodat upravo bez 4x4 govori da su oni sasvim upotrebljivi i tako, i da im off-road nije namenjen. Ko ima visak para moze da uzme sta god hoce, ali ce mu taj 4x4 u retkim situacijama biti od koristi.
Slika

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8365
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: 320d za Q5

Post od grujicd » 30 Mar 2012, 19:42

Xepoj87 je napisao: Ne vidim zasto mislis da je za dizela 10% skuplje odrzavanje? Mada verovatno ide vise ulja u dizela,pa je moguce...
Kako god da okrenes i tebi preporucujem da ne uzimas benzinca u SUV-u...
Nemoj prekasno da shvatis da si napravio gresku,a da je greska,mozes utvrditi po misljenju svih ljudi u temi :)
Ja idem logikom da ako mi svi oko mene pricaju da je nesto lose,velika je verovatnoca da je zaista lose i ako ja to ne vidim :)
Evo ja ću da stanem na stranu benzinca čak i za crossover. Meni je primarni razlog pouzdanost, i npr. nerazmišljanje o tome kad će dpf da traži regeneraciju, ali ni nabavna cena i troškovi za dizela nisu zanemarljiva stavka. Do sad je mazdin dizel imao kaiš, a benzinac lanac, što povlači veliki servis od cca 1000e, a tog troška nema za benzinac. To je podatak na koji sam naišao za Mazdu 6 sa 2.2 motorom, a naravno ne znam da li je nešto drugačija sa skyactive motorima. Naravno i redovni servisi su verovatno skuplji bar za 30-40%, bar je to neka uobičajena razlika kod drugih proizvođača. Valjda dizel ima dosta više ulja i zbog turbine.

ftj
Postovi: 13026
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 320d za Q5

Post od ftj » 30 Mar 2012, 19:47

Ne mislim ja na kur*enje vec na osecaj masivnosti i sedenja na visini, to je najcesci razlog zasto ljudi vole suv-ove, ne pricam ni o kakvom kur*enju niti kazem da je to nesto lose vec to je ono 'ko sta voli'. Moze da se vozi priblizno kao auto te velicine ali ne i na tom nivou. QQ je najblizi 'normalnom' automobilu pa je kod njega ta negativna razlika verovatno najmanje izrazena. Nekad davno sam procitao da je preko 90% suv-ova kupljeno jer je zensko to odlucilo. I'm just sayin :)

Sto se tice 4x4, dobar sistem se pali mnogo pre nego sto se dodjes u neku opasnu situaciju, doba syncro-a iz 90ih je odavno proslo. Bas po Austriji i imas potrebe za 4x4 jer punih 5 meseci godisnje imas cesto lose uslove i 4x4 ti daje tu sigurnost pri prestrojavanju na autoputu ili voznji lokalnim putevima. Hocu da kazem da 4x4 ima svrhu i pored situacija kad treba da te izvuce uzbrdo ili kad treba da vozis po gudurama. Shvatam ja da tebi 4x4 ne znaci i savrseno je opravdano tvoje razmisljanje da ti je 4x4 na poslednjem mestu ali objasnjavam ti da itekako ima opravdanje ako se koristi u neke druge svrhe a da to nisu gudure.
Poslednja izmena od ftj u 30 Mar 2012, 19:48, izmenjeno 1 put ukupno.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: 320d za Q5

Post od Floyd » 30 Mar 2012, 19:47

Texonja je napisao:Mada, licno bih se ja odlucio za dizela cak i da je ista potrosnja, jer obrtni momenat koji dizel pruza meni ne moze da zameni nista.
Trenutno vozim dizela ali iskreno je lepse voziti nekog jaceg benzinca.
Bolji je osecaj kad mu das gas pa on "puni" ravnomerno do 6000 za razliku od benzinca koji secne i vec od 3000 nema daha.
Sad sta je isplatljivije, relativno je i zavisi od mnogo faktora.
krstin je napisao:Floyd,
Varas se ;) Ti SUV-ovi su podignuti automobili C ili D segmenta. Jedina razlika je visina od tla. Procitaj sta sam napisao Heroju. Pa ako po brosuri trosi 7,5 u gradu, vala nisu slagali za vise nego duplo :D Mozda za 2 litre...
Pa licno nemam iskustva ali sam cuo od coveka koji je kupio Q5 2.0 TFSI da mu retko trosi ispod 12 :zbunjen:
ftj je napisao:Da se ne lazemo ovo + osecaj masivnosti i uzvisenosti nad rajom je glavni selling point svakog SUV-a i sasvim je razumljivo da nema potrebe za 4x4 pogonom.
:plusone:

Drugar je vozio X5 3 godine, a sad vec druga godina kako vozi X6 a da ni jednom nije isao van asfalta.
Bitno je da prica kako moze ako zatreba :kezo:

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10384
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: 320d za Q5

Post od sebekkg » 30 Mar 2012, 19:54

pa krstine ja sve vreme i pricam za sta se i koriste SUV-ovi,

normalo veci klirens, tj visi auto=> moze i po gorim putevima da se vozi, a i po gradu kada su ivicnjaci problem, ovde vec nisu,ali to sa sobom povlaci visoki centar masa=> nestabilan pri naglim promenama pravca.
4x4 se ukljcuje elektronski-na dugme, pa kazem ukljuci i onda proveri karakteristike...
svi tvoji odgovri hoce da padnu pod onu... KISELO GROZDJE I SLADAK LIMUN, pa da opravdas svoj izbor... ;)
Slika

ftj
Postovi: 13026
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 320d za Q5

Post od ftj » 30 Mar 2012, 19:57

Jos jedna stvar kod suv-ova koju svi moraju da budu svesni. SUV izaziva veliku zavist medju ljudima i najcesce ste na udaru da ce vas neko 'kljucovati' na parkingu iz cista mira, poznajem dosta njih koji su imali taj 'problem'.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: 320d za Q5

Post od Floyd » 30 Mar 2012, 20:02

Najinteresantnije sto sam primetio vezano za velike i luksuzne SUV-ove u CH je da ih voze uglavnom zene srednjih godina (ako izuzmemo gastarbajtere) koje uglavnom imaju puno problema sa manevrisanjem u podzemnim garazama :)
Onda se uvek zapitam zasto muce i sebe i druge sa tolikim grdosijama :kezo:

Korisnikov avatar
krstin
Postovi: 176
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:10
Lokacija: NS

Re: 320d za Q5

Post od krstin » 30 Mar 2012, 20:04

ftj,
Slazem se sa tobom za 4x4. Samo mi je na skali prioriteta on pri kraju, kao i vecini kupaca ovog tipa vozila. Naravno neko ima drugacije prioritete. Da je kod mene situacija kao kod Tex-a, da se uzima auto za 30k, naravno da bi odluka pala na dizel 4x4. Moja prica se svodi da je kod CX-5 za 23k evra najbolje uzeti benzinac sa prednjim pogonom i dosta dobrom opremom.
Mislim da prizemniji modeli ne izazivaju zavist, bar ne u tom nivou. Izaziva X5, ML... Mislim pre ce ti neko izgrebati bilo kog Audija, ili BMW-a, nego jednu Mazdu, ili Nissana.


Floyd,
Sto se tice Q5ice 2.0 TFSI ona ima quattro pogon standardno, ja ipak pricam o modelu sa pogonom na prednjim. Ako pogledas katalog videces da ona trosi 10,8 litara u gradu. Ja sam naveo isto podatak iz kataloga za Mazdu - 7,5 litara po gradu. Ne mogu da budem siguran koliko ce ona tacno trositi, ali pogledaj razliku izmedju ova dva auta. Pa nisu sad u Mazdi poceli naglo da lazu vise nego ostali, bar se nadam :D
Ja sam inace primetio da 80% RAV4 voze zene :mrgreen:

sebekkg,
Jeste klirens veci, ali CX-5 i QQ su crossoveri, oni nisu SUV-ovi. Bar po meni, razlike su male, ali tako je. Klasican primer za SUV je RAV4. E njega sam vozio i znam kako se on ponasa - dosta losije od QQ-a, verujem i od mazde. On se zaista ljuja - QQ se ne ljuja, barem ne u nekoj meri da je to dosta izrazenije od hachbackova. Da li si vozio neki crossover, mislim da nisi i da zato imas takvo mislenje. Sto se tice 4x4, slazem se da moze dobro da dodje. Ali kao sto sam rekao, na skali prioriteta je pri kraju. Neko ima drugaciju skalu prioriteta.
Slika

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10569
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: 320d za Q5

Post od Sloba » 30 Mar 2012, 20:06

Crossover, crossover SUV, compact SUV - isto je.

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: 320d za Q5

Post od Texonja » 30 Mar 2012, 20:10

Floyd je napisao: Trenutno vozim dizela ali iskreno je lepse voziti nekog jaceg benzinca.
Bolji je osecaj kad mu das gas pa on "puni" ravnomerno do 6000 za razliku od benzinca koji secne i vec od 3000 nema daha.
Ne sporim... Ali mora biti minimum 3000+ cc i 250+ ks! A ovde ne pricamo o Cayenne Turbo, nego o Mazdishi benzincu od 2000cc :pardon:
Sto se tice realne potrebe za 4x4 , verovatno je ne bih imao da stanujem u nekoj od "glavnijih" ulica koje se redovno ciste od snega. Ovako, treba mi s vremena na vreme, zelim ga, mogu da ga priustim i jbg...
Inace, cak i da mi ne treba, zaista ne bih uzeo SUV ili Crossover ili kakogod ih nazvali bez 4x4 , jer ako vec dajem 25-30k eur, zasto ne bih dao jos 10% vise za 4x4 i imao punu poentu takvog auta. Ovako, sa pogonom na prednjoj osovini, nekako mi je kao pivo bez alkohola, kao Diet Cola, kao nemastan burek... Jeste to - to, ali nije to - to!
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Odgovori