O ovoj temi razmišljam već godinama
Do sad su mi bila mala deca, ali od sledeće godine već planiram nekoliko većih putovanja po evropi godišnje, da ne pominjem češće izlete po srbiji i odlazak na planinu nekoliko puta u toku zime. Pošto planiram i uzimanje drugog većeg auta, ne znam kom se prikloniti carstvu. SUV/crossover mi ne bi bio samo šminka, i ove i prošle godine sam se zaglavljivao na parkinzima na kopaoniku. Prošle godine sam imao problem da krenem sa parkinga na uzbrdici sa zimskim gumama - tu bi mi dosta značio 4x4, makar i taj koji se uključuje samo kad se izgubi trakcija napred. Ove godine su mi nabacali sneg ispod auta kad su čistili mesto pored, i kad se taj sneg zaledio auto je samo nalegao. Tu bi mi dosta pomogao veći klirens, mada bi i 4x4 bio koristan jer su prednji točkovi bili dosta beskorisni u toj situaciji, a čak sam imao i lance!
Sa druge strane, oba puta sam se nekako pokrenuo, samo sam morao da tražim pomoć, a bar na Kopaoniku ima lokalaca koji su spremni da pomognu za određenu naknadu. A mogao sam i da se parkiram u AMSS garaži i ne bi uopšte ni imao problema. A što se tiče penjanja na planinu - ili je put dovoljno prohodan da prođu svi - naravno sa zimskim gumama ili čak i lancima ako treba, ili ako npr. zatvore put kod Jarma tu onda ne prolazi ni Crossover. Ipak ni njegov klirens nije baš toliko veći, a ni takav 4x4 pogon nije svemoguć.
Ipak, crossover sa 4x4 bi nesumnjivo bio koristan u zimskim uslovima. Nekad možeš da se zaglaviš i na mestu gde nema pomoći, a u kolima dvoje male dece. Samo je pitanje cene koja se plaća u ostatku godine. Pod cenom ne mislim isključivo na finansijski aspekt, već sve one negativne strane crossovera u poređenju sa limuzinom kad se izađe na autoput - veća buka, lošije upravljanje i udobnost, veća osetljivost na vetar, manja autonomija... A procentualno ću mnogo više vremena provesti u lošim uslovima, čak i ako idem na planinu 2-3 puta u toku zime.
Kod klasičnih limuzina dileme su Accord/Mazda 6 ili CR-V, CX-5, QQ/QQ+2... Šta ću kad volim japance.
Neka varijanta između bi bila limuzina sa 4x4, možda čak i karavan. U segmentu koji gledam realan izbor se svodi na Superb ili Insigniu. Tu bi dobio 4x4 ali ne i klirens. I u tim varijantama bi razmišljao i o dizelu, oni bar imaju 2.0 varijante za razliku od japanaca, a i japancima više verujem u kombinaciji sa proverenim benzincima. Međutim tu i cena ima ulogu, ovi japanci sa 2.0 benzincima su 20-25k, a Superb/Insignia sa dizelom i 4x4 su bliži 30k.
Teška odluka.