SUV vs MPV vs ostali

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: 320d za Q5

Post od nuk » 30 Mar 2012, 20:11

krstin je napisao:Sada se vozi Qashqai isto samo sa prednjim pogonom. Pitas kakva je poenta? U tome sto QQ, i CX-5 imaju ponasanje po putu isto kao na primer i auto C segmenta
mislim da ovde debelo gresis,
velika je razlika u voznim osobinama i ponasanju na putu uopste izmedju klasicnog automobila i MPV-a istog segmenta (konkretno, megane- scenic), verujem da u ovom slucaju moze da bude jos veca.
Pored obavezno vece mase vozila, losija je aerodinamika, veci obim i masa tockova, stabilnost pri vecim brzinama i td.

sve u svemu, totalno druga filozofija

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: 320d za Q5

Post od Stjepa » 30 Mar 2012, 20:12

Floyd je napisao:Najinteresantnije sto sam primetio vezano za velike i luksuzne SUV-ove u CH je da ih voze uglavnom zene srednjih godina (ako izuzmemo gastarbajtere) koje uglavnom imaju puno problema sa manevrisanjem u podzemnim garazama :)
Onda se uvek zapitam zasto muce i sebe i druge sa tolikim grdosijama :kezo:
Vidis - kupis zeni neki SUV i onda ne brines da li ce primetiti "koleginicin" karmin na kragni bele kosulje. Zena ce imati vecih briga - kako da ti objasni da nije ona kriva za ulubljenje na zadnjim desnim vratima. Tad muz prelazi u napad "Curko jedna zar ne gledas kud vozis! Tebi nesto kupiti..." Tu zena naravno pocinje da se umiljava i izvinjava, grli oko vrata i ljubi. I onda posle kad u korpi za ves nadje umazanu kosulju i krene da histerise samo joj pomene "Pa draga, to je od onda kad smo se mirili zbog onih vrata sto si ih ulubila. A stvarno si nespretna dok vozis!" I opet prebacuje loptu na "protivnikovu" stranu, i opet mirenje... a mrlja od karmina se provlaci neprimeceno kao i eventualna sumnja sto se mora otici na "poslovni put" za vikend. :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 320d za Q5

Post od dragvorl » 30 Mar 2012, 20:15

sebekkg je napisao:kakva je poenta uzimati SUV ako neces uzeti na 4x4?!?!
Vrlo jednostavna, a i ovoj temi je pisano o tome, prevaljivanje iz stajaceg u sedeci polozaj bez savijanja lednja, a to je nekim ljudima vrlo bitno, recimo starijima, a onda i ljudima sa decom, zato i vole MPV-e i SUV-e jer ne moraju toliko da se saginju, i mnogo je laksa manipulacija teretom u vozilu. Nisam siguran da je sama visina putnickog prostora toliko bitna kao sto je ovo sto sam malopre spomenuo. Inace, neki su naveli i ostale dobre poente ovakvog tipa vozila. Moram priznati da je svakako lep osecaj voziti SUV-a, a narocito su dobar utisak na mene ostavili Range Rover i X5 obe generacije, hteo bih samo jos da vidim kako se ponasa i funkcionise recimo Cayenne. Naravno sto se terenskih karakteristika tice mislim da je to suvisno napominjati, koristice ih mozda 2-4% kupaca, zato su i izbacili reduktor iz recimo Cayenne/Touareg ove generacije i samo stavili kracu 1. brzinu.

ftj je napisao:Da se ne lazemo o
Drugar je vozio X5 3 godine, a sad vec druga godina kako vozi X6 a da ni jednom nije isao van asfalta.
Bitno je da prica kako moze ako zatreba :kezo:
Ta 2 auta i offroading bas nisu za istu pricu, narocito se to odnosi na X6, ono je :rofl: off roader.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: 320d za Q5

Post od sebekkg » 30 Mar 2012, 20:20

Texonja je napisao:[....cak i da mi ne treba, zaista ne bih uzeo SUV ili Crossover ili kakogod ih nazvali bez 4x4 , jer ako vec dajem 25-30k eur, zasto ne bih dao jos 10% vise za 4x4 i imao punu poentu takvog auta. Ovako, sa pogonom na prednjoj osovini, nekako mi je kao pivo bez alkohola, kao Diet Cola, kao nemastan burek... Jeste to - to, ali nije to - to!

ma kaki 10% jos uz dogovor, mozes i da dobijes lep popust tako da je pogon izadje jos manje, ja sam se interesovao kod kije/hyundai-a tamo se doplacuje 1800e, po cenovniku=1400 a mozda i manje uz dogovor :D
e sad jesi li pitao koliko bi se doplatilo kod mazdise?
Slika

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: 320d za Q5

Post od Texonja » 30 Mar 2012, 20:25

nuk je napisao: Pored obavezno vece mase vozila, losija je aerodinamika, veci obim i masa tockova, stabilnost pri vecim brzinama i td.
sve u svemu, totalno druga filozofija
Tacno je i sigurno da je crossover nestabilniji u krivinama, ALI ako ima 4x4, onda je to druga prica. Vozio sam novu X3-jku mozda 10-tak minuta i namerno sam uletao u krivine da vidim kako lezi. Ono bre lezi zalepljeno za put kao pegla, kao nakovanj... Auto sa 4x4 i sa savremenom elektronikom moze cudo da napravi, da na svakom tocku pojedinacno koci ili dodaje brzinu kako bi zadrzao stabilnost.
Konkretno, kod CX-5, isto kao i kod 4motion Tiguana npr, a verujem da je tako i kod QQ, vozi se klasican FWD dokle god sistem ne oseti da ima potrebe da ukljuci i zadnji pogon. E sad, nije on papak pa da ceka da proklizas i onda da vadi vruce krompire iz vatre tako sto ce ukljuciti zadnji pogon, vec elektronika svo vreme prati kretanje prednje osovine i ako predvidi makar i naznaku da bi neki mogao proklizati, aktivira i zadnji pogon.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
krstin
Postovi: 176
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:10
Lokacija: NS

Re: 320d za Q5

Post od krstin » 30 Mar 2012, 20:35

Vidim neko je iznad u postovima spomenuo razliku hachback - MPV. E upravo je prethodni auto bio Scenic, a u porodici su se vozila dva Megana.
U poredjenju sa Scenicom QQ je upravljiviji, i manje se ljulja - nisam bas imao prilike previse da istestiram Megane, ali verovatno je QQ negde izmedju Megana i Scenica po upravljivosti.

Neko je i spomenuo lakse ulazenje u SUV-ove i mogu reci da ce neko samo zbog toga kupiti ovakvo vozilo. Jedan komsija je kupio upravo SUV zbog toga, mislim da je covek imao neku operaciju ledja.

Inace ja pravim razliku izmedju SUV-a i crossovera. Primer: Nissan Qashqai i Murano su mi crossoveri. Nissan X-Trail je SUV.

Mogla bi da se otvori i posebna tema o ovome, jer smo ovu zesce ispamovali :mrgreen:
Slika

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: 320d za Q5

Post od nuk » 30 Mar 2012, 20:39

upravo tako,
ovo sam navodio kao uporedjivanje "fwd VS fwd" i tako se vracamo na cinjenicu da crossover bez 4x4 nije ono sto treba da bude.

bez obzira na sve, ova zima je dokazala prednost vozila ovog segmenta pa makar i na mesec dana u godini.
meni je bilo dovoljno da pocnem razmisljam o vozilu sa povisenim klirensom posle samo jednog ozbiljnog zaglavljivanja i stete koje sam pretrpeo zbog visine snega (polomljen prednji branik i pokoja oplata..), dosta vozila je prolazilo i gore

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: 320d za Q5

Post od Texonja » 30 Mar 2012, 20:51

Bas tako, 'bem ti auto ako ne mogu da ga vozim svuda i uvek... Da nemam dovoljno para za recimo QQ ili CX-5 ili kojigod, uzeo bih Daciu Duster. Za nesto preko 11.000 eur se dobije 4x4 varijanta sa 1.6 benzincem. Stavim plin i udri... zimi radi funkciju Lade Nive, a svo ostalo vreme imas auto koji je prostran, ne smetaju mu ivicnjaci, ima velik gepek, niko ga zasigurno nece ukrasti...
I to kazem ja, koji Daciu bas bas ne volim. :nonono:
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: 320d za Q5

Post od Floyd » 30 Mar 2012, 22:13

krstin je napisao:Floyd,
Sto se tice Q5ice 2.0 TFSI ona ima quattro pogon standardno, ja ipak pricam o modelu sa pogonom na prednjim. Ako pogledas katalog videces da ona trosi 10,8 litara u gradu. Ja sam naveo isto podatak iz kataloga za Mazdu - 7,5 litara po gradu. Ne mogu da budem siguran koliko ce ona tacno trositi, ali pogledaj razliku izmedju ova dva auta. Pa nisu sad u Mazdi poceli naglo da lazu vise nego ostali, bar se nadam :D
Ja sam inace primetio da 80% RAV4 voze zene :mrgreen:
Pa moguce je da je veca potrosnja zbog stalno aktivirnog 4x4 pogona, ne znam, uglavnom lik se opasno pokajo sto nije uzeo TDI :)

@Stjepa
Au bre skupa je to varijanta "vadjenja" ima i jeftinijih :kezo:
Texonja je napisao:Bas tako, 'bem ti auto ako ne mogu da ga vozim svuda i uvek...
...kao Golfa :kezo:

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: 320d za Q5

Post od Texonja » 30 Mar 2012, 22:46

Floyd je napisao:
Texonja je napisao:Bas tako, 'bem ti auto ako ne mogu da ga vozim svuda i uvek...
...kao Golfa :kezo:
:doubleup: :mrgreen:
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: SUV vs MPV vs ostali

Post od Xepoj87 » 31 Mar 2012, 03:19

Au krstin,ti stvarno verujes da ce 2.0 benzin u Mazdi CX-5 trositi 8l po gradu?
Ja ne znam odakle im uopste obraza da napomenu 6l potrosnju na takvom automobilu,pa i van grada u savrsenim uslovima mislim da ne bi toliko trosio...
Mazda 6 2.0 ne spusta ispod 10l u gradu ni luda. Vecini ljudi je 11-12l potrosnja u gradu. CX-5 zaista ne verujem da moze manje da trosi...
2.2 dizel takodje ne ide ispod 7l u Mazdi 6...

Crossover ima ocigledne prednosti i lepo su nabrojane ovde... Pored toga bih dodao i nase puteve,izdrzljivost takvih sklopova koji su sigurno na boljem nivou nego kod automobila...
Ali takodje minusi su veca potrosnja, skuplje odrzavanje, losije performanse i sto se tice ubrzanja i sto se tice upravljanja,ulazenja u krivine i slicno, takodje manja udobnost...
Sve ima svoj plus i minus. Svako uzima prema svojim potrebama...

A sto se 4x4 tice,zaista ne vidim zasto bi neko uzeo crossover ako nema 4x4.
Za pare Mazde cx-5 od 31.000e moze da se uzme B klasa da se zaledis,u koju se isto tako ulazi,da se samo okrenes i sednes,verovatno i lakse nego u crossovere,udobnija je,prostranija,a na strani crossovera je samo veci klirens i 4x4 pogon i ako se isti ne uzme,stvarno mi je kao da se uzima Bmw X6 za Off-Road.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45779
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: SUV vs MPV vs ostali

Post od Geza » 31 Mar 2012, 07:24

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: 320d za Q5

Post od Floyd » 31 Mar 2012, 08:27

dragvorl je napisao:X6, ono je :rofl: off roader.
Slazem se, posebno sa felnama 20" :)
To je za mene samo sportski auto pomalo cudnih gabarita.

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8365
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: SUV vs MPV vs ostali

Post od grujicd » 31 Mar 2012, 08:37

O ovoj temi razmišljam već godinama :think:

Do sad su mi bila mala deca, ali od sledeće godine već planiram nekoliko većih putovanja po evropi godišnje, da ne pominjem češće izlete po srbiji i odlazak na planinu nekoliko puta u toku zime. Pošto planiram i uzimanje drugog većeg auta, ne znam kom se prikloniti carstvu. SUV/crossover mi ne bi bio samo šminka, i ove i prošle godine sam se zaglavljivao na parkinzima na kopaoniku. Prošle godine sam imao problem da krenem sa parkinga na uzbrdici sa zimskim gumama - tu bi mi dosta značio 4x4, makar i taj koji se uključuje samo kad se izgubi trakcija napred. Ove godine su mi nabacali sneg ispod auta kad su čistili mesto pored, i kad se taj sneg zaledio auto je samo nalegao. Tu bi mi dosta pomogao veći klirens, mada bi i 4x4 bio koristan jer su prednji točkovi bili dosta beskorisni u toj situaciji, a čak sam imao i lance!

Sa druge strane, oba puta sam se nekako pokrenuo, samo sam morao da tražim pomoć, a bar na Kopaoniku ima lokalaca koji su spremni da pomognu za određenu naknadu. A mogao sam i da se parkiram u AMSS garaži i ne bi uopšte ni imao problema. A što se tiče penjanja na planinu - ili je put dovoljno prohodan da prođu svi - naravno sa zimskim gumama ili čak i lancima ako treba, ili ako npr. zatvore put kod Jarma tu onda ne prolazi ni Crossover. Ipak ni njegov klirens nije baš toliko veći, a ni takav 4x4 pogon nije svemoguć.

Ipak, crossover sa 4x4 bi nesumnjivo bio koristan u zimskim uslovima. Nekad možeš da se zaglaviš i na mestu gde nema pomoći, a u kolima dvoje male dece. Samo je pitanje cene koja se plaća u ostatku godine. Pod cenom ne mislim isključivo na finansijski aspekt, već sve one negativne strane crossovera u poređenju sa limuzinom kad se izađe na autoput - veća buka, lošije upravljanje i udobnost, veća osetljivost na vetar, manja autonomija... A procentualno ću mnogo više vremena provesti u lošim uslovima, čak i ako idem na planinu 2-3 puta u toku zime.

Kod klasičnih limuzina dileme su Accord/Mazda 6 ili CR-V, CX-5, QQ/QQ+2... Šta ću kad volim japance.
Neka varijanta između bi bila limuzina sa 4x4, možda čak i karavan. U segmentu koji gledam realan izbor se svodi na Superb ili Insigniu. Tu bi dobio 4x4 ali ne i klirens. I u tim varijantama bi razmišljao i o dizelu, oni bar imaju 2.0 varijante za razliku od japanaca, a i japancima više verujem u kombinaciji sa proverenim benzincima. Međutim tu i cena ima ulogu, ovi japanci sa 2.0 benzincima su 20-25k, a Superb/Insignia sa dizelom i 4x4 su bliži 30k.

Teška odluka.

Korisnikov avatar
krstin
Postovi: 176
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:10
Lokacija: NS

Re: SUV vs MPV vs ostali

Post od krstin » 31 Mar 2012, 09:39

Xepoj87 je napisao:Au krstin,ti stvarno verujes da ce 2.0 benzin u Mazdi CX-5 trositi 8l po gradu?
Ja ne znam odakle im uopste obraza da napomenu 6l potrosnju na takvom automobilu,pa i van grada u savrsenim uslovima mislim da ne bi toliko trosio...
Mazda 6 2.0 ne spusta ispod 10l u gradu ni luda. Vecini ljudi je 11-12l potrosnja u gradu. CX-5 zaista ne verujem da moze manje da trosi...
2.2 dizel takodje ne ide ispod 7l u Mazdi 6...

Crossover ima ocigledne prednosti i lepo su nabrojane ovde... Pored toga bih dodao i nase puteve,izdrzljivost takvih sklopova koji su sigurno na boljem nivou nego kod automobila...
Ali takodje minusi su veca potrosnja, skuplje odrzavanje, losije performanse i sto se tice ubrzanja i sto se tice upravljanja,ulazenja u krivine i slicno, takodje manja udobnost...
Sve ima svoj plus i minus. Svako uzima prema svojim potrebama...

A sto se 4x4 tice,zaista ne vidim zasto bi neko uzeo crossover ako nema 4x4.
Za pare Mazde cx-5 od 31.000e moze da se uzme B klasa da se zaledis,u koju se isto tako ulazi,da se samo okrenes i sednes,verovatno i lakse nego u crossovere,udobnija je,prostranija,a na strani crossovera je samo veci klirens i 4x4 pogon i ako se isti ne uzme,stvarno mi je kao da se uzima Bmw X6 za Off-Road.

Nisam rekao da ce da trosi 8 u gradu :) Verujem da ce trositi izmedju 9 i 10. Ako imas u vidu da je u toj sestici stari benzinac, da su po tezini slicni, a da aerodinamika u gradskim brzinama igra manju ulogu - moguce je ocekivati nizu potrosnju. Ipak su taj Skyactiv najavljivali kao nesto revolucionarno ;)

Da ne ispadne da lupam gluposti, u temi namenjenoj CX-5ici je okacen test u PDF-u.
U testu su merili i potrosnju modela sa 4x4 pogonom:
Grad: 9,8 litara
Autoput: 8,8 litara
Otvoren put:7,6 litara

Kod automobila sa prednjim pogonom ce potrosnja biti za pola litre manja. Da li mi sad verujes? :D
CX-5 2.0 po ovim podacima trosi kao Qashqai 1.6.
Slika

Odgovori