Isplativost električnih vozila
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Neka mu je 40.000 km i potrošnja 20 kWh na 100 km, dolazimo do 8.000 kWh godišnje za to vozilo. Mesečno 667 kWh.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13053
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Kako nema trofazni priključak? U šta onda uključi električni šporet? Moj stan je nadogradnja na staroj zgradi i ima trofaznu utičnicu u delu gde je kuhinja, predviđeno očigledno baš za šporet jer je na većini njih originalni priključak trofazni (ili je bar bio ranije, ne znam kako je sada?).
- zdushan
- Postovi: 1645
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
lupitelj strikes again...
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ja sam sporete u svim stanovima na NBG morao da onako da bridzujem da idu na obicnu viljisku
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Tacno je da nemaju svi stanovi trofaznu struju. I to nije samo na NBG, mahom i na starom delu gradu.Saša je napisao: ↑24 Feb 2023, 08:42Kako nema trofazni priključak? U šta onda uključi električni šporet? Moj stan je nadogradnja na staroj zgradi i ima trofaznu utičnicu u delu gde je kuhinja, predviđeno očigledno baš za šporet jer je na većini njih originalni priključak trofazni (ili je bar bio ranije, ne znam kako je sada?).
Konkretno znam za Miljakovac, starije zgrade.
Trofazni potrosaci su "prevezani" da rade na monofaznu struju.
Сад му није ништа...
- Saša
- Postovi: 13053
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ma može naravno to da se prespoji da radi na monofaznoj struji ali onda grejači ne rade punom snagom. Kada je trofazni priključak jedna faza se koristi za rernu a ostale dve za ringle pa ako je sistem sa dve faze umesto tri onda šporet sporije greje/radi ako je sve uključeno istovremeno. Nego je meni bio šok informacija da više nema trofaznih utičnica po stanovima, stvarno nisam znao za to.
Poslednja izmena od Saša u 24 Feb 2023, 09:34, izmenjeno 2 puta ukupno.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ja sam ciljao na starije zgrade, to znam provereno da nemaju.
Nema trika da novije zgrade nemaju trofaznu struju, nemoguce.
Nema trika da novije zgrade nemaju trofaznu struju, nemoguce.
Сад му није ништа...
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
https://evadept.com/calc/tesla-charge-time-calculator
3jka Standard Plus, monofazna 16A je 8,5h od 20 do 80% i 267km, od čega je meni dovoljno 30%, tj. manje od 3h u režimu optimalnog održavanja baterije. Ili preko čitave noći u jeftinoj tarifi je dovoljno i ~5A 230V.
Nema trofaznu struju blok uopšte u stanovima, čovek je u pravu, ali s'obzirom da je trafo stanica u garaži, može da se izvede. U pitanju je stari blok. Na NBGD uglavnom ima 3 faze, ja sam odrastao u takvom stanu.
@Saša , mogu da rade 2 od 4 ringle na onom besnom modu, što proključa voda za 10 sekundi, a na maksimumu rade sve. Svakako nema potrebe da se pušta 4 suda na taj najjači mod, cenim da bi se ploča istopila, i ovako pali čilere na maksimum samo zvižde.
- Saša
- Postovi: 13053
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ipak misim da je je trofazni priključak bolji za takve potrošae/uređaje, bude sve rasterećenije, pogotovo u slučaju ekstremne upotrebe. Monofazni priključak radi na 220-240V a trofazni na 380-415V, prilična razlika u snazi.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Uređaji su toliko napredovali da ti to više u praksi ne možeš da osetiš. Sa električnim kolima se pojavljuje potreba, ali vidiš i po mojoj kalkulaciji da ni tu običnom korisniku ne treba, već je lepo za imati.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
16A x 230 V = 3,68 kW ukupno za stan imate, ne samo za punjač. Ako sam dobro razumeo problem na NBG.
Ja bih lagano u kući u kojoj ne živim mogao da punim na 11 kW punjaču, svakako svraćam skoro svaki dan.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
For example, with a Tesla battery capacity of 82 kW⋅h and a charging power of 6.5 kW, the car will need the following charging time:
Duration = 82000/6500 = 12.6 hours.
Sa tog linka za kalkulaciju, očekiva ni 1 ciklus punjenja Tesla 3 sa 6,5kW snagom punjača 12,6 sati.
Sa 2,3 kW (standardna monofazna utičnica kod nas) ista količina energije je za 35 +- sati.
Po standardu gradnje kod nas je preuzeto gotovo sve iz nemačkog DIN-a pa tako i "štekeri" su projektovani na 10A a tek pojedini jaki termički potrošači (šporet, veš mašina, bojler, i slično) na 16A. Takoje po spratnim razvodnim tablama i šemirano.
Glavni osigurači /ili limitatori na GRO kod sata su 25A po fazi.
To je neko opšte stanje za stanove.
E sada ako tebi nidžo nije potrebno puno punjenje već samo neko delimično dopunjavanje jer prelaziš malu kilometražu je malo specifična situacija a tada verovatno ne bi ni imao potrebu da puniš u stanu već jednom nedeljno odeš na neki sada još dostupan besplatni javni punjač za Teslu.
Tako da bi u toj hipotetičkoj primeni auta vožnja EV bila potpuno besplatna.
Ali ja pričam o opštojo situaciji kakva se očekuje kod masovne primene EV, a tada nije realno da svi korisnici imaju besplatno punjenje i prazna slobodna mesta na javnim punjačima koja eto čekaju samo nekoga... već kada mora da se plati energija brzog punjača.
To je neko sadašnje stanje po zapadnoj Evropi, a prema onome što vidim iz medija tj reportaža na TVu sa cenom tu koju sam okvirno naveo.
Duration = 82000/6500 = 12.6 hours.
Sa tog linka za kalkulaciju, očekiva ni 1 ciklus punjenja Tesla 3 sa 6,5kW snagom punjača 12,6 sati.
Sa 2,3 kW (standardna monofazna utičnica kod nas) ista količina energije je za 35 +- sati.
Po standardu gradnje kod nas je preuzeto gotovo sve iz nemačkog DIN-a pa tako i "štekeri" su projektovani na 10A a tek pojedini jaki termički potrošači (šporet, veš mašina, bojler, i slično) na 16A. Takoje po spratnim razvodnim tablama i šemirano.
Glavni osigurači /ili limitatori na GRO kod sata su 25A po fazi.
To je neko opšte stanje za stanove.
E sada ako tebi nidžo nije potrebno puno punjenje već samo neko delimično dopunjavanje jer prelaziš malu kilometražu je malo specifična situacija a tada verovatno ne bi ni imao potrebu da puniš u stanu već jednom nedeljno odeš na neki sada još dostupan besplatni javni punjač za Teslu.
Tako da bi u toj hipotetičkoj primeni auta vožnja EV bila potpuno besplatna.
Ali ja pričam o opštojo situaciji kakva se očekuje kod masovne primene EV, a tada nije realno da svi korisnici imaju besplatno punjenje i prazna slobodna mesta na javnim punjačima koja eto čekaju samo nekoga... već kada mora da se plati energija brzog punjača.
To je neko sadašnje stanje po zapadnoj Evropi, a prema onome što vidim iz medija tj reportaža na TVu sa cenom tu koju sam okvirno naveo.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Prošlog meseca račun 3,000kWh.
A znam tako što me zvali da pitaju da pogledam da se nije neko priključio na njih, nisu očekivali toliko povećanje računa u odnosu na prošlu godinu kada nije bilo EV punjenja.
Ne znam potrošnju auta, neki poveliki BMW SUV, nisam ni pitao koji je model u pitanju.ž
A ima tu potrošnje i za grejanje baterije, za grejanje kabine..verovatno troši nešto i parkiran da opsluži silnu elektroniku. Biće taj auto sigurno godinu dve kod nejga pa ću moći da ispratim stvarno stanje oko potrošnje kroz duži period. Ovo je sada novi teren, i nepoznat kako njemu tako i meni kroz praksu.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Pa šta će im, grejanje je na toplanu, topla voda je na toplanu, stanovi su u proseku mali (60-80kvadrata) i osim šporeta i nema šta da se uključi jače od toga.Saša je napisao: ↑24 Feb 2023, 08:42Kako nema trofazni priključak? U šta onda uključi električni šporet? Moj stan je nadogradnja na staroj zgradi i ima trofaznu utičnicu u delu gde je kuhinja, predviđeno očigledno baš za šporet jer je na većini njih originalni priključak trofazni (ili je bar bio ranije, ne znam kako je sada?).
Za takvu masovnu gradnju uštede na infrastrukturi su značajne kada veliki broj stanova udje u priču.
Blokovi tipa 70, 70a, 45....na primer.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
Ima logike, i nije to slučaj samo na NBG, mada evo ja npr, sam priključen na toplanu, grejanje i topla voda, ali imam trofaznu. Nisam na NBG.
Sent from my 2203129G using Tapatalk
Sent from my 2203129G using Tapatalk