Isplativost električnih vozila

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
pedalaš
Postovi: 637
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Isplativost električnih vozila

Post od pedalaš » 13 Mar 2024, 10:08

Pogledah to jutros što si "okačio". Malo je duži video, ali, zaista vredi pogledati, jer su realno obuhvaćeni svi aspekti problematike koju bi potencijalni vlasnik ili korisnik trebalo da ima u vidu pre nego se odluči za EV.

risk
Postovi: 18
Pridružio se: 25 Feb 2024, 08:14

Re: Isplativost električnih vozila

Post od risk » 10 Apr 2024, 13:11

(Dublin/Irska)

Evo vozam se već 2 meseca u Tesla Model 3 LR.

Samo osnovni autopilot imam za sada, punim se kod/ispred kuće. Oko 3 sata punjenja na 7kw monofazno je 150km. Samo dvaput do sad sam koristio supercharger.

Ako imate pitanja, pitajte.

---

(ovde je u kućama monofazna struja, trofazna je po poslovnim zgradama i industrijskim zonama, u principu, vuku 3 faze duž ulice, i onda svaku kuću kaže na drugu fazu naizmenično).

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21095
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Isplativost električnih vozila

Post od nidza » 10 Apr 2024, 14:23

Pošto je tamo struja?

Dzoni_m
Postovi: 1714
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-5
Lokacija: DE

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Dzoni_m » 10 Apr 2024, 16:37

risk je napisao:
10 Apr 2024, 13:11
(Dublin/Irska)

Evo vozam se već 2 meseca u Tesla Model 3 LR.
Koji model 3? Highland ili stariji?

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45832
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Geza » 10 Apr 2024, 22:45

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

risk
Postovi: 18
Pridružio se: 25 Feb 2024, 08:14

Re: Isplativost električnih vozila

Post od risk » 10 Apr 2024, 23:18

Dzoni_m je napisao:
10 Apr 2024, 16:37
Koji model 3? Highland ili stariji?
Highland.
nidza je napisao:
10 Apr 2024, 14:23
Pošto je tamo struja?
Mislim da je najskuplja u Evropi trenutno, postoji izbor kome ćeš da plaćaš struju, i šta hoćeš "u paketu", ovaj dole "paket" smo izračunali da nam najviše odgovara (imamo senzore povezane na Home Assistant i znali smo unapred tačno koliko trošimo na šta, pa možemo da izračunamo):

Electricity
Urban Day units (8am to 11pm) 27.76 cent per kWh
Urban Peak units (5pm to 7pm) 38.71 cent per kWh
Urban Night units (11pm to 8am) 20.93 cent per kWh
Urban EV units (2am to 5am) 7.07 cent per kWh
Annual Standing Charge €325.52

Meni najbliži Supercharger je mala lokacija, ima 4 punjača po 250kW; od 4pm - 8pm je 47c/kWh ; ostatak vremena 42c/kWh.

Dizel je 1.71€/l , benzin je 1.75€/l.

Struja izadje oko 1€ na 100km. Jer se punimo uglavnom 2am - 5am.

Dzoni_m
Postovi: 1714
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-5
Lokacija: DE

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Dzoni_m » 11 Apr 2024, 14:53

risk je napisao:
10 Apr 2024, 23:18
Dzoni_m je napisao:
10 Apr 2024, 16:37
Koji model 3? Highland ili stariji?
Highland.
Upravo sam se vratio sa test voznje Higland-a. Razlika izmedju refresh modela i starog modela 3 je dupe i oko. Auto je bukvalno potpuno promenjen. Kabina je sredjena fantasticno. Iako na prvi pogled ne deluje da se mnogo toga promenilo, MNOGO toga se promenilo. Svidja mi se sto nema raznoraznih paketa. Jedan paket, SVE u njemu i sve sta ti treba, hladjenje sedista standard, grejanje volana standard. Mozes da doplatis za belu boju enterijera i LR dolazi sa vise zvucnika ali starim tipom baterija sto je po meni veliki - za LR. SR ima LFP i to je odlicna stvar. Mali - za izbacivanje creep funkcije ali su lepo podesili inicijalni odgovor na pritisak paucice "gasa" pa ni to sada nije problem, takodje regerativno kocenje se mnogo lakse kontrolise u odnosu na stari model 3. Izbacivanje rucica pored volana POZDRAVLJAM, treba 5 min da se naviknes, pogotovu za ubacivanje u P, D, R. Supruga nikada nije vozila Teslu pre, snasla se sama i bez ikakvih problema. Ok, za migavce treba 15 min :)
Najveca promena: zvucna izolacija. Stari model je bio jako tih (pogotovu za EV gde cujes sve) ali ovo sada je jos visi nivo. Model 3 je uvek bio fantasticno trimovan auto, nije ni cudo kada im je reper bio BMW serije 3. Uvek je podsecao na taj auto kada se vozi, to je zadrzano i u ovoj unapredjnoj verziji, jedina promena koju sam primetio je osetljivost na sitno pomeranje volana, i to je sada pojacano, ali sa opcijom da se steluje u podesavanjima vozila, sto je ok.

Za pare za koje se nudi ovde (45K osnovna cena, na dobar dan su skinuli 43K, testni promerci oko 40k) nema sta drugo da se gleda, cak i kod tradicionalnih automobila. Ko zeli malo jaci auto, sa pristojnom tehnologijom unuta i dobrim voznim karakteristikama, vec je tu na nekih 37-45K (Cupra Formentor VZ, Leon sporturer VZ, Skoda Octavia RS, Golf GTI, etc etc). Ovo je dobar auto. I to se vidi po testovima novinara, svi prvo hvale auto i ono sto je osnova. Mreza punjaca, sta mi mislimo o samom konceptu EV, legislaturi, pritisku drzave, zelenog pokreta itd je nesto drugo. Ovaj auto moze da kupi i ljubitelj automobila. Bez srama i da uziva u voznji.

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6750
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Isplativost električnih vozila

Post od ljuba » 11 Apr 2024, 15:20

Pazi mom drugaru Tesla 3 stara sada vec 4,5 godine: crkao trap (menjali kompletno sve u tesli), kablovsko drvo su morali da promene kompletno, stop svetla su vise puta menjana - skuplja se voda u njima (tehnicki ne prolazi zbog toga) baterija na 50%,(presao 65.000km a retko puni na super punjacima - plus tesla kaze da je to normalno i nece da prizna nikakvu gresku) bela boja se ljusti...

Prva serija je bila bas losa iz ove perspektive.....

A tek horori sa update-tima koji se desavaju dosta puta godisnje, pa se dese razliciti problemi - npr svetla prestanu da rade i sl :), pa ti idi sa njim na posao cik :)

Dzoni_m
Postovi: 1714
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-5
Lokacija: DE

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Dzoni_m » 11 Apr 2024, 15:34

Jbg izlgeda da nije imao srece tj early adaptation issue. Imam priliku da se vozim u 2 primerka modela 3 i jedan model Y. Model Y je prosle godine kupljen, jedan model 3 iz 2022 a drugi iz 2021. Niko nijedan problem. Bukvalno NIJEDAN. Sedi vozi. Vlasnik modela 3 is 2021 je imao jedan od prvih 3-ki u Evropi koji su isporuceni. Imao je istih problema kao tvoj kolega. Sreca pa je vozilo bilo na lizing, vratio uzeo nov, sada je prezadovoljan.
Highland je evolucija svega. Sve je promenjeno, na bolje. Tesla je poznata da radi upravo to, konstantna unapredjenja i lagana evolucija pa jedan veliki update. Model S i X iako skupi, su sada izuzetno robusni automobili. Prve verzije su bile boze sacuvaj. Ali su imali garanciju suludu, neki cak dozvitonu na pogonski sklop.
Licno, moj problem je stan. Ja nemam kucu i to me automatski izbacuje iz opcije da vozim EV. Iskreno nisam ni ljubitelj EV-a. Ali kada je nesto dobro napravljeno i unapredjeno, nema problem da to kazem. Stari model 3 ili model Y ne bih ni u ludilu razmatrao. Unapredjeni model 3, hmmm da imam opciju kako da to punim kada sam kuci, ozbiljno bih postavio vise na listi zelja za sledeci auto.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19276
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Heinz » 11 Apr 2024, 17:25

Ima li potrebe za kućnim punjenjem ako imaš u firmi npr?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Dzoni_m
Postovi: 1714
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-5
Lokacija: DE

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Dzoni_m » 11 Apr 2024, 18:18

Pa generalno ne bi trebalo, ali nema ni u firmi. Veliki je problem punjenje u poslovnim zgradama. PP inspekcija.

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od ljubitelj » 11 Apr 2024, 18:27

Jesu li u toj novoj Tesli sredili da se ne raspada prednji trap svako malo?

Mislim na sistemsko, konstrukciono rešenje, ne pojedinačna iskustva sa par primeraka.

Baš bilo prošle nedelje na TV reportaža, direkt se sa brisača voda sliva u gornje viljuške koje su iz nekog razloga šuplje i presovano navučene (iz 2 dela su) tako da voda glatko ulazi u strukturu gornje viljuške.
Prvo strašno škripi što je dobro, traži da se ide hitno u servis pre nego što se desi pravi problem raspada trapa u vožnji.

U prilogu dali i Teslino "poboljšanje" kao oficijelno za taj problem, sa plastičnim vezicama nekakvu gumu preko viljuške navlače... šou.

Tema je bio konkretan primerak, 3 puta menjan trap u 45,000km predjenih, sve u garanciji.

Kao trajno rešenje dali su ugradnju aftermarket viljuške koja je livena iz jednog dela, Preporuka da se na svim Teslama sa tom konstrukcijom time reši.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21095
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Isplativost električnih vozila

Post od nidza » 11 Apr 2024, 18:59

Previše se udubljuješ u zastarele informacije u poslednje vreme. Uradi fino jedan apdejt pa da sutra pričamo ispočetka. :)

ftj
Postovi: 13042
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od ftj » 11 Apr 2024, 19:22

Meni je neverovatno kako se trap ne raspadne od tako brutalnog ubrzanja. Mozda pomaze sto je tezina bolje rasporedjena.

milosg
Postovi: 1483
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od milosg » 11 Apr 2024, 19:26

Nije baš da ti problemi ne postoje:
https://www.reuters.com/investigates/sp ... uspension/

Odgovori