Isplativost električnih vozila
Re: Isplativost električnih vozila
Da ali se to jako razlikuje u praksi. Npr ovaj model 3 koji je kao ultra efikasan sa toplotnom pumpom i ostalim dzidzabidzama mom drugaru pada do 50% kada se temperatura spusti malo iznad nule (a ne u negativu) a ovde pise 17%
Re: Isplativost električnih vozila
Ovo je prosek realnih podataka od desetina hiljada korisnika. I 50% od 600km je verovatno 99,9% korisnika sasvim okej za svakodnevnu upotrebu.
Kod nas nikako nije opcija da nemaš garažu i punjač, a ni temperature više nisu nešto ekstremne zimi, tako da si u startu OK. Za jedini auto izazov, za drugi auto ne da nije ni najmanji problem već vrlo široko s obzirom na sumanutu uštedu.
Kod nas nikako nije opcija da nemaš garažu i punjač, a ni temperature više nisu nešto ekstremne zimi, tako da si u startu OK. Za jedini auto izazov, za drugi auto ne da nije ni najmanji problem već vrlo široko s obzirom na sumanutu uštedu.
Re: Isplativost električnih vozila
To zavisi od relacije koju vozis.. meni eGolf u Comfort modu u BG-u trosio 30kWh, dok u Eco modu trosio oko 20kWh...ljuba je napisao:Da ali se to jako razlikuje u praksi. Npr ovaj model 3 koji je kao ultra efikasan sa toplotnom pumpom i ostalim dzidzabidzama mom drugaru pada do 50% kada se temperatura spusti malo iznad nule (a ne u negativu) a ovde pise 17%
Kod mojih kad sam bio za Božićne praznike 60kWh...
U Comfort modu grejač vuče maksimalnih 7kW za zagrevanje kabine i onda krene da obara i za idržavanje troši oko 3kW.
U Eco modu je ograničen na 2 kW
Kod mojih u NP u comfortu gde su relacije do 2km, ne stigne ni da zagreje.
Sto se AP tice, meni je kapacitet baterije problem, ako bih voio 130, parkirao bih ga negde na Rudniku jer bih je potrosio i iz tog razloga ga vozim 100.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Sumanuta ušteda za one koji prelaze 40-50k km godišnje.
Re: Isplativost električnih vozila
Apsolutno, ali u slucaju da se dnevno prelazi range baterije, eventualno jedno dopunjavanje do 80%
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
- Gazu
- Postovi: 2114
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Isplativost električnih vozila
Ma da, al za jedini auto kad je to takav izazov, onda je priča van pameti, a toliko auto platiti. Mnogima inače ni ne treba više od jednog auta.
Svakako priča u SAT-u zvuči klimavo, oni uterivali auto u zamrzivač, a na kraju sa kompjutera čitaju koliko će da traje baterija. Ko god telefon poseduje ili laptop zna da je to budalaština. Da su ga u tom zamrzivaču stavili na valjke ili nešto, to bi verovatno imalo smisla.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Svakako priča u SAT-u zvuči klimavo, oni uterivali auto u zamrzivač, a na kraju sa kompjutera čitaju koliko će da traje baterija. Ko god telefon poseduje ili laptop zna da je to budalaština. Da su ga u tom zamrzivaču stavili na valjke ili nešto, to bi verovatno imalo smisla.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Slazem se da ovaj test ne pokazuje, skoro pa nista.
https://youtube.com/@bjornnyland
Ja pratim njega, testira EV automobile u Norveškoj gde su temperature niže.
Testira range na 90km/h i na 120km/h
Njegova ocena je da EV na 110km/h dobijas najbolji odnos brzine/uloženog.
Drugo. Ako auto na 100km/h troši 20kWh/100km bez grejanja, sa grejanjem će trošiti dodatnih 3kWh, sto znaci nekih 23kWh ukupno. Na nekim drugim brzinama je neka drugačija računica, jer taj grejač trosi po h vožnje.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
https://youtube.com/@bjornnyland
Ja pratim njega, testira EV automobile u Norveškoj gde su temperature niže.
Testira range na 90km/h i na 120km/h
Njegova ocena je da EV na 110km/h dobijas najbolji odnos brzine/uloženog.
Drugo. Ako auto na 100km/h troši 20kWh/100km bez grejanja, sa grejanjem će trošiti dodatnih 3kWh, sto znaci nekih 23kWh ukupno. Na nekim drugim brzinama je neka drugačija računica, jer taj grejač trosi po h vožnje.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Racunica grejanja se drasticno menja sa toplotnom pumpom, a posebno kod tesle ili kod bilo kog drugog auta kojeg mozes da zagrejes (baterije i unutrasnjost) dok je jos na punjacu ....
Inace hladno vreme najvise ne prija elektricnom autu u gradskoj voznji - tu moze grejanje da ucestvuje i do 50%+ potrosnje u ultra sporom saobracaju...
Inace hladno vreme najvise ne prija elektricnom autu u gradskoj voznji - tu moze grejanje da ucestvuje i do 50%+ potrosnje u ultra sporom saobracaju...
Re: Isplativost električnih vozila
Preksinoc kod mene u zgradi izbio pozar jer se zapalio elektricni bicikl na terasi koji se punio.
Kolko su cesti incidenti prilikom punjenja elektricnih automobila? Sad razmisljam u buducnosti ako u garazi zgrade njih 20 ugradi punjac, kolko je to bezbedno.
Kolko su cesti incidenti prilikom punjenja elektricnih automobila? Sad razmisljam u buducnosti ako u garazi zgrade njih 20 ugradi punjac, kolko je to bezbedno.
Re: Isplativost električnih vozila
Mislim da svako EV moze da se podesi da zagreje kabinu dok je na pinjacu. Slazem se da oni koji imaju TP imaju bolje iskoriscenje.ljuba je napisao:Racunica grejanja se drasticno menja sa toplotnom pumpom, a posebno kod tesle ili kod bilo kog drugog auta kojeg mozes da zagrejes (baterije i unutrasnjost) dok je jos na punjacu ....
Inace hladno vreme najvise ne prija elektricnom autu u gradskoj voznji - tu moze grejanje da ucestvuje i do 50%+ potrosnje u ultra sporom saobracaju...
Ima na YT test id 3 sa i bez TP, razlika je oko 1.5kW na 100km
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Realno nikako nije bezbedno jer prvo moraju za sve njih instalacije da budu u odličnom stanju plus instalqcija zgrade jer da pretpostavimo da ce uvek barem 30-40% biti punjeno uveče to povlači konstatno opterecenje na vodu za garažu i na glavnom vodo od zgrade do mreže. Ajde npr i samo da se punjač zapali u odlično konstruisanoj garaži. Tu i ne bi imalo velike štete ako ne povuče ostale instalacije za sobom. Problem je u paljenju baterija. E ta muka je kao negašeni kreč i voda. Kako ga zaustaviti kad ima kontinuiranu zapaljivost.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
BG - SM - BG, 95kmh tempomat.
13kWh potrosnja
158km ukupno presao, ostalo 73km baterije
Grejanje je na off, toplo je.
E golf
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
13kWh potrosnja
158km ukupno presao, ostalo 73km baterije
Grejanje je na off, toplo je.
E golf
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Držiš 100 kmh na autoputu? To mi deluje krajnje nebezbedno.
- aboki
- Postovi: 134
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
13kwh na 100? To je super potrosnja. Nisam siguran da bih mogao postici toliko.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
95 po tempomatu, 91-92 gps. To je brzina kamiona. Kad nekog stignem ubrzam do 110 i nazad
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk