Isplativost električnih vozila
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
@ljubitelj
Ne pisi post za postom, mozes citirati ispod polja za unos teksta poruke koje su ranije napisane.
Ne pisi post za postom, mozes citirati ispod polja za unos teksta poruke koje su ranije napisane.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
BigMazzy, isto stanje stan u Zemunu.
Uvek ima izuzetaka od pravila, ja to tako vidim.
Uvek ima izuzetaka od pravila, ja to tako vidim.
Re: Vožnja na gas - vaša iskustva
100kw dnevno, jedino ako svakodnevno prazni kompletnu bateriju u BMW iX-u, ona je 100kw.ljubitelj je napisao:Prošlog meseca račun 3,000kWh.
A znam tako što me zvali da pitaju da pogledam da se nije neko priključio na njih, nisu očekivali toliko povećanje računa u odnosu na prošlu godinu kada nije bilo EV punjenja.
Ne znam potrošnju auta, neki poveliki BMW SUV, nisam ni pitao koji je model u pitanju.ž
A ima tu potrošnje i za grejanje baterije, za grejanje kabine..verovatno troši nešto i parkiran da opsluži silnu elektroniku. Biće taj auto sigurno godinu dve kod nejga pa ću moći da ispratim stvarno stanje oko potrošnje kroz duži period. Ovo je sada novi teren, i nepoznat kako njemu tako i meni kroz praksu.
Koji punjac ima, tj koliko je kw?
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Ima tu gubitaka od strujomera do baterije, rekao bih do 20% max
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Da, kod onih običnih punjača koji se kače na 220v.
Sumnjam da iX puni na takav punjač.
Kod AC punjača su dosta manji gubici
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sumnjam da iX puni na takav punjač.
Kod AC punjača su dosta manji gubici
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
- aboki
- Postovi: 136
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
Oko 14%, letos mereno na punjacu od 11kw. Najvise se gubi na konverziji AC u DC struju.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Pretpostavljam kod Zoe?
On je sampion u gubicima. I da, nisu kod svih auta isti gubici
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
On je sampion u gubicima. I da, nisu kod svih auta isti gubici
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
@kami, ne znam pitaću za detalje. Napisao sam ono što znam iz telefonskog razgovora a to je vrlo malo. Inače, gubici punjenja baterija se uzimaju oko 20% u proračunima, to mje nekako najrealnije.
- aboki
- Postovi: 136
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
Zoe, nisam imao iskustva sa drugim. Moze biti, ali zato je i sampion sa 22kw na ACkami je napisao:Pretpostavljam kod Zoe?
On je sampion u gubicima. I da, nisu kod svih auta isti gubici
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Kućni su svi obični punjači, bilo 230V monofazno (a takvi su standardno) bilo 415V trofazni.
U kućama je uvek naizmenična struja, (AC, alternate current) i svi punjači pa i taj obični su "AC".
Ako podrazumevaš pojam pod izvor napajanja.
Same baterije su uvek DC (jednosmerna, direct current) i uvek se pune "DC".
Punjač je sa ulazne strane AC uvek a sa izlazne strane uvek DC, kao i svi ostali uredjaji u elektro mreži koji služe punjenju baterija- opšti princip.
Samo je pitanje da li je sve u jednoj kutiji ili u 2 odvojene, tj deo punjača u autu a deo napolju ili je all in one upakovano.
Gubici su u oba slučaja isti rekao bih, i zavise od napona, struje i temperature baterije kao osnovnih faktora uticaja.
Re: Isplativost električnih vozila
Kucni punjaci nisu uvek 220v
Imas tzv wall outlet punjace koji idu na klasicnu uticnicu od 220v i oni rade do maksimalnih 16A, ali to opet zavisi od automobila, tj koliko podrzava.
Drugi su AC punjaci koji idu na trofazni prikljucak. Tu je malo sareno, imas ih od 7, 11 i 22kw. Za ovaj od 22kw treba dozvola od EPS-a. I ako dobijes dozvolu i ako ga kupis ne znaci da ces moci da punis tvoj auto sa 22kw, vec ce on vuci onoliko koliko podrzava.
Npr, moj trenutni egolf se na tom AC punjacu moze puniti 7kw, prethodni bmw i3 11kw, dok Reno Zoe, kao sto rece kolega moze puniti i 22kw.
Treca vrsta su DC punjaci koje mozemo videti na benzinskim pumpama i oni idu do 350kw.
Kod nas najjaci je 150kw koji se trenutno naplacuje 100din/minuti. Konkretno egolf ce od tih 150kw vuci 40kw, ali to ne znaci da ce meni proporcionalno naplatiti manje po minuti. Punjenjem od 30 minuta ja cu moju bateriju dopuniti 20kw, dok ce lik sa Teslom napuniti 75kw za iste pare
Noviji modeli svi podrzavaju DC punjace, dok oni stariji ne. Kod njih si osudjen na AC i kampujes dok ne dopunis koliko ti treba.
Sto se tice gubitaka, verujem da su nekad ti gubici bili veci, odnosno tih 20%, tehnologija je napredovala, pa sada imamo manje gubitke.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Imas tzv wall outlet punjace koji idu na klasicnu uticnicu od 220v i oni rade do maksimalnih 16A, ali to opet zavisi od automobila, tj koliko podrzava.
Drugi su AC punjaci koji idu na trofazni prikljucak. Tu je malo sareno, imas ih od 7, 11 i 22kw. Za ovaj od 22kw treba dozvola od EPS-a. I ako dobijes dozvolu i ako ga kupis ne znaci da ces moci da punis tvoj auto sa 22kw, vec ce on vuci onoliko koliko podrzava.
Npr, moj trenutni egolf se na tom AC punjacu moze puniti 7kw, prethodni bmw i3 11kw, dok Reno Zoe, kao sto rece kolega moze puniti i 22kw.
Treca vrsta su DC punjaci koje mozemo videti na benzinskim pumpama i oni idu do 350kw.
Kod nas najjaci je 150kw koji se trenutno naplacuje 100din/minuti. Konkretno egolf ce od tih 150kw vuci 40kw, ali to ne znaci da ce meni proporcionalno naplatiti manje po minuti. Punjenjem od 30 minuta ja cu moju bateriju dopuniti 20kw, dok ce lik sa Teslom napuniti 75kw za iste pare
Noviji modeli svi podrzavaju DC punjace, dok oni stariji ne. Kod njih si osudjen na AC i kampujes dok ne dopunis koliko ti treba.
Sto se tice gubitaka, verujem da su nekad ti gubici bili veci, odnosno tih 20%, tehnologija je napredovala, pa sada imamo manje gubitke.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
To sa naplatom vrv ima veze što kod nas pumpe nemaju pravo da prodaju struju, već ti rentiraju parking mesto. Navodno će tu nešto da se menja.
A za kućnih 22 kW, to je zbog limita od koliko beše, 17.25 kW redovno?
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
A za kućnih 22 kW, to je zbog limita od koliko beše, 17.25 kW redovno?
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Da, taj deo nisu rešili jos uvek kako treba, pa dolazimo do racunice da neki SUV etron trosi manje u parama od nekog malog gradskog autica.
Ledi Stara Pazova jedini naplacuje po kWh
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Ledi Stara Pazova jedini naplacuje po kWh
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
- aboki
- Postovi: 136
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
Preko mislim da svi naplacuju po kwh.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Da, 17.25. Meni je receno da je oko 150000din zahtev za povecanje snage, plus mislim da je onda drugacija cena struje, tj da je skuplje. Nisam video tu neku matematiku.Heinz je napisao:To sa naplatom vrv ima veze što kod nas pumpe nemaju pravo da prodaju struju, već ti rentiraju parking mesto. Navodno će tu nešto da se menja.
A za kućnih 22 kW, to je zbog limita od koliko beše, 17.25 kW redovno?
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Ne znam kako se dobije veća obračunska snaga, da li je moguće za domaćinstvo.
Ako je razlika samo u tome, plaća se mesečno oko 54 din po kW (možda +PDV). I da dobiješ 2x veću, to je još ~1000 din na računu.
Ako je razlika samo u tome, plaća se mesečno oko 54 din po kW (možda +PDV). I da dobiješ 2x veću, to je još ~1000 din na računu.