Poređenje dimenzija i upotrebjivosti SUV - MPV - limuzina - karavan
-
- Postovi: 288
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Dobro veče
Lepo doktor kaže, svako prema svojim potrebama i mogućnostima.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
- 123456
- Postovi: 1962
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Dobro veče
Suština je da ne postoji neko univerzalno pravilo.
Ne lezi isti auto mladim ljudima u 20im, ljudima sa manje ili više dece, penzionerima...svi mi imamo različite stilove vožnje i potrebe...neko više po autoputu i na većim brzinama, neko po gradu i na dosta manjim brzinama. Šta je nekome prednost, drugome je mana i obrnuto. Imamo i razlicite finansijske mogućnosti.
Samo treba razmotriti stvari iz više uglova i najbolje rešenje se samo nametne.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Ne lezi isti auto mladim ljudima u 20im, ljudima sa manje ili više dece, penzionerima...svi mi imamo različite stilove vožnje i potrebe...neko više po autoputu i na većim brzinama, neko po gradu i na dosta manjim brzinama. Šta je nekome prednost, drugome je mana i obrnuto. Imamo i razlicite finansijske mogućnosti.
Samo treba razmotriti stvari iz više uglova i najbolje rešenje se samo nametne.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Re: Dobro veče
Evo doktore, ja se pitam kako si ti gurao 3 dece u Audi A6? I to su bila dva A6, i onaj stari i noviji karavan . A meni je A6 katastrofa auto po pitanju prostora i udobnosti vožnje na zadnjem sjedištu.
- 123456
- Postovi: 1962
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Dobro veče
Nije los a6 generalno što se tiče prostora, problem je kao što kažeš upotrebljivost pozadi. Tada su deca bila dosta manja, pa nije bilo toliko problema.
Sada recimo zbog ventilacije i tog centralnog tunela, jednostavno nema mesta za onog u sredini.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Sada recimo zbog ventilacije i tog centralnog tunela, jednostavno nema mesta za onog u sredini.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
- zdushan
- Postovi: 1645
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Ako ćemo tako, tebi treba multipla... moze i tašta da upadne u kombinaciju (izmedju tebe i žene napred, kako dolikuje)
A ako ćemo ozbiljno ( bez tašte), Superb je bez konkurencije ( ja ga slučajno imam)
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
A ako ćemo ozbiljno ( bez tašte), Superb je bez konkurencije ( ja ga slučajno imam)
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Dobro veče
123456 je napisao: ↑25 Feb 2024, 10:58O tome i govorim. Sedeo u sve, osim u superbu.OMP je napisao:pasat , superb, a6 , bmw 5
Da li ste svesni koliko centralni tunel smeta osobi u sredini? Inače naslonjena su sedišta skroz normalno, ne volim ni ja pod 90c.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Pa, kada pozadi sednem "iza sebe", malo više mesta za kolena imam nazad kod mene u Jazz-u nego u novom BMW-u serije 5, mada im se dimenzije "značajno razlikuju". Po dužini skoro metar ( 506 u odnosu na 409 cm ), a i po razmaku osovina oko 47 cm ( 2.995 mm u odnosu na 2.520 mm ). Da ne govorim koliko mesta za kolena pozadi ima više u (prethodnom) CRV-u (460 cm i Wb od 266 cm ).
Ali, komfor za kolena pozadi je samo jedna od "milion" osobina vozila i "dobar", "bolji" ili "loš" komfor za kolena drugog reda neka kola ne čini "dobrim", "boljim" ili "lošim". I nekome je to i potpuno nebitno.
I ne pada mi ni na pamet ni pomisliti da je zbog ovoga petica "lošija". Ne. Samo pozadi ima manje mesta za kolena. I to je sve, Ali, kod nje je motor orijentisan uzduž (kao i kod svakog BMW-a, osim serije 1 i 2 ), a ne popreko, kao kod Superba (zbog čega Superb ima ubedljivo više mesta za kolena od svega gore pobrojanog, a i od mnogih nepobrojanih ).
Evo fotografija nazad, ja "iza sebe" u Jazz-u i novoj petici (na žalost, ne mogu sada naći bolju sliku pozadi za peticu ). Ali je i ovako očito da u BMW-u nema više mesta za kolena.
Re: Dobro veče
4697mmm vs 4687mm, kako oni nisu ista klasa, ista dužina. Zar je tih 10mm tako značajna razlika?pedalaš je napisao: ↑25 Feb 2024, 10:08" ... treba porediti suv i limuzinu istih duzina ..."
Da poredim Kodiaq ( 4.697 mm ) sa Oktavijom karavan ( 4.687 mm ) ?
Ali, nisu oni ista "klasa".
A ako porediš Oktaviju karavan sa Karoq-om ( 4.390 ), porediš kola sličnije cene, sličnije klase ( C vs C krosover ) i sličnije ponude prostora. A ona je u Karoq-u veća, po mom mišljenju, mada je skoro 30 cm razlike u dužine. A tih 30 cm će nekada značiti da se lakše parkiraš. Nekada.
Priča je oko poredjenja prostora, zar ne.
Gledao sam i čak merio prostor Superba karavana, i zaista ima poveliki gepek i prostranu kabinu ali sam očekivao da s obzirom na dimenzije i da je motor poprečno da ima prostraniji gepek- reda 2100-2200 litara.
I sada ispada da je Karoq kao najmanje dužine prostraniji i od Oktavije i Kodiaqa-
Kako i u čemu se ogleda, gde se primeti taj veći prostor Karoq kabine?
Naravno da je 30cm kraći auto lakše parkirati. To važi opet i za neki auto 30cm kraći od Karoqa, 4090mm recimo. To je jasno.
Kako manji auto ima više prostora od većeg auta, ja to ne kapiram.. Zato i pitam, šta da gledam da primetim tu karakteristiku karavan vs MPV vs SUV.
Da, BMW petica je skučen pozadi, barem taj model u kojem sam se vozio. Iznenadjujuće malo prostora za noge. Ali to bih svrstao u izuzetak.
Ima i malih spolja auto koji su irmpresivno iskoriđćenog prostora, recimo pozadi u Mercedes A /W168 produženi/ onaj prvi ima fantastično mesta pozadi ali je gepek minijatura. Prakitčno neupotrebljiv, samo za ukras.
Poslednja izmena od ljubitelj u 25 Feb 2024, 17:37, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Dobro veče
"Kako manji auto ima više prostora od većeg auta, ja to ne kapiram.."
To zavisi od dosta faktora.
Od orijentacije motora, za početak. Uzdužna orijentacija motora "jede" unutrašnji prostor, jer kabinski prostor pomera unazad.
Od forme vozila. U najmanje dužine najviše unutrašnjeg prostora ćeš dobiti u MPV.
Npr, kada bi uporedio pežo 508 prve genercije sa 5008 prve generacije. Bili su savremenici. Mada je 5008 bio relativno kratak (452 cm i Wb od 2728 mm ), on je za prvi i drugi red nudio daleko više mesta od 508 ( Wb od 2.817 mm i dužina oko 480 cm ). A 5008 mk1 imao je i treći red sedišta.
Ali, bitna je i unutrašnja organizacija prostora i vrsta i "razmeštaj nameštaja". Kada bi poredio dva karavana sličnog Wb-a ( 308 SW mk1 sa Wb od 2.708 sa 407 SW sa Wb od 2.725 mm ), 308 SW je bio dosta izdašniji sa prostorom za kolena drugog reda, jer je 407 SW imao sasvim drugi "razmeštaj nameštaja". I vrlo masivna prednja sedišta (a meni jako neudobna, jer bi me zgrbila). A oba su bili karavani istoga doba, A 308 SW je imao i treći red sedišta, kao i 5008 mk1.
Sve u svemu, velika dužina vozila i veliko medjusovinsko rastojanje, sami za sebe, uopšte ne garantuju veliki komfor (veliku ponudu prostora). Kao što ti ni "karavan", sam po sebi ne garantuje veći gepek. Imao si dosta primera u tom smislu. Seti se, recimo, Volva V60 prethodne generacije, mislim da je imao samo 420 litara. Čak i danas imaš slučajeva koliko hoćeš. Koliko ima nova Mečka E klase kao karavan ako je hibrid? 370 litara !!! Karavan !
To zavisi od dosta faktora.
Od orijentacije motora, za početak. Uzdužna orijentacija motora "jede" unutrašnji prostor, jer kabinski prostor pomera unazad.
Od forme vozila. U najmanje dužine najviše unutrašnjeg prostora ćeš dobiti u MPV.
Npr, kada bi uporedio pežo 508 prve genercije sa 5008 prve generacije. Bili su savremenici. Mada je 5008 bio relativno kratak (452 cm i Wb od 2728 mm ), on je za prvi i drugi red nudio daleko više mesta od 508 ( Wb od 2.817 mm i dužina oko 480 cm ). A 5008 mk1 imao je i treći red sedišta.
Ali, bitna je i unutrašnja organizacija prostora i vrsta i "razmeštaj nameštaja". Kada bi poredio dva karavana sličnog Wb-a ( 308 SW mk1 sa Wb od 2.708 sa 407 SW sa Wb od 2.725 mm ), 308 SW je bio dosta izdašniji sa prostorom za kolena drugog reda, jer je 407 SW imao sasvim drugi "razmeštaj nameštaja". I vrlo masivna prednja sedišta (a meni jako neudobna, jer bi me zgrbila). A oba su bili karavani istoga doba, A 308 SW je imao i treći red sedišta, kao i 5008 mk1.
Sve u svemu, velika dužina vozila i veliko medjusovinsko rastojanje, sami za sebe, uopšte ne garantuju veliki komfor (veliku ponudu prostora). Kao što ti ni "karavan", sam po sebi ne garantuje veći gepek. Imao si dosta primera u tom smislu. Seti se, recimo, Volva V60 prethodne generacije, mislim da je imao samo 420 litara. Čak i danas imaš slučajeva koliko hoćeš. Koliko ima nova Mečka E klase kao karavan ako je hibrid? 370 litara !!! Karavan !
Re: Dobro veče
Pa taj manji auto po dužini kome je motor popreko i dalje nema više prostora od većeg auta po dužini koji ima uzdužni motor.
Ta neka razlika dužine je upravo zbog prostora za motor.
Pa to da MPV ima više prostora na istoj dužini i jeste obično tako u odnosu na druge oblike karoserije, recimo SUV.
Pogubio sam šta sa čime porediš kod Pežo modela, koje su razlike u veličini gepeka tih modela koje porediš.
Veliki prostor u kabini i veliki gepek (u okolini 2000 litara zapremine) ne mogu da spakuju manju po dužini karoseriju.
Taj Pežo 308 ima mali gepek, veoma uzan usled prostora koji su zauzeli zadnji točkovi i ušli u sam gepek tako da nije postignut ravan pod.
308SW sa trećim redom sedišta praktično nema gepek, potpuno je minijatura bez ikakve upotrebljivosti.
Opet nema prostora u kabini i prostranog gepeka u maloj/manjoj dužini, rekao bih baš na tom primeru.
V60 i nije pravi karavan, kao Alfa 156 ili slični fensi automobili gde je estetika osnovni motiv a pri tome V60 nije ni veliki spolja. Ima i drugih modela koji uopšte nisu karavani iako imaju 5 vrata, više su notchback oblik karoserije. BMW 3ka je isto mizeran po prostoru gepeka naizgled karavan a svrstao bih u istu kategoriju.
V90 jeste pravi karavan, solidan gepek a ima i u kabini prostora rekao bih.
Pa SUV i jeste zapravo povišeni karavan, podseća kutijastim oblikom upravo na njih.
Ne znam za taj najnoviji MB E klase, znam da su ranije E klase imale gepek oko 1950 litara pa do 2100 litara.
I to je poprilično lepo upakovano uz prostranu kabinu, bez problema za noge na zadnjim sedištima.
To je karoserija sa uzdužno postavljenim motorom.
Koji recimo 30cm kraći model od E ima veću kabinu sa većim gepekom, koji to SUV od recimo 4,6metara dužine?
Vozio sam kratko Mazdu CX5, to spada rekao bih u SUV. Kabina je prostrana dovoljno ali je gepek zato mala.
Možda nije dobar primer za poredjenje sa E ili V90.
Ta neka razlika dužine je upravo zbog prostora za motor.
Pa to da MPV ima više prostora na istoj dužini i jeste obično tako u odnosu na druge oblike karoserije, recimo SUV.
Pogubio sam šta sa čime porediš kod Pežo modela, koje su razlike u veličini gepeka tih modela koje porediš.
Veliki prostor u kabini i veliki gepek (u okolini 2000 litara zapremine) ne mogu da spakuju manju po dužini karoseriju.
Taj Pežo 308 ima mali gepek, veoma uzan usled prostora koji su zauzeli zadnji točkovi i ušli u sam gepek tako da nije postignut ravan pod.
308SW sa trećim redom sedišta praktično nema gepek, potpuno je minijatura bez ikakve upotrebljivosti.
Opet nema prostora u kabini i prostranog gepeka u maloj/manjoj dužini, rekao bih baš na tom primeru.
V60 i nije pravi karavan, kao Alfa 156 ili slični fensi automobili gde je estetika osnovni motiv a pri tome V60 nije ni veliki spolja. Ima i drugih modela koji uopšte nisu karavani iako imaju 5 vrata, više su notchback oblik karoserije. BMW 3ka je isto mizeran po prostoru gepeka naizgled karavan a svrstao bih u istu kategoriju.
V90 jeste pravi karavan, solidan gepek a ima i u kabini prostora rekao bih.
Pa SUV i jeste zapravo povišeni karavan, podseća kutijastim oblikom upravo na njih.
Ne znam za taj najnoviji MB E klase, znam da su ranije E klase imale gepek oko 1950 litara pa do 2100 litara.
I to je poprilično lepo upakovano uz prostranu kabinu, bez problema za noge na zadnjim sedištima.
To je karoserija sa uzdužno postavljenim motorom.
Koji recimo 30cm kraći model od E ima veću kabinu sa većim gepekom, koji to SUV od recimo 4,6metara dužine?
Vozio sam kratko Mazdu CX5, to spada rekao bih u SUV. Kabina je prostrana dovoljno ali je gepek zato mala.
Možda nije dobar primer za poredjenje sa E ili V90.
Re: Dobro veče
"Ne znam za taj najnoviji MB E klase, znam da su ranije E klase imale gepek oko 1950 litara pa do 2100 litara."
Novi Mercedes E klase (W1214) ako je hibrid i sedan ima gepek od 370 litara (što je u klasi Golfa), a ako je karavan i hibrid onda je 460 litara. Pogreših u prethodnom postu kad rekoh da karavan hibrid ima 370. Ako nije hibrid, onda je gepek veći.
"Koji recimo 30cm kraći model od E ima veću kabinu sa većim gepekom, koji to SUV od recimo 4,6metara dužine?"
Nisam sedeo u novoj E klasi, pa ne znam iz "prve ruke" veličinu kabine za putnike. Ali, ako je ista kao kod novog BMW-a petice, u kome jesam sedeo par puta, prostor za putnike uopšte nije kolosalan, a zbog uzdužne orijentacije motora. Što se tiče odnosa zapremina gepeka, ako pogledaš onih 460 litara kod W214 karavana hibrida, mislim da je vrlo lako naći oko 30 kraće vozilo i da je hibrid iste vrste, a da mu je gepek veći. A i prostor za putnike. Eto, RAV 4 PHEV.
Što se tiče 308 SW mk1 sa Wb od 2.708 mm, pogledaj molim te koliki su Wb u vreme njegove pojave (2008) imali tadašnji passat karavan (imao je 2.709 mm ili 1 mm više), a koliko Golf karavan (2.578 mm). Znači, imao je za 13 cm veći Wb od Golfa karavana (ili tadašnjeg MPV vozila iz VW koncerna Seat Altea XL, jer je VW prosto obožavao Wb od 2.578 mm, imala ga i tadašnja Oktavija karavan i još dosta drugih modela ). 308 SW mk1 je imao veći Wb od Avensisa karavana (poslednjeg) ili Accord-a karavana (poslednjeg evropskog). I imao je odičan prostor za kolena drugog reda, jer mu je Wb bio za 10 cm veći nego kod HB.
308 SW mk1 je mogao, a nije morao da bude semosed (ili šestosed). Mogao si da ga kupiš sa koliko hoćeš sedišta.
Sedišta trećeg reda su imala po 12 kg i jako lako su se i vadila (ako si kupio sa 6 ili 7 sedišta), a sa 5 sedišta je imao kolosalan gepek za tu klasu ( "There's an impressive 674 litres available with the rear seats in place, but take them away and you have a truly cavernous 2,149 litres", https://www.carbuyer.co.uk/reviews/peug ... state/9722 ). I sve to samo u 450 cm dužine ... Maltene, veći gepek nego bilo koji savremeni karavan D ili E segmenta.
Itd, itd ...
Novi Mercedes E klase (W1214) ako je hibrid i sedan ima gepek od 370 litara (što je u klasi Golfa), a ako je karavan i hibrid onda je 460 litara. Pogreših u prethodnom postu kad rekoh da karavan hibrid ima 370. Ako nije hibrid, onda je gepek veći.
"Koji recimo 30cm kraći model od E ima veću kabinu sa većim gepekom, koji to SUV od recimo 4,6metara dužine?"
Nisam sedeo u novoj E klasi, pa ne znam iz "prve ruke" veličinu kabine za putnike. Ali, ako je ista kao kod novog BMW-a petice, u kome jesam sedeo par puta, prostor za putnike uopšte nije kolosalan, a zbog uzdužne orijentacije motora. Što se tiče odnosa zapremina gepeka, ako pogledaš onih 460 litara kod W214 karavana hibrida, mislim da je vrlo lako naći oko 30 kraće vozilo i da je hibrid iste vrste, a da mu je gepek veći. A i prostor za putnike. Eto, RAV 4 PHEV.
Što se tiče 308 SW mk1 sa Wb od 2.708 mm, pogledaj molim te koliki su Wb u vreme njegove pojave (2008) imali tadašnji passat karavan (imao je 2.709 mm ili 1 mm više), a koliko Golf karavan (2.578 mm). Znači, imao je za 13 cm veći Wb od Golfa karavana (ili tadašnjeg MPV vozila iz VW koncerna Seat Altea XL, jer je VW prosto obožavao Wb od 2.578 mm, imala ga i tadašnja Oktavija karavan i još dosta drugih modela ). 308 SW mk1 je imao veći Wb od Avensisa karavana (poslednjeg) ili Accord-a karavana (poslednjeg evropskog). I imao je odičan prostor za kolena drugog reda, jer mu je Wb bio za 10 cm veći nego kod HB.
308 SW mk1 je mogao, a nije morao da bude semosed (ili šestosed). Mogao si da ga kupiš sa koliko hoćeš sedišta.
Sedišta trećeg reda su imala po 12 kg i jako lako su se i vadila (ako si kupio sa 6 ili 7 sedišta), a sa 5 sedišta je imao kolosalan gepek za tu klasu ( "There's an impressive 674 litres available with the rear seats in place, but take them away and you have a truly cavernous 2,149 litres", https://www.carbuyer.co.uk/reviews/peug ... state/9722 ). I sve to samo u 450 cm dužine ... Maltene, veći gepek nego bilo koji savremeni karavan D ili E segmenta.
Itd, itd ...
Re: Dobro veče
MPV uopste nisu lepa vozila bar meni ni jedan nije lep, moze samo da bude lepsi ili ruzniji ali da bih se odlucio za neki MPV sigurno ne bih ako bih gledao lepotu vozila ali takva vozila se ne kupuju zbog lepote vec zbog prakticnosti. Multiplu siguno niko ne vozi jer mu se svidja. E sad poredjenje suv vs mpv se moze gledati samo po prakticnosti gde je mpv mnogo prakticniji, tu nema dileme......I ne znam ko normalan moze da voli i vidi nesto lepo u MPVu. .....
Re: Dobro veče
Ja kad vozim dzipa, komentari su: "WoooW brate", a kad vozim MPV, sprdaju se na moj račun: "Kakvo ti ovo borbeno vozilo "
Evo, Subic može da potvrdi
To je kao sa ženama: svi hoće onu žensku koja dobro izgleda,a niko neće onu što dobro razvija kore za pitu.
Evo, Subic može da potvrdi
To je kao sa ženama: svi hoće onu žensku koja dobro izgleda,a niko neće onu što dobro razvija kore za pitu.
Poređenje dimenzija i upotrebjivosti SUV - MPV - limuzina - karavan
Lagano, rade se cuda sa trapovima, ali fizika je fizika, i visi centar gravitacije ne moze biti bolji od nizeg. Nije sad da ce npr stelvio se prevrnuti vs guilia, ali osecaj za vozaca/ suvozaca je itekako losiji.DukeNS je napisao: ↑24 Feb 2024, 19:52Day Walker je napisao: ↑24 Feb 2024, 18:45
Najveca prednost limuzine je gepek. Tu je neprikosnovena.
Verovatno govoriš o Superbu. Onim limuzinama koje nemaju petoro vrata ta prednost se gubi.
Spreman sam da uđem u raspravu po ovom pitanju.
Da se nadopunim, ozbiljno sam razmatrao cx30 za kupovinu jer se mi svidja iako je realno premala za nas, ali kad sam stavio dete od tada 4 godine odmah je rekla da joj nije ok u voznji, isto i zena koja se ne razume bas u aute....Ali razumu se u osecaj u voznji.
- Day Walker
- Postovi: 23308
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
CX30 se bukvalno vozi kao bilo koji hatch jer mu je kabina niska.
CX5 vec druga prica.
Sent from my iPhone using Tapatalk
CX5 vec druga prica.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!
Re: Dobro veče
Apsolutno lepo pobrojane prednosti suv-a i od dw i ostalih, ali jedino se ne slazem sa nekom generalnom klasifikacija po kojoj su cx 30, formentor, xceed nekakvi suv-ovi, krosoveri, sta vec, jer, iako imaju suv klirens, nemaju nesto laksi ulazak izlazak (nizak im je krov) a i generalno se voze kao nesuv kola.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk