Poređenje dimenzija i upotrebjivosti SUV - MPV - limuzina - karavan

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1645
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od zdushan » 26 Feb 2024, 07:25

Nesuv, svidja mi se izraz.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21096
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Dobro veče

Post od nidza » 26 Feb 2024, 07:31

Bljak karavan.

Oh wait, ajde da mu dignemo cenu 20%, stavimo velike točkove i podignemo ga 5cm.

:D

Sa strane trljaju ruke proizvođači guma.

Sa strane sa strane trlja ruke naftna industrija.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45833
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Dobro veče

Post od Geza » 26 Feb 2024, 08:30

Bilo je toga i pre.

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj » 26 Feb 2024, 08:45

Pa 80tih Golf 2 Rally pokušaj na sličan način, koji se neslavno završio.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Dobro veče

Post od OMP » 26 Feb 2024, 09:14

ljubitelj je napisao:
26 Feb 2024, 08:45
Pa 80tih Golf 2 Rally pokušaj na sličan način, koji se neslavno završio.
nije reli nego kantri

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6750
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Dobro veče

Post od ljuba » 26 Feb 2024, 09:32


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Dobro veče

Post od OMP » 26 Feb 2024, 09:55

Bio jedan u Krusevcu do skoro sad ga nesto ne vidjam

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj » 26 Feb 2024, 09:56

pedalaš je napisao:
25 Feb 2024, 18:53

"Koji recimo 30cm kraći model od E ima veću kabinu sa većim gepekom, koji to SUV od recimo 4,6metara dužine?"

. Što se tiče odnosa zapremina gepeka, ako pogledaš onih 460 litara kod W214 karavana hibrida, mislim da je vrlo lako naći oko 30 kraće vozilo i da je hibrid iste vrste, a da mu je gepek veći. A i prostor za putnike. Eto, RAV 4 PHEV.

Što se tiče 308 SW mk1 sa Wb od 2.708 mm, pogledaj molim te koliki su Wb u vreme njegove pojave (2008) imali tadašnji passat karavan (imao je 2.709 mm ili 1 mm više), a koliko Golf karavan (2.578 mm). Znači, imao je za 13 cm veći Wb od Golfa karavana (ili tadašnjeg MPV vozila iz VW koncerna Seat Altea XL, jer je VW prosto obožavao Wb od 2.578 mm, imala ga i tadašnja Oktavija karavan i još dosta drugih modela ). 308 SW mk1 je imao veći Wb od Avensisa karavana (poslednjeg) ili Accord-a karavana (poslednjeg evropskog). I imao je odičan prostor za kolena drugog reda, jer mu je Wb bio za 10 cm veći nego kod HB.

308 SW mk1 je mogao, a nije morao da bude semosed (ili šestosed). Mogao si da ga kupiš sa koliko hoćeš sedišta.
Sedišta trećeg reda su imala po 12 kg i jako lako su se i vadila (ako si kupio sa 6 ili 7 sedišta), a sa 5 sedišta je imao kolosalan gepek za tu klasu ( "There's an impressive 674 litres available with the rear seats in place, but take them away and you have a truly cavernous 2,149 litres", https://www.carbuyer.co.uk/reviews/peug ... state/9722 ). I sve to samo u 450 cm dužine ... Maltene, veći gepek nego bilo koji savremeni karavan D ili E segmenta.

Itd, itd ...
Nisam ni mislio ni pisao o hibridima, tu ne znam kako je koji proizvodjač dodavao baterije na već postojeće konstrukcije i time umanjivao prostore.

https://www.automobiledimension.com/mod ... w#previous
https://www.ultimatespecs.com/car-specs ... i-120.html
Ovde piše za taj 308 da je 508litara zapremina. Znači bitna razlika.

https://www.automobiledimension.com/mod ... z/e-estate

E klasa 695 litara raniji model pa do 640litara noviji.

https://www.automobiledimension.com/model/volvo/v90

V70/90 raniji model 575 litara, noviji 560 litara.

https://www.automobiledimension.com/model/toyota/rav4

RAV 4 od 360 l do 580l zavisno od godišta.
https://www.ultimatespecs.com/car-specs ... d-AWD.html Hibrid aktuelni model 480l.

Na drugom sajtu podaci, 307SW ima 503l a 308SW ima 508 litara.
Moj 307 ima isti medjuosovinski razmak 2708mm kao 308, razmak za kolena u drugom redu je skroman,
Napred je osakaćeno mesto za odmor leve noge, nema prostora.

u 307 smanjena je kabina da bi se dobio gepek od 503 l. On je sasvim prosečan po veličini, prilično uzanog poda. Ne baš upotrebljiv. https://www.ultimatespecs.com/car-specs ... P+ESP.html Kako je 308 na istoj osnovi kao 307 verujem da je isto stanje sa kabinom, tj uštinuto na prostoru napred da bi se moglo nekako ubaciti 7 sedišta.
Što se tiče odnosa zapremina gepeka,
Zapremine gepeka + zapremine kabine, to sam naveo za poredjenje.
Ja kapiram da manja kabina i veći gepek ili veća kabina i manji gepek a nikako veća kabina i veći gepek je po meni kombinacija koja može da fizički bude upakovana u kraće dužine. Ako se ne slažeš, molim za pojašnjenje kako krači po dužini auto za 30 cm može da ima u zbiru veću zapreminu s obzirom da su auti manje više iste širine razni modeli?

Aktuelna E klasa nehibird gepek 640 l aktuelni RAV4 nehibrid gepek 580l.


Uzdužni motor i ne mora da bitno smanji prostor za putnike, pogotovu ako je kratak 4 cilindraš. Isto tako poprečni motor ne mora da bude prednost u prostoru ako je široki V motor (6 ili 8 cilindara) tako smešten.

Ima raznih kombinacija kako se mogu pakovati motori da bude kompaktno ili ne po dimenzijama.

Poenta je da karavan i SUV na istoj dužini auta imaju isti korisni prostor, samim tim što je neki auto SUV po meni ne daje prostranost kao prednost.

MPV je šampion prostora ako je to prioritet ali SUV je trenutno u modi.
Pre 30 godina SUV je bio ružno pače, tada su fensi karavani sa zakošenim gepekom bila moda iako su bili nepraktični.

pedalaš
Postovi: 637
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Dobro veče

Post od pedalaš » 26 Feb 2024, 10:26

“Ovde piše za taj 308 da je 508litara zapremina. Znači bitna razlika.”

Ja sam ti lepo napisao 308 SW mk1. To je prva generacija 308 SW. Nisam napisao 308 SW mk3, niti sam mislio na treću generaciju.
Prva generacija 308 SW je imala kako ona deklaracija kaže koju sam ti poslao. Mk3 nije ni bleda senka prve generacije po pitanju ponude prostora, pa ni gepeka.

A što se tiče hibrida (da li su oni nebitni ili ne), ja neki dan pročitah da su u januaru ove godine hibridi bili drugi po obimu prodaje u Evropi. Otprilike su dva puta prodavaniji od dizela ( udeo 28,8 % u odnosu na 13,4 % ). Tako da je očito za kupce vrlo bitno i kolika je zapremina gepeka kod hibrida.

Korisnikov avatar
Kornjaca Rade
Postovi: 3812
Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
Lokacija: Bg

Re: Dobro veče

Post od Kornjaca Rade » 26 Feb 2024, 10:39


nidza je napisao:Bljak karavan.

Oh wait, ajde da mu dignemo cenu 20%, stavimo velike točkove i podignemo ga 5cm.

:D

Sa strane trljaju ruke proizvođači guma.

Sa strane sa strane trlja ruke naftna industrija.
I napravimo na kutiju.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Dobro veče

Post od elMaestro » 26 Feb 2024, 10:48

ljubitelj je napisao:
26 Feb 2024, 09:56

Pre 30 godina SUV je bio ružno pače, tada su fensi karavani sa zakošenim gepekom bila moda iako su bili nepraktični.
I dan danas mi je najnejasniji karavan baš iz tog perioda, Audi 100 C3, šta su oni postigli tim autom ja ne znam. Ne znam doduše koliko je i bio rasprostranjen kao nov, znam da tipa pre 20 godina kad su se 100-tke još vozile, na 15 limuzina si mogao jednog tog karavana videti.
Имам једно потпитање...

maniaxxx
Postovi: 6359
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Dobro veče

Post od maniaxxx » 26 Feb 2024, 10:58

Day Walker je napisao:
25 Feb 2024, 23:05
CX30 se bukvalno vozi kao bilo koji hatch jer mu je kabina niska.
CX5 vec druga prica.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Da ga nisam vozio jos da ti verujem, ali svakako svako ima svoje pogleda na to sta se dobro vozi. Slazem se, da se cx30 vozi dobro za suv,.ali losije od mazde 3, pre svega je polozaj sedenja vislji, meni to nikako ne odgovara, ili bolje receno nama, posto ni zena ne voli suvove

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Dobro veče

Post od OMP » 26 Feb 2024, 11:08

ljubitelj je napisao:
26 Feb 2024, 09:56

Pre 30 godina SUV je bio ružno pače, tada su fensi karavani sa zakošenim gepekom bila moda iako su bili nepraktični.
Koji suv je i bio pre 30 god, to su bili terenci u pravom smislu reci i tako smo ih nazivali, frontera, terano, pajero, ciroki, vitara, samuraj, vozila sa kojima si mogao van terena bez problema, uglavnom robusni, neudobni ali jaki, kasnije se odomacio naziv SUV i taj fensi oblik koji se i danas fura.
Imamo u firmi jedan terano iz 2000. godine, taj gde je sve prosao i kako je vozen moderan suv bi se raspao 3 puta.

elMaestro je napisao:
26 Feb 2024, 10:48


I dan danas mi je najnejasniji karavan baš iz tog perioda, Audi 100 C3, šta su oni postigli tim autom ja ne znam. Ne znam doduše koliko je i bio rasprostranjen kao nov, znam da tipa pre 20 godina kad su se 100-tke još vozile, na 15 limuzina si mogao jednog tog karavana videti.

100tka C3 karavan se bas retko vidjala ja ne znam dal sam uzivo video par komada u zivotu

pedalaš
Postovi: 637
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Dobro veče

Post od pedalaš » 26 Feb 2024, 11:25

@ljubitelj

“Uzdužni motor i ne mora da bitno smanji prostor za putnike, pogotovu ako je kratak 4 cilindraš. Isto tako poprečni motor ne mora da bude prednost u prostoru ako je široki V motor (6 ili 8 cilindara) tako smešten. Ima raznih kombinacija kako se mogu pakovati motori da bude kompaktno ili ne po dimenzijama. Poenta je da karavan i SUV na istoj dužini auta imaju isti korisni prostor, samim tim što je neki auto SUV po meni ne daje prostranost kao prednost.”

Da li BMW radi posebnu (dužu i veću ) kabinu za seriju 5 ako je u njoj motor od 4 cilindra, a ne motor od 6 cilindara? Da li radi posebnu (dužu i veću ) kabinu za seriju 3 ako je u njoj motor od 4 cilindra, a ne motor od 6 cilindara ?

Naravno da ne radi drugu (veću) kabinu ako u motorni prostor smešta manji motor. Kabina je uvek ista.

A motorni prostor je kod petice prilagodjen UZDUŽNOM smeštaju linijskog šestaka (kao i za V8 kod M5). I zato je kabina “pojedena”. I kod trojke i petice (i četvorke, kao i svakog iz X serije, osim za X1 i iX) , kao I kod svakog vozila sa uzdužnom orijentacijom (pa i kod mazde CX-60 čak I onda kada je u njoj 4-cilindraš, jer u nju ide uzduž i šestak).

I zato u superbu imaš veći kabinski prostor nego u A6 ili u petici.

I zato svaki SUV od 460-470 cm (ako je sa poprečnom orijentacijom motora) unutra ima više mesta od “petice” i limuzine slične dužine, ali ne i više mesta od Superba ili Passata, jer je kod njih motor popreko.

Dakle, potpuno je pogrešna teza da “da karavan i SUV na istoj dužini auta imaju isti korisni prsctor”. Jer, nemaju.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30019
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od trojanac » 26 Feb 2024, 11:27

Za mene SUV je ozbiljan auto sa opcijom pogona na svim točkovima, ozbiljnih performansi. Ne samo brzine već i za vuču.

Ovo danas što nazivaju SUV da bi lakše prodali nema veza sa onim što ta oznaka predstavlja.

Pa su smislili termin krosover koji radije koristim ali toliko segmenata i podsegmenata tu ima da više nema pravila.

Najbolji su oni Cross. Stavi tri ukrasno zaštitne plastike i stavi 20% veću cenu.

Sent from my 2201116SG using Tapatalk

Posetite www.garaza.rs !

Odgovori