Poređenje dimenzija i upotrebjivosti SUV - MPV - limuzina - karavan
- zdushan
- Postovi: 1645
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Kad sam gledao sta da uzmem, u opticaju je bio i X1 i X3..
X1 ima podjednako mesta u kabini kao X3, a gepek mu je možda i veći..
Prvi je poprečnog a drugi poduznog položaja motora.. Razlika u lasi i velicini vozila ozbiljna, a u ponudi prostora nula razlike takoreći...
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
X1 ima podjednako mesta u kabini kao X3, a gepek mu je možda i veći..
Prvi je poprečnog a drugi poduznog položaja motora.. Razlika u lasi i velicini vozila ozbiljna, a u ponudi prostora nula razlike takoreći...
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Dobro veče
U pravu si, nema pozadi nikakve razlike u ponudi prostora za kolena izmedju X1 ( od 450 cm) i X3, mada je razlika dužine vozila preko 20 cm.
Evo kako je meni pozadi u X1 za kolena "iza sebe". I sve to je baš zbog različite orijentacije motora.
Čak je u panoramskim verzijama pozadi veća ponuda prostora za trup i glavu u X1 nego u X3. Ja knap (ali lepo) sednem nazad u panoramski X1, ali ne i u panoramski X3. U njemu mi je nisko.
Evo kako je meni pozadi u X1 za kolena "iza sebe". I sve to je baš zbog različite orijentacije motora.
Čak je u panoramskim verzijama pozadi veća ponuda prostora za trup i glavu u X1 nego u X3. Ja knap (ali lepo) sednem nazad u panoramski X1, ali ne i u panoramski X3. U njemu mi je nisko.
Re: Dobro veče
al tvoj Volvo je iz prošlog veka tad su imali više mesta, manje kabastih sedišta, obloga i koječega. A i čudo bi bilo da nije naj u svakom segmentuljubitelj je napisao: ↑27 Feb 2024, 08:30
Nisam se udubljivao u podatak, samo preneo. Ali sa slike je vidljivo jasno o čemu se radi.
To je baš malo prostora za te dimenzije auta, kako su to uspeli da izvedu.
Moj Volvo koji je kraći od E klase nešto sitno ima 990 litara iznad zavese gepek sa 5 sedišta, a sa oborenim sedištima 2120 litara. Dakle, nekih približno 600 litara više gepeka, valjda je kabina Mercedesa toliko uvećana za putnike, što je za njih plus po pitanju komfora.
Kad smo kod poređenja s Volvom, E klasa još ima i najviše mesta zvanično a V90 ima nešto sitno manje, kažu Labrador više može da stane u mečku...
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Dobro veče
Ali tolika razlika u veličini gepeka da bude
Re: Dobro veče
307 ima 442cm, WB 2708mm, 503litarapedalaš je napisao: ↑27 Feb 2024, 09:54@ljubitelj
"Imam 2 karavana, jedan 4,5m sa poprečnim motorom i drugi 4,84m sa uzdužnim motorom.
Dakle, 30tak cm razlike, nema teorije da je ovaj kraći veće prostranosti kabine i većeg gepeka kao što si ti postavio da postoji mogućnost sličnosti prostora. Nisu, ogromna je razlika u korist dužeg."
Verovatno si zaboravio da kažeš da taj karavan od 4,84 nije predvidjen i za ugradnju linijskog šestaka (jer to vozilo i nema u ponudi šestake)? Ili grešim? Pa mu je motorni prostor (a pa samim time i kabina) prilagodjen toj činjenici ?
A ako je taj karavan od 4,5 metra 307 SW, on nema 4,5 metra (mislim 432-433 cm). Ako je 308 SW mk1 ima tačno 4,5.
p.s. Izvini, ali, nisam pažjivo pratio sve tvoje postove, pa ne znam pouzdano koja kola imaš.
308 Mk1 450cm, WB 2708mm, 508litara.
Prilično male razlike, za mene u veličini gepeka a i u kabini nisam primetio tu neku baš prostranost 308.
Karavan 4,84 ima ugradnju linijskog šestaka, naravno u fabričkoj ponudi.
A Ameri ubacuju i V8 glatko jer prostora ima bogato ispod haube.
I još jedno 15cm dužine odlazi na izbačene branike, uračunato u tih 4,84.
Volvo 740/940
Karavan je kraći od limuzine sitno.
Razlika je ogromna, i u kabini i u gepeku izmedju 307 i 940.
Re: Dobro veče
XC40 ima samo 460 litara gepek, moralo je da se uštine negde na prostoru.
Ovako odokativno bez merenja ima jedno 10tak cm više pozadi za kolena, plus je gepek veći osetno.
Ovako izgleda gepek
+40cm dužine se oseti jasno u više prostora i u kabini i gepeku tako da veći karavan ima baš puno više mesta. Nikako nije isto.
Head Room Front 38.6 in
Head Room Rear 37.6 in
Hip Room Front 54.7 in
Hip Room Rear 54.7 in
Shoulder Room Front 56.4 in
Shoulder Room Rear 56.4 in
Leg Room Front 41.0 in
Leg Room Rear 41.0 in
Po ovim podacima bi trebalo da pozadi ima mesta za noge koliko i napred, a to je više nego na tvojoj slici XC40.
https://www.autoevolution.com/cars/volv ... e-1990-20iWith the rear bench flat folded, it could host up to 2,121 liters (74.9 cu-ft), while with all the seats in place, it could carry 992 liters (35 cu-ft) of luggage
Evo gomile slika koliko je to veliki prostor, pa uporedi sa XC40 ili XC60 https://www.google.com/search?sca_esv=8 ... 05&dpr=1.5
XC60 gepek Meni deluje da je jedno 50% manji po dužini.
https://www.google.com/search?q=volvo+x ... DE625DE625
Re: Dobro veče
Našao sam podataka za XC40 https://www.volvocars.com/us/compare-specs/xc40/
Rear Leg Room
36.1 in.
karavan 41.0 in.
Razlika + 9.75cm više za kolena u karavanu pozadi u odnosu na sliku iz XC40
Rear Leg Room
36.1 in.
karavan 41.0 in.
Razlika + 9.75cm više za kolena u karavanu pozadi u odnosu na sliku iz XC40
Re: Dobro veče
@ljubitelj
Što se tiče 308 SW mk1, nije njemu gepek bio toliko koliko to kažeš (samo 510 litara):
"The particularly low load sill also makes it easy to load the vehicle which can accommodate up to 674 litres (equivalent volume of water) (or 573 dm3 according to the VDA standard) under the rear load cover with the second row seats in place. With the seats removed it provides a total volume of 2 149 litres up to the level of the roof (1 736 dm3 VDA).
In the load area, one of the load area lights is also a portable torch; an indication of the attention to detail that enhances further the car's practical features.
The load volume can also be increased further by folding forwards the back of the front passenger seat into the 'shelf' position, and then the Peugeot 308 SW can accommodate loads up to a length of 3.10 m."
https://www.netcarshow.com/peugeot/2009-308_sw/
"U odnosu na klasični 308, novi SW ima i za 10 cm veće međuosovinsko rastojanje (umesto 2,61 iznosi 2,71 metra), a to naravno važi za zapreminu prtljažnika. Dok je kod 308-ice hatchback zapremina 348 litara, kod 308 SW ona u osnovnoj konfiguraciji iznosi 674 litara."
https://autoblog.rs/blog/auto/domace-tr ... -u-prodaji
Ja ga kupio 2009. i prodao 2020.
Što se tiče Volva i karavana, nemaš pojma koliko sam se puta vozio u 740 karavanu (jedan drugar ga je imao skoro 15 godina, primerak iz 1992, naravno, sa upisanom fejk zapreminom motora, jer je imao motor od 2.316 ccm), a i u 960, imao ga godinama kolega-ortak sa kojim radim zajedno od 1994 (već 30 godina), stim da je pre imao 740 sedan. Kao što znaš, isto je veličinom 940/960, kao nekad 760/740 ili pre 240/260, a ja sam imao 240 baš jako dugo pa znam dobro šta je Volvo).
740 karavan ima veoma plitak gepek (taj gornji deo gepeka), što se na tvojim slikama i jasno vidi, zbog jako niskih bočnih prozora, pa i tih izmedju C i D stuba. Dosta puta sam sa tim mojim drugarem "tovario" gepek njegovog 740 karavan, jer su nam se deca 7-8 godina bavila jedrenjem i dosta smo vremena provodili zajedno, na raznim regatama (kao što je i on često tovario moj 308 SW). Znam i koliki je donji deo gepeka kod 740 karavana. Ali, tu dole je rezervni točak i taj donji deo uopšte nije praktičan kao taj gornji, koji je plitak.
308 SW, znaš i sam, uopšte nema "donji deo gepeka" (jer je rezervni točak ispod kola i visi dole), pa 308 SW svih deklarisanih 674 litara zapremine gepeka (ili 573 litra po VDA standardu), ima gore, iznad (jedinog) poda gepeka (nema duplog poda).
Komfor za kolena pozadi uopšte nije nešto kolosalan, ni kod 740/760, a ni kod 940/960 (identičan je Wb i veći je samo 7 cm nego kod 308 SW mk1, pri čemu je taj pežo imao motor popreko, a oni uzduž). Kao što je bio veoma očajan kod 240/260. Moj volvo je bio dug 478 cm i bio je sedan i "duplo golo" od ponude prostora za putnike, i takodje je imao uzdužnu orijentaciju motora (a neke blokove motora je delio i sa serijom 740/760, poput linijskog dizel šestaka ili onog benzinca sa 4 cilindra od 2.316 ccm, dok V6 benzinac mislim da im nije bio isti, jedan 2,7, a drugi valjda 2,8 ).
Sve u svemu, mislim da baš dosta SUV vozila od oko 4,6-4,7 metara nudi bolji komfor za kolena drugog reda nego ta dva karavana (740/760 ili 940/960), a da je i sadašnji Volvo XC-40 od samo 444 cm dovoljan da dvomeraš udobno sedne i na mesto vozača, a i dvometraš udobno pozadi iza njega. A čak i da mu je gepek 580, a ne 480 litara, opet će čovek nekada na krov da stavi i krovnu kutiju. Ja je često vozio na karavanu, a i danas na SUV-u.
Što se tiče 308 SW mk1, nije njemu gepek bio toliko koliko to kažeš (samo 510 litara):
"The particularly low load sill also makes it easy to load the vehicle which can accommodate up to 674 litres (equivalent volume of water) (or 573 dm3 according to the VDA standard) under the rear load cover with the second row seats in place. With the seats removed it provides a total volume of 2 149 litres up to the level of the roof (1 736 dm3 VDA).
In the load area, one of the load area lights is also a portable torch; an indication of the attention to detail that enhances further the car's practical features.
The load volume can also be increased further by folding forwards the back of the front passenger seat into the 'shelf' position, and then the Peugeot 308 SW can accommodate loads up to a length of 3.10 m."
https://www.netcarshow.com/peugeot/2009-308_sw/
"U odnosu na klasični 308, novi SW ima i za 10 cm veće međuosovinsko rastojanje (umesto 2,61 iznosi 2,71 metra), a to naravno važi za zapreminu prtljažnika. Dok je kod 308-ice hatchback zapremina 348 litara, kod 308 SW ona u osnovnoj konfiguraciji iznosi 674 litara."
https://autoblog.rs/blog/auto/domace-tr ... -u-prodaji
Ja ga kupio 2009. i prodao 2020.
Što se tiče Volva i karavana, nemaš pojma koliko sam se puta vozio u 740 karavanu (jedan drugar ga je imao skoro 15 godina, primerak iz 1992, naravno, sa upisanom fejk zapreminom motora, jer je imao motor od 2.316 ccm), a i u 960, imao ga godinama kolega-ortak sa kojim radim zajedno od 1994 (već 30 godina), stim da je pre imao 740 sedan. Kao što znaš, isto je veličinom 940/960, kao nekad 760/740 ili pre 240/260, a ja sam imao 240 baš jako dugo pa znam dobro šta je Volvo).
740 karavan ima veoma plitak gepek (taj gornji deo gepeka), što se na tvojim slikama i jasno vidi, zbog jako niskih bočnih prozora, pa i tih izmedju C i D stuba. Dosta puta sam sa tim mojim drugarem "tovario" gepek njegovog 740 karavan, jer su nam se deca 7-8 godina bavila jedrenjem i dosta smo vremena provodili zajedno, na raznim regatama (kao što je i on često tovario moj 308 SW). Znam i koliki je donji deo gepeka kod 740 karavana. Ali, tu dole je rezervni točak i taj donji deo uopšte nije praktičan kao taj gornji, koji je plitak.
308 SW, znaš i sam, uopšte nema "donji deo gepeka" (jer je rezervni točak ispod kola i visi dole), pa 308 SW svih deklarisanih 674 litara zapremine gepeka (ili 573 litra po VDA standardu), ima gore, iznad (jedinog) poda gepeka (nema duplog poda).
Komfor za kolena pozadi uopšte nije nešto kolosalan, ni kod 740/760, a ni kod 940/960 (identičan je Wb i veći je samo 7 cm nego kod 308 SW mk1, pri čemu je taj pežo imao motor popreko, a oni uzduž). Kao što je bio veoma očajan kod 240/260. Moj volvo je bio dug 478 cm i bio je sedan i "duplo golo" od ponude prostora za putnike, i takodje je imao uzdužnu orijentaciju motora (a neke blokove motora je delio i sa serijom 740/760, poput linijskog dizel šestaka ili onog benzinca sa 4 cilindra od 2.316 ccm, dok V6 benzinac mislim da im nije bio isti, jedan 2,7, a drugi valjda 2,8 ).
Sve u svemu, mislim da baš dosta SUV vozila od oko 4,6-4,7 metara nudi bolji komfor za kolena drugog reda nego ta dva karavana (740/760 ili 940/960), a da je i sadašnji Volvo XC-40 od samo 444 cm dovoljan da dvomeraš udobno sedne i na mesto vozača, a i dvometraš udobno pozadi iza njega. A čak i da mu je gepek 580, a ne 480 litara, opet će čovek nekada na krov da stavi i krovnu kutiju. Ja je često vozio na karavanu, a i danas na SUV-u.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14196
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Admini, može li se oftopik tema vratiti nameni, a da se ostalo prebaci u temu o SUVovima?
A može se otvoriti i tema za Sudar titana iliti: Udario katalog na manual
TapaT
A može se otvoriti i tema za Sudar titana iliti: Udario katalog na manual
TapaT
- zdushan
- Postovi: 1645
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Haha, bas sam o tome razmišljao, mada sam više mislio na "servisno uputstvo" VS "autopedija"
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Dobro veče
Dok ostali raspravljaju suv vs karavan, mi lezbejke i ostali belci u subawuu
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
- mironiko
- Postovi: 627
- Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
- Garaža: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Premium 2019.
- Lokacija: Petrovaradin
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Ali 6 kajaka zakačenih za krov...Branya je napisao:Dok ostali raspravljaju suv vs karavan, mi lezbejke i ostali belci u subawuu
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Astra >> Lambo
Re: Dobro veče
Ne bi verovao sta sve ljudi kace i prolaze laganica pored policije.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Re: Dobro veče
Isprljam ponekad i ja mog đipa, moderan crossover bi se 3x zaglavio.
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk